
درک و ردیابی اثربخشی تلاش های بازاریابی شما برای رشد کسب و کار شما ضروری است. در حالی که دهها معیار وجود دارد که میتوانید از آنها برای اندازهگیری موفقیت کمپینهای خود استفاده کنید، برخی از آنها مهمتر از دیگران هستند. در این مقاله، مروری بر ده معیار مهم بازاریابی که همه باید بدانند و به احتمال زیاد به صورت هفتگی دنبال میشوند، ارائه میکنیم.
(قبل از اینکه وارد شوید، اگر می خواهید یک میانبر برای ایجاد کارت امتیازی بازاریابی رشد خود داشته باشید که تمام معیارهای مهم شما را در یک مکان ردیابی کند، می توانید کارت امتیازی بازاریابی رشد ما را در اینجا بدزدید >>)
بازدید از صفحه منحصر به فرد
نمایش های منحصر به فرد صفحه تعداد دفعاتی که یک صفحه وب توسط کاربران فردی در یک دوره زمانی بازدید شده است را اندازه گیری می کند. این معیار به شما کمک می کند بفهمید چه محتوایی با مخاطبان شما طنین انداز می شود و آنها چقدر آن را مشاهده می کنند. همچنین بینشی در مورد تعامل کاربر ارائه می دهد و به تصمیم گیری آگاهانه در مورد اینکه چه نوع محتوایی در کمپین های آینده اولویت بندی شود کمک می کند.
% بازدیدکنندگان جدید
% بازدیدکنندگان جدید تعداد بازدیدکنندگان منحصربهفرد را برای اولین بار در یک دوره معین به وبسایت شما نشان میدهد. این معیار برای درک اینکه آیا با موفقیت در هر کمپین به مخاطبان جدیدی دست پیدا می کنید مفید است و می تواند به تصمیم گیری آگاهانه درباره محل تخصیص منابع برای حداکثر تأثیر کمک کند.
% تماشای ویدیو
نرخ مشاهده ویدیو تعداد دفعاتی را که افراد یک ویدیو را در تمام طول مدت تماشا میکنند، اندازهگیری میکند، برخلاف تعداد دفعاتی که روی آن مشاهده شده یا روی آن کلیک شده است. این معیار نشانهای از علاقه کاربر به شما میدهد و به شما کمک میکند درباره اینکه آیا مخاطبانتان ارزشی برای ویدیوهای شما پیدا میکنند یا نادیده گرفته نمیشوند، تصمیمگیری آگاهانه بگیرید.
نرخ کلیک (CTR)
CTR تعداد کلیکهای روی یک پیوند خاص را در مقایسه با تعداد نمایشها (چند بار مشاهده آن لینک) اندازهگیری میکند. CTR بالا نشان می دهد که کاربران پیوند را به اندازه کافی جالب می دانند که روی آن کلیک کنند، در حالی که مقادیر پایین CTR نشان می دهد که ممکن است در خود محتوا یا قرار دادن آن در یک صفحه وب یا پیام ایمیل به بهبودهایی نیاز باشد.
نرخ باز
نرخ باز نشان میدهد که افرادی که ایمیلی دریافت میکنند، چند بار آن را باز میکنند، نه اینکه آن را خوانده نشده در صندوق ورودی خود میگذارند، که به آن نرخ «باز» در مقابل «پرش» نیز میگویند. درک این معیار به بازاریابان کمک میکند تا تصمیم بگیرند که آیا پیامهایشان به اندازه کافی برای خوانندگان جذاب است یا نه، و میتواند به تصمیمگیری آگاهانه درباره موضوع، طول ایمیل و سایر جنبههای مربوط به ایمیل ارسال شده از طریق کمپینها کمک کند.
سرنخ های تولید شده
سرنخ های تولید شده اندازه گیری می کند که چند نفر با انجام اقداماتی مانند پر کردن یک فرم یا ثبت نام در یک رویداد، علاقه خود را برای یادگیری بیشتر در مورد یک محصول یا خدمات ابراز کرده اند. ردیابی این معیار برای ارزیابی اثربخشی کانالها و کمپینهای مختلف مورد استفاده برای فعالیتهای تولید سرنخ مهم است.
درآمد
ردیابی کل درآمد ایجاد شده توسط کمپین ها بینشی از اثربخشی کلی و بازگشت سرمایه این تلاش ها را فراهم می کند. همچنین به بازاریابان کمک می کند تا بفهمند کدام کانال بازدهی قابل توجهی را ارائه می دهد تا بتوانند استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنند.
# آهن رباهای سربی بارگیری شده است
بارگیری آهنربای سرب اندازه گیری می کند که چه تعداد از مردم محتوای ارزشمند ارائه شده توسط یک شرکت را در ازای اطلاعات تماس مانند نام، آدرس ایمیل و غیره دانلود کرده اند. این معیارها بینشی را در مورد تعامل کاربر با آهنرباهای سرب مختلف ایجاد شده توسط سازمان ها فراهم می کند تا آنها بتوانند ارزیابی کنند که کدام یک به بهترین وجه با مخاطبان هدف خود طنین انداز می شوند و استراتژی های مؤثرتری در آینده ایجاد می کنند.
نشانگرهای ستاره شمالی
معیارهای ستاره شمالی، شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) در سطح بالا هستند که برای تمرکز سازمانها بر روی دستیابی به اهداف بلندمدت خود، بدون توجه به موفقیتها یا شکستهای کوتاهمدت طراحی شدهاند. نتایج مورد نظر در طول زمان
افزایش فروش نرخ گرفتن
زمانی که مشتریان پس از خرید محصولات/خدمات اولیه، فرصتهایی برای خرید نسخهها/ویژگیهای ارتقا یافته ارائه میدهند، نرخ تبدیل را اندازهگیری میکند – درک این معیار به شرکتها کمک میکند تا حوزههایی را که میتوانند تجربه مشتری را بهبود بخشند و شانس استفاده مشتریان از مزایای موجود را افزایش دهند. فرصت های ارتقا
