
یک مطالعه متا 57 “اهرم” را برای شناسایی مواردی که به احتمال زیاد باعث بهبود عملکرد رسانه می شود، مورد بررسی قرار داد. تبلیغکنندگان با بهینهسازی کمپینهای متا خود تنها برای چهار اهرم کلیدی، به طور متوسط بین 35 تا 80 درصد بهبود عملکرد را مشاهده میکنند:
- خلاق
- فرکانس
- مدت زمان
- رسید
با سرمایهگذاری سازمانهای بیشتر و بیشتر در بازاریابی دیجیتال، نبرد برای جلب توجه مصرفکنندگان آنلاین سختتر میشود. حتی پس از سرمایهگذاری در توسعه وبسایتهای خارقالعاده با هموارترین مسیر برای تبدیل، تبلیغکنندگان هنوز باید تلاش زیادی برای جذب مخاطب و تبدیل آنها به کاربر انجام دهند. بنابراین بهینه سازی تلاش های تبلیغاتی برای موفقیت یک استراتژی دیجیتال ضروری است.
تحقیقات جدید نیلسن و متا، بهینهسازیهای کمپین تبلیغاتی را بررسی میکند که بیشترین دستاوردهای عملکردی را برای برندهای کالاهای بستهبندی مصرفکننده در ایالات متحده ایجاد میکند. این مطالعه نشان داد که بازاریابان می توانند با تمرکز بر چهار عامل مهم: خلاقیت، فرکانس، مدت زمان و دسترسی، اثربخشی تبلیغات خود را بین 35 تا 80 درصد بهبود بخشند. علاوه بر این، با مدیریت تغییرات در این نظم خاص، بازاریابان ممکن است بتوانند نتایج را بسیار موثرتر بهینه کنند.
- خلاق: عملکرد تبلیغات خلاقانه بیشترین ارتباط را با عملکرد بهتر متا دارد. این مطالعه نشان داد که کمپین هایی با خلاقیت با کیفیت بالا 35 درصد عملکرد بیشتری ارائه می دهند.
- فرکانس: هدف گذاری برای تعداد دفعات نمایش 2.25 آگهی در هفته به طور متوسط بهترین اثر را می دهد. با این حال، میزان دقیق قرار گرفتن در معرض تبلیغات به تبلیغکننده و کمپین بستگی دارد، بنابراین آزمایش برای یافتن فراوانی ایدهآل و حداکثر بسیار مهم است.
- مدت زمان: طبق این مطالعه، کمپین هایی که به مدت 50 هفته اجرا می شوند، 65 درصد موفق تر از کمپین هایی هستند که به مدت 10 هفته اجرا می شوند. هر چه کمپین بتواند به مدت طولانی تری به تعامل با جمعیت هدف خود ادامه دهد، بازدهی مؤثرتری برای بازاریاب فراهم می کند.
- رسید: چهارمین اهرم مهم مربوط به بهبود بازده، برد است. کمپین هایی که به 15 درصد از جمعیت ایالات متحده رسیدند، 35 درصد بهتر از کمپین هایی که فقط به 1 درصد از جمعیت ایالات متحده رسیدند، عمل کردند. بیشترین بهبود عملکرد بین 5 تا 10 درصد از جمعیت هدف مشاهده شد.
در نتیجه، حتی در دنیای تجاری بسیار رقابتی امروزی، شما همچنان می توانید با تمرکز بر این 4 اهرم که به احتمال زیاد نتایجی را به همراه خواهند داشت، رقبای خود را شکست دهید و مشتریانی را جذب کنید که محصولات شما را با سرمایه گذاری استراتژیک زمان و منابع شما خریداری می کنند.