
مگر اینکه در یک بازار فوق العاده خاص قرار داشته باشید، تجارت به طور فزاینده ای رقابتی می شود. مشتریان بالقوه به دنبال برندها و محصولاتی هستند که واقعاً از سایرین متمایز باشند. این بدان معناست که تیمهای بازاریابی شما باید ایدههای جدیدی ارائه دهند یا از ایدههای قدیمیتر در حد مطلوب خود برای بهبود برند شما استفاده کنند. ارز اجتماعی.
مردم تمایل دارند به سخنان یک مقام برند کمتر از همتایان خود اعتماد کنند. بالاخره کارمند برای گفتن این حرف های مثبت حقوق می گیرد. در حقیقت، 88 درصد از کاربران شما به یک بررسی آنلاین به اندازه توصیه شخصی دوستان یا خانواده اعتماد خواهید کرد. این بدان معنی است که ارجاعات آنلاین خوب می تواند یک محرک اصلی تجارت باشد.
بنابراین می توانید ارزش استفاده از ارجاعات را به عنوان بخش اصلی تاکتیک های بازاریابی خود ببینید. تبلیغات ارجاع دقیقاً چیست و چه مزایایی برای سازمان شما دارد؟ چگونه از آن به طور موثر برای بهبود سطح دسترسی، آگاهی و فروش استفاده می کنید؟ در ادامه بخوانید تا دریابید که چگونه ارجاعات می توانند به شما در هر چیزی از تبلیغ خدمات مربیگری گرفته تا نوشتن کمک کنند پیشنهاد تبلیغاتی برای پنل های خورشیدی.
تبلیغات ارجاعی چیست؟
به عبارت ساده تر، تبلیغات ارجاعی از کلمات مشتریان فعلی شما به عنوان بخشی از تلاش های بازاریابی شما استفاده می کند. همانطور که قبلاً ذکر شد، مشتریان بالقوه تمایل دارند به نظرات و نظرات مشتریان قبلی یا موجود اعتماد کنند، بنابراین این چیزی است که باید روی آن تمرکز کنید و به نفع سازمان خود از آن استفاده کنید. تعدادی وجود دارد ابزارهای بازخورد مشتری در دسترس است تا به شما در ایجاد این نظرات کمک کند.
به عنوان مثال، بگویید شما در حال تبلیغ یک سرویس VoIP. اگرچه ممکن است یک مشتری بالقوه مطالب شما را بخواند، اما اگر حاوی توصیفات یا نقل قول هایی از مشتریان واقعی باشد، به احتمال زیاد به بازاریابی شما توجه خواهد کرد. تبلیغات ارجاعی نسبت به هر چیزی که بازاریاب های حرفه ای شما می توانند بنویسند، حس معتبرتری دارد و آن را راهی عالی برای ارتباط با مشتریان جدید می کند.
تبلیغات ارجاعی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. نحوه استفاده تیم های بازاریابی شما بازخورد مشتری و توصیه ها ممکن است به نوع محصولی که بازاریابی می کنید و قالب کمپین بستگی دارد. برخی از این نوع ارجاعاتی که می توانید استفاده کنید عبارتند از:
- تصاویر گرفته شده از سایت خود یا سایت های شخص ثالث مانند آمازون یا گوگل را مرور کنید.
- UGC (محتوای تولید شده توسط کاربر) از هر پلتفرمی مانند اینستاگرام.
- ویدئوهای ارسال شده توسط مشتریان در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک.
- بحث های مثبت در انجمن ها یا سایت هایی مانند Quora.
چرا تبلیغات ارجاع موثر هستند؟
همه چیز در یک کلمه خلاصه می شود. اعتماد کنید. شما می خواهید با مشتریان ارتباط برقرار کنید و اساس این روابط اعتماد بسیار مهم است. اما ایجاد این اعتماد و سپس حفظ آن می تواند دشوار باشد. با توجه به اینکه 88 درصد از خریداران مایل به اعتماد به آنچه مشتریان قبلی شما میگویند، تبلیغات ارجاعی میتواند ناگهان بسیار مهم شود. مهم است که سوالات خود را قالب بندی کنید بنابراین پاسخ های با کیفیتی برای بازخورد و ارجاع دریافت می کنید.
وقتی تیم بازاریابی شما از فضیلت های a Cloud میزبان PBX در سیستم، آنها ممکن است 100٪ صادق باشند، اما دیدگاه مشتریان این است که کارکنان شما برای گفتن این چیزهای مثبت حقوق می گیرند. وقتی مشتریان بالقوه نظرات مشتریان قبلی را بخوانند، بیشتر به آن کلمات اعتماد خواهند کرد و شما می توانید شروع به ایجاد آن رابطه کنید.
تبلیغ ویدیویی در مقابل تبلیغ ثابت
دو نوع اصلی از تبلیغات ارجاعی وجود دارد. اینکه کدام یک را انتخاب میکنید و کجا از آن استفاده میکنید به عوامل مختلفی بستگی دارد، مانند محصولی که تبلیغ میکنید و پلتفرمهایی که برای تبلیغ آن محصول انتخاب میکنید.
- تبلیغات ثابت: با این نوع تبلیغات ارجاعی، شما فقط از متن و تصویر (یا تصاویر) استفاده می کنید. تصویر می تواند توسط شما انتخاب شود یا می تواند بخشی از توصیف اصلی مشتری باشد. به عنوان مثال، یک مشتری ممکن است در مورد ترجیحات خود صحبت کرده باشد راه حل های پورتال مشتری. آنها ممکن است تصویری به انتخاب خود نداشته باشند تا بعداً آن را اضافه کنید.
- تبلیغات ویدیویی: اینها می توانند گزینه بسیار خوبی باشند زیرا لایه بیشتری از واقع گرایی را اضافه می کنند و جعل آنها بسیار دشوار است. این ویدیو می تواند نحوه استفاده آنها از محصول و نشان دادن آنچه در مورد آن است را نشان دهد، یا فقط می تواند صحبت آنها در مورد محصول، مزایایی باشد که از آن به دست آورده اند یا مشکلاتی که محصول برای آنها حل کرده است.
1. توصیه های تبلیغاتی ثابت
اینها معمولاً محبوب ترین هستند زیرا سریع و آسان ساخته می شوند و در عین حال مؤثر هستند. تنها چیزی که برای ایجاد آن نیاز دارید، نقل قولی از مشتری (خوشحال) است – اگرچه توصیه می شود آن را نسبتاً کوتاه نگه دارید. شاید بین 30 تا 50 کلمه باشد. نام آنها را به پست اضافه کنید و همانطور که گفته شد یک عکس از آنها یا خودتان.
تبلیغات استاتیک را می توان در هر پلتفرمی که استفاده می کنید ارسال کرد یا می توانید از محبوب ترین پلتفرم خود به عنوان پایه و پست متقاطع از آنجا استفاده کنید. نقطه ضعف استفاده از توصیفات تبلیغاتی ثابت این است که گاهی اوقات اعتبار آنها زیر سوال می رود. به هر حال، بیشتر مردم فقط چیزی را می بینند که باب از نیوآرک می گوید، پس چگونه می دانند که باب یک شخص واقعی است؟
2. تبلیغات پیشنهادی ویدیویی
توصیفات ویدیویی سطح بسیار بالاتری از اعتبار را به شما ارائه می دهند، زیرا «جعل کردن» آنها سخت تر است. در تبلیغات گواهی ویدیویی اعتباری وجود دارد که تبلیغات ثابت فاقد آن است. هنگامی که شخصی مستقیماً با دوربین صحبت می کند، کاربران نه تنها می توانند آنچه را که می گویند بشنوند. آنها همچنین می توانند حالات چهره و زبان بدن را در طول ویدیو نظارت کنند.
مزیت بزرگ دیگر توصیفات ویدیویی این است که می توانند اطلاعات بیشتری را حتی در یک ویدیوی کوتاه نسبت به هر تبلیغ ثابتی ارائه دهند. مثلاً در یک سخنرانی یک دقیقه ای، گوینده می تواند 120 تا 200 کلمه بگوید. با توجه به اینکه ما حداکثر 50 کلمه را در یک تبلیغ ثابت توصیه می کنیم، بلافاصله می توانید ببینید که ویدیوها دسترسی بسیار بیشتری دارند.
چالش های تبلیغات توصیه ای ویدیویی
البته، توصیفات ویدیویی چالشهای بیشتری را نسبت به تبلیغات ثابت ارائه میکنند. با مورد دوم، تنها چیزی که نیاز دارید یک نقل قول مرتبط از یک مشتری راضی است (که می تواند به سادگی یک اسکرین شات از یک سایت بررسی و یک عکس همراه باشد).
شاید دو چالش عمده برای کسب و کارها وجود داشته باشد که تبلیغات گواهی ویدیویی بیشتری را اتخاذ کنند. اول هزینه (اگر در داخل تولید شود) و دوم تدارکات و زمان. اگر شما یک کسب و کار کوچک هستید، پس می توانید محتوای خالص تولید شده توسط کاربر را در نظر بگیرید (شاید با چند ترفند پس از تولید)، اما سازمان های بزرگتر ممکن است بخواهند مسیر حرفه ای تری را طی کنند.
با این حال، وقتی ویدیوهای زیادی را می بینید که توسط افراد «معمولی» به صورت آنلاین ایجاد شده اند، متوجه می شوید که بسیاری از آنها به لطف بودجه مقرون به صرفه یا نرم افزار رایگان ساخت فیلم امروزی عالی به نظر می رسند. فقط باید کمی وقت بگذارید TikTok برای مشاهده طیف گسترده ای از ویدئوهای بازاریابی و سرگرمی تولید شده.
حتی با داشتن بهترین ظاهر ویدیویی که توسط مشتری ساخته شده است، احتمالاً می خواهید نکات تکمیلی را به آن اضافه کنید. به هر حال، در حالی که پیام مشتری مهم است، ملاحظات دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. و اگر از مشتریان میخواهید که توصیفات ویدیویی برای شما بسازند، میتوانید الگوی مورد استفاده خود را ارائه کنید. الگوی پیشنهاد آژانس دیجیتال در عملیات کسب و کار شما
برخی از مواردی که ممکن است بخواهید در پس از تولید اضافه کنید عبارتند از:
- افزودن عناصر نام تجاری از جمله لوگو و رنگ ها به ویدیوی نهایی تا فوراً با کسب و کار شما قابل شناسایی باشد.
- نام مشتری (و عنوان و شرکت اگر در بازار B2B فعالیت می کنید)،
- سخنرانی را در ویدیو رونویسی کنید (که می تواند به شما کمک کند تلاش های سئو) یا استفاده از زیرنویس برای افزودن اطلاعات اضافی.
- موسیقی پسزمینه (این باید با دقت در نظر گرفته شود و مکمل ویدیو باشد، بنابراین بلک متال نروژی احتمالاً ایده خوبی نیست).
- افزودن اطلاعات اضافی با استفاده از اسلاید، اینفوگرافیک یا موارد مشابه.
بنابراین، همانطور که می بینید، اگرچه توصیفات ویدیویی پیچیده تر هستند، می توانند بسیار موثرتر از همتایان ثابت خود باشند. و در حالی که بسیاری از سازمانها ممکن است نگران هزینه گواهیهای ویدیویی باشند، یک مطالعه نشان داد 72 درصد از معامله گرانهنگام استفاده از توصیفات ویدیویی به عنوان ابزار بازاریابی، نرخ بازگشت سرمایه بین 50 تا 500% مشاهده شد و این شامل بهبود در نرخ تبدیل آنها نیز بود.
گرفتن

هیچ استدلالی مبنی بر معتبر بودن نظرات مشتریان وجود ندارد و می تواند به بهبود تولید سرنخ و نرخ تبدیل کمک کند. در حالی که تیم بازاریابی شما می تواند یک نسخه عالی و بی عیب بنویسد توضیحات محصولداشتن کسی که واقعاً محصولات شما را خریده و استفاده کرده است (و از آن راضی است) و بگوید چقدر خوشحال هستند، می تواند یک تغییر واقعی بازی باشد.
وقتی نوبت به منابع ارجاع می رسد، انتخاب های زیادی دارید. از بحثهای معمولی در فیسبوک گرفته تا نظراتی که در سایتهای شخص ثالث مستقل باقی مانده است. نحوه استفاده از آنها عامل مهمی است. از یک گواهی استاتیک ساده که به عنوان یک آگهی تبلیغاتی استفاده می شود تا یک ویدیوی خوب تولید شده که اطلاعاتی را ارائه می دهد که مشتری بالقوه آن را مفید می داند.
با افزایش رقابت در بازار، بازاریابان نیاز به خلاقیت بیشتری دارند و اغلب باید خارج از چارچوب فکر کنند. توصیفات مشتری منبع غنی از مطالبی است که محصول یا برند شما را ستایش می کند و تیم های بازاریابی شما می توانند از آن به روش های مختلفی برای رساندن پیام شما به جمعیت هدف شما استفاده کنند. امیدواریم این راهنما به شما کمک کند تا بازخورد بیشتری از مشتری برای محصول یا کسب و کار خود دریافت کنید.
زندگینامه:
Jenna Bunnell – مدیر ارشد، بازاریابی محتوا، صفحه کلید عددی

Jenna Bunnell مدیر ارشد بازاریابی محتوا در Dialpad است، یک سیستم ارتباطی یکپارچه هوش مصنوعی که جزئیات تماس ارزشمندی را برای صاحبان مشاغل و نمایندگان فروش با برنامههای تلفن VoIP در کانادا، ایالات متحده و فراتر از آن ارائه میکند. او به برقراری ارتباط با حساسیت طراحی برند و تجسم نحوه ارائه محتوا به روش های خلاقانه و جامع علاقه مند است. پروفایل لینکدین او را بررسی کنید.