

آیا می دانستید که هوش مصنوعی در کسب و کارها و برنامه های بازاریابی آنها متحول می شود؟ مدتی است که هوش مصنوعی (AI) یکی از موضوعات داغ در صنعت بازاریابی دیجیتال بوده است.
روندها تغییر کرده اند و هوش مصنوعی تفاوت زیادی در استراتژی های کار و برنامه ریزی برای اهداف بازاریابی ایجاد کرده است. توانایی جمعآوری و تجزیه و تحلیل حجم زیادی از دادهها تنها در چند ثانیه، رویکرد شرکتها به بازار دیجیتال را تغییر داده است.
چت ربات ها
چت ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی توسط شرکت ها برای بهبود بهره وری و تجربه مشتری و کاهش تلاش انسان استفاده می شود. این سیستم پیام رسانی خودکار می تواند برای کمک به مشتریان در پاسخگویی به سوالات و ارائه پیشنهادات به آنها استفاده شود، همچنین به بسیاری از سوالات به طور همزمان پاسخ می دهد و 24/7 در دسترس است.
درک سوالات مشتری و پاسخگویی مناسب در زمان واقعی با کمک چت ربات های هوش مصنوعی توسط شرکت ها استفاده می شود.
آیا رباتهای چت خرید میکنند؟
برخلاف یک انسان، یک چت بات هوش مصنوعی بیرون نمی رود و شرکت شما را نمی فروشد. با این حال، این یک ابزار بازاریابی است، بهویژه در رسانههای اجتماعی، زیرا میتوانند پیامهای هدفمند را از طرف شما ارائه دهند، دادههای مشتری را جمعآوری کنند تا به شما در هدفیابی پیامها کمک کنند، و خدمات مشتری را ارائه دهند که هم برای شرکت و هم برای مشتری سودمند باشد.

چت بات ها در تبدیل بینندگان به خریدار به سادگی با مکان یابی محصولات مورد نظر و پرسیدن برخی سوالات خاص از مشتریان با توجه به داده های جمع آوری شده بسیار خوب هستند.
ایجاد محتوا
تولید محتوا جایی است که به تلاش واقعی انسان بسیار نیاز است. ایجاد محتوای باکیفیت و مشتری محور برای اهداف بازاریابی نیاز به زمان، هوش، ایده ها و مدیریت برنامه دارد.
کارشناسان پیش بینی می کنند که تولید داده در سراسر جهان تا سال 2025 بیش از 180 زتابایت خواهد بود. و شکی نیست که هوش مصنوعی و یادگیری ماشین نقش مهمی در توسعه و ایجاد محتوا در آن زمان ایفا خواهند کرد.
بیایید ببینیم که چگونه ایجاد محتوای هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال مفید است.
- اثربخشی محتوای رسانه های اجتماعی را بهبود می بخشد:
رسانه های اجتماعی نقش مهمی در بالا بردن قیف فروش شما دارند. به همین ترتیب، تبلیغکنندگان و بازاریابها با اطلاعات جمعیتی دنبالکنندگان خود آشنا میشوند تا محتوای رسانههای اجتماعی را ایجاد کنند که برای آنها جذاب باشد.

آیا برای تسلط بر رسانه های اجتماعی آماده اید؟
یک متخصص خبره رسانه های اجتماعی شوید و جدیدترین استراتژی ها را (بر اساس پلتفرم اجتماعی) برای هدایت ترافیک ارگانیک به سایت های رسانه های اجتماعی خود بیاموزید.
اینجا را فشار دهید
در این جنبه، هوش مصنوعی یک تغییر دهنده بازی است. ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل رفتار و ترجیحات مشتری می توانند فراتر از جمعیت شناسی حرکت کنند. این داده ها توسط بازاریابان برای بهبود تعامل با مشتری با اصلاح اقدامات SMM خود استفاده می شود.
- محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) قابل تنظیم است:
آیا میدانستید که امروزه کاربران شبکههای اجتماعی، تولیدکنندگان و مصرفکنندگان شگفتانگیز محتوا در عین حال هستند؟ اکثر آنها انتخاب های خرید خود را بر اساس محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) به جای مطالب حمایت شده استوار می کنند.
UGC به شرکت ها کمک می کند تا شهرت خود را در بین رقبای خود بهبود بخشند. فناوری هوش مصنوعی میتواند برای نظارت بر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی و ردیابی هرگونه ارجاع به برند شما استفاده شود. به این ترتیب، می توانید اطلاعات و بازخوردهای ارزشمندی را در مورد نحوه درک مشتریان از کسب و کار و خدمات شما جمع آوری کنید.
با استفاده از UGC، هوش مصنوعی قادر است داده های مشتریان با کیفیت بالا را فیلتر کند. با کمک فناوری تشخیص بصری، نه تنها متن، بلکه تصاویر و محتوای ویدیویی نیز توسط هوش مصنوعی شناسایی می شوند.
- ارتقاء شخصی سازی:
تعامل با مشتری با شخصی سازی محتوایی که توسط شرکت ایجاد می شود افزایش می یابد. آیا می دانستید که هوش مصنوعی در این زمینه نیز پیشتاز است؟
سفارشی سازی به شرکت بستگی دارد تا نیازها و انتظارات مشتریان را درک کند. هوش مصنوعی دادههای مشتریان را جمعآوری، تجزیه و تحلیل و تبدیل میکند و پروفایلها و بخشهای شخصیسازی شده آنها را ایجاد میکند.


از این اطلاعات می توان برای ایجاد پیشنهادات و تعاملات بسیار شخصی سازی شده برای تعامل موثر با مشتریان خود استفاده کرد. شرکت ها اکنون می توانند محتوای بازاریابی ایمیلی شخصی سازی شده را با استفاده از هوش مصنوعی به جای کمپین های بازاریابی ایمیلی عمومی بسازند.
بازاریابی مشتری مدار و پیش بینی کننده
دادههای مشتریان جمعآوریشده توسط شرکتها از طریق رباتهای چت هوش مصنوعی برای تولید مدلهای رفتار آینده و تولید بازاریابی بسیار متمرکز استفاده میشود.
محتوای پویا و در عین حال خاص توسط شرکت ها با کمک هوش مصنوعی در زمان مناسب برای مشتریانشان ایمیل می شود. ایمیل هایی که ارسال می شود نیز بر اساس فعالیت های قبلی مشتری است.
با جمعآوری دادهها از طریق فعالیت مشتری در صفحات مختلف وب، تعاملات ایمیلی یا خواندن وبلاگها، هوش مصنوعی میتواند به طور موثر تشخیص دهد که کدام محتوا برای مشتری جذابتر است. این باعث می شود شرکت در تجارت مخاطب محور بماند و بر اساس آن محتوای آینده تولید کند.
علاوه بر این، شرکتها میتوانند درک کنند که وقتی مشتریان درگیر یا جذاب نیستند، هوش مصنوعی دوباره وارد موقعیت میشود و پروفایلها را شخصیتر میکند تا کاربر را در ارتباط نگه دارد و برای اهداف تعامل مجدد با شرکت ارتباط برقرار کند. این استراتژی تعامل مجدد توسط Churn Prediction انجام می شود.
چرا پیش بینی جزر و مد مهم است؟
ریزش مشتری مشکل رایجی است که شرکت ها با آن مواجه هستند. رشد یک کسب و کار به معنای جذب مشتریان جدید است، درست مانند زمانی که یک مشتری آن را ترک می کند، بر سرمایه گذاری تأثیر منفی می گذارد. یک شرکت میتواند صرفاً با نظارت بر فعالیتهای مشتریانش و ارائه مشوقهایی به آنها در زمانی که به نظر میرسد میخواهند آنها را ترک کنند، مقدار زیادی پول صرفهجویی کند.


به همین دلیل است که درک آنچه کاربران را درگیر نگه میدارد، دانش بسیار ارزشمندی است که هوش مصنوعی با این وجود جمعآوری میکند. او به توسعه استراتژی های حفظ و اجرای شیوه های عملیاتی با هدف جلوگیری از خروج مشتریان از شرکت کمک می کند.
تولید زبان طبیعی توسط هوش مصنوعی ارائه شده است
چه کسی در تولید زبان طبیعی نقش مهمی دارد؟ بله، هوش مصنوعی بالاتر از ابزارهایی است که NLG در اختیار ما قرار می دهد.
اطلاعات سازماندهی شده توسط هوش مصنوعی منبع اصلی NGL هستند. تبدیل داده ها به متنی با صدای طبیعی تعداد زیادی از کلمات چاپ شده را بسیار سریعتر از یک انسان معمولی تولید می کند.
شرکتها از این نسل زبان طبیعی تحت تأثیر هوش مصنوعی برای اهداف زیر استفاده میکنند:
- نوشتن تبلیغات
زبان طبیعی تولید شده توسط هوش مصنوعی به اندازه کافی هوشمند است که می تواند خود را مطابق با کاربر شرکت تغییر دهد و از زبان و لحنی که به احتمال زیاد با آنها ارتباط برقرار می کند استفاده کند. این نقطه عطف در ایجاد تبلیغات است.
NLG با استفاده از هوش مصنوعی، تبلیغاتی را برای شرکتهایی مینویسد که مخاطبانی را با نرخ تبدیل بالا هدف قرار میدهند. این نوع نرم افزارهای بازاریابی دیجیتال در حال تبدیل شدن به یک الزام در این صنعت رقابتی بازاریابی اینترنتی هستند.
- به روز رسانی و بازبینی خودکار
داده ها توسط هوش مصنوعی به برنامه NLG وارد می شود، که متنی شبیه گفتار انسان بر اساس الگوها و قوانین تعیین شده تولید می کند. منابع متعدد، از جمله آمار وب سایت، نظرات مشتریان و نتایج نظرسنجی، می توانند اطلاعات مورد نیاز شما را ارائه دهند.


کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی به نفع شرکت در جنبه های مختلف انجام می شود. فناوری هوش مصنوعی NLG می تواند در کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی برای ایجاد پست های رسانه های اجتماعی بر اساس موضوعات، به روز رسانی ها و هشتگ های محبوب استفاده شود.
این نرم افزار به اطلاعات نگاه می کند و پست هایی را ایجاد می کند که جالب و مرتبط با مخاطب هدف باشد.
- خطوط موضوع را ایجاد کنید
بازاریابی ایمیلی یک استراتژی بمباران است، اما چگونه منفجر می شود؟ اگر قرار است مشتری جذب شود، موضوع ایمیل شرکت باید انفجاری باشد.
هیچکس به جز هوش مصنوعی، خطوط موضوع ایمیل جذابی را از طریق ماژولهای NLG ارائه نمیکند. نرخ باز شدن ایمیل را می توان با استفاده از تولید زبان طبیعی برای انتقال و تنظیم احساسات، لحن و جمله بندی افزایش داد.
بهینه سازی برای جستجوی صوتی
بهینه سازی جستجوی صوتی در سراسر جهان مورد تشویق قرار می گیرد زیرا بسیاری از مشتریان به جای تایپ درخواست خود، جستجوی صوتی را ترجیح می دهند. هوش مصنوعی قادر به تشخیص صدا، جستجوی کلمات کلیدی صوتی و ارائه داده های مورد نیاز است. ممکن است با ابزارهای تشخیص صدای هوش مصنوعی مانند Google Home، Alexa و Amazon Echo آشنا باشید.
با استفاده از تشخیص گفتار و انبوهی از تکنیکهای هوش مصنوعی دیگر، شرکتها میتوانند محتوایی را ارائه دهند که سیستمهای هوش مصنوعی بتوانند راحتتر پیدا کنند و تجربه مشتری را بهبود بخشند.
با بهینه سازی محتوای وب سایت برای جستجوی صوتی، شرکت ها می توانند رتبه بندی موتورهای جستجوی خود را برای جستجوهای صوتی بهبود بخشند. این به شرکتها کمک میکند تا به مخاطبان بیشتری دست یابند و دید خود را در سراسر اینترنت افزایش دهند.



آیا برای تسلط بر رسانه های اجتماعی آماده اید؟
یک متخصص خبره رسانه های اجتماعی شوید و جدیدترین استراتژی ها را (بر اساس پلتفرم اجتماعی) برای هدایت ترافیک ارگانیک به سایت های رسانه های اجتماعی خود بیاموزید.
اینجا را فشار دهید
تحقیق کلمات کلیدی صوتی روشی برای افزایش عملکرد وب سایت از طریق هوش مصنوعی و همچنین عملکرد جستجوی مبتنی بر گفتار است. به این ترتیب، اعتقاد بر این است که شرکت ها به صورت دیجیتالی برای مشتریان خود در دسترس هستند و آنها را به خریداران تبدیل می کنند و ریزش کاربران را کاهش می دهند.
فناوری تشخیص بصری
هوش مصنوعی یا به عبارت دیگر ربات ها قادر به شناسایی برخی از ویژگی های انسان هستند که به این فناوری تشخیص بصری می گویند.
هوش مصنوعی اطلاعات را بر اساس تشخیص تصویر از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی جمع آوری می کند. به عنوان مثال، فعالیت تصویر را رصد می کند و اطلاعاتی را از کاربران شرکت دریافت می کند. این به شرکتها کمک میکند بفهمند کدام محصولات و گرایشها بیشتر توسط مخاطبان هدفشان دیده میشوند.
تعامل مخاطب و کیفیت مشتری را می توان با این فناوری بسیار بیشتر بهبود بخشید. الگوریتم ها توسط خود هوش مصنوعی تنظیم و تجزیه و تحلیل می شوند، این یادگیری ماشینی نامیده می شود که نقش بزرگی در بازاریابی دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی ایفا می کند.
راه دیگری وجود دارد که فناوری تشخیص تصویر می تواند مفید باشد. با نظارت بر الگوریتمهای تصویر، هوش مصنوعی باعث میشود این شرکت محتوای مشتری محور بیشتری تولید کند.


علاوه بر این، استفاده از فناوری های تشخیص بصری باعث بهبود تجربه مشتری می شود. مشتریان قبل از خرید با استفاده از کاتالوگ های محصول تعاملی یا موقعیت های آزمایشی رایگان آنلاین، می توانند ببینند که چگونه ممکن است چیزها در آنها به نظر برسد.
خط پایین
در خاتمه بحث فوق، شرکت ها اکنون به طور فزاینده ای از هوش مصنوعی (AI) در بازاریابی دیجیتال استفاده می کنند. با استفاده از رباتهای چت، دستیاران مجازی، تشخیص تصویر، تشخیص صدا و محتوای پیشبینیکننده، هوش مصنوعی برای افزایش رضایت مشتری، کاهش تلاشهای انسانی و عملیات معمول و افزایش اثربخشی کلی کمپینهای تبلیغاتی دیجیتال استفاده میشود.
در حالی که پیاده سازی هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال مزایای زیادی دارد، مهم است که شرکت ها عاقلانه و آگاهانه برخورد کنند.
سیستمهای هوشمندی که مولد هستند نیاز به برنامهریزی و توسعه گسترده دارند، از جمله پایبندی به هدف پلتفرم، انتخاب طرحبندی و جریان گفتگو، و آموزش الگوریتم برای درک و پاسخگویی مؤثر به نیازها و نیازهای کاربر.