
گوگل اخیراً راهنمای جدیدی برای سیستم های رتبه بندی جستجو منتشر کرده است که الگوریتم های اصلی استفاده شده در طول سال ها را فهرست می کند که در حال حاضر رتبه بندی جستجوی گوگل را هدایت می کنند.
اکثر بازاریابان نیازی به نگرانی در مورد جزئیات فنی هر سیستم ندارند، اما مهم است که هر کسی که مسئول سئو و هدایت ترافیک ارگانیک است، تاثیر این سیستم ها بر روی دید سایت خود را درک کند.
به طور کلی، گوگل به یک الگوریتم رتبهبندی اصلی و تعدادی سیستم اضافی متکی است که چالشهای خاصی را برطرف میکنند، که عبارتند از:
- پردازش زبان طبیعی
- تجربه ی کاربر
- مبارزه با هرزنامه
- حوادث خاص
ما اصول اساسی پشت هر کدام و چرایی اهمیت آنها برای سئو را در یک مقاله کمی طولانی توضیح داده ایم که برای خواندن کامل بعد از شکرگزاری یا آخر هفته مفید است.
برای درک الگوریتم های رتبه بندی گوگل بیشتر بخوانید