
دیجیتال مارکتینگ روشی قدرتمند برای دستیابی به افراد بیشتری است که به آنچه شما ارائه می دهید علاقه مند هستند. رشد کسب و کار شما از طریق بازاریابی دیجیتال می تواند به شما کمک کند تا به هدف نهایی خود برسید: درآمد بیشتر.
در واقع، یک مطالعه توسط StrategyR نشان داد که CAGR بازاریابی دیجیتال از سال 2020-2026 13.9٪ پیش بینی شده است. این بدان معنی است که کسب و کارهای بیشتری از بازاریابی دیجیتال استقبال می کنند و از مزایای آن بهره می برند.
آیا واقعاً می خواهید عقب بمانید؟
یک استراتژی بازاریابی دیجیتال تمرکز شما را به اهداف، اولویت ها، منابع و اقدامات خاص، معمولاً در دراز مدت، هدایت می کند. این استراتژی ها به شما این امکان را می دهد که به اهداف اولیه خود برسید و رشد در سطح بعدی را هدف قرار دهید.
پنج استراتژی را بخوانید و یاد بگیرید که به شما کمک می کند تجارت خود را از طریق بازاریابی دیجیتال رشد دهید.
5 استراتژی برای رشد کسب و کار شما از طریق بازاریابی دیجیتال
در اینجا پنج بهترین استراتژی دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که می توانید برای ایجاد کسب و کار خود از آنها استفاده کنید.
1. حضور فعال اجتماعی را حفظ کنید
اگر می خواهید کسب و کار خود را با استفاده از بازاریابی دیجیتال رشد دهید، مهم است که یک حضور آنلاین قوی در رسانه های اجتماعی و موتورهای جستجو ایجاد کنید. و فعال است.
بر اساس برآوردهای اخیر Statista، بیش از 4.26 میلیارد نفر در سال 2021 از رسانه های اجتماعی استفاده کردند که انتظار می رود تا سال 2027 به نزدیک به شش میلیارد نفر افزایش یابد.
هنگامی که حضور فعال آنلاین در رسانه های اجتماعی را حفظ می کنید، می توانید بدون سرمایه گذاری مالی هنگفت توجه را به شرکت خود جلب کنید.
به اشتراک گذاری محتوای جذاب و ارزشمند در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین راهی عالی برای حضور بیشتر آنلاین است.
در اینجا چند راه دیگر برای حفظ حضور فعال آنلاین وجود دارد:
- با آخرین روند رسانه های اجتماعی همراه باشید
- وبلاگ وب سایت خود را به طور منظم به روز کنید و آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
- ویدیوهای نمایشی محصول را ایجاد و به اشتراک بگذارید
همچنین میتوانید اینفوگرافیکهای قانعکنندهای قرار دهید که راههای متمایز را برای ایجاد ارتباط تجاری و برند شما نشان میدهد.
با این حال، مهم است که با پیوستن به هر پلتفرم رسانههای اجتماعی، خود را بیش از حد لاغر نکنید.
به کانال هایی بچسبید که مشتریان هدف شما بیشتر در آنجا فعال هستند. به این ترتیب، میتوانید تأثیر تلاشهای بازاریابی دیجیتال خود را به حداکثر برسانید.
2. همه بازخوردها و نظرات کاربران را بشناسید و به آنها پاسخ دهید
به گفته BrightLocal، مشتریان بیشتری نسبت به قبل نظرات آنلاین را مطالعه می کنند. در سال 2021، 77٪ از آنها همیشه یا به طور منظم آنها را هنگام جستجوی مشاغل محلی می خوانند (از 60٪ در سال 2020).
نظرات و بازخوردهای مشتریان عالی هستند زیرا می توانند به مدیریت تجربه کاربر کمک کنند. شما به راحتی می توانید از بررسی های آنها به آنچه نیاز دارند پی ببرید و بهبودهای لازم را انجام دهید.
علاوه بر این، پاسخ به نظرات مثبت و منفی نیز می تواند به شما در مدیریت درک کسب و کارتان کمک کند.
و به همین دلیل است که باید یاد بگیرید که چگونه به بازخورد خوب و منفی مشتری پاسخ دهید.
هنگام پاسخ دادن به بازخورد، باید:
- سریع جواب بده
- از مشتری برای بازخورد تشکر کنید
- مشکلی که مشتری تجربه کرده را بپذیرید
- نحوه برنامه ریزی برای حل مشکل را توضیح دهید
- بحث را از رسانه های اجتماعی دور کنید
- پس از اجرای راه حل با مشتری تماس بگیرید
یک راه عالی برای جمع آوری بازخورد از مشتریان قبل از نوشتن نظرات، استفاده از چت ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی است. آنها می توانند با مخاطبان شما ارتباط برقرار کنند و بازخورد آنها را بپرسند تا بتوانید شانس خود را برای حفظ مشتریان و جذب مشتریان جدید افزایش دهید.
در اینجا نمونه ای از بررسی و پاسخ مشتری خوب از طرف مالک است.
نظرات همچنین مهم هستند زیرا به مشتریان بالقوه مدارک اجتماعی لازم برای خرید را ارائه می دهند.
اما جمعآوری، گردآوری و ردیابی همه این بازخوردها میتواند به زمان زیادی و تلاش دستی خستهکننده نیاز داشته باشد. اینجاست که ابزارهای بررسی مانند piHappiness، SurveySparrow، Typeform، AskNicely و SurveyMonkey وارد می شوند.
می توانید از این ابزارها برای جمع آوری نظرات و نظرات کاربران از طریق نظرسنجی های آنلاین استفاده کنید.
3. از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید
اینفلوئنسر مارکتینگ یکی دیگر از راه های موثر برای رشد کسب و کار شما از طریق بازاریابی دیجیتال است.
مشارکت با اینفلوئنسرها می تواند به ارتقای برند شما، ایجاد سرنخ و حتی فروش کمک کند. شما می توانید از این استراتژی با مشارکت با شخصیت های رسانه های اجتماعی که مناسب برند شما هستند (دارای ایده آل های مشابه، مخاطبان مشابه و غیره) استفاده کنید.
برای مثال، FabFitFun با Ayesha Curry، سرآشپز مشهور، به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی اینفلوئنسر فیس بوک خود شریک شد.
برای افزایش بیشتر رشد فروش خود با استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ، می توانید آن را با بازاریابی وابسته ترکیب کنید، جایی که می توانید به ازای هر فروش اینفلوئنسرهای خود کمیسیون بدهید. این باعث می شود که هر دو طرف با افزایش درآمد، یک موقعیت برد-برد باشد.
4. رویدادهای بازاریابی آنلاین/رویدادهای مجازی را سازماندهی کنید
میزبانی رویدادهای بازاریابی آنلاین یک راه عالی برای کسب و کار شما و ایجاد علاقه به محصولات یا خدمات شما است.
رویداد آنلاین رویدادی است که در آن افراد به جای ملاقات حضوری با دیگران در یک محیط شبکه آنلاین تعامل دارند.
اما اینجا یک گرفتاری وجود دارد.
شما باید مخاطبان هدف خود را برای رویدادها مشخص کنید.
با هدف قرار دادن مخاطبان مناسب در زمان مناسب، می توانید در هر مرحله از سفر خریدار با مشتریان احتمالی خود ارتباط برقرار کنید.
وبینارها نمونه های خوبی از رویدادهای مجازی هستند که به طور فزاینده ای محبوب می شوند زیرا یادگیری در مورد یک محصول یا خدمات را آسان تر می کنند.
تحقیقات ON24 نشان می دهد که میانگین نرخ تبدیل شرکت کنندگان در وبینار 61٪ است.

علاوه بر این، از آنجا که رویدادهای آنلاین دیجیتالی هستند، فرصتی منحصر به فرد برای جمع آوری داده های شخص اول از طریق ثبت نام شرکت کنندگان در رویداد و تعامل و از طریق رسانه های اجتماعی ارائه می دهند. این به شما کمک می کند تا پیام های بازاریابی خود را نیز برای آنها تنظیم کنید.
برخی از پلتفرمها تجزیه و تحلیل دقیقی از تعامل و تجربه شرکتکنندگان ارائه میدهند و به سازماندهندگان اجازه میدهند تا تجربیات را بهخوبی تنظیم و بهبود بخشند.
شما به راحتی می توانید معیارهایی مانند بازدیدها، لایک ها، کلیک ها، برداشت ها و نظرات را در داشبورد ابزارهای مورد استفاده مشاهده کنید.
اگر صاحب کسب و کار هستید، این روش موثر دیگری برای رشد کسب و کارتان از طریق بازاریابی دیجیتال است.
5. دریابید که رقبای شما چگونه در بازار قرار دارند
درک اینکه چگونه رقبای شما در بازار قرار گرفته اند به شما این امکان را می دهد که برنامه کسب و کار خود را برای مقابله با چالش های رقابتی تنظیم کنید و موقعیت خود را تقویت کنید.
کمی تحقیق کنید تا بفهمید رقبای شما آنلاین چه می کنند. می توانید از ابزارهایی مانند Ahrefs، Semrush، SpyFu، BuzzSumo یا Searchmetrics برای ردیابی کمپین های بازاریابی دیجیتال رقبای خود استفاده کنید.
به عنوان مثال، ببینید که چگونه این بررسی Semrush نشان می دهد که چگونه این ابزار به شما بینشی از استراتژی رقبای خود می دهد یا تحقیقات رقبا را انجام می دهد.

همچنین میتوانید به طراحی وبسایت، حضور در رسانههای اجتماعی و وبلاگ آنها نگاهی بیندازید تا استراتژیهای آنها را بهتر درک کنید.
با درک رقابت خود و برآوردن نیازهای مشتریان خود، می توانید خود را به عنوان یک رهبر در صنعت خود قرار دهید.
نتیجه
برای جمع بندی، ما به پنج استراتژی اثبات شده برای رشد کسب و کار شما از طریق بازاریابی دیجیتال نگاه کرده ایم.
از حفظ حضور فعال در رسانه های اجتماعی گرفته تا دیدن و پاسخ به نظرات، کارهای زیادی باید انجام دهید تا برند خود را تقویت کنید. مشارکت با اینفلوئنسرها و میزبانی رویدادهای آنلاین نیز تاکتیک های خوبی هستند.
با اجرای این استراتژی ها، به زودی شاهد افزایش فروش و تعامل مشتری با شما و برندتان خواهید بود.
سوالی در مورد این استراتژی ها دارید؟ از آنها در نظرات بپرسید و من به آنها پاسخ خواهم داد.