
از آنجایی که برندهای بیشتری به دنبال دستیابی به مخاطبان پرسود LGBT هستند، مردم شروع به درک تفاوت بین پشتیبانی واقعی و “شستشوی غرور” می کنند. دومی به عنوان یک پدیده تا حد زیادی منفی دیده می شود و باید از آن اجتناب کرد. بازاریابان دگرباشان جنسی میگویند که پشتیبانی معتبر در خارج از ماه پراید درخشانتر است.
از سال 2019، زمانی که محدودیتهای GDPR بسیاری از پلتفرمهای تبلیغاتی را مجبور به حذف گزینههایی کردند که به برندها اجازه میداد افراد را بر اساس نژاد و گرایش جنسی هدف قرار دهند، تبلیغکنندگان بهطور فزایندهای برای هدفگیری مستقیم مخاطبان مختلف مشکل پیدا کردهاند.
در اینجا یک راهنمای مفید برای دستیابی به مخاطبان LGBTQ+ در پلتفرم های تبلیغاتی اصلی آورده شده است:
متا
چند سال پیش، میتوانید مخاطبان خاصی را بر اساس گرایش جنسی، مانند مردانی که به مردان علاقه دارند، هدف قرار دهید. این نوع هدفگیری مدتهاست که ناپدید شده است، بیشتر به دلیل نگرانیهای مربوط به حفظ حریم خصوصی، اما همچنین به دلیل محرکهای سیاسی که قصد دارند با پیشبرد لفاظیهای طرفدار و ضد دگرباشان جنسی از طریق پلتفرم فیسبوک، اختلاف افکنی در کشورهای غربی ایجاد کنند.
در نتیجه، تبلیغاتی که از «LGBT» در فیسبوک نام میبرند یا این مخاطبان را هدف قرار میدهند، احتمالاً بهعنوان بخشی از دسته «اجتماعی» ویژه علامتگذاری میشوند که قبل از انتشار در این پلتفرم نیاز به بررسیهای بیشتری دارند.
بیشتر هدف گذاری متا برای مخاطبان LGBT+ به طور غیرمستقیم و با تمرکز بر موارد مشابه با مخاطبان موجود انجام می شود. با توجه به گستردگی این پلتفرم، علیرغم محدودیتهای هدفگیری که اکنون در فیسبوک و اینستاگرام وجود دارد، همچنان به احتمال زیاد مقصدی ارجح خواهد بود.
برنامه ای، نمایشگر و برنامه های کاربردی
DV360 و دیگر پلتفرمهای نمایش برنامهای به ناشران اجازه میدهند تا پستهای LGBTQ+ را در کنار مخاطبان شخص ثالث کاربران علاقهمند به موضوعات LGBTQ+ هدف قرار دهند. آنها معمولاً فقط در سطوح هزینههای بالاتر ارزش دارند، زیرا بودجههای بیشتر به الگوریتمهای برنامهنویسی زمان بیشتری میدهد تا مخاطبانی را که بهترین پاسخ را به یک تبلیغ خاص نشان میدهند، جلب کنند.
اپلیکیشنهای دوستیابی یکی دیگر از راههای عالی برای دستیابی به مخاطبان دگرباشان جنسی هستند که Grindr بزرگترین در بازار است. این برنامه جمعیتی جوانتر را هدف قرار میدهد، به طوری که 80 درصد از پایگاه کاربران زیر 35 سال سن دارند… اگرچه این آمار ممکن است لازم باشد با کمی نمک در نظر گرفته شود زیرا بر اساس سن خود گزارش شده کاربران برنامه برای قرار ملاقات، این آمار است. به دور از یک آمار آهنین! از نظر تبلیغات، Grindr یک گزینه self-serve برای بودجه های کمتر ارائه می دهد، امکان هدف گذاری جغرافیایی را فراهم می کند و طیف وسیعی از قالب های تبلیغاتی را برای انتخاب دارد (3 اندازه بنر + پیام های صندوق ورودی).
دیگر برنامه های محبوب دوستیابی همجنس گرایان که گزینه های تبلیغاتی را ارائه می دهند Scruff/Jackd (که اکنون متعلق به همان شرکت مادر است) و Adam4Adam هستند. با این حال، آنها گزینه های تبلیغاتی محدودتری دارند.
در نهایت، برنامه دوستیابی متنی Lex یکی از مواردی است که باید مراقب آن بود: این برنامه در بین مخاطبان لزبین بسیار محبوب است، اگرچه هنوز تبلیغاتی در آن پلتفرم منتشر نشده است.
TikTok
بازار سازندگان TikTok راهی عالی برای دستیابی به مخاطبان LGBT با پیامهای مختلف است. تبلیغ کنندگان به ویژه به توانایی استفاده از TikTokers خاص برای هدف قرار دادن کاربران اقلیت در اقلیت، مانند افراد رنگین پوست LGBT یا افراد دارای معلولیت جذب می شوند. مانند هر تبلیغات دیگری در TikTok، بهتر است بازاریابان به جای ویدیوهای صیقلی، اصالت را هدف قرار دهند.
لینکدین
شرکتهای B2B میتوانند از مزایای برخی از اعضای گروههای LGBT+ و همچنین مشاغل منابع انسانی مرتبط با تنوع در هنگام تبلیغات در لینکدین استفاده کنند. با این حال، باید مراقب بود که از این خط عبور نکنید، زیرا هر آگهی استخدامی که به نظر می رسد مغرضانه یا حتی برای یک اقلیت خاص باشد، ممکن است در واقع غیرقانونی باشد.
تبلیغات گوگل
برای موسسات خیریه دگرباشان جنسی، برنامه Google Grants کاملا ضروری است، زیرا به این موسسات خیریه اجازه می دهد تا در عبارات جستجوی مرتبط به صورت رایگان ظاهر شوند. در حالی که هزینه تبلیغات رایگان معمولاً نسبتاً زیاد است، تنها کلمات کلیدی بسیار مرتبط برای خیریه احتمالاً نمایش داده می شوند. هر چیزی با زاویه تجاری به احتمال زیاد به بیرون رانده می شود.
جستجوی موضوعات مرتبط با دگرباشان جنسی یک راه عالی برای هر کسب و کاری برای دستیابی به مخاطبان علاقه مند از طریق تبلیغات گوگل است. در اینجا به جز موارد بدیهی، محدودیتهای کمی وجود دارد. از سخنان نفرت پرهیز کنید و از افتادن در دام کلیشه ها بپرهیزید.
گوگل اخیراً برچسب جدیدی را برای لیست های کسب و کار به نام «شناسایی شده به عنوان دارایی LGBT+» اجازه داده است که می تواند هم در Maps و هم در جستجوی ایالات متحده ظاهر شود. این احتمالاً در طول زمان در سراسر جهان عرضه خواهد شد. و نمایههای تجاری همچنین میتوانند خود را به عنوان فضاهای امن «دوستدار LGBTQ» در بریتانیا برچسبگذاری کنند.