

لینکدین یک رسانه فوق العاده برای گسترش دسترسی شما، قرار دادن خود به عنوان یک رهبر فکری و ایجاد برند شخصی شما است.
با این حال، برای استفاده حداکثری از این پلتفرم در سال آینده، باید ارکان کلیدی مورد نیاز برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی لینکدین برنده را بدانید. و این دقیقاً همان چیزی است که این مقاله در مورد آن است – در اینجا 5 نکته کاربردی وجود دارد که می توانید در استراتژی بازاریابی لینکدین 2023 خود ادغام کنید تا آن را قوی تر و موثرتر کنید.
1. محتوای اصلی از طریق پیوند
چه این یک پست کاملاً جدید باشد یا چیزی که از وبسایت خود استفاده مجدد میکنید، اطلاعات اصلی و تازه نحوه جذب مخاطبی است که مدام به آن بازمیگردد.
شما میخواهید از دور انداختن لینکها و اطلاعاتی که خارج از لینکدین ارسال میشوند اجتناب کنید. از یک طرف، اکثر پلتفرم های رسانه های اجتماعی می خواهند مردم را در سایت های خود نگه دارند. و دوم، نشان می دهد که شما یک رهبر فکری در صنعت خود هستید.

اگر میخواهید در مورد نحوه کارکرد این کار احساس کنید، مارکها و شخصیتهای مورد علاقه خود را در سایت بررسی کنید تا نوع محتوایی که ارسال میکنند را ببینید. هک، شما حتی می توانید صفحه نمونه های من را بررسی کنید.
لینکدین تمام ابزارهای مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد. انواع مختلفی از محتوا وجود دارد که می توانید در این پلتفرم منتشر کنید، از جمله پست ها و مقالات وبلاگ، محتوای ویدیویی مانند جلسات و مصاحبه های زنده، مطالعات موردی و موارد دیگر.
2. شخصیت خود را نشان دهید
بخشی از فلسفه من انسانی کردن بازاریابی شماست تا بتوانید روابط معتبری ایجاد کنید که منجر به موفقیت و رشد شود. لینکدین در ابتدا به عنوان “رسانه های اجتماعی برای حرفه ای ها” در نظر گرفته شد و قطعا هنوز هم همینطور است. با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید در جعبه ای گیر کنید که محتوای شما بی مزه و خسته کننده به نظر برسد.
برای اینکه استراتژی بازاریابی شما موثر واقع شود، به رویکرد صحیح نیاز دارد تا مخاطبان شما بتوانند در سطح شخصی با برند شما ارتباط برقرار کنند. اگر استخوان بامزه و کمی شوخ طبعی دارید، آن را نشان دهید!

البته، شما می خواهید همه چیز با پیام های بازاریابی و صدای برند شخصی شما سازگار باشد.
3. از LinkedIn Analytics استفاده کنید
همانطور که در بالا ذکر شد، لینکدین راه حل های زیادی به شما می دهد تا بتوانید خلاق باشید و محتوا را از طریق رسانه های مختلف – وبلاگ ها، ویدئوها و غیره منتشر کنید.
اما لینکدین ابزارهایی را نیز در اختیار شما قرار می دهد تا ببینید آن محتوا چگونه از طریق آنالیتیکس لینکدین کار می کند. این دادههای ارزشمندی را در اختیار شما قرار میدهد، مانند میزان تعاملی که یک پست دریافت میکند، زمانهای مختلف چقدر بر عملکرد پست تأثیر میگذارد، اینکه آیا محتوای شما سرنخ میگیرد یا نه، و موارد دیگر.

با استفاده از این اطلاعات، میتوانید ببینید که استراتژی بازاریابی شما چگونه کار میکند و آیا زمان آن رسیده است که با تمام قوا پیش بروید یا رویکرد خود را تغییر دهید و تجدید نظر کنید. و باید دائماً اثربخشی محتوای خود را ارزیابی کنید و کمپین خود را به گونهای توسعه دهید که استراتژی بازاریابی شما تا حد امکان مؤثر باشد.
4. فرکانس ارسال بهینه خود را مشخص کنید
مانند هر پلتفرم رسانههای اجتماعی، ثبات و فراوانی پستها مؤلفههای کلیدی رشد و موفقیت هستند. به علاوه، زمانی از روز که پست میکنید نیز نقش مهمی در تعامل دارد.
به عنوان مثال، برندهایی که به طور منظم پست میکنند متوجه میشوند که بیشترین تعامل را از کاربران معمولاً در صبح یا اوایل بعد از ظهر مشاهده میکنند. اگر نماینده یک شرکت بزرگ هستید، میتوانید با چند پست در هفته از آن خارج شوید. و اگر این صفحه شخصی شماست، در صورت تمایل می توانید هر روز پست بگذارید.

صرف نظر از این، یافتن شیار مناسب به زمان و آزمایش برای درست کردن نیاز دارد.
5. با پلت فرم درگیر شوید
بله، شما سرتان شلوغ است، اما فقط مطالب خود را پست نکنید و به روز خود ادامه ندهید. برای فعال بودن در پلتفرم کمی زمان بگذارید. به نظرات پستهای خود پاسخ دهید، در بحثها شرکت کنید و اطلاعات و منابع را با بقیه افراد جامعه به اشتراک بگذارید. وقتی مردم می بینند که شما یک عضو فعال هستید، به احتمال زیاد به شما لطف می کنند یا شما را به عنوان فردی که اطلاعات ارزشمندی برای به اشتراک گذاشتن دارد به یاد می آورند.
می دانم که این 5 نکته، بازی بازاریابی 2023 شما را در لینکدین به سطح بالاتری می برد!
با تشکر برای خواندن،
جاشوا بی لی