
کمپین های پرداخت به ازای کلیک (PPC) برای رشد کسب و کار و سود در بازاریابی آنلاین ضروری هستند. روش های مختلفی برای استفاده از تبلیغات PPC برای یک تجارت وجود دارد، اما تبلیغات گوگل محبوب ترین و موثرترین آنهاست. با پیوند دادن یک حساب Google به یک کسب و کار، کمپین ها می توانند از طریق Google اجرا شوند و مشتریان بالقوه را به وب سایت تجاری سوق دهند و در نتیجه ترافیک وب سایت و فروش را افزایش دهند. پنج استراتژی اصلی وجود دارد که باید هنگام اجرای کمپین های PPC در نظر داشته باشید.
1. استراتژی کلمات کلیدی
هنگام اجرای یک کمپین PPC، استفاده از کلمات کلیدی مناسب حیاتی است. هر کمپین PPC ایجاد شده باید عملکرد کلمه کلیدی را در مرکز ماموریت خود نگه دارد، زیرا تعداد بازدید از وب سایت به کلمات کلیدی مناسب بستگی دارد. استفاده از کلمات کلیدی اشتباه می تواند توجه مخاطبان اشتباه را جلب کند و بودجه PPC را بی فایده کند.
انواع تطابق کلمات کلیدی در B2B به همان اندازه در B2C ضروری هستند. استفاده از رابط هایی مانند “خدمات”، “ارائه دهندگان”، “ارائه دهندگان” و غیره. یک راه عالی برای بازدید از وب سایت های بیش از حد هدفمند است. کلیدواژههای منفی نیز مهم هستند زیرا به فیلتر کردن کلیکهای غیرضروری مانند «شغل»، «حقوق»، «رایگان» و غیره کمک میکنند و تضمین میکنند که کمپین به مخاطب مورد نظر برسد.
2. استراتژی ساختار
هنگام ساخت یک ساختار کمپین، مهم است که مشتری را در نظر داشته باشید. درک رابطه بین آگاهی کسب و کار و توجه به خرید می تواند به شما در انتخاب کلمه کلیدی و ساختار کپی مناسب کمک کند، زیرا این کار پیام کسب و کار را به مخاطبان اصلی آن منتقل می کند.
ساختار کمپین باید برای نگهداری و بهروزرسانی باز باشد، زیرا اندازهگیری بازدیدهای وبسایت و سود کسبوکار تعیین میکند که آیا آگهی نیاز به تنظیم دارد یا خیر. نکته مهم دیگری که باید درک کنید این است که ROI یک کمپین (بازده سرمایه گذاری) موقعیت آن را در قیف منعکس می کند و به کسب و کارها اجازه می دهد ROI را در سطح دقیق تری مدیریت کنند.
3. استراتژی کپی
B2B معمولاً یک استراتژی است که حول محور توجه و توسعه روابط می چرخد. بنابراین، اگر کمپین های تجاری به خوبی در قیف راه اندازی شوند، نسخه مناسب با توجه به مخاطبان مورد نظر تحویل داده می شود. برخی از مواردی که کسب و کارها باید در مورد مخاطب در نظر بگیرند عبارتند از: مخاطب هدف کیست؟ آنها کجا هستند؟ نیازهای آنها چیست؟
یک فراخوان معمولی شامل متنی نمی شود که حاوی عبارت «اکنون خرید کنید»، بلکه «بیشتر بدانید»، «بیشتر بدانید» یا «با ما تماس بگیرید» را شامل می شود. هدف از کپی ارائه اطلاعاتی است که برای مشتریان بالقوه مفید باشد و به توسعه روابط کمک کند.
همچنین مهم است که در نسخه تبلیغاتی خود خاص باشید، زیرا این امر کسب و کار را از رقبا بیشتر متمایز می کند و به مشتریان اجازه می دهد تا بدانند چه چیزی را با جزئیات بیشتری ارائه می دهند. کسبوکارها باید فهرست قیمت کالاها یا خدمات خود را ارائه دهند، زیرا این امر به مشتریان کمک میکند تا تعیین کنند آیا واجد شرایط سرمایهگذاری هستند یا خیر.
اگر کسبوکاری جوایزی، رتبهبندی برتر، یا هر چیز دیگری که آن را از دیگران متمایز میکند، دریافت کرده باشد، از جمله مواردی که در نسخهای از آن وجود دارد، بازدیدهای سایت را افزایش میدهد و مشتریان بالقوه را دعوت میکند. اساساً، کپی کمپین PCC جایی است که کسب و کار مخاطبان را متقاعد می کند تا روی پیوند کلیک کنند و پول خود را خرج کنند.
4. استراتژی مخاطب
برای درک مخاطب، کسب و کارها باید پرسونای مشتری بسازند و با تحقیقات مشتری آنها را تأیید کنند. درک مخاطبان شما برای هدف قرار دادن کمپین ها، محتوای کمپین و نحوه گسترش سفر کلیک به سبد خرید حیاتی است. ترکیب درک مخاطب با کلمات کلیدی مناسب یک راه بسیار موثر برای ایجاد ترافیک وب سایت و افزایش فروش است زیرا این دو در کنار هم هستند.
هدف از شناخت و درک مخاطبان، ارائه محتوای بازاریابی است که با مردم طنین انداز شود. این پاسخ باید این باشد که شما می خواهید درباره کسب و کار بیشتر بدانید و به طور بالقوه کالاها یا خدماتی را که ارائه می دهد خریداری کنید.
5. استراتژی اندازه گیری
B2B معمولاً چرخه عمر طولانی تری دارد و اندازه گیری آن را بر اساس پاسخ مستقیم چالش برانگیز می کند. همچنین، تلاش برای انجام آن با معیارهای اشتباه می تواند منجر به بهینه سازی بیش از حد و تصمیمات بازاریابی شود که به نفع کسب و کار نخواهد بود.
مانند هر صنعت دیگری، اندازه گیری و آزمایش تا حد امکان بسیار مهم است. پروتکل های اندازه گیری مناسب به توسعه توانایی درک و بهینه سازی عملکرد کمک می کند که به نوبه خود به توسعه داده ها کمک می کند.
جایزه
چند استراتژی اضافی وجود دارد که باید با کمپین های PPC خود در نظر بگیرید که همچنین می توانند ROI را افزایش دهند.
اختصارات
استفاده از کلمات اختصاری صنعتی می تواند مزیت قابل توجهی نسبت به استفاده از کلمات و عبارات کامل داشته باشد که منجر به حجم جستجوی بالاتر و رقابت کمتری می شود (بنابراین CPC یا هزینه به ازای هر کلیک پایین تر).
بازاریابی ایمیلی
سرنخهایی که از طریق کمپینهای PPC به دست میآیند ممکن است نسبت به کسانی که کسبوکار را به صورت ارگانیک پیدا کردهاند به ارتباط بیشتری نیاز داشته باشند. ارتباطات ممکن است خودکار باشد و بر اساس آنچه مشتریان را به وب سایت آورده است، پیام های بازاریابی را به مشتریان ارائه دهد. بازاریابی ایمیلی شامل گردش کار و خبرنامه هایی است که برای مشترکین ارسال می شود.
بازاریابی مجدد
کلید بازاریابی مجدد، هدف قرار دادن مشتریانی است که قبلاً از وب سایت بازدید کرده اند یا روی کالاها و/یا خدماتی که ارائه می دهد سرمایه گذاری کرده اند. مزیت این کار این است که مخاطبانی را هدف قرار می دهد که از قبل به کسب و کار شما علاقه مند هستند، و یک کمپین خاص با محوریت بازاریابی مجدد می تواند به طور بالقوه منجر به نرخ ROAS (بازده هزینه تبلیغات) بالاتر از جذب مشتریان جدید شود.
نتیجه
این که آیا یک کسب و کار در حال حاضر از کمپین های PPC برای بازاریابی رسانه ای خود استفاده می کند یا می خواهد ترافیک وب سایت و فروش آنلاین را افزایش دهد، استراتژی ها برای موفقیت بازاریابی رسانه ای تجاری حیاتی هستند. دنیای آنلاین با سرعتی سریع در حال پیشرفت است و هر کسبوکاری که قصد دارد به طور پایدار و موفقیتآمیز فعالیت کند، باید از کمپینهای PPC و نحوه استفاده حداکثری از آنها آگاه باشد. دانستن اینکه کدام استراتژی بهترین نتایج را ایجاد می کند می تواند به معنای تفاوت بین شکست و موفقیت در بازاریابی رسانه ای تجاری باشد.