

بازاریابی محتوا برای مدت طولانی بسیار پیچیده، توضیح داده شده و سوء تفاهم شده است. شما می دانید که نام تجاری شما به آن نیاز دارد، می خواهید آن را انجام دهید، اما می ترسید زمان و هزینه خود را برای روشی تلف کنید که فقط آن را دریافت نمی کنید.
چگونه محتوا منجر به فروش می شود? چقدر زمان و پول باید برای آن هزینه کنید؟ آیا واقعاً محتوایی وجود دارد؟ ارزش محرک درآمد?
قبل از اینکه به راه حل بپردازیم، بیایید تعریف کنیم که «بازاریابی محتوا» در چارچوب شیوه جدید نگاه ما به استراتژی چیست و چیست.
بازاریابی محتوا چیست و چه چیزی نیست

بازاریابی محتوا یک فرآیند محتواست ایجاد و سازماندهی. بسیاری از مردم آن را با محتوا اشتباه می گیرند توزیعکه تبلیغ محتوایی است که از طریق کانال هایی مانند بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و رسانه های پولی ایجاد می کنید.
بازاریابی محتوا تولید دارایی برای آموزش پیش از پیش به مشتریان بالقوه و آموزش مشتریان فعلی و سابق در مورد اطلاعات مفید در مورد برند، محصولات و خدمات شما است.
همچنین، سازماندهی این اطلاعات برای ارائه یک منبع مفید به مخاطبان و بخش بازاریابی شما است.

آیا می خواهید در بازاریابی محتوا گواهینامه دریافت کنید؟
از ابزارها و کانالها استفاده کنید تا به طور قابل پیشبینی و سودآوری آگاهی، سرنخها، فروش و ارجاعها را افزایش دهید – همه چیزهایی که برای تبدیل شدن به یک استاد بازاریابی دیجیتال واقعی باید بدانید. اینجا را کلیک کنید
خود تکههای محتوا، که به عنوان داراییهای محتوا از آنها یاد میکنیم، شامل مطالب نوشتاری مانند مقالات، اسناد قابل دانلود و انواع دیگر صفحات وب، مطالب بصری مانند گرافیک، ویدئو و انیمیشن) و صوتی است که بیشتر از طریق پادکستها یافت میشود. .
بنابراین بازاریابی محتوا چیست؟
بازاریابی محتوا در مورد توزیع محتوا یا ایجاد یک جامعه نیست. اینها روشهای جداگانه ای هستند که در این گواهینامه برای نشان دادن تعامل آنها مورد بررسی قرار می گیرند، اما با جزئیات زیاد مورد بحث قرار نخواهند گرفت.
بنابراین در اینجا چیزی است که بازاریابی محتوا در رابطه با رویکرد جدید ما به استراتژی محتوا نیست…
- پست های رسانه های اجتماعی
- کپی رایتینگ برای برندسازی یا بازاریابی
- کپی تبلیغاتی
بنابراین، فقط برای تکرار، بازاریابی محتوا تولید و سازماندهی محتوا است نه توزیع.
روشی جدید برای نگاه کردن به بازاریابی محتوا

به جای اینکه به خود این اصطلاح فکر کنیم، بیایید به چیزی فکر کنیم که همه ما حداقل کمی در مورد آن می دانیم… خانه رویایی شما.
از لحاظ تاریخی، املاک و مستغلات یک سرمایه گذاری خوب بوده است… قدردانی قابل اعتماد، معافیت های مالیاتی، جریان نقدی، امنیت و قابلیت حمل، خرید خانه یا ملک اجاره ای را راهی بسیار جذاب برای ایجاد ثروت می کند.
برای این مثال، بیایید وانمود کنیم که برای ساختن خانه رویایی خود مقداری درآمد اضافی دارید. همه چیزهایی را که تا به حال در خانه می خواستید خواهد داشت، اما باید تکه تکه آن را بسازید.
شما قطعه زمین عالی را انتخاب کرده اید… در مرحله بعد باید فونداسیون را بریزید، هر اتاق را بسازید، سپس تمام امکانات و ویژگی هایی را که می خواهید راحت کنید نصب کنید. هر جزء که به خانه خود اضافه می کنید ارزش افزوده دارد.
حتی پس از ساخت خانه، می توانید استخر، جکوزی، مهمانخانه و زمین تنیس اضافه کنید. همچنین میتوانید ویژگیهای دیگری مانند پنلهای خورشیدی برای تولید انرژی، سیستم احیای آب یا حتی انبار حیوانات را اضافه کنید تا خانهتان تا حد امکان خودپایدار باشد.
در طول این فرآیند، خانه شما با ارزش است و هر اضافه شدن آن را با ارزش تر می کند. محتوا درست مانند خانه رویایی شماست… دارایی است که شما می سازید.
زمین برند شماست… کاملاً خالی شروع می شود، اما در مکان خوبی قرار دارد و فکر می کنید زمانی که آن را توسعه دهید ارزش بیشتری خواهد داشت.
خانه خود وب سایت شماست. اینجا جایی است که محتوای شما زندگی میکند و بیشترین ارزش را به آن اضافه میکند. تمام کار شما، دارایی های شما باید در اینجا قرار گیرد.
این نکته بسیار مهم است. وقتی تمام محتوای شما در فیس بوک، تیک تاک یا لینکدین ایجاد می شود چه اتفاقی می افتد؟
شما در حال ارتقاء عمارت مارک زاکربرگ هستید. نگران نباشید، شما همچنان برچسب “ساخته شده توسط جان” را روی عکسی که به دیوار او آویزان کرده اید دریافت خواهید کرد، اما این باعث افزایش ارزش دارایی او می شود، نه مال شما.
شما باید خانه خود را بسازید زیرا این تنها چیزی است که واقعاً مالک آن هستید.
خانه رویایی شما می تواند به اندازه دلخواه شما بزرگ و مدرن باشد. آیا این یک عمارت بزرگ پرآذین خواهد بود یا شاید یک سازه مینیمالیستی معاصر با آخرین پیشرفت های تکنولوژیکی؟
حقیقت این است که اکثر کسب و کارها ساختاری ساده دارند، فقط یک گاراژ، تقریباً هیچ چیز در آن وجود ندارد و ویژگی های بسیار کمی که ارزش افزوده دارند.
بازاریابی محتوا اغلب به اشتباه درک می شود زیرا مانند املاک و مستغلات است … با ارزش است، اما توسعه آن زمان، تلاش و پول نیاز دارد و سود بزرگ مدتی در آینده است.
خبر خوب این است که، مانند خانه رویایی خود، هر روز ارزش آن را به دست می آورید.
این جایی است که شما زندگی می کنید. شما وسایل خود را در آنجا ذخیره و مرتب می کنید. شما آن را به جامعه خود نشان می دهید تا ثابت کنید چقدر موفق هستید. این تجسمی از سبک، دانش و شیوه زندگی شماست.
در واقع، کل سیستمی که ما توضیح می دهیم، چارچوب توسعه و ارزیابی محتوا نامیده می شود که به عنوان CDA شناخته می شود.
چارچوب توسعه و ارزیابی محتوا

چارچوب توسعه و ارزیابی محتوا یک فرآیند سه مرحله ای است که شما را قادر به ایجاد می کند جریان های بی پایان محتوا به روشی سیستماتیک و مقیاس پذیر.
با بازگشت به قیاس املاک و مستغلات، این مجموعه ای از نقشه های معماری خواهد بود که برای ساختن و ارتقاء خانه رویایی خود از آنها استفاده خواهید کرد.
این طرح برای کمک به شما در انجام اقدامات معنادار و منسجم از همان ابتدا طراحی شده است. شما در مورد بازار خود یاد می گیرید، مفاهیم ممکن را ایجاد می کنید و در نهایت محتوای منسجم و مارک دار برای مصرف آنلاین ایجاد می کنید که نتایجی را برای برند شما ایجاد می کند.
مراحل CDA عبارتند از دانش، برنامه ریزی و تولید.
مرحله 1: دانش

در مرحله 1، دانشی را که برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد محتوای خود نیاز دارید، جمع آوری خواهید کرد.
شما درباره بازار، رقابت، برندهای تحسین شده و محتوای موجود خود تحقیق خواهید کرد تا در مورد فضای خود بیاموزید، درک کنید که چه چیزی کار می کند، و شناسایی کنید که چه چیزی نیست.
سپس از داده ها برای پیشنهاد دستورالعمل های ممکن برای برنامه ریزی محتوا استفاده خواهید کرد.
مرحله 2: برنامه ریزی

مرحله 2 برنامه ریزی است. دانشی که از مرحله دانش به دست آورده اید، جهت گیری کلی محتوای شما را هدایت می کند و اطلاعاتی را که برای شناسایی فرصت های محتوا و هدف محتوا نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد.
با استفاده از این اطلاعات، یک موضوع محتوا و در نهایت ساختار محتوایی برای هر هدف تعیین خواهید کرد.
ساختار محتوا شامل تعریف 5 نوع داده است: دسته کلان، دسته خرد، سری محتوا، قطعات ستونی و بخش های پشتیبانی.
یک ساختار محتوایی که به درستی اجرا شده باشد، مقدار نامحدودی از محتوا را به شیوه ای سیستماتیک و سازگار به دست می دهد.
با شروع از 5-8 دسته کلان، که به 3-5 دسته خرد تقسیم می شوند، سپس 5-10 مجموعه محتوایی ایجاد می کنید (آنها را به عنوان نمایش های کوتاه مدت نتفلیکس در نظر بگیرید).
توالی محتوا یک گروه متمایز از اطلاعات است که حول یک قطعه مرکزی از محتوا به نام Pillar Piece است. A Pillar Piece یک مقاله طولانی، ویدئو یا پادکست است.
اطلاعات موجود در Main Piece برای ایجاد قطعات پشتیبانی در قالب مقالات کوتاه، ویدئوها و پادکست ها، علاوه بر نقل قول های گرافیکی، بنرها، اینفوگرافیک ها، گیف ها و سایر انواع رسانه ها استفاده می شود که در نهایت برای توزیع از طریق روش های بازاریابی دیگر استفاده می شود. مانند بازاریابی ایمیلی، بازاریابی شبکه های اجتماعی و تبلیغات پولی.
شما اطلاعات و نتایج حاصل از مراحل یک و دو را برای ایجاد برنامه محتوایی خود (که ما آن را طرح محتوایی شما می نامیم) ترکیب خواهید کرد.
مرحله 3: تولید

مرحله 3 تولید است. تولید عبارت است از منبع یابی، جمع آوری، بهینه سازی و انتشار محتوای مشخص شده در طرح محتوای شما.
برنامه محتوا، ایجاد برنامه تولید محتوای شما را راهنمایی می کند، که تعیین می کند محتوای جدید شما چه زمانی منتشر می شود و منابع مورد نیاز برای منبع، جمع آوری، بهینه سازی و انتشار خود محتوا را در نظر می گیرد.
بعد از مرحله 3 و در طول آن، گزارشهای عملکرد محتوا را برای شناسایی بهترین دستهبندی، لنگرها و انواع لنگر ایجاد میکنید که باید هنگام شروع مرحله دانش جدید در نظر بگیرید.
همانطور که می بینید، این یک روند تکراری است که از خودش تغذیه می کند. هر انقلاب این فرآیند به کسب و کار و اهداف شما بستگی دارد، اما تأثیر کلی برای هر کسب و کاری که آن را اجرا می کند یکسان خواهد بود… این یک جریان مداوم از محتوا است که به برند شما ارزش می افزاید.
نحوه اجرای استراتژی توسعه و ارزیابی محتوا
اگر همه این شرایط و فرآیندها پیچیده به نظر می رسند، نگران نباشید! آنها بسیار ساده تر از آن چیزی هستند که به نظر می رسند، و حس اولیه پیچیدگی در نهایت ساده و بدیهی به نظر می رسد… با فرض اینکه شما گواهینامه تسلط بازاریابی محتوا را تکمیل کرده اید.
گواهی تسلط بازاریابی محتوا برای سال 2022 بهروزرسانی شده است. این گواهی شامل همه چیزهایی است که برای اجرای استراتژی توسعه و ارزیابی محتوا نیاز دارید، و همچنین نکات تخصصی ایجاد محتوای جولیا مک کوی در زمینه نوشتن محتوا، کیسی اوکوئین و مت برانون برای محتوای ویدیویی و لوئیس دیاز برای محتوای پادکست.