

بازاریابی فقط جذب مشتریان جدید نیست.
اشتغال فراتر از پر کردن یک موقعیت شغلی یا تکمیل یک شغل است. این در مورد ایجاد یک تیم با عملکرد بالا است که کسب و کار شما را رشد می دهد. ساختن تیم خود در محل کار تفاوت چندانی با ساختن یک تیم ورزشی ندارد – هر بازیکن نقش خاصی دارد، انگیزه های مختلفی دارد و به انواع مختلف آموزش و حمایت نیاز دارد.
پیدا کردن این کاندیداهای ایدهآل نیز تفاوتی با پیدا کردن چشماندازهای ایدهآل برای کسبوکار شما ندارد. میتوانید از همان استراتژیهایی که برای بازاریابی کسبوکارتان استفاده میشود، برای ایجاد استراتژی جذب استعداد استفاده کنید.
آواتار کاندیدای ایده آل
یک مربی بیسبال یک بازیکن پایه اول را صرفاً بر اساس نیازهای مهارت یا موقعیت انتخاب نمی کند.
بله، آنها باید بدانند چگونه توپ را بگیرند، اما همچنین باید به خوبی با تیم کار کنند، با فرهنگ تیم هماهنگ شوند و برای کمک به پیروزی تیم سرمایه گذاری کنند.
قبل از اینکه شرح شغل خود را پیش نویس کنید و آن را در لینکدین پست کنید، کمی زمان بگذارید تا یک آواتار نامزد ایده آل ایجاد کنید. شما نامزد ایده آل خود را در سطح عمیق تری درک خواهید کرد و می توانید شرح شغلی قانع کننده ای ایجاد کنید که آن نامزدهای ایده آل را جذب کند.
سفر با ارزش نامزد
پیدا کردن نامزدهای ایدهآل دشوار است، اما زمانی که استراتژی نداشته باشید، چالش برانگیزتر است.
همانطور که ما یک سفر ارزش مشتری ایجاد می کنیم تا بفهمیم کجا و چگونه برای مشتریان ایده آل خود بازاریابی کنیم، شما می توانید از سفر ارزش مشتری برای ایجاد استراتژی جذب استعداد خود استفاده کنید.
اکثر شرکتها به صورت واکنشی استخدام میکنند، اما شرکتهایی که موفق به ایجاد تیمهایی با عملکرد بالا میشوند، یک استراتژی جذب استعداد فعال ایجاد میکنند.
این به آنها اجازه میدهد استعدادهای با عملکرد بالا را جذب و حفظ کنند و نقشهایی را حول این نامزدهای ایدهآل بسازند، بهجای اینکه موقعیتهایی را که در دسترس میشوند را پر کنند.
آیا وظایفی را واگذار می کنید یا تیمی را توسعه می دهید؟
یکی از رایجترین توصیههایی که به صاحبان کسبوکار جدید داده میشود این است که کارهایی را که دوست ندارند و در آنها خوب نیستند به دستیار مجازی محول کنند. این همیشه توصیه بدی نیست، اما برای اکثر صاحبان کسب و کار جدید این کار به سرعت انجام می شود، بدون اینکه در مورد ساختار و رشد کسب و کار آینده خود فکر کنند. باید از خود بپرسیم که آیا من وظایفی را واگذار می کنم یا تیمی را توسعه می دهم؟
اگر شما هستید یا قصد دارید یک تیم توسعه دهید، وظایف خود کمتر از یافتن عضو تیم ایده آلی هستند که بتواند با نیازهای کسب و کار سازگار شود.
بیایید به قیاس بیسبال خود برگردیم. اگر یک تیم تک نفره هستید، شاید بهتر باشد که یک بازیکن شایسته پیدا کنید که در طول زمان برای یادگیری و رشد در موقعیتی سرمایه گذاری کرده باشد تا اینکه یک مهاجم خانگی را پیدا کنید که نمی تواند بگیرد یا پرتاب کند و تمایلی به یادگیری یا یادگیری نداشته باشد. با تیم خود رشد کنید
به جای تمرکز صرف بر روی وظایف، می خواهید تفویض اختیار کنید، زمانی را به فکر کردن در مورد ساختار سازمانی ایده آل آینده خود و انواع اعضای تیمی که می خواهید در آن بگنجانید اختصاص دهید و شرکت را حول آن بسازید.
همانطور که می گویند، ابتدا افراد مناسب را پیدا کنید و در نهایت می توانید آنها را در موقعیت مناسب قرار دهید یا برای آنها ایجاد کنید.
ساختن یک تیم کار آسانی نیست، اما جذب نامزدهای ایده آل تفاوتی با بازاریابی برای مشتریان بالقوه ندارد. به جای ساختن نقش های بی نقصی که هیچ کس به آن اهمیت نمی دهد، آگاهی از برند را ایجاد کنید، نامزدها را درگیر و واجد شرایط کنید، و افراد مناسب را برای رشد کسب و کار خود و پر کردن شکاف ها انتخاب کنید.