
متخصصان دیجیتال مارکتینگ تقاضای زیادی دارند و سال 2023 را به سالی برای شروع جهش حرفه ای بازاریابی دیجیتال شما تبدیل می کند. به گفته لینکدین، از هر ده شغلی که در این پلتفرم ارسال می شود، پنج شغل در فضای دیجیتال است.
اما چه یک بازاریاب دیجیتال باتجربه باشید و چه در ابتدای کار خود، باید پنج مهارت مهم بازاریابی دیجیتال زیر را در رزومه خود به نمایش بگذارید تا در سال 2023 شغلی پیدا کنید.
1. تجزیه و تحلیل دیجیتال
تجزیه و تحلیل دیجیتال شامل ردیابی و اندازه گیری اثربخشی یک کمپین بازاریابی دیجیتال از طریق استفاده از داده ها است. این تنها راه برای دانستن اینکه کدام استراتژی های بازاریابی موثر هستند و کدام یک را باید تنظیم کنید، است.
ابزارهای مختلفی برای تجزیه و تحلیل دیجیتال وجود دارد که به شما کمک می کند چنین تحلیل هایی را انجام دهید و استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را بهینه کنید. در سال 2023، شما باید از بهترین ابزارهای تحلیلی مانند:
- تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل
- هاتجار
- Adobe Analytics
- کلیک کردن
- هوت سوئیت
تجزیه و تحلیل دیجیتال برای تصمیمگیری آگاهانه و استراتژیک بازاریابی کلیدی است، بنابراین هنگام ساخت رزومه خود، این ابزارها را در بخش مهارتهای خود فهرست کنید تا مطمئن شوید که مدیران استخدام میتوانند فوراً متوجه شوند که شرایط ضروری موقعیت را برآورده میکنید.
2. طراحی گرافیکی
مهارت های طراحی گرافیک مانند ایجاد اینفوگرافیک، انیمیشن و تجسم به شما امکان می دهد محتوا را در قالب های مختلف جذاب ارائه دهید. طراحی گرافیک به شما یک کانال خلاقانه اضافی می دهد تا محتوای بصری بیشتری را در کمپین های بازاریابی خود بگنجانید. به همین دلیل است که بیش از 50 درصد از بازاریابان دیجیتال می گویند محتوای بصری برای استراتژی های بازاریابی آنها بسیار مهم است.
و با توجه به شرکتهای بیشتر و بیشتری که به دنبال ادغام عناصر بصری در کمپینهای بازاریابی آنلاین خود هستند، داشتن مهارتهای اولیه طراحی گرافیک رقابتپذیری شما را در بازار کار افزایش میدهد.
مهارت های طراحی گرافیک هنگام طراحی ارائه های رسانه های اجتماعی برای ارائه به مشتریان جدید یا ارائه به مخاطبان کنفرانس مفید است.
از پلتفرم هایی مانند Canva، Domestika یا Udemy برای تقویت مهارت های طراحی خود
3. برنامه ریزی استراتژیک
با توجه به ماهیت پویا و سریع بازاریابی آنلاین، ابتدا باید قبل از شروع یک کمپین یک استراتژی مشخص کنید. هر کمپین دیجیتال مارکتینگ موفق مبتنی بر یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ خوب است و برنامه ریزی استراتژیک شامل موارد زیر است:
- تنظیم و تعریف اهداف SMART (ویژه، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان)
- پژوهش مخاطب
- کمپین های گذشته و فعلی را مشاهده کنید
- ادغام داده ها در رویکرد شما
اگر یک بازاریاب دیجیتال با تجربه هستید، از بخش تجربه رزومه خود استفاده کنید تا نمونه هایی از کمپین های دیجیتال مارکتینگ موفقی که در گذشته انجام داده اید را در اختیار کارفرمایان قرار دهید. مطمئن شوید که چگونه برنامه ریزی استراتژیک به موفقیت آنها کمک کرده است.
یا اگر در این زمینه تازه کار هستید، مثال هایی از زمان هایی که مهارت های برنامه ریزی استراتژیک خود را در موقعیت های قبلی به کار گرفته اید تا به نتایج مثبتی دست یابید، بیاورید. الگوهای پوشش نامه بازاریابی دیجیتال را به صورت آنلاین بررسی کنید تا ایده بهتری در مورد نحوه چارچوب بندی تجربه خود به گونه ای داشته باشید که برای مدیران استخدام جذاب باشد. و برای تقویت بیشتر رزومه خود، دستاوردهای خود را با استفاده از اعداد و درصدهای سخت تعیین کنید.
4. مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
نرم افزار CRM به شرکت ها کمک می کند تا تمام تعاملات مشتری را در طول چرخه عمر مشتری بر روی یک پلت فرم واحد مدیریت کنند. بهعنوان یک بازاریاب دیجیتال، نرمافزار CRM هنگام جستجوی راههایی برای بهبود کمپینهای بازاریابی شما مفید است، زیرا این ابزارها شناسایی، دستهبندی و جذب سرنخهای جدید از وبسایت شما را آسان میکنند.
علاوه بر این، نرم افزار CRM به شما اجازه می دهد تا داده های مشتری را که برای شخصی سازی کمپین های بازاریابی خود دارید، بهینه کنید. به طور کلی، نرمافزار CRM با بهبود تلاشهای تولید سرنخ شما و حمایت از بازاریابی شخصیشده، بازگشت سرمایه بازاریابی دیجیتال شما را به میزان زیادی افزایش میدهد.
برخی از راه حل های CRM که در سال 2023 باید با آنها آشنا باشید عبارتند از:
- HubSpot CRM
- CRM فروش دوشنبه
- Pipedrive
- EngageBay
- ActiveCampaign CRM
5. تبلیغات در شبکه های اجتماعی
تبلیغات رسانه های اجتماعی از پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک و تیک تاک برای تبلیغ برندها و محصولات آنها استفاده می کند. این نوع خاص از بازاریابی هر روز محبوبتر میشود، زیرا رسانههای اجتماعی نقش مرکزی فزایندهای در زندگی روزمره ما بازی میکنند و نحوه تعامل مشتریان با کسبوکارها را تغییر میدهند.
به همین دلیل، شرکت ها به دنبال تقویت حضور خود در رسانه های اجتماعی و افزایش ترافیک اجتماعی هستند و اینجاست که بازاریابان رسانه های اجتماعی وارد عمل می شوند. کارفرمایان به متخصصان بازاریابی نیاز دارند که بتوانند استراتژی های موثر تولید سرنخ رسانه های اجتماعی را طراحی و اجرا کنند.
با نشان دادن اینکه با آخرین روند رسانه های اجتماعی به روز هستید و درک می کنید که چگونه مخاطبان مختلف را در چندین پلتفرم مختلف هدف قرار دهید، نشان دهید که می توانید نیازهای شرکت ها را برآورده کنید.
نویسنده
آیدا پترسون یک نویسنده محتوا است که از حمایت از جویندگان کار در هنگام برنامه ریزی مراحل شغلی بعدی خود لذت می برد. او از کالج جدید فلوریدا با یک رشته دو رشته در فلسفه / زبان و فرهنگ چینی فارغ التحصیل شد. آیدا در اوقات فراغت خود از پیاده روی، مطالعه و باغبانی لذت می برد.