

اگر به عنوان یک بازاریاب دیجیتال احساس تنهایی می کنید، تنها نیستید.
بر اساس یک نظرسنجی فعلی که توسط CareerExplorer انجام شده است، مدیران بازاریابی شادی شغلی خود را 3.1 از 5 ستاره ارزیابی می کنند که آنها را در 40٪ پایین مشاغل قرار می دهد.
چرا شغلی که شامل سرگرم کننده ترین و سرگرم کننده ترین جنبه های کسب و کار، یعنی رشد، تغییر و تعامل بین کسب و کار و مشتری است، به چنین رتبه رضایت بخشی منجر می شود؟
همچنین، چگونه می توان شغلی را که کاملاً برای دورکاری مناسب است، اینقدر پایین ارزیابی کرد؟
چرا معامله گران ناراضی هستند
دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است شخصی از شغل خود ناراضی باشد، اما در حال حاضر اجازه دهید بر روی پنج عامل اصلی که رتبه 3.1 ستاره را برای مدیریت بازاریابی ایجاد کرده اند تمرکز کنیم. ما قصد داریم آن را کمی گسترش دهیم و همچنین صاحبان آژانسهای بازاریابی را شامل شود:
- غرامت و درآمد
- معنی دار بودن
- تناسب شخصیت
- محیط کار
- استفاده از مهارت ها
جبران و درآمد بازاریابی
مدیران بازاریابی از حقوق خود راضی نیستند، حتی اگر بر اساس نظرسنجی CareerExplorer امتیاز بسیار بالایی دریافت کرده اند. با میانگین 135000 دلار، مدیران بازاریابی در میان مشاغل مشابه مانند مشاوران مدیریت، مدیران صندوق سرمایه گذاری، بازاریابان آنلاین، مدیران عملیات، مدیران تبلیغات، مدیران منابع انسانی و مدیران پروژه بالاترین رتبه را دارند.
در بخش بازاریابی کسب و کار، درآمد آژانس بازاریابی نیز همچنان در حال افزایش است. طبق آمار Statista، درآمد آژانس تبلیغات دیجیتال از 5.69 میلیارد دلار در سال 2012 به 30.6 میلیارد دلار در سال 2022 رسیده است که 437 درصد افزایش در طول 20 سال است (22 درصد افزایش متوسط سالانه).
با این حال، آنها خوشحال نیستند!

آیا می خواهید در بازاریابی محتوا گواهینامه دریافت کنید؟
از ابزارها و کانالها استفاده کنید تا به طور قابل پیشبینی و سودآوری آگاهی، سرنخها، فروش و ارجاعها را افزایش دهید – همه چیزهایی که برای تبدیل شدن به یک استاد بازاریابی دیجیتال واقعی باید بدانید. اینجا را کلیک کنید
معنی دار بودن
آیا مدیران بازاریابی کار خود را معنی دار می دانند؟ اکثر آنها طبق نظرسنجی نیستند. آنها به اهمیت 2.7 از 5 ستاره امتیاز دادند.
تناسب شخصیت
در مورد شخصیت افرادی که مدیر بازاریابی هستند چطور؟ بر اساس این نظرسنجی، مدیران بازاریابی با 3.8 از 5 ستاره مناسب هستند. با در نظر گرفتن بد نیست! هنوز عالی نیست
محیط کار
در مورد محیط کاری مدیران بازاریابی چطور؟ این هم بد نیست، با امتیاز 3.5 از 5 ستاره. هر چند می تواند بهتر باشد.
استفاده از مهارت ها
در نهایت اجازه دهید در مورد استفاده از مهارت ها صحبت کنیم. آیا مدیران بازاریابی احساس می کنند که از مهارت های خود به اندازه کافی استفاده می کنند؟ آنها 3.5 از 5 ستاره استفاده از مهارت دارند. باز هم بد نیست، اما عالی هم نیست.
بازاریابان عموماً بسیاری از عوامل کلیدی که منجر به رضایت شغلی و زندگی می شوند را از دست می دهند. آیا ممکن است دلیلی برای قطع ارتباط وجود داشته باشد؟
چرا حرفه بازاریابی عالی است
ما اکنون ایدهای داریم که چرا حرفه بازاریابی ممکن است ایدهآل نباشد، حالا بیایید نگاهی بیندازیم که چرا این شغل واقعاً برای برخی افراد واقعاً خوب است. بیایید از همین عوامل نظرسنجی برای بحث استفاده کنیم.
جبران و درآمد بازاریابی
بازاریابان پول خوبی به دست می آورند. نظرسنجی CareerExplorer میانگین 135000 دلار را نشان داد که به نظر من بالا بود، اما Salary.com این محدوده را با میانگین 113582 دلار تأیید کرد.
معنی دار بودن
این یک معیار انتزاعی است، اما من فکر می کنم بازاریابان فرصت زیادی برای یافتن معنی در بازاریابی دارند. کار شما مستقیماً بر موفقیت کسب و کار تأثیر می گذارد. کسبوکارها کالاها و خدمات را به مشتریان خود ارائه میکنند در حالی که دستمزد 47.5 درصد از جمعیت ایالات متحده را تأمین میکنند. چه چیزی معنادارتر از کمک به 58.9 میلیون نفر برای دریافت حقوق است؟
تناسب شخصیت
حرفه بازاریابی برای افرادی که دوست دارند شبکه سازی کنند، برون گراهایی که دوست دارند روابط ایجاد کنند، حرفه ای هایی که دوست دارند تجزیه و تحلیل کنند، خلاقانی که دوست دارند دائما رسانه های جدید ایجاد کنند، جستجوگران جلب توجه که دوست دارند با مخاطبان تعامل داشته باشند، و افراد تجاری که عاشق پول هستند عالی است. . اگر شخصیت شما در هر یک از این گروه ها قرار می گیرد، ممکن است با بازاریابی تناسب خوبی پیدا کنید.
محیط کار
بازاریابها میتوانند تقریباً در هر جایی کار کنند، بعلاوه تعداد زیادی گروه شبکه، نمایشگاهها، رهبران، دورهها و رویدادهای دیگر برای شرکت در طول سال در سراسر کره زمین وجود دارد. می توانید از خانه کار کنید، در دفتر کار کنید، به مکان های مشتری سفر کنید یا لپ تاپ خود را به ساحل ببرید. یک بازاریاب در صورت تمایل می تواند محیط کاری خود را ایجاد کند!
استفاده از مهارت ها
تعداد کمی از مشاغل لیستی پویاتر از مهارت ها را نسبت به بازاریابی به کار می گیرند. بازاریابی از تکنیکی گرفته تا تحلیلی، خلاقانه و رابطه ای، نیازمند استفاده از مجموعه مهارت های گسترده، پیچیده و در حال تحول است. شما هرگز از حرفه بازاریابی خسته نخواهید شد زیرا هرگز نمی دانید که در آینده چه چیزی باید بدانید. حتی بهتر از آن، شما توانایی ایجاد مجموعه مهارت های کاملاً جدیدی را دارید که قبلاً هیچ کس حتی در نظر نگرفته است!
تنهایی برای بهره وری مضر است
با همه آنچه گفته شد، چرا بازاریابان هنوز ناراضی هستند؟ من بر این باورم که اکثر معامله گران از نظر اجتماعی بیشتر از افراد معمولی هستند. آنها مشتاق ارتباط انسانی هستند. این می تواند ارتباط با سایر تجار، ارتباط بین شرکت ها و مشتریان آنها و ارتباط بین مالکان و متخصصان بازاریابی باشد.
مشکل این است که چون بازاریابان می توانند در هر جایی کار کنند، اغلب به طور پیش فرض از راه دور کار می کنند. از اواسط سال 2022، لینکدین گزارش داد که مشاغلی که “کار از راه دور” را ارائه می دهند نسبت به سال 457 درصد افزایش یافته است. کار از راه دور برای نقش های بازاریابی تنها در نیمه اول سال 2022 177 درصد افزایش یافته است.
وقتی افراد عمدتاً «اجتماعی» از راه دور کار می کنند چه چیزی به دست می آورید؟ شما تنها می شوید و تنهایی به بهره وری، خلاقیت و سلامتی آسیب می رساند.
تحقیقات دکتر Vivek Murthy نشان داد که تنهایی و افسردگی سالانه 44 میلیارد دلار برای کارفرمایان هزینه دارد. یک نظرسنجی از افراد دورکار نشان داد که از هر پنج نفر یک نفر میگوید «تنهایی» بزرگترین نبرد آنهاست.
بنابراین، در حالی که بازاریابان به طور کلی دستمزد خوبی دریافت می کنند و کار چالش برانگیزی که شخصیت آنها را درگیر می کند ارائه می شود، آنها با تنهایی مواجه می شوند که رضایت شغلی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. چگونه مشکل را برطرف کنیم؟

دانلود کنید: راهنمای تنظیم تبلیغات TikTok. با نحوه ایجاد سریع ۱۶ تبلیغ TikTok در کمترین زمان ممکن آشنا شوید. اینجا را فشار دهید
چگونه سندرم معامله گر تنها را برطرف کنیم
راه حل ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما معمولاً در بیشتر موارد از دست داده می شود یا خیلی معمولی به آن نزدیک می شود. بازاریابان باید بخشی از جوامع بازاریابی شوند. با این حال، نه تنها جوامع، جوامعی که واقعاً بر تجارت و طرز تفکر آنها تأثیر می گذارند، ویژگی های زیر را خواهند داشت:
شماره 1: سیستم های آموزشی رسمی
در حالت ایدهآل، جامعه شما باید مجموعهای از چارچوبهای اثبات شده داشته باشد که سایر بازاریابان (ترجیحاً صدها یا حتی هزاران نفر) برای موفقیت از آن استفاده کردهاند.
شماره 2: رویدادهای حضوری و آنلاین
رویدادهای آنلاین عالی هستند، اما اگر یک رویداد حضوری برنامه ریزی نکرده باشید، بخش مهمی از ارتباط با دیگران را از دست داده اید: دیدن آنها به صورت “واقعی”. جامعه جدید شما باید برنامه هایی برای فرصت های ملاقات حضوری داشته باشد، حتی اگر فقط یک بار در سال باشد.
شماره 3: گروه های تخصصی گسترده و باریک
اگر بتوانید شبکه ای با تعداد قابل توجهی از افراد در حوزه بازاریابی خاص خود پیدا کنید، عالی است! فقط به خاطر داشته باشید که آنها باید به موضوعات گسترده تری نیز مرتبط باشند تا بتوانید در مورد تعامل با کل تیم های بازاریابی بیشتر بدانید، نه فقط با افرادی که دقیقاً همان کار شما را انجام می دهند.
شماره 4: داستان تثبیت شده
گروههای کاملاً جدید عالی هستند، اما هیچ چیز بدتر از این نیست که به یک برند متعهد شوید و آن را از شما دور کنید. در حالت ایده آل، به دنبال جوامع تجاری باشید که حداقل 5 سال است، اما ترجیحاً بیشتر.
شماره 5: سلسله مراتب برای صعود
بهترین جوامع فرصتهایی را برای اعضای خود فراهم میکنند تا رشد کنند و مشارکت کنند، با فرصت تبدیل شدن به یک رهبر فکری، معلم یا مشارکتکننده در دانش موجود در سازمان. به دنبال گروه هایی باشید که موقعیت ها، جوایز و جوایزی برای بهترین اعضای جامعه دارند.
کجا می توان جامعه مناسبی از متخصصان بازاریابی را پیدا کرد
خوشبختانه برای شما، شما در حال حاضر در وب سایت مناسب هستید! DigitalMarketer از سال 2008 جامعه بازاریابان خود را افزایش داده است. DigitalMarketer با بیش از 120000 بازاریاب که دوره ها را تکمیل می کنند، هزاران مشارکت کننده و بیش از 1 میلیون مشترک ایمیل، جامعه منتخب بازاریابان در بیش از 60 کشور مختلف است.
چه مبتدی باشید که به دنبال اولین گواهینامه خود با عضویت در آزمایشگاه هستید، چه مالک آژانسی که به دنبال گسترش شبکه شرکای تایید شده ما است، یا یک صاحب کسب و کار موفق که به دنبال توسعه با M3 Mastermind است، DigitalMarketer مکانی است که باید در آن باشید.
سندرم بازاریاب تنها را شکست دهید و امروز به ما بپیوندید!