

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای ایجاد روابط طولانی مدت بین یک کسب و کار و مشتریانش اساسی است. با یک استراتژی قوی CRM، می توانید ارتباط خود را با مشتریان و مشتریان بالقوه جدید بهبود بخشید و شانس تکرار سفارش و وفاداری را افزایش دهید.
بیایید ببینیم که چرا یک سیستم CRM برای بازاریابی دیجیتال مفید است و چگونه می تواند ROI را افزایش دهد.
CRM برای بازاریابی دیجیتال چیست؟
یک کسب و کار می تواند از سیستم CRM برای جمع آوری داده های ارزشمند مشتری استفاده کند. پس از آن می توان از آن برای استراتژی های بازاریابی استفاده کرد. این به شما امکان می دهد مشتریان را جذب و حفظ کنید. هنگامی که مشتریان از خدماتی که به آنها ارائه کرده اید راضی هستند، احتمال اینکه نه تنها برگردند، بلکه شما را به یک دوست توصیه کنند نیز بیشتر است.
اگر مشتری از چیزی که شما ارائه کرده اید ناراضی باشد، ممکن است احساس کند که باید به دیگران هشدار دهد که با شما تجارت نکنند.
علاوه بر تبلیغات شفاهی، مشتریان می توانند کسب و کار شما را از طریق جستجو در وب نیز پیدا کنند. از لحظه ای که مشتری از وب سایت شما بازدید می کند، باید احساس استقبال و ارزشمندی کند، جایی که یک سیستم CRM خوب وارد می شود.
اگر سوال یا مشکلی دارند، باید بتوانند به راحتی با یکی از اعضای تیم پشتیبانی تماس بگیرند. سیستم CRM همچنین می تواند مشتریان بازگشتی را به خاطر بسپارد و هر بار رویکرد شخصی تری را ارائه دهد.

منبع
چرا از CRM استفاده کنیم؟
یک سیستم CRM می تواند به دلایل مختلفی برای بهبود کسب و کار شما مفید باشد، از جمله:
- برای جمع آوری و ذخیره داده های مشتری برای استفاده در آینده
- فروش را دنبال کنید و تجزیه و تحلیل کنید که کدام تبلیغات موفق تر هستند
- ارتباط تیم فروش با مشتریان در زمان واقعی
- بهبود پیگیری و اطمینان از وفاداری مشتری
- برای به روز نگه داشتن تیم فروش با اطلاعات مشتری، مشتری بالقوه و مشتری خاص
- فایل ها و اطلاعات را بین تیم به اشتراک بگذارید تا همه به روز باشند
چگونه CRM دیجیتال مارکتینگ می تواند به افزایش بازگشت سرمایه کمک کند؟
در اینجا نگاهی می اندازیم به اینکه چگونه یک سیستم CRM بازاریابی دیجیتال می تواند به افزایش ROI کمک کند.
1. ایجاد روابط طولانی مدت با مشتری
پلتفرم های CRM برای جمع آوری داده های مشتریان طراحی شده اند. سپس به شما این امکان را میدهد تا عمیقتر به رفتار مشتری و نحوه خرج کردن پول خود با شما بپردازید. می توانید خریدهای قبلی، تمام ارتباطات را ببینید و نحوه تعامل آنها با کسب و کارتان را پیگیری کنید. این کار شخصی سازی تعاملات آینده را آسان تر می کند زیرا از قبل از فعالیت گذشته آنها اطلاع دارید.
برخی از سیستمهای CRM میتوانند بازدیدهای وبسایت را از طریق تعامل در رسانههای اجتماعی و کلیکهای لینک ایمیل ردیابی کنند. کسبوکارها میتوانند از این اطلاعات برای جستجوی روندها استفاده کنند، مانند نوع پستهایی که تمایل به جذب بیشتر و کلیک روی وبسایتها نسبت به دیگران دارند. این به ایجاد یک رابطه طولانی مدت با مشتریان کمک می کند زیرا می توانید ببینید که آنها واقعاً به دیدن چه محتوایی علاقه مند هستند.

منبع
2. خدمات مشتری را افزایش دهید
بهبود خدمات مشتری یکی از دلایل بسیاری است که کسب و کارها روی یک ابزار CRM خوب سرمایه گذاری می کنند. در نهایت، این می تواند وفاداری مشتری را افزایش دهد و روابط تجاری-مشتری را به طور کلی بهبود بخشد. خدمات خوب به مشتریان می تواند کمک زیادی کند. مشتریان باید احساس کنند که به آنها گوش داده می شود و به آنها احترام گذاشته می شود و مشکلات آنها باید به سرعت و کارآمد حل شود.
با جمعآوری دادههای بیشتر و بیشتر، میتوانید به تعاملات قبلی با مشتری برگردید و با مشتریانی که ممکن است برگردند، رابطه برقرار کنید.
یک سیستم ارتباط داخلی محکم می تواند تضمین کند که هیچ مشتری پشت سر نمی گذارد. بسیاری از شرکت ها یک سیستم تلفن تجاری Cloud PBX را انتخاب می کنند که به آنها اجازه می دهد در طول روز متصل بمانند. این بدان معناست که اعضای تیم می توانند در صورت وجود مشکل با مشتریان تماس بگیرند و در مورد آنها صحبت کنند.

برنامه بازاریابی دیجیتال را دریافت کنید…
با یک سفر ارزش مشتری که به طور استراتژیک رابطه ای با مشتریان بالقوه جدید ایجاد می کند و آنها را به مشتریان وفادار و تکراری تبدیل می کند. اینجا را فشار دهید
3. می توان در ارتباط با KPI ها استفاده کرد
شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) اغلب توسط کسب و کارها برای اندازه گیری عملکرد در یک دوره زمانی خاص استفاده می شود. این می تواند با استراتژی CRM شما همراه شود تا به شما در درک بهتر مشتریان کمک کند. آنها باید مشخص، قابل اندازه گیری، عملی و واقع بینانه باشند. می توانید از داده های سیستم CRM خود برای اندازه گیری KPI خود استفاده کنید.
یک سیستم CRM همچنین می تواند شما را در زمینه های دیگر سوق دهد و KPI های مختلفی را برای ردیابی انتخاب کند. به عنوان مثال، اگر فکر میکنید تعامل با مشتری کاهش مییابد، میتوانید KPI خود را تنظیم کنید و دلیل این اتفاق را تجزیه و تحلیل کنید تا برای دفعه بعد آن را بهبود ببخشید.
4. حفظ مشتری را بهبود بخشید
حفظ مشتری برای هر کسب و کاری که می خواهد رشد کند ضروری است. شما به تعادل سالمی از مشتریان وفادار همراه با مشتریان جدیدی نیاز دارید که برای اولین بار کسب و کار شما را امتحان می کنند. یک سیستم CRM می تواند به بهبود سطح رضایت مشتری شما کمک کند زیرا به ایجاد روابط بلندمدت می پردازد. سپس میتوان این موارد را در طول زمان پرورش داد تا مشتریان را برای کسب اطلاعات بیشتر بازگرداند.
طبیعی است که وقتی شخصی خدمات خوبی از کسب و کار شما دریافت می کند، از بازگشت خوشحال می شود. همچنین مشتریان راضی و وفادار تمایل بیشتری به معرفی دوستان خود دارند. حتی می توانید ببینید چه کسی ارجاعات را با سیستم CRM شما ارسال می کند.

منبع
5. مشتریان جدید را راحت تر پیدا کنید
دادههای مشتری قدرتمند است، بهویژه زمانی که از مشتریانی باشد که علاقه فعالی به آنچه ارائه میدهید نشان دادهاند. استفاده از ابزارهای CRM می تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید چه چیزی در استراتژی بازاریابی شما کار می کند و چه چیزی کار نمی کند. به شما این امکان را می دهد که تصمیمات آگاهانه تری بگیرید تا نحوه تعامل مشتریان با کسب و کارتان را برای بهتر شدن تغییر دهید.
با یک سیستم CRM می توانید اطلاعات مشتری مانند جمعیت شناسی، خریدهای مکرر و غیره را ردیابی کنید. این بدان معناست که شما می توانید تبلیغات هدفمند تری را هنگام تلاش برای بازدید از وب سایت خود ایجاد کنید. اگر شما یک B2B هستید و آنها برای “نرم افزار مدیریت موجودی” جستجو می کنند، شما فقط نمی خواهید علاقه آنها را جلب کنید. می خواهید آن را حفظ کنید
6. بهبود کارایی کسب و کار
یک سیستم CRM می تواند ROI شما را در میان سایر KPI های بازاریابی دیجیتال بهبود بخشد، زیرا کارایی کسب و کار و فرآیند فروش کلی را بهبود می بخشد. CRMها میتوانند ایمیلها، پاسخهای خدمات مشتری و موارد دیگر را خودکار کنند، به این معنی که میتوانید بدون تلاش زیاد روابط مشتری را حفظ کنید.
CRM شما می تواند به شما نشان دهد که چه کسی به چه چیزی علاقه دارد، و اغلب شامل افزونه های دیگری مانند امتیازدهی سرنخ، مناقصه و فروش متقابل است.
کدام ویژگی های CRM برای بازاریابی ضروری است؟
مهم است که بهترین CRM را برای تجارت خود انتخاب کنید، زیرا بسیاری از سیستم ها مزایا و ویژگی های متفاوتی را ارائه می دهند. در اینجا چند ویژگی کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.
1. ردیابی سرب
ردیابی سرنخ به شما امکان می دهد مسیر مشتری خود را از منبع مطلع کنید. می تواند به شما در اجرای کمپین های بازاریابی بر اساس ترجیحات مشتری کمک کند. این دادهها همچنین میتواند به این معنی باشد که شما فقط اطلاعات مرتبط را برای مشتری خود ارسال میکنید، بنابراین احتمال تعامل آنها بیشتر است. داده های ردیابی سرنخ برای جلب توجه و تبدیل مشتریان حیاتی است.
2. فیلتر کردن مشتری
فیلتر کردن مشتری یکی از ویژگی های کلیدی یک سیستم CRM است زیرا به دلایل زیادی مفید است. برای شروع، می توانید مشتریان خود را به گروه هایی مانند مکان، ارزش طول عمر، آخرین خرید و موارد دیگر تقسیم کنید. میتوانید آزمایشهای اکتشافی انجام دهید تا ببینید آیا سیستم CRM انتخابی شما به این وظیفه عمل میکند یا خیر.
این به بازاریابی دیجیتال کمک می کند زیرا می توانید مشتریان را به طور خاص هدف قرار دهید. همچنین می تواند باعث صرفه جویی در پول شود زیرا شما فقط در مکان های غیرضروری پول خرج نمی کنید، بلکه مشتریانی هستند که می شناسید و با آنها رابطه برقرار کرده اید.

منبع
3. ایمیل های پیگیری خودکار
همه ما می دانیم که ثبت نام در لیست پستی یک شرکت برای دریافت یک بار تخفیف چگونه است. اما به عنوان یک کسب و کار، چگونه میتوانید این مشتریان را از لغو اشتراک منع کنید؟ محتوای عالی و ثبات در اینجا کلیدی است.
یک سیستم CRM خوب باید بتواند با خودکار کردن برخی از این فرآیندهای خسته کننده، که ایمیل یکی از آنهاست، به بخش بازاریابی شما کمک کند. شما می توانید لیست های ایمیل را سازماندهی کنید و ایمیل های بعدی را به سرعت و کارآمد با یک سیستم CRM ارسال کنید، به این معنی که مشتریان دائما از آخرین پیشنهادات مطلع می شوند.
4. ادغام شخص ثالث
با اتصال نرم افزار CRM خود به پلتفرم های دیگری که از قبل استفاده می کنید، می توانید در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید. وقتی همه چیز را می توان در یک مکان ذخیره کرد، نیازی به جستجوی جایگزین های RingCentral نیست. همچنین به این معنی است که تیم شما مجبور نیست با یک سیستم کاملاً جدید سر و کار داشته باشد.
نکته کلیدی این است که یک سیستم CRM را انتخاب کنید که راه اندازی آسان و سازگار با ابزارهای موجود شما باشد. هنگامی که بهترین مورد را برای کسب و کار خود پیدا کردید، می توانید آن را نصب کنید، زیرا بدانید که بر دیگر پلتفرم های بازاریابی شما تأثیری نخواهد گذاشت.
انتخاب CRM مناسب
انتخاب CRM مناسب برای مشاغل دشوار است زیرا بسیاری از آنها عملکرد اصلی یکسانی را با ویژگی های متفاوت ارائه می دهند. به طور کلی، مهم است که CRM شما برای کسب و کار شما بهترین کارایی را داشته باشد. این بدان معنی است که به راحتی با ابزارهای موجود شما ادغام می شود و کارمندان شما به راحتی می توانند از آن استفاده کنند. یک سیستم CRM خوب می تواند به افزایش ROI شما کمک کند و در نهایت به موفقیت آینده کسب و کار شما کمک کند.