1) اعتبار به خطر افتاده (هویت)
بیشتر حوادث و رخنه های سایبری از طریق اعتبارنامه های سرقت شده یا به خطر افتاده است. اعتبار شما در دست یک هکر به آنها امکان دسترسی نامحدود به اطلاعات خصوصی و شخصی شما را می دهد.
این شامل اطلاعات مالی و بهداشتی، رسانه های اجتماعی، حساب های ایمیل و فضای ذخیره سازی ابری است. با
اطلاعات به دست آمده از اعتبارنامه های به خطر افتاده، هکرها می توانند اطلاعاتی را جمع آوری کنند تا هویت شما را بدزدند و از نظر مالی شما را خراب کنند.
2) بدافزار/باج افزار
بدافزار/باج افزار را می توان با استفاده از چندین روش مختلف تحویل داد. می توان آن را در یک ایمیل گنجاند، در یک تصویر جاسازی کرد و در یک صفحه وب منتشر کرد که به طور خودکار در بارگذاری صفحه دانلود می شود. مهاجمان به دنبال راه هایی برای دریافت بدافزار برای دور زدن دفاع های معمولی هستند.
ایمیل و وب سایت های درخواستی/بازدید شده ترافیکی هستند که انتظار می رود به رایانه کاربر ارسال شود. این واقعیت است که از ایمیل و صفحه وب انتظار می رود که گاهی اوقات ما را محتاط می کند.
3) فیشینگ هوش مصنوعی
فیشینگ هوش مصنوعی زمانی است که مهاجم از هوش مصنوعی برای توسعه حمله فیشینگ استفاده می کند. برخی از روشهای قدیمی برای شناسایی ایمیلهای فیشینگ، استفاده از دستور زبان یا کلمات غلط املایی است. در فیشینگ هوش مصنوعی، آنها دیگر قابل استفاده نیستند.
وقتی ایمیلی دریافت می کنید، این سه سوال را از خود بپرسید:
- آیا انتظار داشتم این ایمیل را دریافت کنم؟ همه ایمیل های غیرمنتظره مخرب نیستند.
- آیا آدرس مشروع است؟ آدرسها ممکن است نزدیک به یک آدرس عمومی ظاهر شوند.
- آیا باید روی لینک کلیک کنم یا چیزی دانلود کنم؟ همیشه مراقب لینک ها باشید. کلمات هایپرلینک ممکن است با URL واقعی پیوند مطابقت نداشته باشد.
4) حریم خصوصی داده ها
داده های محرمانه در قلب عملیات تجاری و برای موفقیت آنها حیاتی است. افشای داده ها می تواند دانش یا فناوری یک شرکت را که آن را از رقبایش متمایز می کند، حذف کند.
“نشت” داده زمانی است که داده های خصوصی برای طرفی فاش می شود که مجاز به دیدن/داشتن آن داده ها نیست. جدیدترین مسیر نشت داده ها از طریق ChatGPT است.
آیا برای تسلط بر رسانه های اجتماعی آماده اید؟
یک متخصص خبره رسانه های اجتماعی شوید و جدیدترین استراتژی ها را (بر اساس پلتفرم اجتماعی) برای هدایت ترافیک ارگانیک به سایت های رسانه های اجتماعی خود بیاموزید.
اینجا را فشار دهید
مهندسان سامسونگ از ChatGPT خواستند تا برای آنها کد بنویسد. با انجام این کار، آنها کدهای محرمانه را با هوش مصنوعی به اشتراک گذاشتند که کد مشترک را در مجموعه داده خود گنجانده و آن را برای عموم باز کرد.
5) وب سایت های جعلی
جعل وب سایت زمانی است که به جای وب سایت واقعی، یک وب سایت تقلبی به کاربر ارائه می شود. این برای صفحات اصلی وبسایتهایی که نیاز به اعتبار ورود دارند، رایجتر است. کاربر وبسایت را واقعی فرض میکند و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد میکند و وبسایت تقلبی اعتبار را ثبت میکند و سپس کاربر را به صفحه وب واقعی هدایت میکند.
از کاربر خواسته می شود تا اطلاعات کاربری خود را در صفحه وب واقعی وارد کند و او به وب سایت راه اندازی می شود. کاربر نمی داند که اعتبار خود را به مهاجمی داده است تا به حساب وب سایت خود دسترسی پیدا کند.
این حمله برای وبسایتهای ذخیرهسازی ابری و خدماتی مانند Office 365، Dropbox و box.com بسیار رایج است. همیشه URL و اینکه آیا گواهی معتبر (تصویر قفل در کنار URL) برای وب سایت وجود دارد را بررسی کنید.