

اگر «ساخت جامعه ای پر رونق» را در رأس اهداف تجاری خود قرار نداده اید، وقت آن رسیده است که یک تغییر جدی ایجاد کنید.
یک جامعه قوی مانند یک ابرقدرت برای تجارت شماست. هنگامی که به خوبی انجام شود، جامعه شما به شما کمک می کند تا مردم را در تمام مسیر ارزش مشتری خود از آگاهی تا ارتقاء حرکت دهید.
در حال حاضر، هوش مصنوعی (AI) به سرعت در حال تغییر چشم انداز کسب و کار است و اطلاعات خود را کم ارزش تر می کند. به راحتی می توان فکر کرد که ماشین ها همه چیز را پوشش می دهند. اما مهم نیست که رباتها چقدر هوشمند میشوند، هیچ چیز نمیتواند جایگزین ارتباط انسانی ما شود.
هنوز متقاعد نشده اید؟ اجازه دهید 5 مزیت غیرقابل انکار یک جامعه پر رونق را به اشتراک بگذارم. اگر به مورد پنجم توجه کافی نداشته باشید، کسب و کار شما برای بقای خود دچار مشکل می شود.
شماره 1 مشتریان بیشتری بدست آورید
یک جامعه پر رونق مانند آهنربایی برای مشتریان جدید است. این قدرت جذب سرنخ های مرتبط، ایجاد اعتماد سریع و تبدیل آنها به خریداران را دارد.
تا به حال نام FOMO را شنیده اید؟ این “ترس از دست دادن” است و بگذارید به شما بگویم، این یک چیز واقعی است. مردم جامعهای پر جنب و جوش را میبینند و نمیخواهند وارد آن شوند.
پس از ورود به سیستم، آنها توسط مدارک اجتماعی سایر اعضای انجمن که به شما اعتماد دارند و مدافعان مشتاق هستند احاطه می شوند. طبیعی است که بخواهند جمعیت را دنبال کنند. این بدان معنی است که اعتماد اعضای موجود به شما به راحتی به اعضای جدید جامعه منتقل می شود.

این مسیر سریع برای اعتماد در نهایت منجر به تبدیل بیشتر برای محصولات، برنامه ها و خدمات شما می شود.
مثال:
به عنوان مثال هارلی دیویدسون را در نظر بگیرید. آنها فقط دوچرخه نمی فروشند. آنها یک سبک زندگی را می فروشند. مالکان هارلی نه تنها احساس می کنند که بخشی از یک باشگاه انحصاری هستند، بلکه احساس می کنند. این HOG (گروه مالکان هارلی) نامیده می شود. این یکی از بزرگترین جوامع صاحبان موتورسیکلت در جهان است.
HOG شعبههای محلی دارد که رویدادها، پیادهرویها و تجمعهایی را سازماندهی میکنند که نه تنها مالکان موجود را گرد هم میآورد، بلکه صاحبان آینده را نیز جذب میکند. وقتی مردم شاهد و تجربه احساس تعلق و رفاقت ناشی از داشتن هارلی هستند، می خواهند به “خانواده هارلی” بپیوندند.
شماره 2 مشتریان را طولانی تر نگه دارید
من اخیراً با یک مشتری برای نظرسنجی از اعضای قدیمی آنها کار کردم. هنگامی که از آنها پرسیده شد که آنها چه چیزی را در مورد عضویت آنلاین آن بیشتر دوست دارند، پاسخ بسیار زیاد جامعه بود.
مدت هاست که مشخص شده است که حفظ مشتری بسیار ارزان تر از یافتن مشتری جدید است. به دست آوردن تبدیل های بیشتر عالی است، اما پول واقعی به دلیل تأثیر آن بر ارزش طول عمر مشتری و حاشیه سود، با حفظ درآمد حاصل می شود. حفظ توانایی شما برای نگه داشتن مشتریان درآمد مکرر برای مدت طولانی تری است یا اینکه مشتریان فعلی خود را به مشتریان تکراری تبدیل کنید.
یک جامعه پر رونق سطح عمیق تری از ارتباط را ایجاد می کند که جدا شدن از آن واقعاً دشوار است. به علاوه، به خریداران کمک می کند تا نتایج بیشتری از برنامه ها و محصولات شما دریافت کنند.
نتایج بیشتر منجر به مشتریان خوشحالتری میشود که میخواهند بیشتر از شما خرید کنند و به سمت پیشنهادات سطح بالاتر شما حرکت کنند.
مثال:
بیایید نگاهی به لگو بیندازیم. با ایجاد جامعه ای که در آن طرفداران خلاقیت های سفارشی خود را به اشتراک می گذارند، مشتریان را به طرفداران مادام العمر تبدیل کرده اند. این مشتاقان آجر دوست بیشتر برای خرید بیشتر به آنجا می آیند زیرا آنها بخشی از یک جامعه بزرگتر هستند که چیدن آن آجرهای کوچک را بیش از یک سرگرمی ساده تبدیل می کند.

یک متخصص جامعه خبره شوید
بیاموزید که چگونه با مشتریان خود روابط معناداری ایجاد کنید و فرآیند جذب مشتری خود را خودکار کنید.
اینجا را فشار دهید
باشگاههایی به نام گروههای کاربری لگو (LUGs) وجود دارد که در آن کودکان و بزرگسالان به نام AFOL (طرفداران بزرگسال لگو) میتوانند ساختهای خود را به نمایش بگذارند. سازندگان جوان با برنامه و مجله LEGO Life بخشی از یک تیم ویژه می شوند. باشگاهی را تصور کنید، اما در اپلیکیشنی که در آن می توانید خلاقیت های لگو خود را به اشتراک بگذارید و حتی در چالش های سرگرم کننده شرکت کنید.
LEGO همچنین میزبان رویدادهایی مانند Brickworld است که در آن میتوانید شخصاً با سایر سازندگان لگو در هر سنی دور هم جمع شوید تا ساختهای شگفتانگیز را ببینید، آجرها را مبادله کنید و با سازندگان دیگری مانند شما شبکه کنید.
همه این ارتباطات و رویدادهای اجتماعی باعث میشود مشتریان خود – پیر و جوان – با برند درگیر شوند و به خرید و ساخت مجموعهها و طرحهای جدید لگو ادامه دهند.
شماره 3 طرفداران پرخاشگر ایجاد کنید
جوامع پر رونق طرفدارانی را ایجاد می کنند که هر آنچه را که می فروشید می خرند و تبلیغ می کنند. آنها کالاهای شما را می پوشند، در رسانه های اجتماعی فریاد می زنند و دوستان خود را به فروشگاه شما می کشانند.
وقتی شما یک جامعه قوی دارید، افرادی که بخشی از آن هستند نمی توانند از انتشار این خبر جلوگیری کنند. آنها احساس میکنند که دعوتنامهای برای چیزی واقعاً ویژه دارند که احساس میکنند مفتخر به اشتراک گذاشتن آن هستند. آنها مبشر مشتری می شوند.
به همین دلیل است که اعضای فعال جامعه تمایل دارند بهترین حامیان شما باشند و این خبر را به دوستان، خانواده و حلقه نفوذ خود در مورد برنامهها، محصولات و خدمات شما منتشر کنند. وقتی آنها این کار را انجام می دهند، کسانی که به دنیای شما دعوت می کنند بیشتر از کسی که شما را در جای دیگری می شناسد، خرید می کنند.


اعتمادی که از طریق جامعه خود ایجاد کرده اید اکنون به فردی تازه وارد در کسب و کار شما منتقل می شود. این منجر به تبدیل بیشتر می شود و چرخه ادامه می یابد. به همین دلیل تبلیغات دهان به دهان قدرتمندترین بازاریابی است و رایگان است!
مثال:
تصور کنید وارد باشگاه میشوید و همه تشویق میکنند، نه فقط برای فوقالعاده بودن، بلکه برای همه. این جادوی جعبه های کراس فیت است، جایی که باشگاه ها مانند خانه دوم هستند و کراس فیترهای همکار خانواده هستند. آنها با هم عرق می کنند، رقابت شدیدی دارند و گاهی اوقات پس از یک تمرین سخت در کنار هم قرار می گیرند.
آیا تا به حال تصاویری از افرادی که وزنه می زنند، زیرنویس هایی با #WOD (ورزش روز) و داستان های الهام بخش در مورد خوش اندام شدن دیده اید؟ این خانواده کراس فیت است و حدس بزنید چیست؟ مسری است! دوستان شروع به تعجب می کنند که آیا آنها نیز می توانند بخشی از این انجمن باشند.
و این فقط در مورد عضلات نیست. این یک چیز قلبی است CrossFitters ارزشهایی مانند هرگز تسلیم نشدن، داشتن پشتیبان و بهترین نسخه از خود بودن را به اشتراک میگذارد.
کراس فیت با ایجاد یک جامعه نزدیک، ترویج ارزش های مشترک و ایجاد رویدادهای هیجان انگیز و تجربیات اجتماعی، ارتشی از طرفداران برند ایجاد کرده است که سبک زندگی کراس فیت را زندگی می کنند و نفس می کشند. این حمایت پرشور به CrossFit کمک می کند تا به رشد و جذب اعضای جدید ادامه دهد.
شماره 4 پشتیبانی مشتری را کاهش دهید
انجمن شما می تواند مانند تیم پشتیبانی مشتری شما باشد–و حتی لازم نیست در لیست حقوق و دستمزد شما باشند. وقتی مشتریان سؤالاتی دارند یا با مشکل مواجه می شوند، سایر اعضای جامعه اغلب با راه حل وارد عمل می شوند.
وقتی مشتری گیر میکند یا سؤالی برایش پیش میآید، سایر اعضای انجمن مانند ابرقهرمانان وارد عمل میشوند تا روز را نجات دهند. این چیزی است که ما آن را پشتیبانی شبکه وابسته می نامیم و این یک پیروزی بزرگ برای همه است.
دلیل فوقالعاده بودن این است: اول اینکه فوقالعاده سریع است. هیچکس مجبور نیست برای دریافت کمک همیشه منتظر بماند، زیرا سایر مشتریان چیزهای خود را میدانند و میتوانند به سرعت مشکلات را حل کنند. دوم، آنها تمام ترفندهای جالب را برای استفاده حداکثری از محصولات می دانند، مانند داشتن یک دوست متخصص.


بهعلاوه، احساس شخصیتر میکند، مانند کمک گرفتن از دوستی که جای شما بوده است.
و حدس بزنید چه؟ صاحبان مشاغل در هزینه خود صرفه جویی می کنند زیرا به تیم پشتیبانی مشتری بزرگ نیاز ندارند. جامعه آن را پوشش داده است! مثل داشتن یک تیم رویایی است که همیشه آماده کمک است.
مثال:
تصور کنید که یک دسته از دوستان باهوش دارید که می توانند به شما کمک کنند وقتی با محصولات مایکروسافت گیر کرده اید. جامعه مایکروسافت چنین است.
در انجمن Microsoft Answers، کاربران معمولی و MVPهای فوقهوشمند (با ارزشترین حرفهایها) نکات و پاسخهایی را رد و بدل میکنند.
برای جادوگران فنی مکانهای ویژهای برای صحبت وجود دارد به نام انجمنهای TechNet و MSDN. اینجا جایی است که متخصصان کامپیوتر می روند تا مسائل فنی سخت را با هم حل کنند تا بتوانند بهتر به جامعه بزرگتر خدمت کنند.
این تلاش تیمی به معنای کمک سریعتر برای همه است و بار بزرگی را از دوش مایکروسافت برداشته است. آنها به یک تیم بزرگ برای پاسخ دادن به سؤالات نیاز ندارند زیرا جامعه آن را پوشش داده است.
اغلب مشکلات بدون ارائه یک بلیط رسمی پشتیبانی حل می شوند. این مانند داشتن گروهی از جادوگران فنی است که در هر زمان آماده کمک هستند و همه چیز را برای همه افراد درگیر راحت تر می کند. مایکروسافت تنها می نشیند و صحنه حضور ستاره های انجمن خود را تماشا می کند که در پشتیبانی مشتری صرفه جویی زیادی می کند.
شماره 5 محصولات بهتری تولید کنید
این یک تغییر دهنده بازی است و من فکر می کنم این آینده تولید محصول است. جامعه شما معدن طلایی از بینش است. چه کسی بهتر از افرادی که از آنها استفاده می کنند به شما بگوید که محصول یا خدمات بعدی شما چیست یا چگونه محصولات موجود را بهبود ببخشید؟
تصور کنید زرادخانه ای از ذهن های خلاق دارید که به طور فعال از محصولات و خدمات شما استفاده می کنند. اینها افرادی هستند که از نزدیک چالش ها و فرصت ها را در پیشنهادات شما دیده اند.


با داشتن محیطی که در آن اعضای جامعه می توانند به طور آشکار ایده ها و بازخوردهای خود را به اشتراک بگذارند، شما اساساً نوآوری جمع سپاری می کنید. این تبادل ارگانیک ایده ها می تواند منجر به بهبود محصولات و خدمات موجود شما و حتی ایجاد محصولات جدید شود.
این احتمال وجود دارد که وقتی عمداً بازخورد مشتری را زود و اغلب دریافت میکنید، محصولات و خدماتی که ایجاد میکنید بیشتر با نیازهای مشتریان شما هماهنگی دارند. و اگر آنها عاشق نباشند، میتوانید قبل از اینکه ضربه به نتیجه نهایی برسد، سریع بچرخید.
وقتی اعضا بینش خود را به اشتراک می گذارند، سرمایه گذاری بیشتری در موفقیت کسب و کار شما می کنند. آنها احساس می کنند که بخشی از این فرآیند هستند و این حس مالکیت پیوند آنها را با برند شما بیشتر تقویت می کند.
مثال:
Cassie Ho، استاد تناسب اندام در Blogilates، نمونه بارز استفاده از قدرت یک جامعه پر رونق برای ایجاد محصولات بهتر است. او Popflex Active را راهاندازی کرد، یک خط پوشاک تناسب اندام مبتنی بر جامعه، با بینش جامعه خود در راس آن. چگونه با نگه داشتن گوشش روی زمین.
Cassie با فالوورهای خود صحبت می کند تا بفهمد آنها واقعاً چه چیزی از تجهیزات ورزشی می خواهند. او تناسب کامل، طراحی عالی و ویژگی های ضروری را درک کرد.
او سپس طرفداران خود را در مرحله طراحی وارد عمل کرد. آنها تخته صدای او بودند که به نمونه های اولیه انگشت شست بالا یا پایین می دادند. و انجام شد! Popflex Active متولد شد–مجموعه ای که به خواسته های زنان جامعه پاسخ می دهد.
Cassie همچنان به خواسته ها و چالش های جامعه خود گوش می دهد، محصولاتی ایجاد می کند که آنها را حل می کند، و در هر مرحله از فرآیند با جامعه خود به اشتراک می گذارد.



یک متخصص جامعه خبره شوید
بیاموزید که چگونه با مشتریان خود روابط معناداری ایجاد کنید و فرآیند جذب مشتری خود را خودکار کنید.
اینجا را فشار دهید
کتابچه راهنمای Cassey نشان می دهد که وقتی جامعه پشتیبان شما باشد، می توانید در ایجاد محصولات موفق شوید. این خلاقیت در بهترین حالت خود از جمعیت است!
قفل موفقیت را با یک جامعه پر رونق باز کنید
برای کسب و کارهایی که به دنبال رشد پایدار و پایه ای محکم در بازار رقابتی امروز هستند، سرمایه گذاری در ایجاد و حفظ یک جامعه آنلاین پررونق یک استراتژی امن است.
این سلاح مخفی شما برای جذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها از خود و تبدیل آنها به طرفداران خشمگین است. اما این همه چیز نیست – آنها قطب نما راهنمای شما هستند تا به شما در جهت یابی توسعه محصول کمک کنند، و مقیاس غیر رسمی پشتیبانی مشتری شما هستند.
بنابراین اگر ساختن یک جامعه پر رونق در لیست کارهای شما قرار ندارد، وقت آن است که قلم را بردارید و آن را اصلاح کنید. خط نهایی شما از شما تشکر خواهد کرد.