
اینترنت یک چشم انداز اشباع شده است که جلب توجه در آن دشوار است و حتی حفظ آن سخت تر است. رسانههای اجتماعی در این محیط رشد میکنند که در آن محتوا و مکالمات تشویق میشوند تا در جذابترین شکل ممکن اصلاح شوند. این موضوع آن را به مکانی عالی برای ارتباط با مشاغل مشابه در پلتفرم تبدیل می کند، جایی که مکالمات و روابط می توانند شکل بگیرند.
این دقیقاً همان چیزی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. نحوه استفاده موفقیت آمیز از رسانه های اجتماعی برای ارتباط با مشاغل و سازندگان همفکر در پلت فرم های رسانه های اجتماعی. ما به استراتژیها و تکنیکهایی میپردازیم که میتوانید برای تخصصی کردن محتوای شخصیتهای آنلاین خود برای جلب توجه و جذاب کردن کارتان برای آن ارتباطات تجاری استفاده کنید.
اهداف و شاخص های کلیدی عملکرد
قبل از اینکه شروع به استفاده از تکنیک های مختلف موفقیت کنید، باید درک کنید که موفقیت شخصی شما چگونه به نظر می رسد. همه می خواهند با کمپین های رسانه های اجتماعی خود به چیزهای متفاوتی دست یابند. اولین قدم، تعریف آن هدف نهایی است. آیا امیدوارید به مخاطب خاصی دست پیدا کنید و شرکت ها و سازندگان دیگری را از همان جامعه پیدا کنید؟ آیا شما فقط از رسانه های اجتماعی به عنوان راهی برای ارتباط با سایر خلاقان استفاده می کنید؟ وقتی متوجه شدید، وقت آن است که به مراحل کوچکتر بروید. بسیار مهم است که بدانید KPI (شاخصهای کلیدی عملکرد) شما چیست. شما باید برای خود اهدافی ایجاد کنید.
راه اندازی مراحل
ضروری است بدانید که آیا با تعیین و دنبال کردن اهداف موفقیت خود در مسیر درستی قرار دارید یا خیر. آیا هدف نهایی شما ایجاد شبکه با بسیاری از خلاقان دیگر است؟ نقاط عطف شما باید بر اساس تعداد افرادی باشد که با آنها تماس گرفته اید. یا رابطه شما با این سازندگان چقدر خوب است. آیا با سایر سازندگان و شرکتها گفتگو میکنید؟ آیا با آنها به عنوان شریک روی محتوا و پروژه کار می کنید؟ اینها راههای عالی برای تعیین سلامت روابط شما با دیگر خلاقان هستند.
اگرچه همه KPIها چندان واضح نیستند، اما تلاش برای ایجاد برخی نقاط عطف قابل مشاهده مهم است. نقاط قابل تشخیصی که می توانید روی آنها کار کنید تا مشخص کنید کاری که انجام می دهید کارآمد است یا خیر. اگر از این پلتفرم برای سرگرمی استفاده میکنید، پرتاب کردن محتوا به دنیای رسانههای اجتماعی و امید به ماندگاری آن میتواند کارساز باشد، اما اگر اهدافی دارید که میخواهید به آنها برسید، نیاز به یک برنامه بازی دارد.
همه پلتفرم ها یکسان ایجاد نمی شوند
روش دیگری که باید پس از فهمیدن هدف نهایی خود در پیش بگیرید این است که به پلتفرمی که استفاده می کنید نگاه کنید. این به طرز چشمگیری روشی را که برای رسیدن به موفقیت تلاش می کنید تغییر می دهد. برخی از سایت ها مانند توییتر، ایجاد ترافیک از ابتدا را بسیار دشوار می کنند. محتوا فقط گلوله های برفی است. ترافیک باعث ایجاد ترافیک بیشتر می شود. این امر باعث میشود که از قبل ارتباط داشته باشید به امید اینکه برخی از محتوای آن حسابها به شما منتقل شود. یا همیشه میتوانید موفقیت یک هشتگ پرطرفدار را به اشتراک بگذارید.
برعکس، سایتهایی مانند اینستاگرام و سایر پلتفرمهای اشتراکگذاری عکس، و همچنین پلتفرمهای اشتراکگذاری ویدئو مانند یوتیوب، تمایل دارند که ترافیک را برای کاربرانی که به طور مداوم پست میکنند ارسال کنند. مقدار زیادی از محتوای با کیفیت ثابت با نرخ منظم با قرار گرفتن در معرض بیشتر پاداش میگیرد. این بدان معنی است که شما باید یک برنامه زمانی خوب برای ماندن در بالای این سایت ها ایجاد کنید.
عامل دیگری برای پلتفرم شما نوع مخاطبی است که با استفاده از آن پیدا خواهید کرد. جای تعجب نیست با این حال، اگر به پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و تیک تاک نگاه کنید، آنچه که به عنوان مخاطبی کاملاً متشکل از نوجوانان و سنین مشابه شروع شد، اکنون به یک مخاطب جهانی با جوامع مختلف تبدیل شده است. این پلتفرم ها نسبت به بسیاری از انواع دیگر پلتفرم ها مخاطبان بسیار بیشتری دارند. تعیین دقیق اینکه محتوای شما به چه کسی می رسد و تعیین نوع مخاطبی که می خواهید بسازید یکی از مهم ترین مراحل در همه این موارد است.
هدف گذاری مخاطب
مرحله بعدی ایجاد مخاطب است. نه تنها ایجاد ترافیک، بلکه مشخص کردن نوع کاربرانی که می خواهید جذب کنید. این به عوامل بسیاری بستگی دارد. پلتفرم، شخصیت اکانت و محتوای شما و آنچه آن مخاطبان علاقه مند به دیدن هستند.
اکنون که تفاوتهای بین پلتفرمها را پوشش دادیم، بیایید در مورد شخصیتهای حساب صحبت کنیم. این در اصل تصویری است که شما در اطراف حساب خود می سازید. ممکن است 100% شخصیت شما را منعکس نکند. در واقع، ممکن است چندین نفر یک حساب کاربری را مدیریت کنند، اما همچنان بخواهید آن حساب را قابل تشخیص نگه دارید. اگر مخاطبان شما می توانند آن شخصیت و تصویر را دوست داشته باشند یا با آن ارتباط برقرار کنند، شما نمی خواهید آن رابطه را خراب کنید. محو کردن آن تصویر با حمایت نکردن و تطبیق محتوای خود با آن، راهی عالی برای از دست دادن فرصت است.
ایده های محتوا و آنچه برای پست کردن
از هر اطلاعاتی که در اختیار دارید استفاده کنید. آیا مخاطب هدف شما بیشتر در زمان خاصی از روز فعال است؟ سعی کنید از طریق تجزیه و تحلیل و آمار درک کنید تا بتوانید برنامه ارسال خود را تنظیم کنید. دریابید که چه محتوایی که پست میکنید بیشترین کلیک را از سوی مخاطبان شما دریافت میکند و اجازه دهید در آینده بر آنچه پست میکنید تأثیر بگذارد (نه دیکته کند).
فقط به یاد داشته باشید که تصویر قابل تشخیصی را که برای ساختن آن سخت کار کرده اید فدای پیروی از یک روند نکنید. ممکن است در کوتاه مدت نتیجه دهد، اما اگر به طور مکرر این کار را انجام دهید، می تواند شخصیت کلی شما را در بلندمدت کمتر قابل تشخیص کند.
تبلیغاتی که واقعا کار می کنند
اشکال تبلیغاتی که برای نمایش در پلتفرم پرداخت می شوند یا آنهایی که در محتوای خود منتشر می کنید نیز می توانند ابزار قدرتمندی باشند. با این حال، هنگام استفاده باید مراقب باشید. تبلیغات بیش از حد، به خصوص تبلیغاتی که شبیه و غیر الهامبخش به نظر میرسند، میتوانند باعث شوند حساب شما به جای یک شخص واقعی، یک بیلبورد باشد. اما مواردی که به خوبی برنامه ریزی شده اند و به دقت در مورد آنچه که مخاطب هدف به آن علاقه مند خواهند شد، در نظر گرفته شده اند، می توانند برای برند شما معجزه کنند. به علاوه، بهترین بخش این است که این تبلیغات احتمالا با انواع سازندگان و شرکتهای مشابه، نه فقط با مخاطبان شما، به اشتراک گذاشته میشود. این یک راه عالی برای ارتباط با مشاغل مشابه در پلتفرم است.