
آیا به دنبال ایجاد شغل در بازاریابی دیجیتال?
شما را در مسیر درست است!
مطابق با جابز را بگیربازاریابان دیجیتال از جمله مشاغل پرتقاضا در ایالات متحده هستند.
برای تبدیل شدن به یک بازاریاب دیجیتال موفق به چه مهارت هایی نیاز دارید؟
دیجیتال مارکتینگ حوزه وسیعی است که شامل تاکتیک ها و پلتفرم های زیادی برای جذب مشتری می شود، بنابراین فهرست مهارت های مورد نیاز می تواند متنوع باشد.
در اینجا برترین مهارت های بازاریابی که در سال 2023 تقاضای زیادی خواهند داشت آورده شده است:
بهینه سازی موتور جستجو
دید ارگانیک بیشترین جستجوی کانال بازاریابی است. در واقع، اگر مشاغل “دیجیتال مارکتینگ” را در لینکدین جستجو کنید، صفحه نتایج تحت سلطه مشاغل سئو است:

و این قابل درک است: هر برند، بزرگ یا کوچک، به دو دلیل اصلی به دنبال ترافیک از جستجوی ارگانیک است:
- این بسیار مرتبط است و با هدف هدایت می شود: افرادی که پرس و جوها را در کادر جستجوی Google تایپ می کنند، برای یافتن پاسخ ها و راه حل ها آنجا هستند.
- قطع نمی کند برخلاف تقریباً هر کانال دیگری، سئو مرور را قطع نمی کند: کاربران جستجو برای یافتن شما آنجا هستند، آنها فیدها را مرور نمی کنند یا ایمیل ها را بررسی نمی کنند.
همچنین، حتی اگر یک شرکت کمپینهای فعال را متوقف کند، ترافیک ارگانیک به احتمال زیاد همچنان ادامه خواهد داشت. میتواند کند شود مگر اینکه شرکتی از آن پشتیبانی کند، اما به بودجههای روزانه فعال نیاز ندارد، فقط به یک تیم قوی برای پشتیبانی از آنچه وجود دارد نیاز دارد.
به همه این دلایل، داشتن دانش و تجربه سئو احتمالاً یک تقویت قوی برای رزومه شما خواهد بود. اکنون می توانید با تحقیق فعال با استفاده از SEO شروع به ایجاد این مهارت کنید دوره های آموزشی و داوطلب شدن برای کمک به موسسات خیریه برای رسیدن به اهداف سئوی خود.
برنامه ریزی محتوا
محتوا برای اکثر کمپین های بازاریابی دیجیتال اساسی است. تقریباً برای همه چیز، از جمله صفحات فرود ارگانیک یا PPC، بهروزرسانیهای رسانههای اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و غیره به نسخهای خوب نیاز دارید.
نوشتن خوب مهارتی است که می توان آن را توسعه داد. اگر وبلاگی خوش نوشته داشته باشید یا در پست های شناخته شده مشارکت داشته باشید، به شما کمک می کند.
اگر می خواهید در بازاریابی دیجیتال حرفه ای بسازید، با درخواست برای کنسرت های وبلاگ نویسی پولی شروع کنید. شما همچنین می توانید در حین ایجاد رزومه خود درآمد کسب کنید.

آیا می خواهید در بازاریابی محتوا گواهینامه دریافت کنید؟
از ابزارها و کانالها استفاده کنید تا به طور قابل پیشبینی و سودآوری آگاهی، سرنخها، فروش و ارجاعها را افزایش دهید – همه چیزهایی که برای تبدیل شدن به یک استاد واقعی بازاریابی دیجیتال باید بدانید. اینجا کلیک کنید
اتوماسیون بازاریابی
اتوماسیون بازاریابی زمینهای است که به سرعت در حال رشد است که میتواند هر استراتژی بازاریابی را سازندهتر و مؤثرتر کند. اتوماسیون بازاریابی می تواند تقریباً هر تاکتیکی را بهبود بخشد:
- در سئو می توانید با تنظیم هشدارها و گزارش های خودکار به نتایج بهتری برسید
- در رسانه های اجتماعی، اتوماسیون بازاریابی به ایجاد به روز رسانی ها و پاسخ های به موقع کمک می کند
- در بازاریابی ایمیلی، این امکان شخصیسازی را فراهم میکند: میتوانید یک جریان کاربری هوشمند برای دسترسی به مشتریان خود در مناسبترین زمان راهاندازی کنید. خودکار کردن ایمیلهای ترک سبد خرید یک مثال عالی در اینجا است.
- در فروش، اتوماسیون می تواند پیگیری و پرورش را ساده کند.
تجربه استفاده از نرمافزار اتوماسیون بازاریابی اغلب برای موقعیتهای بازاریابی دیجیتال با مشخصات بالا مورد نیاز است. با استفاده از خدمات ایمیل مارکتینگ که همگی دارای سطحی از ویژگیهای اتوماسیون هستند، میتوانید مهارتهای اولیه اتوماسیون را به دست آورید.
توسعه بدون کد
اکثر برندها به دنبال متخصصان بازاریابی دیجیتال هستند که بتوانند به طور مستقل از پلتفرم مدیریت محتوای خود استفاده کنند. رایج ترین سیستم مدیریت محتوا وردپرس است، اما چندین مورد وجود دارد جایگزین، گزینه ها نیز آگاه باشید وقتی صحبت از وردپرس به میان می آید، وقتی با محبوب ترین آنها آشنا هستید، همیشه یک مزیت است مکملمانند Yoast و Akismet.
خبر خوب این است که برای استفاده از هیچ یک از این پلتفرم های مدیریت محتوا که برای تجربه بدون کد طراحی شده اند، به دانش فنی زیادی نیاز ندارید. در بیشتر موارد، حدود یک هفته طول می کشد تا یک CMS جدید ارائه شود.
علاوه بر این، همه این پلتفرمها پایگاههای دانش گستردهای دارند و همگی آزمایشهای رایگان یا طرحهای رایگان همراه با دامنههای رایگان را ارائه میدهند. بنابراین، اگر شروع به تحقیق در مورد بهترین CMS کنید، مفید است تا بتوانید دانش اولیه همه آنها را در رزومه خود مدعی شوید.
طراحی گرافیک یکی دیگر از مهارت های مهم است که برای یک بازاریاب دیجیتال موثر بسیار مفید خواهد بود زیرا بازاریابی بصری این روزها در حال افزایش است باز هم نیازی به مطالعه نیست
هنوز هم از نرم افزارهای حرفه ای طراحی گرافیک استفاده می کنید. ابزارهای آنلاین زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند تصاویر و ویدیوهایی را برای استفاده در انواع بازاریابی بصری ایجاد کنید کانال ها. کانوا معروف ترین است.
جامعه سازی
اکثر برندها ارزش داشتن جامعه ای از مشتریان وفادار و سفیران برند را درک می کنند که می توانند فروش را افزایش دهند و نشان دهنده اعتماد باشند.
ساختمان جامعه می تواند به اشکال مختلف باشد:
- دستیابی و ایجاد روابط
- مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
- اطلاع رسانی روزنامه نگاری و وبلاگ نویسان
ایجاد جامعه مهارتی نیست که بتوانید ادعا کنید مگر اینکه تجربه واقعی داشته باشید، اما می توانید داوطلب برای فرصتهایی برای ایجاد یک جامعه آنلاین و کسب تجربه در دنیای واقعی و در عین حال تأثیرگذاری.

یک متخصص جامعه خبره شوید
بیاموزید که چگونه با مشتریان خود روابط معناداری ایجاد کنید و فرآیند جذب مشتری خود را خودکار کنید.
اینجا را فشار دهید
ارتباط و همکاری
بازاریابی دیجیتال اغلب به خوبی در یک سازمان ادغام می شود. او به خوبی با تیم های فروش و پشتیبانی مشتری، بخش توسعه محصول، فناوری اطلاعات و غیره ارتباط دارد. شما باید بتوانید اهداف خود را به وضوح به این تیم ها منتقل کنید، توضیح دهید که چرا برخی چیزها و تغییرات در سایت مهم هستند و بازخورد جمع آوری کنید.
همچنین، گزارشدهی بازاریابی دیجیتال آسان نیست، بنابراین باید مهارتهای ارتباطی خوبی برای «فروش» آن به مدیریت داشته باشید.
بد نیست در رزومه خود یادداشت کنید چه نوع تیمی و مفصل تجربه کاری دارید، حتی اگر محدود به کار آزاد باشد.
مدیریت پروژه
هر استراتژی دیجیتال مارکتینگ از بخش های زیادی تشکیل شده است. برخی از این کارها سریع هستند، برخی دیگر ممکن است هفته ها طول بکشد و اکثر آنها در حال انجام هستند.
انجام کارها یک مهارت کلیدی مورد نیاز برای یک فرآیند بازاریابی دیجیتال موثر است. یک مدیر پروژه خوب این توانایی را دارد که حتی پیچیده ترین پیام ها را از طریق ایمیل بیان کند.
ملاقات تلفنی یا شخصی آنها می دانند که کدام روش ارتباطی مؤثرتر است و بر اساس موقعیت کدام روش برای مخاطبانشان بهترین کارایی را دارد. مدیران پروژه موفق می دانند چه زمانی باید سکوت کنند و گوش دهند.
آنها می توانند نه تنها نیازهای مشتریان را درک کنند، بلکه می توانند با در نظر گرفتن پیشنهادات تیم خود، چگونه این نیازها را برآورده کنند. ابزارها و برنامه های زیادی وجود دارد که به تیم ها کمک می کند پروژه ها را مدیریت کنید و کارها را انجام دهید. آشنایی با برخی از آنها اولین قدم خوب برای تسلط بر این مهارت است.
کار از راه دور
اگر یک راه مشخص و بلندمدت وجود داشته باشد که کووید بر تجارت تأثیر گذاشته است، این است که دورکاری بسیار رایجتر و محبوبتر شده است.
قبل از لیس جهانی، بسیاری از شرکت ها از اجازه دادن به کارمندان از خانه خود می ترسیدند. همهگیری این وضعیت را تغییر داده است: امروزه بسیاری از سازمانها متوجه شدهاند که نیازی به سرمایهگذاری بودجههای کلان برای جابهجایی کارمندان و پوشش هزینههای اداری ندارند. کارگران از راه دور می توانند به همان اندازه مولد باشند.
توانایی کار موثر از خانه برای مشاغل مجازی مانند بازاریابی دیجیتال ضروری است.

سواد داده
برای اینکه یک بازاریاب دیجیتال خوب باشید نیازی نیست که یک تحلیلگر حرفه ای داده باشید. در واقع، یک تحلیلگر داده یک حرفه جداگانه است که اکنون تقاضای زیادی دارد.
با این حال، شما باید بتوانید از پلتفرم های تجزیه و تحلیل وب به طور موثر برای اندازه گیری نتایج و تنظیم استراتژی خود استفاده کنید. رایج ترین پلتفرم تجزیه و تحلیل وب که این روزها با آن مواجه می شوید گوگل آنالیتیکس است، بنابراین اگر قبلاً این کار را نکرده اید، از آن برای سایت خود استفاده کنید.
همچنین آشنایی با کراس پلتفرم مفید است ابزارهای دیجیتال مارکتینگ که می تواند چندین منبع داده (Google Analytics، کنسول جستجو، فیس بوک Insights، و غیره) را یکپارچه کند.

نتیجه
در حالی که توسعه مهارت های مختلف بازاریابی دیجیتال شما مهم است، منتظر نمانید تا در همه آنها برتر باشید. در پایان روز، شخصیت منحصر به فرد شما بزرگترین دارایی شماست. شروع به کار بر روی برند شخصی خود کنید، مراقب فرصت های شغلی مرتبط باشید و هرگز یادگیری را متوقف نکنید!