منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • چگونه بازاریابی محتوا مانند اولین قرار ملاقات است

چگونه بازاریابی محتوا مانند اولین قرار ملاقات است

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
چگونه بازاریابی محتوا مانند اولین قرار ملاقات است

چگونه بازاریابی محتوا مانند اولین قرار ملاقات است

امروز جمعه است. بالاخره با آن مردی که آنلاین با او آشنا شدی بیرون می روی. هفته‌ها است که صحبت می‌کنید و هیجان‌زده هستید که بالاخره آنها را حضوری ببینید. لباسی که انتخاب کردی عالیه این مدل موی تازه به شما کمک می کند. یک قطره عطر و شما بیرون هستید.

فقط وقتی به نوار می‌رسید، قرارتان آن چیزی نیست که فکر می‌کردید، آن‌ها شبیه عکس‌شان نیستند، نمی‌توانید کلمه‌ای را به صورت لبه‌ای دریافت کنید، و نمی‌توانید به اندازه کافی سریع از آنجا خارج شوید.

آشنا بنظر رسیدن؟ این نوع تعامل در دنیای دوست یابی بسیار رایج است و متأسفانه در دنیای بازاریابی محتوا نیز زیاد اتفاق می افتد.

5 دلیل اصلی که بازاریابی محتوا مانند اولین قرار است

بازاریابی در مورد ایجاد روابط است. اغلب بازاریابان آن را به عنوان فرصتی برای ربودن مکالمه و تعقیب تهاجمی مشتری در نظر می گیرند. اما این در دوستیابی کار نمی کند و قطعاً در بازاریابی نیز جواب نخواهد داد.

هدف بازاریابی و دوستیابی یکسان است: یک رابطه بلندمدت و دوجانبه سودمند. اما بیشتر از آن، پنج دلیل اصلی وجود دارد که بازاریابی محتوا مانند اولین قرار است.

  1. اتصال تدریجی مانند دو نفر در اولین قرار ملاقات، زمان می برد تا مشتریان شما با کسب و کار شما آشنا شوند. به اشتراک گذاری آزاد و صادقانه تنها راه ایجاد این رابطه در طول زمان است.
  2. تشویق مشارکت اجازه دادن به مشتریان برای پیوستن به گفتگو برای ایجاد احساس ارزشمندی در آنها بسیار مهم است. این مانند یک مکالمه با یک قرار است که از آنها بیشتر در مورد خودشان می‌پرسید.
  3. اعتماد سازی زمان می برد تا مردم به آنچه شما می گویید باور کنند و به آن اعتماد کنند. اعتماد به آرامی با به اشتراک گذاری اطلاعات ارزشمند در مکالمه یا محتوای آنلاین ایجاد می شود.
  4. کسب اعتماد در دوستیابی و بازاریابی، باید در مورد خود به اشتراک بگذارید و نشان دهید که اقدامات شما با ارزش های قبل از جلسه مطابقت دارد یا اینکه مشتریان به شما اعتماد خواهند کرد.
  5. با اولین برداشت ها موفق باشید. قرار شما می‌خواهد بداند که وقت خود را با شما تلف نمی‌کند و مشتریان شما می‌خواهند بدانند که برای کمکی که نیاز دارند به تجارت مناسبی مراجعه کرده‌اند. برای اینکه آنها را راحت کنید، باید اولین تاثیر خوبی داشته باشید که آنها را راحت کند.
چگونه بازاریابی محتوا مانند اولین قرار ملاقات است

شباهت ها به همین جا ختم نمی شود و مراحل زیادی وجود دارد که می توانید در استراتژی محتوای خود بردارید تا برند شما یک روح نباشد.

آشنایی با پیوند تدریجی

روابط بلندمدت راحت هستند، اما قرارهای اول ممکن است مضطرب و ناخوشایند باشند. وقتی کسی را نمی شناسید پیدا کردن زمینه های مشترک و ایجاد رابطه می تواند سخت باشد. همین امر در مورد بازاریابی و جذب مشتری نیز صدق می کند.

محتوای شما باید اولین تاثیر خوبی داشته باشد. وقتی مشتریان بالقوه به وب‌سایت شما می‌آیند یا پست‌های رسانه‌های اجتماعی شما را می‌بینند، در مورد ایجاد یک رابطه تدریجی با آنها است. در اینجا چیزی است که باید در مورد این رابطه به خاطر بسپارید.

ایجاد یک رابطه زمان می برد

در حالی که عشق در نگاه اول ممکن است در رمان های عاشقانه وجود داشته باشد، اما در بازاریابی رایج نیست. ایجاد یک رابطه زمان می برد. مشتری شما باید برند شما را از طریق محتوای شما بشناسد. به همین دلیل است که ایجاد محتوای با کیفیت مهم است – شما دلیل قابل اعتماد بودن خود را به اشتراک می گذارید.

صدای برند شما و اطلاعاتی که به اشتراک می گذارید به مشتریانتان نشان می دهد که می دانید درباره چه چیزی صحبت می کنید و می توانند به شما اعتماد کنند. شما نمی توانید آن رابطه را تنها با یک پست وبلاگ ایجاد کنید. نمایش و به اشتراک گذاری مداوم محتوای با کیفیت تنها راه است.

با انتظارات خیلی سریع نباشید

در پایان اولین قرار ملاقات، انتظار پیشنهاد ازدواج را ندارید، بنابراین پس از اولین بار دیدن محتوای شما، به دنبال خرید مشتریان خود نباشید.

چگونه بازاریابی محتوا مانند اولین قرار ملاقات است

ایجاد محتوای با کیفیت بالا و بهینه شده برای موتورهای جستجو برای جذب مشتریان شما به وب سایت شما بسیار مهم است. اما وقتی آنها آنجا هستند، تصور نکنید که فوراً خرید می کنند.

در عوض، به آنها فرصت دهید تا رابطه را ادامه دهند. آنها را تشویق کنید تا شما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنند یا در خبرنامه شما ثبت نام کنند. به آنها فضایی بدهید تا برند شما را بشناسند. و در حالی که این کار را انجام می دهید، به اشتراک گذاری اطلاعاتی که به همه سوالات آنها پاسخ می دهد ادامه دهید.

روی مخاطب تمرکز کنید

یک کلیشه رایج جدایی این است: «تو نیستی. من هستم.” اما بازاریابی محتوا به شما مربوط نمی شود، بلکه به مخاطبان شما مربوط می شود. هنگام تولید محتوا بر نیازهای آنها تمرکز کنید. به این فکر کنید که آنها چه سوالاتی دارند. چه منابعی بیشتر به آنها کمک می کند؟

هنگامی که محتوای سئو شما آنها را به وب سایت شما آورد، چگونه پیوند را پرورش خواهید داد؟ شرم آور است که مخاطبان خود را به سایت خود جذب کنید، فقط پس از یافتن پاسخ یک سوال، آنها را از دست بدهید. از خود بپرسید چگونه می توانید پس از اینکه محتوای شما را پیدا کردند به آنها خدمات ارائه دهید.

تعامل دو طرفه را تشویق کنید

اگر پروفایل دوستیابی آنلاین عالی داشته باشید، اولین قرار را خواهید داشت. اما اگر تمام آن قرار اول را صرف صحبت کردن در مورد خودتان کنید، قرار دومی نخواهید داشت. در مورد بازاریابی محتوا هم همینطور. تقویت تعامل دو طرفه نحوه ایجاد رابطه است.

برای ادامه گفتگو در بازاریابی خود:

  • الهام بخش تعامل مخاطبان خود باشید. در محتوای خود سوالاتی بپرسید و خوانندگان را تشویق کنید که نظر بدهند یا با پست های شما تعامل داشته باشند. محتوای تعاملی مانند آزمون ها ایجاد کنید.
  • فقط در مورد خودت صحبت نکن در عوض، به این فکر کنید که چرا مخاطبان به سراغ شما آمده اند. به سوالات آنها پاسخ دهید، مشکلات آنها را حل کنید یا فقط آنها را سرگرم کنید.
  • با علایق متقابل ارتباط برقرار کنید. ارزش های شرکت خود را در محتوا و اقدامات خود به اشتراک بگذارید. آنها به شما کمک می کنند تا با مشتری ایده آل خود ارتباط برقرار کنید.
  • به مخاطبان خود گوش دهید. اگر متوجه شدید که سوالات مشابه زیادی از مخاطبان خود دریافت می کنید، نشانه آن است که باید محتوایی پیرامون این سوالات ایجاد کنید. از بررسی آنها نترسید تا بفهمید آنها از شما چه نیازی دارند.
  • از زبان احساسی استفاده کنید. مخاطبان شما را آنلاین پیدا کردند زیرا مشکلی دارند که باید حل کنند. مشکل آنها ممکن است برای شما مشترک باشد، اما این چیزی است که آنها را آزار می دهد و می خواهند احساس کنند که شما می دانید از کجا آمده اند.
  • پاسخ مناسب بدهید. چه آن‌ها در مورد پست‌های شما نظر بگذارند یا بازخوردشان نشان دهد که به چیزی نیاز دارند که به آن توجه نشده است، حتماً پاسخ دهید.
گواهینامه بازاریابی محتوا

آیا می خواهید در بازاریابی محتوا گواهینامه دریافت کنید؟

از ابزارها و کانال‌ها استفاده کنید تا به طور قابل پیش‌بینی و سودآوری آگاهی، سرنخ‌ها، فروش و ارجاع‌ها را افزایش دهید – همه چیزهایی که برای تبدیل شدن به یک استاد بازاریابی دیجیتال واقعی باید بدانید. اینجا را کلیک کنید

اعتماد سازی

آیا تا به حال توجه کرده اید که به نظر می رسد “خودت باش” توصیه مهمی برای قرار ملاقات، ایجاد برند و تقریباً هر چیز دیگری است؟ دلیل خوبی برای این وجود دارد که به اعتبار برمی گردد. مخاطبان شما باید بتوانند به شما اعتماد کنند و شما باید با آنها اعتماد کنید تا این اتفاق بیفتد.

برای ایجاد اعتماد:

  • معتبر باشید خود بودن مهم است زیرا مخاطبان شما می دانند که چه زمانی یک جعلی را می بینند. در مورد نام تجاری خود و آنچه که نشان می دهد، آشکارا و صادقانه به اشتراک بگذارید.
  • به کسب و کار خود کت قند نزنید. لازم نیست کسب و کار خود را بیش از حد برای افرادی که مشتریان ایده آل شما نیستند جذاب یا قابل قبول کنید. روی به اشتراک گذاشتن حقیقت در مورد کاری که انجام می دهید با افرادی که به محصول یا خدمات شما نیاز دارند تمرکز کنید.
  • کمتر نفروشید شما سخت کار می کنید، بنابراین خدمات خود را ارزان تر از آنچه باید باشد قیمت گذاری نکنید یا کاری را که انجام می دهید دست کم نگیرید. بخشی از خود بودن، دانستن ارزش خود است.
  • صادق و مهربان باشید. پیام های خود را برای شرکت و کاری که انجام می دهید صادق نگه دارید و در اطلاعاتی که به اشتراک می گذارید مراقب و سخاوتمند باشید.

جلب اعتماد مخاطب

هنگامی که اعتبار خود را ایجاد کردید، در نهایت می توانید اعتماد مخاطبان خود را جلب کنید. به اعتماد در یک رابطه فکر کنید. شما آن را فقط در اولین قرار نمی دهید. این اولین جلسه احتمالاً در یک مکان بی طرف برگزار می شود، زیرا به طور موجه اعتماد کمی وجود دارد. مردم در طول زمان از طریق اقدامات و ارتباط معتبر اعتماد کسب می کنند. همین امر در مورد اعتمادسازی با مخاطبان شما نیز صدق می کند.

برای جلب اعتماد مخاطبان:

  • محترمانه و فهمیده باشید. به مخاطبان خود نشان دهید که می دانید از کجا آمده اند. بازخورد آنها را بشنوید.
  • سریع جواب بده اگر با سوالی به شما مراجعه کنند، به دانش شما احترام می گذارند. استخدام یک مدیر انجمن برای پاسخ سریع به سؤالات آنها می تواند به شما کمک کند که منبع اصلی آنها باشید.
  • ثابت بودن. با پیروی از یک تقویم سرمقاله و پاسخگویی منظم به سؤالات و نظرات (از جمله نظرات در رسانه های اجتماعی) به طور مداوم محتوا ایجاد کنید.
  • از آنچه می گویید با اقدامات پشتیبانی کنید. هر کسی می تواند به اینترنت سر بزند و هر چه می خواهد بگوید. برندهایی که آنچه را که می گویند انجام می دهند، همان هایی هستند که مردم به آنها اعتماد دارند.
چگونه بازاریابی محتوا مانند اولین قرار ملاقات است

با اولین برداشت ها موفق باشید

حالا برگردیم به جلسه اول. این تنها شانس شما برای ایجاد یک تاثیر اولیه خوب است. همین امر در مورد محتوای شرکت شما نیز صدق می کند. بنابراین چگونه می‌توانید مخاطبان خود را پس از اولین برداشت بازگردانید؟

برای ادامه تعامل بخواهید

مخاطبان خود را تشویق کنید تا در مورد پست های شما نظر دهند، شما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنند و در خبرنامه شما مشترک شوند. روشن کنید که در راه پاسخگویی به سوالات آنها محتوای بیشتری دارید و آنها نمی خواهند آن را از دست بدهند.

هنگام ایجاد تقویم تحریریه خود، نحوه تبدیل یک پست به یک مجموعه را در نظر بگیرید. این باعث می شود مخاطبان شما برای کسب اطلاعات بیشتر بازگردند.

در پست‌های جدیدتان در صورت لزوم به پست‌های قدیمی‌تر خود پیوند دهید و همچنان به مخاطبان خود دلایل بیشتری برای ماندن در سایت شما و کسب اطلاعات بیشتر درباره برند شما ارائه دهید.

پس از ایجاد اعتماد از فراخوان برای اقدام استفاده کنید

هنگامی که با مخاطبان خود اعتماد ایجاد کردید، آنها به احتمال زیاد دعوت به عمل شما را دنبال خواهند کرد. پس نگران فروش در پست های خود نباشید. در عوض، روی ارائه اطلاعات ارزشمندتر به مخاطبان تمرکز کنید.

چگونه بازاریابی محتوا مانند اولین قرار ملاقات است

مشتریان زیادی پس از خواندن یک پست وبلاگ خرید نمی کنند. بر روی قرار دادن تماس‌های خود برای اقدام در جایی که قبلاً اعتماد ایجاد کرده‌اید تمرکز کنید. خبرنامه مکانی عالی برای انجام این کار است. این مشترکین از قبل به کاری که شما انجام می دهید علاقه مند هستند و آدرس ایمیل خود را به شما اعتماد می کنند. آنها بیشتر از یک خواننده معمولی وبلاگ دنبال دعوت به اقدام هستند.

فالو کنید و وصل شوید

هنگامی که از مخاطبان خود سؤال یا نظراتی دریافت می کنید، سریع پاسخ دهید و بعداً پیگیری کنید تا ببینید وضعیت آنها چگونه است. از آنها بپرسید که آیا آنها به کمک بیشتری نیاز دارند یا اینکه استفاده از توصیه های شما چگونه برای آنها مفید بوده است. دنبال کردن نشان می دهد که شما به عملکرد آنها اهمیت می دهید و آنها فقط دنبال کنندگان بی نام شما نیستند. این نشان می دهد که برند شما واقعاً اهمیت می دهد و می تواند یک تغییر دهنده بازی در ایجاد اعتماد باشد.

قرار دوم را بگیرید

هر کسب و کاری می تواند و باید از بازاریابی استفاده کند، اما همه یکسان نیستند. مخاطبان شما قبل از باز کردن کیف پول خود، اصالت و ارتباط می خواهند. صرف زمان برای ایجاد یک تاثیر اولیه خوب، اولین گام برای ایجاد وفاداری مشتری و روابط دوجانبه سودمند است.

چگونه بازاریابی محتوا مانند اولین قرار ملاقات است