


تصویر از استارتاپ بونسای
شما می دانید که رسانه های اجتماعی و پلت فرم های رسانه های اجتماعی چقدر قدرتمند هستند. به هر حال، میلیاردها نفر از آنها استفاده می کنند، حدود 4.59 میلیارد نفر در سال 2022، و انتظار می رود این تعداد تا سال 2027 به 5.85 میلیارد نفر افزایش یابد. این اکثریت جمعیت جهان است که در دسترس همه تلاش های بازاریابی شما است.
مشتریان شما پست های رسانه های اجتماعی شما را می خوانند و همچنین پست ها و نظراتی را می خوانند که درباره برند و محصولات شما بحث می کند. اما چگونه می توان آن لینک ها را به سرنخ های واقعی تبدیل کرد؟ چگونه از رسانه های اجتماعی به عنوان یک ابزار موثر تولید سرنخ استفاده می کنید؟ ما به نکاتی نگاه می کنیم تا بتوانید سرنخ هایی را که از پلتفرم های رسانه های اجتماعی به شما می رسد افزایش دهید.
آیا رسانه های اجتماعی برای کسب و کار شما مهم هستند؟

تصویر از Smart Insights
پاسخ ساده به آن بله است. حتی یک کسب و کار کوچک B2B می تواند برای ارتباط با مشتریان فعلی و ایجاد سرنخ به لینکدین نگاه کند. یک سازمان بزرگتر احتمالاً رویکرد چند کانالی را در پیش خواهد گرفت و بر روی پلتفرم هایی تمرکز خواهد کرد که اکثر جمعیت شناسی هدف آنها در آن یافت می شود.
در واقع، تعداد کمی از کسب و کارها هستند که اهمیت رسانه های اجتماعی را درک نکرده و از آن برای ارتباط با مردم استفاده کنند. استفاده از رسانه های اجتماعی مزایای زیادی دارد، از توسعه برند شما تا انجام تحقیقات بازار. اما آنچه واقعاً می خواهید در هنگام تعیین اهداف بازاریابی به دست آورید، مشتریان بیشتر، فروش بیشتر و البته سود بیشتر است.
سرنخ های رسانه های اجتماعی زمانی هستند که مشتریان بالقوه یا از طریق رسانه های اجتماعی با شما تماس می گیرند یا جزئیات تماسی را ارائه می دهند که نشان می دهد می خواهند شما اطلاعات بیشتری به آنها ارائه دهید و با آنها تماس بگیرید. اینکه کدام پلتفرم می تواند بهترین سرنخ ها را ارائه دهد به نوع و مدل کسب و کار شما بستگی دارد، اما محبوب ترین آنها معمولا فیس بوک، توییتر، لینکدین و اینستاگرام هستند.
حتی می توانید از یک تولید کننده هشتگ اینستاگرام برای گسترش دسترسی به رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید.
8 نکته برای افزایش سرنخ و مشتریان خود از طریق رسانه های اجتماعی
بنابراین، شما قدرت نمودارهای رسانههای اجتماعی را میدانید و قبلاً مشخص کردهاید که کدام پلتفرمها برای شما مناسبتر هستند و احتمالاً سرنخهای واقعی را ارائه میکنند که کارکنان فروش و بازاریابی شما میتوانند آنها را پرورش دهند و از طریق قیف فروش شما هدایت کنند. چگونه میتوانید اطمینان حاصل کنید که تلاشهای رسانههای اجتماعی شما در راس بازیشان قرار میگیرد و تا حد امکان مشتریان جدید را جذب میکند؟
1. محتوای عالی (و قابل کلیک) ایجاد کنید

رایگان برای استفاده از تصویر منبع Pixabay
محتوای شما باید جذاب و جذاب باشد و از رقبای شما متمایز باشد. اگر افراد محتوای شما را جذاب بدانند، به احتمال زیاد تمایل دارند در مورد شما و محصولات شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. این به معنای محتوا و تصاویری است که واضح، دقیق و مرتبط با افرادی است که آن را می خوانند.
به همان اندازه مهم، شما میخواهید که تمام یا بیشتر محتوای شما دارای اجزای قابل کلیک باشد. اگر مردم مجبور به جستجوی اطلاعات بیشتر یا پیوندهایی به سایت شما باشند، ممکن است مزاحم نشوند. می توانید از نرم افزار مدیریت ایده برای سازماندهی افکار خود برای محتوای جدید استفاده کنید.
اگر محتوای شما مربوط به خدمات تماس بینالمللی است، پس CTA (تماس برای اقدام) و پیوندهای قابل کلیک به صفحه فرود محصول را اضافه کنید. اگر پست عمومی تر است، همچنان می توانید پیوندهایی به وب سایت خود اضافه کنید.
2. پروفایل های خود را بهینه کنید
اگر صفحات رسانههای اجتماعی شما نامرتب و سازماندهی ضعیفی دارند، ممکن است اهمیتی نداشته باشد که محتوای عالی ایجاد میکنید. اطمینان حاصل کنید که نمایه های شما نه تنها خوب به نظر می رسند، بلکه حاوی هر گونه اطلاعات مرتبطی است که ممکن است مشتری به آن نیاز داشته باشد، مانند اطلاعات تماس. این ممکن است شامل دکمههایی برای تماس با شما از طریق مسنجر یا واتساپ، مکانهای فروشگاه فیزیکی و جزئیاتی مانند آدرس ایمیل و شماره تلفن باشد.
اکثر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی به کسبوکارها اجازه میدهند تا «دکمههایی» را به پروفایلهای خود اضافه کنند. این می تواند چیزی به سادگی ثبت نام در خبرنامه خود در صفحه فیس بوک یا امکان رزرو مشاوره یا رزرو باشد. به یاد داشته باشید، حتی اگر پلتفرم این قابلیت را نداشته باشد، میتوانید از پلتفرمهایی که این قابلیت را دارند، ارسال کنید.
3. مطمئن شوید که صفحات فرود شما همتراز هستند

رایگان برای استفاده از تصویر منبع Pixabay
این فقط مربوط به صفحات رسانه های اجتماعی شما نیست. آنها می توانند تا حد ممکن براق و جذاب باشند، اما اگر مشتری فقط برای یافتن صفحات فرود با طراحی ضعیف روی یک پیوند کلیک کند، می تواند بخشی از اعداد نرخ پرش شما باشد. صفحه ای که روی آن کلیک می کنند نیز باید مرتبط باشد. ایجاد یک پست در مورد تست نرم افزار محلی سازی منطقی نیست، سپس وقتی مشتری روی پیوند کلیک می کند، چیز کاملاً متفاوتی پیدا می کند.
صفحه فرود شما باید از نظر هدف واضح و تا حد امکان بهینه باشد (به تست A/B فکر کنید). مواردی مانند فرم های وب را تا حد امکان ساده نگه دارید و مطمئن شوید که صفحه حاوی اطلاعات مرتبط مانند قیمت است. مانند پست های رسانه های اجتماعی خود، CTA را فراموش نکنید که مشتریان را تشویق می کند تا به راحتی محصول را خریداری کنند.
4. در صورت امکان تحریک کنید
مشتریان بالقوه احتمالا هر روز چندین پست بازاریابی را می بینند. چرا آنها باید روی پیوندهای شما کلیک کنند؟ بسته به نوع سرنخ که می خواهید ایجاد کنید، مشوق ها می توانند بسیار متفاوت باشند. برای مثال، اگر فقط میخواهید خبرنامه/فهرست پستی خود را برای کمپینهای بازاریابی آینده افزایش دهید، ممکن است تصمیم بگیرید زمانی که افراد ثبتنام میکنند کد تخفیف ارائه دهید.
رقابت ها می توانند راه بسیار خوبی برای گسترش دسترسی و آگاهی از برند باشند. با ارائه یک قرعه کشی جایزه زمانی که مردم پستی را دوست دارند و به اشتراک می گذارند، محتوای شما (و در نتیجه محصولات شما) می تواند به افراد بیشتری نسبت به آنچه در صفحه شما می بیند دسترسی پیدا کند. ارائه تخفیف و سایر مشوق ها می تواند یک تاکتیک عالی برای افزایش تعداد سرنخ های تولید شده توسط محتوای رسانه های اجتماعی شما باشد.

آیا می خواهید در بازاریابی محتوا گواهینامه دریافت کنید؟
از ابزارها و کانالها استفاده کنید تا به طور قابل پیشبینی و سودآوری آگاهی، سرنخها، فروش و ارجاعها را افزایش دهید – همه چیزهایی که برای تبدیل شدن به یک استاد واقعی بازاریابی دیجیتال باید بدانید. اینجا کلیک کنید
5. شخصی سازی
هدف گذاری شخصی می تواند یکی دیگر از تاکتیک های مفید برای ایجاد سرنخ در رسانه های اجتماعی باشد. احتمالاً در حال حاضر از سطحی از شخصی سازی در تلاش های بازاریابی خود استفاده می کنید، پس چرا آن را به رسانه های اجتماعی نیز تعمیم ندهید.
برخی از پلتفرمها ابزارهای هدفگیری را ارائه میدهند تا بتوانید به جمعیت هدف ایدهآل خود برسید. شما همچنین می توانید این اهداف را بر اساس عوامل مختلفی مانند مکان، جنسیت یا سن تقسیم کنید. اگر شماره تلفن های Dialpad را به صورت آنلاین بازاریابی می کنید، پس هدف قرار دادن مستقیم مشاغلی که به این سرویس علاقه مند هستند، به احتمال زیاد منجر به تولید سرنخ های با کیفیت بالا می شود.
6. تغییر مسیر را فراموش نکنید
ممکن است دلایل زیادی وجود داشته باشد که چرا یک مشتری ممکن است تصمیم فوری برای خرید از شما نگیرد. این می تواند دلیل بودجه باشد یا فقط می خواهند مدتی را صرف مقایسه برندها و محصولات کنند. با این حال، این افراد هنوز هم افرادی هستند که سطحی از علاقه خود را به برند و/یا محصولات شما نشان دادهاند، بنابراین وقتی صحبت از محتوای رسانههای اجتماعی شما به میان میآید، ارزش آنها را دارد.
برخی از پلتفرم ها به شما امکان می دهند به اطلاعات دقیق در مورد کاربری که با شما ارتباط برقرار کرده است، دسترسی داشته باشید. این بدان معنی است که می توانید آن دسته از کاربرانی را که قبلاً علاقه نشان داده اند شخصی سازی و شخصی سازی کنید. همچنین ROI خوبی ارائه میکند، زیرا مشتریانی که هدفگذاری مجدد شدهاند 70 درصد بیشتر از افرادی که برخی از محتوای شما را برای اولین بار میبینند، تبدیل میشوند.
7. داده ها، داده ها، داده ها

رایگان برای استفاده از تصویر منبع Pixabay
اگر استراتژی جدیدی برای تولید سرنخ در توییتر، اینستاگرام یا تیک تاک آغاز می کنید، مطمئناً می خواهید بدانید که تاکتیک های شما چقدر موفق هستند. این بدان معنی است که شما باید تمام داده های مربوطه را جمع آوری کنید و ببینید که تجزیه و تحلیل در مورد سرنخ های تولید شده به شما چه می گوید. کیفیت بالایی داشتند؟ آیا آنها منجر به تبدیل شدند؟ داشتن این پاسخ ها به شما می گوید که آیا نیاز به تغییر چیزی دارید یا خیر.
حتی با استفاده از گوگل آنالیتیکس، می توانید ردیابی کنید که سرنخ ها از کجا می آیند. این نشان میدهد که کدام پلتفرمهای رسانههای اجتماعی برای شما بهتر کار میکنند و اینکه آیا باید روی آنهایی که عملکرد خوبی ندارند کار بیشتری انجام دهید. همچنین میتوانید از ابزارهای تجزیه و تحلیل اجتماعی استفاده کنید تا ببینید چه نوع محتوا، تصاویر و حتی ویدیو برای شما، تعامل با مشتری و تولید سرنخ بهتر است.
8. سعی کنید از تبلیغات اجتماعی سرب استفاده کنید
خوب، همه عاشق تولید سرنخ ارگانیک هستند، به خصوص مدیر مالی شما، اما ممکن است زمانی فرا برسد که منابع ارگانیک کند شده یا حتی به طور کامل خشک شوند. همه پلتفرم ها نوعی تبلیغات پولی را ارائه می دهند که می تواند به افزایش نرخ تولید سرنخ شما کمک کند. ممکن است نخواهید این کار را در تمام پلتفرم هایی که استفاده می کنید انجام دهید، اما این استراتژی ارزش بررسی است.
باز هم، داده ها را دنبال کنید و اجازه دهید تجزیه و تحلیل شما نشان دهد که کدام تبلیغات در کدام پلتفرم کار می کنند و سعی کنید از طریق نظرات با مخاطبان خود درگیر شوید، مطمئن شوید که نظرات فیس بوک را که نامناسب هستند یا از تصویر برند شما می کاهند، پنهان می کنید. احتمالاً باید برای هر تبلیغ محتوای متفاوتی ایجاد کنید (همانطور که ممکن است برای بخش های مختلف مخاطبان خود انجام داده باشید)، بنابراین به آنچه مردم دوست دارند و چه چیزی منجر به تولید سرنخ با کیفیت می شود توجه کنید.
غذای آماده

رایگان برای استفاده از تصویر منبع Pixabay
تولید سرنخ بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی است. با ایجاد یک جریان ثابت از سرنخ های جدید (و با کیفیت)، فرصتی برای تبدیل سرنخ ها به مشتریان ایجاد می کنید. این میتواند توسط تیم فروش شما که این سرنخها را پرورش داده و اطلاعاتی را که افراد برای تصمیمگیری خرید به آن نیاز دارند، به دست آورد. این را می توان از طریق یک وب سایت و صفحات فرود به خوبی طراحی و بهینه سازی شده نیز به دست آورد.
رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای گسترش آگاهی از برند شما و تولید سرنخ های با کیفیت است. این قطعا یک تاکتیک یکاندازه برای همه نیست و باید به دقت در نظر بگیرید که چگونه سرنخها و از کجا میآیند. اگر به درستی انجام شود، می توانید شاهد افزایش تعداد سرنخ های تولید شده و امیدواریم افزایش نرخ تبدیل خود باشید.