

هوش مصنوعی صنعت سئو را طوفانی می کند.
با ظهور رباتهای چت هوشمند که میتوانند هر وظیفهای را انجام دهند – به ظاهر – و همچنین انسانها، و ادغام ویژگیهای مبتنی بر هوش مصنوعی در دو موتور جستجوی برجسته Bing و Google، سوالات زیادی در مورد اینکه چگونه این امر میتواند سئو و اراده را تغییر دهد وجود دارد. او زنده می ماند
محبوب ترین ربات چت، ChatGPT، هیچ شکی در مورد خوب بودن سئو ندارد:

و نه، هوش مصنوعی فکر نمی کند که هرگز جایگزین جستجوی وب شود، اگر این نگرانی شما باشد:

مردم برای دسترسی به اطلاعات متنوع و پیشرفته تر و یافتن محتوایی که مطابق با سلیقه شخصی آنها باشد به موتورهای جستجو نیاز دارند.
همانطور که گفته شد، سئو تحت تأثیر فناوری های هوش مصنوعی به سرعت در حال توسعه به طور چشمگیری تغییر خواهد کرد.
و این چیزی است که می تواند اتفاق بیفتد:
موتورهای جستجو در پاسخگویی مکالمه
گوگل سال هاست که ایده «ماشین پاسخگویی» را پیشگام کرده است. گوگل به جای ایجاد نتایج جستجو در پاسخ به درخواست کاربر، پاسخهای سریع و سؤالات بعدی را ارائه میکند، اخبار و ویدیوهای مرتبط را پیشنهاد میکند و زمینه پشت هر سؤال را حدس میزند.
با ظهور فناوری هوش مصنوعی، این روند بیشتر مشهود شده است. بینگ در ادغام هوش مصنوعی در جستجوی آنلاین برای یک تغییر تبدیل به یک ترندست. آنها اولین کسانی بودند که ویژگی های مکالمه مبتنی بر هوش مصنوعی را به موتورهای جستجوی خود معرفی کردند. ربات هوش مصنوعی که بارت نام دارد به سوالات جستجو در زمان واقعی پاسخ می دهد و حتی برای ادامه مکالمه سوالات بعدی را پیشنهاد می کند:

ربات با جستجوگران به روشی محاورهای تعامل میکند، درست مانند یک انسان، اما پیوندهای قابل کلیکی را فراهم میکند تا به آنها اجازه دسترسی به مقالاتی را که برای ارائه پاسخها استفاده میکند، بدهد.
گوگل ویژگیهای هوش مصنوعی خود را چند روز بعد اعلام کرد: ربات آنها هنوز در نسخه بتا خصوصی است، بنابراین ما فقط میتوانیم یک GIF ببینیم که ایدهای درباره نحوه عملکرد آن ارائه میدهد.

ربات گوگل به درخواست کاربر در زمان واقعی پاسخ می دهد و پاسخ ها را درست در مقابل چشمان او تایپ می کند. برخلاف بینگ، ربات چت تمایلی به افشای منابع خود ندارد، که به دو دلیل نگران کننده به نظر می رسد:
- درست مانند بارد، ربات گوگل میلیاردها سند را در اینترنت اسکن میکند تا پاسخها را بیابد. عدم دسترسی به منابع برای ناشران سازنده این اسناد بسیار ناعادلانه به نظر می رسد.
- این واقعیت که ربات ها از اطلاعات اشخاص ثالث استفاده می کنند به این معنی است که ممکن است خطاهای انسانی در پاسخ ها وجود داشته باشد. بدون امکان دسترسی به دو یا چند منبع، تأیید اطلاعات ارائه شده توسط فناوری هوش مصنوعی دشوار خواهد بود.
گوگل میگوید که هنوز کار میکنند و از بازخورد استقبال میکنند، بنابراین امیدواریم در نحوه راهاندازی آن تجدید نظر کنند و با منابع خود شفافتر شوند.
در هر دو مورد، در حال حاضر، موتورهای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی به نظر میرسد بسط آنچه قبلا بودهاند: دستگاههای پاسخگویی که به دنبال کمک فوری به کاربران خود با اطلاعات اضافی هستند. اگر منابع را ذکر کنند، بهینهسازی برای این نوع پاسخهای بلادرنگ تفاوت چندانی با بهینهسازی برای قطعههای برجسته نخواهد داشت. تنها چیزی که نیاز دارید این است که تمام تلاش خود را برای پاسخ به سؤالات مخاطب هدف خود انجام دهید و چت بات ها احتمالاً از شما نقل قول می کنند.
تنها تفاوت این است که کاملاً مشخص نیست که چگونه پیشرفت خود را اندازه گیری کنید: ما هنوز نمی دانیم که این کلیک ها از پاسخ های ربات چگونه ثبت و ردیابی می شوند. اما من فرض میکنم که موتورهای جستجو در این مورد شفاف هستند و به شما این امکان را میدهند که ببینید کدام یک از صفحات شما بیشتر توسط چت رباتهای جستجو ذکر شده است. Google در حال حاضر این نوع گزارش را برای بخش Discover بسیار شخصی سازی شده خود ارائه می دهد.
هوش مصنوعی و تاثیر آن بر حرفه سئو
از آنجایی که ChatGPT می تواند انواع وظایف سئو سنتی را انجام دهد – از جمله ایجاد و بهینه سازی محتوا، نوشتن ایمیل، و حتی ایجاد کد طرحواره – نگرانی های زیادی در مورد منسوخ شدن تعداد مشاغل سئو وجود دارد.
خب، در فاز فعلی، ChatGPT تهدیدی برای هیچ حرفه ای نیست. این می تواند برخی از نیازهای برون سپاری را برطرف کند، و به تیم های SEO اجازه می دهد تا وظایف بیشتری را در داخل خود انجام دهند، از جمله نیازهای اولیه کدنویسی.

اما با قابلیتهای فعلی، اکثر وظایفی که در حال انجام هستند نیاز به مداخله انسانی زیادی دارند. محتوای نوشتاری آن اساسی و قابل کشف است، بنابراین نمی توان از آن برای تولید محتوا استفاده کرد، اما می تواند برای ایجاد طرح کلی محتوا و توضیحات کوتاه مفید باشد. کد آن معمولا نیاز به تنظیم دقیق دارد. تحقیق کلیدواژه پایه است.
در حال حاضر، ChatGPT فقط یک کمک کوچک است که می تواند به جای جایگزین کردن شما در هر کاری، کار شما را سریعتر کند.
ممکن است در آینده با پیشرفته تر شدن تغییر کند، اما حرفه سئو بسیار بیشتر از انجام دادن وظایف است. این شامل برنامه ریزی و استراتژی است. همه چیز در مورد ایجاد روابط و همکاری است. اما مهمتر از آن، نیاز به درک پاسخهای غیرقابل پیشبینی انسانی دارد که بعید است هوش مصنوعی هرگز یاد بگیرد که با آنها ارتباط برقرار کند.
کلید در منافع متقابل نهفته است
بنابراین در بخش بالا دیدیم که چگونه هوش مصنوعی واقعاً میتواند کار سئو را آسانتر کند. واضح است که فناوری می تواند برای همه ما – کاربران و ناشران وب – مفید باشد. نکته کلیدی این است که شروع به استفاده از فناوری هوش مصنوعی کنیم تا بفهمیم چگونه می توانیم به طور ایمن بدون تهدید یکدیگر زندگی کنیم.
اگر حداقل چند سالی است که در صنعت سئو بوده اید، مطمئناً مشاهده کرده اید که چگونه سئو همیشه با ظهور فناوری های جدید در حال پیشرفت است. ابزارهایی که سئو را آگاهتر و سازندهتر میکنند، هرگز سئو را از بین نبردند. در عوض، آنها صنعت را پیشرفته تر و یکپارچه تر کردند.
هنگامی که سئو متولد شد، ما به سادگی روی شناسایی کلمات کلیدی و ادغام آنها در سند وب متمرکز شدیم تا گوگل بتواند آنها را با جستجوی دقیق مطابقت دهد. ما خیلی از آنها فاصله گرفته ایم. ما سالها وقت صرف آموزش گوگل کردهایم تا از تجزیه و تحلیل معنایی استفاده کند تا هدف پرسوجوهای جستجو را درک کند، بک لینکهای با کیفیت پایین را جریمه کرده و فیلتر کرده و به کاربران آنها پاسخهای مستقیم در قالب قطعههای ویژه و نتایج «People also Ask» بدهیم.

آیا می خواهید در بازاریابی محتوا گواهینامه دریافت کنید؟
از ابزارها و کانالها استفاده کنید تا به طور قابل پیشبینی و سودآوری آگاهی، سرنخها، فروش و ارجاعها را افزایش دهید – همه چیزهایی که برای تبدیل شدن به یک استاد بازاریابی دیجیتال واقعی باید بدانید. اینجا را کلیک کنید
حدود یک دهه پیش، سئوکاران برای جمع آوری سایت ها و انتشار محتوای دیجیتال به مهارت های توسعه قابل توجهی نیاز داشتند، اما با ظهور پلتفرم های پیشرفته سایت سازی، هر کسی می تواند وب سایت بسازد و صفحات فرود طراحی کند. تجزیه و تحلیل وب همچنین برای تقریباً هر کسی، خواه تجربه سئو داشته باشد یا نداشته باشد، در دسترس و آسان شده است.
هیچ یک از این تغییرات سئو را از بین نبرد، اما آن را قوی تر کرد.
فناوری هوش مصنوعی برای صنعت بازاریابی دیجیتال کاملاً جدید نیست. سالهاست که در ابزارهای پشتیبانی مشتری (IVR و رباتهای گفتگو) ادغام شده است. ابزارهای دسترسی مبتنی بر هوش مصنوعی، ابزارهای تعامل روی صفحه مبتنی بر هوش مصنوعی، ابزارهای گوش دادن به رسانه های اجتماعی مبتنی بر هوش مصنوعی و غیره وجود دارد. همه ما یاد گرفته ایم که از چندین ابزار هوش مصنوعی برای بهبود استراتژی های بازاریابی دیجیتال استفاده کنیم.
فن آوری جدید به متخصصان سئو کمک می کند تا الگوریتم گوگل را مهندسی معکوس کنند، رقبا را تجزیه و تحلیل کنند، استراتژی کلمات کلیدی شما را بهبود بخشند، و صفحات وب بسازند تا کاربران بتوانند به راحتی دقیقا همان چیزی را که برای آن آمده اند به دست آورند. سئو اکنون در توسعه محصول، آزمایش تجربه کاربر و ایجاد روابط خاص ادغام شده است. این امر بیش از ایجاد محتوا برای موتورهای جستجو و اجازه دسترسی آسان روبات های جستجوگر به آن شده است. کشتن سئو سختتر و سختتر میشود، زیرا هوشمندتر و هوشمندتر میشود.
اگر فناوری هوش مصنوعی برای شما خطرناک به نظر می رسد، آن را بهتر بشناسید. یاد بگیرید که از آن استفاده کنید و خواهید دید که می تواند برای همه از جمله کاربران شما مفید باشد.