منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • 15 معیار بازاریابی رسانه های اجتماعی که باید ردیابی کنید

15 معیار بازاریابی رسانه های اجتماعی که باید ردیابی کنید

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
15 معیار بازاریابی رسانه های اجتماعی که باید ردیابی کنید

بازاریابی شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین جنبه های هر استراتژی بازاریابی آنلاین است. این به کسب و کارها اجازه می دهد تا با مشتریان فعلی و بالقوه به روشی ارتباط برقرار کنند که قبلاً امکان پذیر نبود.

با افزایش روزافزون پلتفرم های رسانه های اجتماعی که به طور منظم ظاهر می شوند، راه های زیادی وجود دارد که یک برند می تواند از طریق رسانه های اجتماعی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند.

15 معیار بازاریابی رسانه های اجتماعی که باید ردیابی کنید

اما، مانند هر استراتژی بازاریابی دیگری، ردیابی کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی و ROI مرتبط برای تعیین اثربخشی آنها بسیار ضروری است.

در این راهنما، ما به 15 معیار بازاریابی رسانه های اجتماعی که برای پیگیری و اندازه گیری موفقیت کمپین های خود نیاز دارید، نگاه می کنیم.

چرا معیارها برای بهینه سازی کمپین های رسانه های اجتماعی مهم هستند

رسانه های اجتماعی به کسب و کارها اجازه می دهد تا محتوا را با مخاطبان گسترده ای به اشتراک بگذارند و با مشتریان موجود (و بالقوه) ارتباط برقرار کنند. این محتوا می تواند از پست های وبلاگ گرفته تا تصاویر و ویدیوها و موارد دیگر را شامل شود.

و با به اشتراک گذاری این محتوا، کسب و کارها به مشتریان خود کمک می کنند تا بیشتر در مورد آنها، آنچه که هستند و آنچه می توانند ارائه دهند بدانند.

15 معیار بازاریابی رسانه های اجتماعی که باید ردیابی کنید

ایجاد یک حضور غنی و جذاب در رسانه های اجتماعی به تقویت برند شما کمک می کند به گونه ای که دیگر کمپین های بازاریابی دیجیتال، مانند جستجوی پولی، هرگز نمی توانند ارائه دهند.

اما آسان نیست.

اهداف زیادی از بازاریابی رسانه های اجتماعی وجود دارد. با این حال، برخی از مهمترین آنها شامل افزایش آگاهی از برند، هدایت ترافیک به وب سایت ها یا صفحات فرود، و افزایش سرنخ یا فروش است. این را می توان با استفاده از رسانه های اجتماعی ارگانیک یا کمپین های پولی انجام داد.

جدای از تفاوت بودجه قابل توجه، تفاوت اصلی بین رسانه های اجتماعی ارگانیک و پولی این است که رسانه های اجتماعی ارگانیک برای تقویت محتوا به پلتفرم و مخاطبان متکی هستند.

البته، هر برندی می‌خواهد که پست‌هایش به شکلی ویروسی دربیاید. با این حال، طبق SocialInsider، دسترسی ارگانیک در برخی از محبوب ترین پلتفرم ها مانند فیس بوک و اینستاگرام همچنان کاهش می یابد.

15 معیار بازاریابی رسانه های اجتماعی که باید ردیابی کنید

از سوی دیگر، رسانه های اجتماعی پولی شامل پرداخت هزینه برای تبلیغاتی است که در مقابل یک مخاطب خاص قرار می گیرند. اگرچه هزینه دارد، اما کنترل بسیار بیشتری بر روی اینکه چه کسی و چه تعداد از افراد پست ها یا تبلیغات شما را می بینند، فراهم می کند.

15 معیار بازاریابی رسانه های اجتماعی که باید ردیابی کنید

مانند PPC در مقابل سئو، هر دو رسانه اجتماعی پولی و ارگانیک دارای مزایا و معایبی هستند.

بازاریابی ارگانیک رسانه‌های اجتماعی ارزان‌تر است، اما دسترسی به مخاطبان زیادی بدون تبلیغات پولی دشوار است. در مقابل، بازاریابی رسانه های اجتماعی پولی به شما این امکان را می دهد که تبلیغات خود را برای یک مخاطب خاص هدف قرار دهید، که اغلب منجر به نرخ تبدیل بالاتری می شود. با این حال، حفظ کمپین پولی رسانه های اجتماعی برای مدت طولانی، به خصوص با چندین محصول برای پشتیبانی، می تواند گران باشد.

به طور کلی، بهترین رویکرد احتمالاً ترکیبی از بازاریابی رسانه های اجتماعی ارگانیک و پولی است. این به شما این امکان را می دهد که به بیشترین مخاطب ممکن دست پیدا کنید و در عین حال تبلیغات خود را برای افراد مناسب هدف قرار دهید.

با این حال، ارسال چند آگهی و ایجاد فالوور اجتماعی برای دستیابی به موفقیت اجتماعی کافی نیست. برای هدف قرار دادن پیام خود، باید اطلاعات بیشتری در مورد اینکه چه کسی محتوای اجتماعی شما را می بیند، درگیر می کند و روی آن کلیک می کند، بدانید.

اما چه از رسانه‌های اجتماعی ارگانیک، پولی یا هر دو استفاده می‌کنید، مهم است که معیارهای خود را برای بهینه‌سازی کمپین‌ها و اطمینان از موفقیت‌آمیز بودن آن‌ها دنبال کنید. این اطلاعات برای کسب و کارها مفید است تا کمپین های رسانه های اجتماعی خود را برای موفقیت بیشتر بهینه کنند.

اما قبل از اینکه به معیارهای رسانه های اجتماعی خاصی که باید ردیابی کنید بپردازیم، بیایید ببینیم چرا ردیابی تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی برای بهینه سازی کمپین های شما حیاتی است.

15 معیار بازاریابی رسانه های اجتماعی که باید ردیابی کنید

ردیابی معیارهای بازاریابی رسانه های اجتماعی به شما امکان می دهد:

  • تعیین کنید چه محتوا و چه استراتژی هایی عملکرد خوبی دارند
  • در محتوا و استراتژی هایی که عملکرد ضعیفی دارند، بهبودهایی ایجاد کنید
  • موفقیت کلی تلاش های بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را ارزیابی کنید
  • سرمایه گذاری بازاریابی رسانه های اجتماعی را برای ذینفعان توجیه کنید

15 معیار مهم رسانه های اجتماعی

اکنون که اهمیت ردیابی معیارهای رسانه های اجتماعی را درک می کنیم، بیایید به 15 معیار اصلی که باید بر اساس مرحله چرخه عمر مشتری بر اساس آن ها نظارت داشته باشید، بپردازیم.

شاخص های آگاهی

معیارهای آگاهی از این جهت مهم هستند که به کسب و کارها کمک می کنند تا میزان رسیدن به هدف خود برای افزایش آگاهی از برند را بررسی کنند.

15 معیار بازاریابی رسانه های اجتماعی که باید ردیابی کنید

با ردیابی تعداد افرادی که پست‌هایشان را می‌بینند و به چه میزان دسترسی دارند، کسب‌وکارها متوجه می‌شوند که آیا کمپین‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی آنها اصلاً به مخاطبان مورد نظرشان می‌رسد یا خیر. به هر حال، اگر مردم آگهی را نبینند، راهی برای درگیر شدن با آن ندارند.

معیارهای آگاهی رسانه های اجتماعی معمولاً عبارتند از:

  • رسید: تعداد کاربران منحصر به فردی که محتوای شما را دیده اند
  • برداشت ها: تعداد دفعاتی که محتوای شما مشاهده شده است، خواه روی آن کلیک شده باشد یا خیر
  • رسانه های اجتماعی اشاره می کنند: تعداد دفعاتی که نام تجاری شما در شبکه های اجتماعی ذکر شده است
  • نرخ رشد فالوور: افزایش تعداد فالوورهای شبکه های اجتماعی

این معیارها به شما ایده ای از قابل مشاهده بودن و دسترسی به محتوای شما می دهد.

شاخص هایی که باید در نظر گرفته شوند

معیارهای ملاحظات مهم هستند، زیرا به کسب و کارها کمک می کنند تا میزان موفقیت آنها در رسیدن به هدف خود را که مردم را وادار به بررسی محصول یا خدمات خود می کند، بررسی کنند. این بلوک معیارها کاربر را یک قدم جلوتر در مسیر خرید می برد و به او کمک می کند تا تشخیص دهد که آیا آنچه به اشتراک می گذارید با او طنین انداز می شود یا خیر.

15 معیار بازاریابی رسانه های اجتماعی که باید ردیابی کنید

با ردیابی تعداد افرادی که بر روی پیوندهای آنها کلیک می کنند، ویدیوهای آنها را تماشا می کنند یا پست های وبلاگ آنها را می خوانند، کسب و کارها در موقعیت بهتری برای کشف اینکه آیا کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی آنها مؤثر هستند یا خیر، هستند.

معیارهای بررسی رسانه های اجتماعی معمولاً عبارتند از:

  • نامزدی: تعداد تعاملات با محتوای شما، از جمله لایک، نظر، اشتراک گذاری و کلیک
  • تعامل فالوور: تفکیک معیار بالا توسط دنبال کنندگان آن کانال خاص. این به شما کمک می کند نشان دهید که فالوورهای شما چقدر درگیر هستند.
  • ترافیک وب سایت از رسانه های اجتماعی: این معیار میزان ترافیک وب سایت را از طریق کانال های رسانه های اجتماعی به سایت شما هدایت می کند.
  • نرخ کلیک (CTR): تعداد کلیک‌هایی که یک لینک در محتوای رسانه‌های اجتماعی شما دریافت می‌کند تقسیم بر تعداد نمایش‌هایی که دریافت می‌کند را اندازه‌گیری می‌کند.

این معیارها نشان می دهد که مخاطبان شما چقدر با محتوای شما ارتباط برقرار می کنند و به آن توجه می کنند.

نرخ تبدیل

معیارهای تبدیل به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا میزان موفقیت آنها در تبدیل سرنخ‌ها به مشتریان را بررسی کنند. با ردیابی تعداد مشتریان بالقوه یا مشتریانی که توسط رسانه‌های اجتماعی ایجاد می‌شوند، آسان‌تر می‌توان فهمید که آیا کمپین‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شما مخاطبان مناسبی را جذب می‌کنند یا خیر.

15 معیار بازاریابی رسانه های اجتماعی که باید ردیابی کنید

معیارهای تبدیل رسانه های اجتماعی معمولاً شامل موارد زیر است:

  • رسانه های اجتماعی منجر می شود: تعداد سرنخ های تولید شده از طریق کانال های رسانه های اجتماعی.
  • فروش شبکه های اجتماعی: تعداد خریدهای منتسب به کانال های رسانه های اجتماعی
  • ارزش هدف: یک ارزش پولی اختصاص داده شده به هر هدف، که ممکن است شامل یک ارزش تخمینی برای سرنخ جدید یا درآمد حاصل از یک تراکنش آنلاین باشد.
  • بازگشت سرمایه (ROI): این معیار با در نظر گرفتن تمام معیارهای دیگر و تأثیر آنها بر فروش و درآمد، ROI کلی را برای تلاش‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شما اندازه‌گیری می‌کند.

این معیارها تأثیر تلاش های رسانه های اجتماعی شما را بر دستیابی به اهداف تجاری نشان می دهد.

معیارهای حمایت

معیارهای حمایت ضروری هستند زیرا به کسب و کارها کمک می کنند تا ببینند که چقدر در سوق دادن مشتریان به طرفداران محصولات یا خدمات خود موفق بوده اند.

15 معیار بازاریابی رسانه های اجتماعی که باید ردیابی کنید

یک الگوی گزارش رسانه های اجتماعی به نظارت بر معیارهای تجاری زیر کمک می کند:

  • تعداد فالوورهای یک کسب و کار،
  • تعداد اشتراک گذاری یک پست و
  • میزان احساسات مثبتی که پست دریافت کرده است.

ردیابی این داده ها برای شرکت ها ضروری است تا بفهمند آیا کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی آنها به طور موثر مشتریان را به حامیان برند وفادار تبدیل می کند یا خیر.

معیارهای حمایت از رسانه های اجتماعی معمولاً شامل موارد زیر است:

  • بررسی ها: اثبات اجتماعی هنوز یک بخش اساسی از هر فرآیند فروش است، بنابراین تعداد بررسی ها (هم مثبت و هم منفی) در پلتفرم های اجتماعی ارزش پیگیری دارد.
  • رضایت مشتری: میزان رضایت ابراز شده توسط مشتریان در رسانه های اجتماعی، مانند افزودن نظرات تقویت کننده به پست ها
  • نگرش نسبت به برند: درک و احساس کلی نسبت به برند شما در رسانه های اجتماعی

این معیارها (اگرچه اندازه گیری آن سخت تر است) نشان می دهد که چقدر حضور شما در رسانه های اجتماعی باعث وفاداری و حمایت از برند می شود.

خلاصه و یافته های کلیدی

15 معیار بازاریابی رسانه‌های اجتماعی که در این راهنما فهرست شده‌اند، برای کسب‌وکارها برای اندازه‌گیری موفقیت کمپین‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود حیاتی هستند.

با ردیابی معیارهای آگاهی، توجه، اجرا و حمایت، کسب‌وکارها بهتر آگاه می‌شوند تا بفهمند چه چیزی خوب کار می‌کند و چه چیزی نیاز به بهبود یا تعدیل دارد.

علاوه بر این، اتصال نقاط بین عملکرد رسانه‌های اجتماعی و ترافیک وب، سرنخ‌ها و فروش حاصل، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا تلاش‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را با نتایج نهایی مطابقت دهند.