

به عنوان یک غول بازاریابی، احتمالاً با اهمیت ایجاد محتوایی که برجسته باشد و خواننده شما را درگیر نگه دارد، غریبه نیستید. با این حال، ایدههای طوفان فکری، ساخت و ویرایش محتوا، و ترویج آن میتواند زمانبر، طاقتفرسا باشد، و اجازه دهید با آن روبرو شویم: ترجیح میدهید آن را برونسپاری کنید، یا حداقل کمک بگیرید.
ممکن است نام آن را شنیده باشید (واقعاً، چه کسی نشنیده است؟)، اما اجازه دهید ChatGPT، دستیار بازاریابی محتوای جدید مورد علاقه شما با هوش مصنوعی را دوباره به شما معرفی کنم.
نحوه عملکرد ChatGPT
اگر من را به اندازه کافی می شناسید (و اگر شروع به دنبال کردن من در لینکدین کرده اید)، دیده اید که من در مورد ChatGPT صحبت می کنم، مانند جارویس تونی استارک – چون، هی، واقعاً همینطور است!
ChatGPT که توسط OpenAI توسعه یافته است، از الگوریتم های یادگیری ماشین برای ایجاد متن انسانی بر اساس درخواست های شما استفاده می کند. این یک تغییر بازی برای هر کسی است که هر شکلی از محتوا را ایجاد می کند. کافیست یک فرمان وارد کنید و اجازه دهید ChatGPT جادوی خود را انجام دهد!
چگونه ChatGPT را برای بازاریابی محتوا به حداکثر برسانیم
اما، مانند هر ابزار دیگری، همه به طور کامل نمیدانند یا نمیدانند دقیقاً چگونه از آن استفاده کنند – به همین دلیل است که در بیشتر مواقع بسیاری از صاحبان کسبوکار تمایل دارند تسلیم شوند و تعجب میکنند که چرا مردم اینقدر نسبت به این ابزار هول میکنند.

خوب، این را به عنوان دوره تصادف خود در ChatGPT انتخاب کنید 👏
6 روش استراتژیک برای ادغام موثر هوش مصنوعی در استراتژی بازاریابی:
1. اهداف خود را مشخص کنید
در مورد آنچه که امیدوارید با ChatGPT به دست آورید واضح باشید – شاید هدف شما افزایش ترافیک وب سایت یا تعامل در رسانه های اجتماعی است.
هر چه که باشد، باید در وهله اول دلیل استفاده از ChatGPT را روشن کنید. این به شما کمک می کند تا بفهمید از چه پیام هایی استفاده کنید و چه نوع محتوایی را می خواهید به شما کمک کند تا بنویسید.
(اصطلاح کلیدی در اینجا این است: کمک)
2. نوع محتوایی را که می خواهید ایجاد کنید، تعیین کنید
چه پستهای وبلاگ، زیرنویسهای رسانههای اجتماعی، خبرنامههای ایمیل یا اسکریپتهای ویدیویی، ChatGPT شما را پوشش میدهد. به دنبال جذب خوانندگان هستید؟ ChatGPT ایده های درخشانی برای مقالات جذاب ایجاد می کند. (خداحافظ بلوک نویسنده)
نیاز به زیرنویس های چشم نواز دارید؟ ChatGPT عبارت خلاقانه ای ایجاد می کند که پیمایش را متوقف می کند. (تا زمانی که می دانید چه چیزی باید به آن بدهید 😉) می خواهید با مشترکین ارتباط برقرار کنید؟ ChatGPT موضوعات جذاب و محتوای جذاب ایجاد می کند.

رویای ویدیوهای بصری خیره کننده دارید؟ ChatGPT می تواند به شما کمک کند فیلمنامه هایی با روایت های جذاب بنویسید و صحنه های جذاب را ترسیم کنید.
3. یک برنامه برای استفاده از ChatGPT تنظیم کنید
برنامه ریزی کنید که هر چند وقت یکبار می خواهید از این ابزار در گردش کار خود استفاده کنید. با تنظیم برنامه ای که برای شما مناسب است، فرآیند تولید محتوای خود را کنترل کنید. تعداد دفعات (یا به ندرت) استفاده از آن را تعیین کنید و به طور یکپارچه آن را در جریان کاری خود ادغام کنید.
4. با دستورات و تنظیمات مختلف آزمایش کنید
ChatGPT منعطف و قابل تنظیم است، بنابراین به راحتی می توانید اعلان های مختلف را آزمایش کنید و ببینید چه چیزی بهترین نتایج را می گیرد. من همیشه به خوانندگان و مشتریانم می گویم: تجدید نظر، تجدید نظر و اصلاح. این فقط در مورد محتوایی که در واقع می نویسید صدق نمی کند، بلکه در مورد درخواست هایی که به ChatGPT می دهید نیز صدق می کند.
5. نتایج خود را رصد و پیگیری کنید
فقط محتوا تولید نکنید و به بهترین ها امیدوار باشید، مسئولیت را بر عهده بگیرید و مانند یک رئیس به نتایج خود نگاه کنید. AKA – از بال زدن آن دست بردارید. بینش شما به عنوان قطبنمای بازاریابی محتوای شما خواهد بود تا به شما نشان دهد محتوایی که در آنجا منتشر میکنید کار میکند یا خیر.

آیا می خواهید در بازاریابی محتوا گواهینامه دریافت کنید؟
از ابزارها و کانالها استفاده کنید تا به طور قابل پیشبینی و سودآوری آگاهی، سرنخها، فروش و ارجاعها را افزایش دهید – همه چیزهایی که برای تبدیل شدن به یک استاد بازاریابی دیجیتال واقعی باید بدانید. اینجا را کلیک کنید
از ابزارهای قدرتمندی مانند Google Analytics برای ردیابی و اندازه گیری تأثیر محتوای مبتنی بر ChatGPT خود استفاده کنید. مطلع بمانید، تصمیمات مبتنی بر داده بگیرید و شاهد افزایش سرسام آور موفقیت خود باشید. 🚀
6. ChatGPT را در استراتژی بازاریابی کلی خود ادغام کنید
هدفتان این است که ChatGPT را به بخشی اصلی از برنامه بازاریابی کلی خود تبدیل کنید—مثلاً، آن را دستیار نوشتن مجازی خود کنید. شما همچنان می توانید کپی رایترها و ویراستاران داشته باشید و ChatGPT را به عنوان یکی از مراحل ساخت محتوای خود ادغام کنید.
همیشه به یاد داشته باشید: ChatGPT + عنصر انسانی = GOLD.
درخواست ChatGPT به روش درست
هیجان انگیزتر می شود زیرا در اینجا 6 نوع درخواست وجود دارد که می توانید از آنها برای استفاده از ChatGPT در بازاریابی محتوای خود به همراه اعلان ها و جزئیات دقیق استفاده کنید.
1. ایده های طوفان فکری برای پست های وبلاگ
ChatGPT را در یک جلسه طوفان فکری درگیر کنید تا ایده هایی را برای پست های وبلاگ مطرح کنید. این می تواند ساعت ها شما را از حدس زدن در مورد آنچه در مرحله بعد بنویسید صرفه جویی کند (بلاک نویسنده طبیعی است و من کاملاً متوجه می شوم. وقتی برای امرار معاش می نویسید، خلاقیت شما در نهایت تمام می شود. اینجاست که ChatGPT قطعا می تواند به شما کمک کند!)
ChatGPT Prompt: “در سال 2023 10 ایده پست وبلاگ در مورد روندهای بازاریابی دیجیتال ایجاد کنید.”
2. پست های رسانه های اجتماعی قانع کننده ایجاد کنید
البته ChatGPT می تواند به شما در نوشتن پست هایتان کمک کند. (اگر می تواند به پست های وبلاگ کمک کند، چرا زیرنویس های رسانه های اجتماعی نه، درست است؟) چند نکته اضافی: مطمئن شوید که مشخص کرده اید برای چه پلتفرمی آن را می نویسید. شما حتی می توانید لحن صدا و همچنین تعداد کلمات مورد نظر خود را اضافه کنید.


ChatGPT کامل نیست و گاهی اوقات در اولین تلاش موفق به دستیابی به این موارد نمی شود. به همین دلیل است که من به شدت توصیه می کنم صبور باشید و مراحل تکراری را برای مهر و موم کردن پست خود طی کنید.
درخواست ChatGPT: «یک پست لینکدین بنویسید تا دوره آنلاین جدید ما را برای صاحبان مشاغل کوچک معرفی کند. صفحه فرود دوره در اینجا آمده است: [Add your link here]”
3. کمپین های بازاریابی ایمیلی را توسعه دهید
ChatGPT می تواند به شما در توسعه کمپین های بازاریابی ایمیلی، از ایجاد خطوط موضوعی جذاب گرفته تا تهیه پیش نویس متن ایمیل، کمک کند. اگرچه دستور زیر آنقدر که میخواهید خاص نیست، مطمئناً میتوانید آزمایش کنید و جزئیات بیشتری اضافه کنید.
و اگر واقعاً میخواهید بازاریابی ایمیلی خود را گسترش دهید، میتوانید از ابزارهای دیگری در زرادخانه خود مانند CoSchedule’s Headline Analyzer استفاده کنید، که میتواند به شما کمک کند تا سرفصلهای موضوع ایمیل به یاد ماندنی را برای بوت ایجاد کنید.



آیا می خواهید در بازاریابی محتوا گواهینامه دریافت کنید؟
از ابزارها و کانالها استفاده کنید تا به طور قابل پیشبینی و سودآوری آگاهی، سرنخها، فروش و ارجاعها را افزایش دهید – همه چیزهایی که برای تبدیل شدن به یک استاد بازاریابی دیجیتال واقعی باید بدانید. اینجا را کلیک کنید
درخواست ChatGPT: «ایجاد ایمیلی مبنی بر اعلام فروش فلش در محصول جدید ما. جزئیات محصول را از اینجا دریافت کنید: [Add your link here]”
4. اسکریپت محتوای ویدئویی
اگر محتوای ویدیویی بخشی از استراتژی بازاریابی شما است، ChatGPT میتواند به شما کمک کند تا برای محتوای ویدیوی خود اسکریپت یا خطوط کلی ایجاد کنید. همچنین میتوانید مدت زمان ویدیوی خود را نیز درج کنید و یک طرح کلی از آنچه میخواهید درباره آن صحبت کنید اضافه کنید. باز هم، ویژگی کلیدی است.
درخواست ChatGPT: «یک طرح ویدیویی YouTube در مورد نحوه استفاده از محصول خود ایجاد کنید. در اینجا چند مرحله وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید: [Add your steps here]”
5. برای صفحات فرود و صفحات فروش محتوا بنویسید
همچنین میتوانید از کمک ChatGPT برای ایجاد کپی جذاب برای صفحات فرود و صفحات فروش خود استفاده کنید و نرخ تبدیل را بهبود بخشید.
اگر محصول یا خدماتی که میفروشید با اطلاعات زیادی سروکار دارد (مثلاً نوشتن یک صفحه فروش مکملهای سلامت)، به خاطر داشته باشید که نسخه رایگان پایگاه دانش ChatGPT فقط تا سپتامبر 2021 عرضه میشود. مطمئن شوید که جزئیات را بررسی کردهاید. در صفحه فرود خود قرار دهید تا به خوانندگان و خریداران بالقوه اطلاعات دقیق بدهید!


درخواست ChatGPT: «برای کتاب الکترونیکی جدید ما یک نسخه از صفحه فرود جذاب بنویسید. در اینجا موضوعات مورد بحث در کتاب الکترونیکی آورده شده است: [Add in details here]”
6. ایده های طوفان فکری برای فیلمنامه ها و طرح های ویدئویی
همانطور که گفتم، بهعنوان خلاق و بازاریاب، ما فقط میتوانیم ایدههای محتوایی زیادی تولید کنیم – و این شامل ویدیو نیز میشود. اگر از محتوای ویدیویی در بازاریابی خود استفاده میکنید، ChatGPT میتواند ایدههایی برای اسکریپتها و طرحهای ویدیویی ایجاد کند و در زمان طوفان فکری ارزشمند شما صرفهجویی کند.
درخواست ChatGPT: «10 ایده اسکریپت ویدیویی مختلف در مورد مزایای سرویس ما ایجاد کنید. اینجا وب سایت من است: [Add your website here]”
این 12 نکته ChatGPT به معنای واقعی کلمه فقط نوک کوه یخ هستند. هرچه بیشتر از ChatGPT استفاده کنید، بیشتر متوجه خواهید شد که چگونه می توانید از قدرت آن استفاده کنید و از آن برای بهبود استراتژی بازاریابی محتوای خود استفاده کنید.
نکته شماره 1 که می توانم به شما بگویم این است: کلید باز کردن پتانسیل کامل ChatGPT این است که در پیام های خود واضح و مشخص باشید. هرچه دقیق تر باشید، نتیجه بهتر است!
برای بهبود استراتژی محتوای خود با هوش مصنوعی آماده هستید؟
مطلع باشید و هرگز آخرین نکات، روندها و استراتژی های مبتنی بر هوش مصنوعی در دنیای بازاریابی محتوا را از دست ندهید. به خبرنامه من، Dopamine Dose بپیوندید و از بازی هوش مصنوعی جلوتر بمانید. در اینجا مشترک شوید.