منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • ChatGPT برای بازاریابی: چگونه این ابزار هوش مصنوعی بر آژانس ها تأثیر می گذارد

ChatGPT برای بازاریابی: چگونه این ابزار هوش مصنوعی بر آژانس ها تأثیر می گذارد

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
ChatGPT برای بازاریابی: چگونه این ابزار هوش مصنوعی بر آژانس ها تأثیر می گذارد

زنی با کنجکاوی به تلفن خود با یک پیام جداگانه روی صفحه نمایش در مورد تأثیر ChatGPT بر بازاریابی نگاه می کند.

پس از اینکه ChatGPT برای اولین بار شروع به کار کرد، بحث در مورد اینکه با آژانس های بازاریابی چه خواهد کرد تقریباً بلافاصله شروع شد. مقالات، ویدئوها و پادکست های زیادی در این زمینه وجود دارد. در نتیجه، افراد در صنعت پیام‌های بسیار متفاوتی در مورد تأثیر و استفاده از ChatGPT برای اهداف بازاریابی دریافت می‌کنند.

اگر احساس سردرگمی می کنید (و نگران آینده کسب و کارتان هستید)، تنها نیستید.

پس بیایید در مورد آن صحبت کنیم…

چگونه می توان از ChatGPT برای بازاریابی استفاده کرد

ChatGPT یک چت ربات مبتنی بر هوش مصنوعی است که پاسخ‌های مکالمه‌ای را به سؤالات و درخواست‌ها ارائه می‌کند و آن را به ابزاری ارزشمند برای اهداف بازاریابی تبدیل می‌کند. به جای تایپ یک پرس و جو در Google و بررسی هر نتیجه، می توانید به ChatGPT بروید و یک پاسخ دریافت کنید. همچنین می‌توانید مکالمه را ادامه دهید تا موضوع را عمیق‌تر کنید یا پاسخ‌ها را اصلاح کنید.

در اینجا برخی از کاربردهای رایج ChatGPT برای بازاریابی آورده شده است:

  • می تواند به ایده های طوفان فکری برای محتوای جدید کمک کند.
  • این می تواند به جستجوی کلمات کلیدی SEO کمک کند.
  • ممکن است نسخه تبلیغاتی ایجاد کند.
  • می توان از آن برای پیش نویس ایمیل ها و نامه های تجاری استفاده کرد.
  • ممکن است توضیحات کوتاهی برای ویدیوها ارائه کند.
  • می تواند برای وبلاگ ها، کتاب های الکترونیکی و موارد دیگر محتوا ایجاد کند.
  • می تواند به اشکال زدایی کد کمک کند.
  • می تواند داده های مشتری را تجزیه و تحلیل کند.
  • می تواند پاسخ هایی را برای خودکارسازی خدمات مشتری ارائه دهد.

همانطور که می بینید، استفاده از ChatGPT برای کارهای مختلف بازاریابی، پتانسیل بالایی دارد. اما این بخشی از مشکل است – حداقل برای برخی از بازاریابان. این واقعیت که این نرم افزار متحول کننده می تواند تمام موارد بالا (و بیشتر) را انجام دهد، بسیاری از بازاریابان را ترسانده است.

چرا برخی از بازاریابان از ChatGPT می ترسند

یکی از بزرگترین نگرانی ها در کل بحث ChatGPT این است که این ابزار تأثیر منفی بر بازاریابان بگذارد. این ترس وجود دارد که جایگزین نقش های خاصی از جمله نویسندگان، برنامه نویسان، کارشناسان PPC و متخصصان سئو شود. اما این ترس نیز وجود دارد که آژانس های بازاریابی را به کلی از بین ببرد.

اساسا، بازاریابان نگران هستند که ChatGPT کار آنها را منسوخ کند.

بخشی از این امر به این دلیل است که برنامه های ChatGPT برای بازاریابی روز به روز در حال رشد هستند. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، می توان از آن برای انجام تعدادی از وظایفی که معمولاً انسان ها انجام می دهند استفاده کرد. قابلیت های فعلی آن در حال حاضر چشمگیر است و تنها با گذشت زمان بهبود می یابد.

بخش دیگر این ایده است که ChatGPT می تواند جایگزینی برای گوگل و سایر موتورهای جستجو شود. به هر حال، تولید یک پاسخ راحت‌تر از پیمایش نتایج متعدد در SERP است. بنابراین اگر افراد بیشتری ChatGPT را نسبت به گوگل انتخاب کنند، می تواند برای بازاریابان متخصص در سئو و تبلیغات پولی مشکل ایجاد کند.

این اولین بار نیست که ما توسط فناوری جدید تهدید می شویم و احتمالا آخرین بار نیز نخواهد بود. اما به همین دلیل ارزش دارد که بررسی کنیم که ما به عنوان بازاریاب چه کارهایی را می توانیم انجام دهیم که ChatGPT نمی تواند انجام دهد.

جایی که ChatGPT کوتاهی می کند

ChatGPT علیرغم سرعت، راحتی و قابلیت هایش، محدودیت هایی دارد. درباره اون هیچ شکی نیست. این به اندازه کافی پیچیده نیست که بتواند به طور کامل برخی از وظایف را انجام دهد. همچنین این پتانسیل را دارد که … خوب، اشتباه است.

در اینجا چند نمونه آورده شده است:

  • پاسخ ها همیشه قابل اعتماد یا در دسترس نیستند.

اگر از ChatGPT سؤالی بپرسید، این احتمال وجود دارد که پاسخ اشتباهی دریافت کنید. این ابزار در واقع نمی داند که آیا یک پاسخ صحیح است یا نه. گاهی اوقات (حدود 15-20٪ مواقع) “توهم” می کند و فقط همه چیز را جبران می کند.
همچنین، ChatGPT همیشه نمی تواند پاسخی برای یک سوال ایجاد کند. این اغلب زمانی اتفاق می افتد که شما در مورد رویدادهای جاری سوال می کنید. داده های آموزشی ChatGPT در سال 2021 متوقف شد، به این معنی که دانش فعلی ممکن است در دسترس نباشد.

  • می تواند مشکلاتی را با سرقت ادبی ایجاد کند.

اگر از محتوای ChatGPT همانطور که هست استفاده می کنید، ممکن است متوجه شود که سرقت ادبی می کنید. آزمایش‌ها نشان می‌دهد که ابزار تمایل دارد متن را بدون ذکر منبع اصلی بازنویسی یا مستقیماً کپی کند. به یاد داشته باشید که هر پاسخ بر اساس داده های آموزشی است. بنابراین اطلاعات را به جای تولید مستقیم به زبان خود استخراج و تقطیر می کند.

  • اغلب به دستورالعمل های بسیار خاصی نیاز دارد.

هنگام استفاده از ChatGPT برای اهداف بازاریابی، هنوز باید در دستان خوبی باشید. ابزار با ابهام گیج می شود، بنابراین باید دستورالعمل های خاصی را ارائه دهید. بسته به دامنه کار، ممکن است انجام آن به صورت دستی سریعتر باشد…

در نهایت، محدودیت های ChatGPT مانع از رقابت آن با ما به عنوان تاجر می شود. و حتی ChatGPT هم موافق است…

ChatGPT برای بازاریابی: چگونه این ابزار هوش مصنوعی بر آژانس ها تأثیر می گذارد

پاسخ ChatGPT به درخواست جایگزین بازاریابان ChatGPT خواهد شد.

آنچه کارشناسان در مورد ChatGPT می گویند

همانطور که در ابتدا بحث شد، نظرات متناقض زیادی در مورد استفاده از ChatGPT برای بازاریابی و اینکه آیا برای ما خوب است یا خیر وجود دارد. بنابراین در اینجا چیزی است که برخی از کارشناسان می گویند…

کارن هایت از Hite Digital

«من فکر می‌کنم ChatGPT (حداقل در حال حاضر) به اندازه کسی که آن را درخواست می‌کند خوب است. که به شما می گوید که خود ابزار آماده نیست بلافاصله با یک سوال یک کپی شگفت انگیز (به تنهایی) ایجاد کند … من معتقدم که معامله گران واقعی از این ابزار برای آسان کردن زندگی خود استفاده می کنند و به آن اضافه می کنند. کپی شگفت انگیزی که ارزش می افزاید.»

پری بلچر

“ChatGPT فقط نوک کوه یخ سونامی اتوماسیون است که سریع، سریع و سریع می آید… برای افراد باهوشی که این فناوری های هوشمند 4.0 را درک می کنند و چشمان ما را به افق آینده نگاه می کنند، زمان هیجان انگیزی است زیرا می بینیم. چه می آید.”

مارک دو گراس از DigitalMarketer

در مقاله قبلی در مورد تأثیر هوش مصنوعی بر مشاغل بازاریابی، مارک دی گراس، خود DigitalMarketer، این را بیان کرد: “شما نباید از تغییرات آتی بترسید، اما باید باز و آگاه باشید. همین الان استفاده از هوش مصنوعی را شروع کنید و واقعاً به این فکر کنید که چه چیزی شما را به عنوان یک شخص خاص می کند.

آن جین از موسسه بازاریابی محتوا

در مقاله ای در مورد یک آزمایش بازاریابی محتوا با ChatGPT، Ann Ginn اظهار داشت: “ChatGPT می تواند ابزار مفیدی باشد، اما جایگزینی برای خلاقیت و قضاوت انسان نیست.”

دکتر پیتر جی. Meyers از Moz

دکتر پیتر جی، دانشمند بازاریابی Moz، با رفع ترس از جایگزینی گوگل توسط ChatGPT. مایرز گفت: “اگرچه گوگل به جایی نمی رسد، اما می توانیم انتظار داشته باشیم که چشم انداز جستجو به روش های غیرمنتظره (و گاهی اوقات ناخواسته) در سال آینده تغییر کند.”

در مورد من، من فکر می کنم ChatGPT فقط یک ابزار دیگر است. این چیزی است که می‌توانیم از آن برای ساده‌سازی تلاش‌ها و کارآمدتر شدن استفاده کنیم. البته، این تنها در صورتی صادق است که شما بر ارائه محتوای ارزشمند و آموزشی (و به طور کلی کار با کیفیت بالا) برای مشتریان خود متمرکز شده باشید.

چگونه استفاده از ChatGPT برای بازاریابی بر آژانس ها تأثیر می گذارد

در پایان، ChatGPT برای برخی مفید و برای برخی دیگر مضر خواهد بود.

منظورم اینجاست…

معامله گران واقعی و آژانس های قانونی برای مشتریان خود سخت کار می کنند. آنها روی خود و تیمشان سرمایه گذاری می کنند و از هر فرصتی برای بهبود مهارت های خود استفاده می کنند. و آنها همه این کارها را انجام می دهند تا اطمینان حاصل کنند که برای کمک به رشد مشتریان خود مجهز هستند.

تبدیل شدن به یک حرفه ای موفق بازاریابی – صرف نظر از رشته تحصیلی – به زمان، تلاش و اشتیاق نیاز دارد. و به همان اندازه که ابزاری مانند ChatGPT عالی به نظر می رسد، نمی تواند جایگزین سال ها آموزش و تجربه شود. نمی تواند از عهده هر کاری برآید یا حتی سطح خدماتی مشابه تاجران ارائه دهد.

چرا؟

زیرا قادر به انجام کارهایی مانند موارد زیر نیست:

  • دستورالعمل های برند را در نظر بگیرید
  • از اصول آموخته شده در آموزش استفاده کنید
  • صحت اطلاعات را دوباره بررسی کنید
  • با احساسات مشتریان صحبت کنید
  • فوراً یک کپی عالی ایجاد کنید

کاری که می تواند انجام دهد این است که به آژانس های بزرگ کمک کند تا حتی بهتر شوند. با استفاده از ChatGPT برای بازاریابی، تیم ها می توانند حتی هوشمندتر و سریع تر کار کنند. زمانی که معمولاً صرف کارهای ساده یا تکراری می‌شود، می‌تواند به کارهایی که نیاز به توجه شخصی دارند منحرف شود. و علاوه بر آن، این پتانسیل نیز وجود دارد که در عین حفظ قیمت‌ها، کارآمدتر عمل کنید.

فقط برای کاهش تعقیب، در اینجا پاسخ ChatGPT به چگونگی تأثیر این امر بر آژانس های بازاریابی آورده شده است:

پاسخ ChatGPT به این سوال که چگونه ChatGPT بر آژانس های بازاریابی تأثیر می گذارد.

به سراغ خبرهای بد…

برای آژانس هایی که حداقل ها را برای مشتریان خود انجام می دهند، ChatGPT می تواند مشکل ساز باشد. اما این در درجه اول به این دلیل است که این نوع آژانس می تواند کاملاً بر آن تکیه کند. و همانطور که قبلاً پوشش داده ایم، این راه نیست. این فقط نتایج را بدتر می کند، منجر به از دست دادن شغل می شود و مشتریان را دور می کند.

شما نباید از ChatGPT و سایر فناوری های هوش مصنوعی فرار کنید، اما نباید به آنها نیز اعتماد کنید.

ردیف پایین

عملاً هیچ شانسی وجود ندارد که ChatGPT آژانس های بازاریابی قانونی را نابود کند. اگر به دنبال ایجاد کار با کیفیت بالا برای مشتریان خود هستید، می توانید خیالتان راحت باشد و بدانید که این فقط ابزار دیگری است که می توانید از آن به نفع خود استفاده کنید. و اگر به درستی اجرا شود، می تواند راه طولانی را به سمت کاهش هزینه ها و ساده سازی تلاش های شما انجام دهد.


توماس فون آن

ChatGPT برای بازاریابی: چگونه این ابزار هوش مصنوعی بر آژانس ها تأثیر می گذارد

توماس با بیش از 30 سال تجربه فروش B2B در صنایع مختلف، بینش منحصر به فردی در حوزه فروش آفلاین و آنلاین دارد. توماس در طول مدت حضورش در سنگر متوجه یک موضوع تکراری شد: اگرچه صاحبان مشاغل در مورد صنعت یا تجارت خود آگاه هستند، اما اغلب برای یافتن بازار و فروش به مشتریان بالقوه خود در تلاش هستند. این درک همان چیزی است که توماس و شریک تجاری فعلی او، کریستین، را بر آن داشت تا راه حل های ویروسی را احیا کنند. از زمان راه‌اندازی شرکت، توماس توانسته است به صاحبان کسب‌وکارهای بی‌شماری کمک کند تا یک برنامه بازاریابی مستحکم بر اساس یک استراتژی بازاریابی مستحکم ایجاد کنند، سپس تاکتیک‌های بازاریابی را به تیمی از کارمندان با استعداد برون سپاری کنند، و در نهایت شاهد آشکار شدن این اقدامات – اشتیاق واقعی او باشد.