منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • 6 راه برای تسلط بر بازار خود با ترکیب بازاریابی پیامکی و ایمیلی

6 راه برای تسلط بر بازار خود با ترکیب بازاریابی پیامکی و ایمیلی

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
6 راه برای تسلط بر بازار خود با ترکیب بازاریابی پیامکی و ایمیلی

6 راه برای تسلط بر بازار خود با ترکیب بازاریابی پیامکی و ایمیلی

پیامک اولین کانالی نیست که هنگام بازاریابی به ذهن شما خطور می کند. اما در واقع یک کانال فوق العاده موثر برای استفاده است.

پیامک دارای نرخ‌های باز فوق‌العاده، نرخ پاسخ‌گویی عالی است و برای تعامل با مشتری عالی است. با این حال، از نظر جنبه های خلاقانه تر بازاریابی (به عنوان مثال، طراحی یا ویدئو) محدود است.

با این حال، هنگامی که با بازاریابی ایمیلی ترکیب می شود، این محدودیت ها ناپدید می شوند. ترکیبی از بازاریابی پیامکی و ایمیلی می تواند منجر به سفرهای جذاب و موفق مشتری شود که مستقیماً به تبدیل منجر می شود.

در اینجا به دلایلی می پردازیم که چرا باید پیامک را در استراتژی ایمیل خود قرار دهید. در مرحله بعد، شش نکته برتر خود را برای ادغام پیامک و ایمیل برای تسلط بر بازارتان به شما خواهیم گفت.

مزایای بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی مزایای بسیار مهمی دارد. با ترکیب پیامک با ایمیل مارکتینگ، می توانید از مزایای زیر نهایت استفاده را ببرید:

دوره های آزاد شگفت انگیز

6 راه برای تسلط بر بازار خود با ترکیب بازاریابی پیامکی و ایمیلی

منبع تصویر

پیامک فوریتی دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت. احتمال اینکه همه چیز را رها کنیم و یک پیام متنی را بررسی کنیم بسیار بیشتر از فرو رفتن در صندوق ورودی ایمیل خود هستیم. تنها یک سوم از پیام های بازاریابی ایمیلی باز می شوند، در حالی که تقریباً تمام متن ها باز هستند.

نرخ پاسخ برای پیامک نیز فوق العاده است. 45 درصد از پیام‌های پیام کوتاه بازاریابی پاسخ دریافت می‌کنند – و این رقم زمانی افزایش می‌یابد که گیرنده فرستنده را بشناسد و به او اعتماد کند.

سازگار با موبایل

این ممکن است واضح به نظر برسد، اما پیامک بسیار سازگار با موبایل است!

بازاریابی موبایل پسند این روزها حیاتی است. مردم از تلفن های خود برای همه چیز استفاده می کنند، از یادداشت برداری گرفته تا گوش دادن به کتاب های صوتی و حتی ایجاد موسیقی پادکست رایگان.

با این حال، انواع دستگاه های تلفن همراه به طور گسترده ای متفاوت است. بهینه سازی بیشتر انواع محتوا برای هر نوع گوشی تقریبا غیرممکن است.

برای اس ام اس فرق میکنه هر تلفنی – از آخرین مدل گوشی هوشمند گرفته تا معمولی ترین آجر – می تواند پیامک دریافت کند. این امر SMS را بسیار مقرون به صرفه می کند.

همچنین به شما این امکان را می دهد که به مخاطبان جدیدی دست پیدا کنید. تخمین زده می شود که 3.5 میلیارد نفر در سراسر جهان به اینترنت دسترسی دارند. این عدد قابل توجهی است – اما هنوز هم برخی از افراد را به تعویق می اندازد. با این حال، 6.6 میلیارد نفر در سراسر جهان تلفن همراه دارند و می توانند پیامک دریافت کنند.

6 راه برای تسلط بر بازار خود با ترکیب بازاریابی پیامکی و ایمیلی

منبع تصویر

بنابراین با گنجاندن پیامک در آمیخته بازاریابی خود، می توانید پیام های خود را برای مخاطبان بسیار گسترده تری باز کنید.

تحویل سریع

پیامک بهترین زمانی است که نیاز دارید سریع و مطمئن با مشتری تماس بگیرید. پیامک‌ها تقریباً بلافاصله به دست مشتریان می‌رسند. علاوه بر این، با نرخ‌های باز عالی‌شان، می‌توانید مطمئن باشید که مشتری پیام شما را به سرعت دریافت نمی‌کند – آنها نیز به سرعت آن را می‌خوانند.

این باعث می شود پیامک برای ارسال اطلاعات مهم مانند اعلان های تحویل، اخبار قطع سرویس و غیره عالی باشد.

گاهی اوقات ارتباط سریع با مشتری برای یک تجربه خوب مشتری حیاتی است. پیامک راهی برای این کار است.

با سایر انواع بازاریابی به خوبی کار می کند

پیامک بسیار انعطاف پذیر است. می توانید از آن برای تقویت، گسترش و بهبود هر کانال بازاریابی دیگر استفاده کنید.

در اینجا ما در مورد نحوه ادغام پیامک با ایمیل مارکتینگ خود صحبت خواهیم کرد و به مواردی مانند فناوری مناسب برای استفاده از جمله انواع ابزارهای فعال سازی فروش نگاه خواهیم کرد. بسیاری از نکات ما را می توان برای کانال های دیگر تطبیق داد. بنابراین، ذهن خود را باز نگه دارید!

6 روش برای ترکیب پیامک با ایمیل مارکتینگ

امیدواریم شما را متقاعد کرده باشیم که ادغام پیامک با ایمیل مارکتینگ ایده خوبی است! اکنون بیایید دریابیم که چگونه می توانید این دو کانال را برای بهترین اثر ترکیب کنید.

  1. با نقاط قوت پیامک بازی کنید

نکته مهم در مورد ترکیب ایمیل و پیامک این است که هر کانال می تواند کارهایی را انجام دهد که دیگری نمی تواند انجام دهد. وقتی با هم استفاده می شوند، یک کمپین عالی ایجاد می کنند.

نقاط قوت پیامک سرعت تحویل و نرخ باز بودن استثنایی آن است. به عنوان یک کانال سریع و قابل اعتماد، پیامک برای مواردی مانند:

  • ایجاد سر و صدا در اطراف رویدادها
  • اطلاع رسانی تغییرات سرویس
  • ارسال پیام های تحویل
  • ارسال رمز عبور یا پیوندهای بازنشانی رمز عبور
  • ارسال کدهای تخفیف
  • دریافت انتقادات و پیشنهادات
6 راه برای تسلط بر بازار خود با ترکیب بازاریابی پیامکی و ایمیلی

در اینجا، برای مثال، آدیداس از پیامک برای هشدار دادن به مشتری در مورد تحویل آینده استفاده می کند:

6 راه برای تسلط بر بازار خود با ترکیب بازاریابی پیامکی و ایمیلی

منبع تصویر

و در اینجا، یک شرکت هواپیمایی از پیامک برای هشدار دادن به مشتری در مورد تاخیر پرواز استفاده می کند:

6 راه برای تسلط بر بازار خود با ترکیب بازاریابی پیامکی و ایمیلی

منبع تصویر

چیزی که پیامک در آن عالی نیست، انتقال اطلاعات زیادی است. همچنین در مورد مواردی مانند طراحی، محتوای خلاقانه و غیره بسیار اساسی است. اینجاست که استعدادهای ترکیبی اس ام اس و بازاریابی ایمیلی وارد عمل می شوند.

به عنوان مثال، اگر نیاز دارید که مشتری شما اطلاعات زیادی را به سرعت جذب کند، می توانید پیامک و ایمیل را در یک رویکرد دو طرفه ترکیب کنید.

با ارسال پیامک به مشتری خود از آنها بخواهید که ایمیل خود را بررسی کنند (یا حتی ممکن است آنها را به اطلاعات مرتبط در وب سایت خود پیوند دهند!) از سرعت و نرخ بالای باز شدن استفاده کنید.

یا پیامک خود را به عنوان یک موضوع در نظر بگیرید. از آن برای جلب توجه و جذب افراد به ایمیل خود استفاده کنید. سپس تمام آن خوبی های خلاقانه و بلندمدت را در ایمیل قرار دهید و مطمئن باشید که نرخ باز شدن شما بالا خواهد بود.

به این ترتیب، می توانید مشتریان خود را با اطلاعات مهم به روز نگه دارید و در حین انجام این کار، نرخ تعامل ایمیل خود را افزایش دهید.

  1. از هر کانال برای ایجاد لیست های کانال دیگر استفاده کنید

تولید سرنخ بخش بزرگی از حجم کاری هر بازاریاب است. و به دست آوردن مشترکین تنها از طریق یک کانال کار ناسپاسی است.

با این حال، هنگامی که پیامک و ایمیل را در تلاش‌های تولید سرنخ خود ترکیب می‌کنید، این کار بسیار آسان‌تر می‌شود.

یک اس ام اس به لیست اس ام اس خود بفرستید و به آنها پیشنهاد دهید در بازاریابی ایمیلی شما مشترک شوند. افزودن انگیزه ای مانند تخفیف یا هدیه رایگان اغلب کمک می کند. با توجه به نرخ باز و پاسخ بالای پیامک ها، می توانید لیست ایمیل خود را خیلی سریع از طریق پیامک ایجاد کنید.

6 راه برای تسلط بر بازار خود با ترکیب بازاریابی پیامکی و ایمیلی

منبع تصویر

شما می توانید همین کار را با ایمیل مارکتینگ خود انجام دهید. یک کمپین ارسال کنید تا مشتریان را تشویق کنید تا در لیست پیامک شما مشترک شوند.

شما حتی می توانید لیست اس ام اس خود را در ایمیل های معمولی خود تبلیغ کنید. یک پیوند اشتراک را در پایین هر ایمیل یا در یک جعبه قرار دهید (هر کدام که برای فرمت شما بهتر است).

  1. داده های خود را متمرکز کنید

هر نقطه تماس مشتری منبع بالقوه ای از داده های عالی است. اس ام اس فرقی نمی کند. با ترکیب اس ام اس و بازاریابی ایمیلی، می توانید داده های زیادی را برای تجزیه و تحلیل و دریافت بینش جمع آوری کنید.

چه از یک سیستم دریاچه داده Azure، یک CRM یا یک DMP تجاری استفاده کنید، داده‌های شما زمانی که در یک مکان و به راحتی قابل دسترسی باشند بهترین و مفیدترین خواهند بود.

با متمرکز کردن داده های خود، آنها را در اختیار تیم های سراسر سازمان خود قرار می دهید. یافتن، تجزیه و تحلیل و استفاده از آن آسان است.

یک پایگاه داده متمرکز که در آن داده‌های هر کانال در یک مکان قرار می‌گیرد به شما کمک می‌کند تصویر بزرگ‌تر را ببینید. شما می‌توانید بینش‌های گسترده‌ای را از بسیاری از نقاط مختلف در سفر مشتری به دست آورید، نه بینش‌های مجزا از نقاط/کانال‌ها.

6 راه برای تسلط بر بازار خود با ترکیب بازاریابی پیامکی و ایمیلی

برنامه بازاریابی دیجیتال را دریافت کنید

با یک سفر ارزش مشتری که به طور استراتژیک رابطه ای با مشتریان بالقوه جدید ایجاد می کند و آنها را به مشتریان وفادار و تکراری تبدیل می کند. اینجا را فشار دهید

6 راه برای تسلط بر بازار خود با ترکیب بازاریابی پیامکی و ایمیلی

منبع تصویر

یک پایگاه داده متمرکز نیز برای ساده کردن داده های شما عالی است. با وجود همه چیز در یک مکان، هیچ داده تکراری سیستم شما را سنگین نمی کند.

  1. از تکنیک صحیح استفاده کنید

ما در بالا در مورد متمرکز کردن داده های شما صحبت کردیم. برای درست کردن این کار، ارزش خرید پلتفرم یا سیستمی را دارد که برای شما مناسب است.

البته این فقط مربوط به داده ها نیست. بازاریابی در حال گذر از یک انقلاب تکنولوژیکی است و چیزهای واقعاً هیجان انگیزی در جریان است. فناوری مناسب می تواند تأثیر زیادی بر پیامک و بازاریابی ایمیلی شما داشته باشد و به شما امکان می دهد آنها را به روش های خلاقانه ترکیب کنید.

به عنوان مثال، هوش مصنوعی بازاریابی می‌تواند سفرهای مشتری با پیامک و ایمیل ترکیبی را تنظیم و خودکار کند، متون و ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده را در لحظه‌ای عالی منتشر کند تا مشتری شما را به مرحله بعدی سوق دهد.

انواع مختلفی از ابزارهای فعال‌سازی فروش وجود دارد که می‌تواند به شما در ساده‌سازی، مدیریت و بهبود استراتژی پیامک کمک کند. از اتوماسیون پیامک گرفته تا پلتفرم‌های مدیریت داده و CRM برای متمرکز کردن داده‌های شما، موارد زیادی وجود دارد. از خرید مارتک مناسب برای خود نترسید.

  1. مختصر باشید

ما در مورد مزایای نسبی متن و ایمیل در بالا صحبت کردیم. پیام های طولانی نقطه قوت SMS نیستند.

مردم اس ام اس شما را به سرعت باز می کنند، اما اگر با دیواری از متن در آن صفحه کوچک مواجه شوند، برای خواندن آن نمی چسبند. بنابراین متن های خود را کوتاه نگه دارید. اطلاعات کلیدی را تا حد امکان واضح و مختصر ارائه دهید.

اگر حرف های زیادی برای گفتن دارید، از پیامک به عنوان یک هشدار برای جلب توجه مشتری استفاده کنید و آنها را برای جزئیات بیشتر به جای دیگری هدایت کنید، همانطور که میسی در اینجا انجام داد:

6 راه برای تسلط بر بازار خود با ترکیب بازاریابی پیامکی و ایمیلی

منبع تصویر

  1. با پیام های خود سازگار باشید

ثبات برند در همه جا مهم است. اگر صدا یا ارزش های برند شما از کانالی به کانال دیگر متفاوت باشد، مشتری شما گیج خواهد شد. برای ایجاد رابطه با مشتری خود، باید در هر نقطه یک شخصیت ثابت ارائه دهید.

این ممکن است با SMS دشوار باشد. به سختی می توان شخصیت برند خود را در چند کلمه کوتاه بیان کرد. داشتن دستورالعمل‌های TOV (لحن صدا) می‌تواند کمک کند.

دستورالعمل های TOV در آموزش تیم فروش مفید است. در آینده، سند TOV به بازاریابان و معامله گران هنگامی که مطمئن نیستند از چه عبارتی استفاده کنند، راهنمایی سریع می دهد.

بازار خود را با ترکیبی از پیامک و ایمیل مدیریت کنید

چیزهای کمی مانند پیامک می تواند توجه مشتری را به خود جلب کند. با ترکیب اس ام اس و بازاریابی ایمیلی، می توانید سفرهای مشتری را با تغییر بالا ایجاد کنید و بر بازار خود تسلط داشته باشید.

از نقاط قوت هر کانال استفاده کنید و سریعاً سرنخ‌ها را پیدا خواهید کرد و نرخ تبدیل‌تان به شدت افزایش می‌یابد.

6 راه برای تسلط بر بازار خود با ترکیب بازاریابی پیامکی و ایمیلی