

اگر برخی از آمار موفقیت بازاریابی اینستاگرام را مطالعه کرده باشید، احتمالاً به دنبال راه هایی برای شروع هستید. اینستاگرام یک ابزار بازاریابی شگفت انگیز است که می تواند به شما در ایجاد هویت برند، رشد پایگاه مشتری و افزایش فروش کمک کند.
قبل از اینکه وارد شوید، مهم است که یک استراتژی بازاریابی موثر در اینستاگرام ایجاد کنید تا بتوانید نتایجی را که همه درباره آن صحبت می کنند تجربه کنید.
چرا اینستاگرام پلتفرم مهمی برای کسب و کار شماست؟
اینستاگرام با حدود دو میلیارد کاربر، یک پلتفرم رسانه اجتماعی کلیدی برای رشد برند شما و جذب مشتریان جدید است. اگر این برای تمرکز شما روی رسانه های اجتماعی بصری کافی نیست، این آمار را در نظر بگیرید:
- طبق داده های خودشان، 60 درصد از مردم در مورد محصولات یا خدمات در اینستاگرام می آموزند. مصرف کنندگان برای تبلیغات باز هستند و انتظار آن را دارند. از طریق بازاریابی اینستاگرام، کسب و کار خود را به افرادی که در مورد محصولات جدید کنجکاو هستند معرفی می کنید.
- باز هم طبق اینستاگرام، 90 درصد از اینستاگرامرها مشاغل را دنبال می کنند. بسیاری از کاربران از دیدن پستهای کسبوکارهایی که به آنها اهمیت میدهند بدشان نمیآید. حتی ممکن است آن را دوست داشته باشند و برندهایی را که دوست دارند دنبال کنند.
- 44 درصد از مردم از اینستاگرام برای خرید استفاده می کنندطبق نظرسنجی این پلتفرم. ویژگیهایی مانند پستهای قابل خرید و امکان ذخیره اطلاعات پرداخت در برنامه، افراد بیشتری را به خرید در اینستاگرام سوق میدهد. شما می توانید با برجسته کردن ویژگی های محصول و ارائه تخفیف به مشترکین جدید از این مزیت استفاده کنید.
- در اینستاگرام دامنه تبلیغات افزایش یافت تقریبا 21 درصد در سال گذشته، در مقایسه با کمتر از 7 درصد در فیس بوک. این مقدار بر اساس جمعیت شناسی متفاوت است، بنابراین مهم است که قبل از ترسیم استراتژی محتوای خود، مخاطب هدف خود را درک کنید.
- اپلیکیشن اینستاگرام است دومین مورد بیشترین دانلود کاربرد در جهانبازاریابی اینستاگرام را به سرمایه گذاری خوبی برای زمان و منابع خود در هر کجا که هستید تبدیل کنید.
- اینستاگرام تیکتوک، توییتر و اسنپچت را شکست میدهد تعداد کاربران. اگر هدف شما این است که تا حد امکان به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید، اینستاگرام راهی برای رفتن است.
مزایای استراتژی بازاریابی اینستاگرام محور

یک استراتژی بازاریابی موفق اینستاگرام مستلزم سرمایه گذاری زیادی در زمان و منابع است. پس چرا باید بازاریابی خود را حول اینستاگرام متمرکز کنید نه پلتفرم دیگری؟
- آگاهی و اعتماد برند را افزایش می دهد. اینستاگرام مکان دیگری را برای تعامل با مخاطبان هدف در اختیار شما قرار می دهد. اگر از آن نهایت استفاده را ببرید، می توانید تصویر برند خود را تثبیت کنید و در چشم مخاطبان خود اعتبار ایجاد کنید.
- به افراد مناسب می رسد. الگوریتم اینستاگرام اطلاعات مربوط به خود محتوا (کپشنها، هشتگها و مکانها) را با اطلاعات تعامل کاربر به یکدیگر ارجاع میدهد تا به کاربران بیشتر از آنچه به آن علاقه دارند نشان دهد. اگر از هشتگها، برچسبهای مکان، حلقهها و استوریها به درستی استفاده کنید، الگوریتم اینستاگرام به شما کمک میکند تا کسبوکار خود را در مقابل افراد مناسب قرار دهید.
- فروش محصول را افزایش می دهد. اینستاگرام پستهای قابل خرید، ویژگیهای راهاندازی محصول و این امکان را برای کاربران فراهم میکند که اطلاعات پرداخت خود را در برنامه ذخیره کنند. همه این ویژگی ها به ساده سازی فرآیند خرید و در نتیجه افزایش فروش کمک می کند.
- روابط با مشتری را تقویت می کند. توانایی لایک کردن، نظر دادن و اشتراکگذاری پستها، ایجاد روابط با مشتریان و جامعه پیرامون محصول شما را آسان میکند. این روابط به ایجاد اعتماد در تجارت و محصولات شما کمک می کند.
- باعث افزایش نرخ نگهداری می شود. نرخ حفظ اینستاگرام درصد بینندگانی را که استوری های شما را تا آخرین بخش تماشا می کنند اندازه گیری می کند. نرخ ماندگاری یکی از مهم ترین معیارهایی است که باید هنگام ارزیابی دسترسی خود در نظر بگیرید. با این حال، تشویق به تعامل خوب با محتوای شما زمان و منابع زیادی نیاز دارد، بنابراین مهم است که ثابت باشید و ممیزی های مکرر محتوا را انجام دهید تا ببینید چه چیزی را می توانید بهبود بخشید.
چگونه یک استراتژی بازاریابی موثر در اینستاگرام ایجاد کنیم
موفقیت در بازاریابی اینستاگرام به معنای سطوح تعامل بالاتر، فالوورهای مشتری بیشتر و افزایش فروش است. موارد زیر بهترین روش هایی است که به شما کمک می کند تا نتایج را مشاهده کنید.
داده های فعلی و گذشته را تجزیه و تحلیل کنید
Instagram Insights معیارهایی را ارائه می دهد که می تواند به شما در ارزیابی عملکرد محتوای خود کمک کند. این موارد شامل موارد برجسته اخیر، حساب های به دست آمده، حساب های درگیر شده و کل دنبال کنندگان است. پس از بررسی این داده ها، استراتژی خود را در صورت نیاز تنظیم کنید و محتوای بیشتری منتشر کنید. مهم است که توجه داشته باشید که Instagram Insights فقط برای حساب های تجاری در دسترس است و شما فقط می توانید از برنامه تلفن همراه به آن دسترسی داشته باشید.

ایرادات را شناسایی کنید
به محتوای کم عملکرد خود نگاهی بیندازید و آن را با پست های با عملکرد برتر خود مقایسه کنید. تنظیمات لازم را انجام دهید. در نظر بگیرید که ممکن است نیاز به تغییر ساختار محتوا، زمان روز یا نوع هشتگ های استفاده شده داشته باشید.
اگر از صفر شروع می کنید، به کارهایی که رقبای شما انجام می دهند نگاه کنید و به کارهایی که دوست دارید متفاوت انجام دهید فکر کنید. چگونه برند شما متمایز خواهد شد؟
اهداف واقع بینانه تعیین کنید
در حالی که تعیین اهداف عالی برای کسب و کارتان می تواند وسوسه انگیز باشد، بهتر است با اهداف کوچک و قابل مدیریت شروع کنید و از همان جا بسازید. این اهداف باید شامل تعداد پست در هفته، زمان پاسخگویی به سوالات، تعداد لایک یا اشتراک گذاری و غیره باشد. هنگام تعیین اهداف خود، این موارد را در نظر بگیرید: از اینستاگرام چه می خواهید و چگونه می توانید به بهترین شکل به آن دست یابید؟

آیا برای تسلط بر رسانه های اجتماعی آماده اید؟
یک متخصص خبره رسانه های اجتماعی شوید و جدیدترین استراتژی ها را (بر اساس پلتفرم اجتماعی) برای هدایت ترافیک ارگانیک به سایت های رسانه های اجتماعی خود بیاموزید.
اینجا را فشار دهید
درباره رقبای موفق تحقیق کنید
مانند هر استراتژی بازاریابی دیگری، شما باید بدانید که رقبای شما چه می کنند. ببینید رقبای شما چه کاری را به خوبی انجام می دهند و تعیین کنید که چگونه آن را بهتر انجام دهید یا موقعیت متفاوتی برای خود داشته باشید. آنچه را که برند شما را از رقبایتان متمایز می کند برجسته کنید و این موضوع را به طور موثر به مخاطبان خود منتقل کنید.
برای پست های خود برنامه ریزی کنید
بدیهی است که برای شروع نیازی نیست همه چیزهایی را که قرار است پست کنید بدانید. اما خوب است در مورد برخی از انواع محتوایی که قصد استفاده از آن را دارید ایده ای داشته باشید. هنگام تعریف محتوای خود، به موارد زیر توجه کنید:
- ستون های محتوا ستون های محتوا به ایجاد پایه و اساس استراتژی محتوای شما کمک می کنند. انواع مختلف شامل محتوای پشت صحنه، محتوای تولید شده توسط کاربر، نمایش محصول متمرکز بر فرهنگ (نمایش جنبه انسانی شرکت شما) و داستان های مشتری است. ستونهای محتوای شما به تصویر برند شما کمک میکنند، بنابراین مهم است که هنگام برنامهریزی محتوای خود در نظر بگیرید که میخواهید چه باشد.
- یک راهنمای سبک ایجاد کنید. یک راهنمای سبک به اطمینان از ثبات ظاهر پستهای اینستاگرام شما کمک میکند و به کاربران ایده میدهد که چه انتظاری دارند. باید شامل ترکیب، پالت رنگ، فونت ها، فیلترها، زیرنویس ها و هشتگ ها باشد.
- فرمت های محتوا اینستاگرام حلقهها، IG Live، استوریها و پستهای مبتنی بر بصری را به عنوان گزینههای اشتراکگذاری محتوا ارائه میدهد. هر کدام مزایای خود را دارند، بنابراین در مورد اهداف کمپین خود و نحوه ترکیب فرمت ها برای دستیابی به آنها فکر کنید.
از یک تقویم محتوایی استفاده کنید
پست کردن مداوم برای یک کمپین بازاریابی موفق در اینستاگرام حیاتی است. تقویمهای محتوا میتوانند به شما در برنامهریزی نوع محتوا و زمان به اشتراکگذاری کمک کنند. سپس میتوانید هر بار یک ماه یا بیشتر محتوا ایجاد کنید و آن را با یک ابزار زمانبندی اجتماعی مانند Buffer یا Hootsuite زمانبندی کنید.

بهترین روش هایی که باید برای استراتژی اینستاگرام خود دنبال کنید
برخی از بهترین روش ها را برای مشاهده بهترین نتایج از استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود به خاطر بسپارید. این رویکردهای استاندارد طلا عبارتند از:
- مخاطب خود را تعریف کنید. هرچه بیشتر در مورد مخاطبان خود بدانید، بهتر است. هنگامی که مخاطبان خود را شناسایی کردید، مطمئن شوید که هر چیزی که پست می کنید روی آنها متمرکز است.
- مشکلات مشتری را حل کنید یا نیازها را برطرف کنید. اگر کاربران احساس کنند پروفایل شما نیازهای آنها را برآورده می کند، احتمال بیشتری دارد که با محتوای شما تعامل داشته باشند و شما را دنبال کنند. هنگام شروع تولید محتوا، حتماً نیازها و خواسته های آنها را در نظر بگیرید.
- یک تصویر واضح از برند ایجاد کنید. این سبک بصری به آگاهی و تداعی برند کمک می کند. دوست دارید مشتریانتان وقتی محتوای شما را می بینند چه فکری کنند؟ چیزهایی که نمی خواهید برندتان با آنها مرتبط باشد چیست؟
- مشارکت را در اولویت قرار دهید. تعامل با مخاطبان و برندهای مشابه به ایجاد مکالمات در مورد محصولات شما کمک می کند. همچنین به ایجاد اعتماد در تجارت شما کمک می کند.
- فعالانه پست کنید برای استفاده حداکثری از اینستاگرام، احتمالاً می خواهید روزانه پست بگذارید. زمانهای مختلف را آزمایش کنید تا مشخص کنید مخاطبان شما چه زمانی بهترین پاسخ را به پستهای شما میدهند.
- از داشبورد حرفه ای استفاده کنید. این داشبورد مقصد اصلی اینستاگرام برای ردیابی عملکرد، استفاده از ابزارهای حرفه ای و کاوش در اطلاعات آموزشی است. زمانی که از پتانسیل کامل خود استفاده کنید، می تواند به شما کمک کند عملکرد خود را ردیابی کنید، کسب و کار خود را توسعه دهید و مطلع باشید.
- پروفایل خود را بهینه کنید شما می توانید نمایه خود را به روش های مختلفی بهینه کنید، از جمله شامل یک کلمه کلیدی در نام یا نام کاربری خود، نوشتن یک بیوگرافی واضح و مختصر، و نمایش عکس نمایه ای که بهترین نشان دهنده برند شما باشد.
از کلمات کلیدی اثبات شده برای هشتگ ها استفاده کنید. هشتگ ها کلمات کلیدی قابل جستجو هستند که به کاربران کمک می کنند با محتوای مورد علاقه خود ارتباط برقرار کنند. استفاده از آنها در زیرنویس نقشها، داستانها و پستهایتان میتواند به افزایش دید شما و رشد مخاطبان شما کمک کند.