
اگر مردم از وجود برند شما اطلاعی نداشته باشند، نمی توانند از شما خرید کنند. این همان چیزی است که آگاهی از برند در مورد آن است – کمک به مردم در شناسایی و به خاطر سپردن کسب و کار شما در زمانی که به شما نیاز دارند. اطمینان از اینکه مردم برند شما را می شناسند و به خاطر می آورند جایی است که از بازاریابی محتوا برای ایجاد آگاهی از برند استفاده می کنید.
درک آگاهی از برند
آگاهی از برند به این معناست که مصرف کنندگان چگونه برند شما را به راحتی تشخیص می دهند. آیا آنها در مورد آن شنیده اند؟ آیا آنها چیزی از کاری که شما انجام می دهید به خاطر می آورند؟ آگاهی از برند برای رشد کسب و کار شما حیاتی است زیرا اگر مردم هرگز نام برند شما را نشنیده باشند نمی توانند از شما خرید کنند.
اما آنچه شما از شناخت برند می خواهید فراتر از یک لحظه “اوه، آن” است. بله، شما می خواهید مردم نام شرکت شما را بشناسند، اما اگر جزئیات خاصی را با نام شما مرتبط کنند نیز عالی است.
به عنوان مثال، ما فقط نام مک دونالد را نمی شناسیم. ما می دانیم که مک دونالد چه خدماتی ارائه می دهد، یافتن آن چقدر آسان است، سازگاری محصولات آنها و غیره.
ما افکار، احساسات، عواطف، رفتارها و ترجیحات را با برندها مرتبط می کنیم. این موارد به ما کمک می کند تا مارک های خاص را متمایز کنیم و آن ها را بر دیگران ترجیح دهیم. اما همه این مزایای مثبت با شناخت برند شروع می شود.
بچهها آن اسباببازی Happy Meal را نمیخواهند مگر اینکه بدانند مکدونالد وجود دارد و یک غذای شاد داشته باشد.
نقش بازاریابی محتوا در آگاهی از برند
آگاهی اولین قدم در سفر مشتری است. این بدان معناست که بدون آن نمی توانید فروش داشته باشید.
در گذشته، شرکتهایی مانند مکدونالد پولهای زیادی را صرف تبلیغات سنتی میکردند تا مردم را با برندهایشان آشنا کنند. آنها ظاهراً در همه جا طاق های طلایی گذاشتند و تبلیغات تلویزیونی با حضور رونالد مک دونالد ساختند تا بچه ها از والدینشان التماس کنند که بروند. اما دیگر برندها اینگونه شناخته نمی شوند.
خریداران امروزی هنگام خرید، آنلاین می شوند. بیش از 65 درصد از مردم قبل از خرید به صورت آنلاین تحقیق می کنند. نقش بازاریابی محتوا را در سفر مشتری امروزی معرفی کنید. با داشتن یک وب سایت و انجام بازاریابی محتوای سئو، احتمال اینکه نام تجاری شما در هنگام جستجوی محصولات یا خدمات در دسته شما به مشتریان نشان داده شود، بیشتر می شود.
مثلاً فرض کنید من مشکل دارم. بیرون هوا سردتر می شود، بنابراین من دوست دارم بعد از ظهر یک فنجان چای سبز بنوشم. شبیه یک پیکاپ بعدازظهر. اما متوجه شده ام که چای را روی میز می آورم، سپس با تماس ها یا ایمیل ها حواسش پرت می شود. چای من قبل از نوشیدن سرد می شود. من این ناراحتی را به دوستی که توصیه کرد یک فنجان گرم کن تهیه کنم، گفتم. من می توانم لیوانم را روی بخاری بگذارم و چایم تا زمانی که آن را ننوشم گرم می ماند. این محصول به نظر یک راه حل عالی برای مشکل من است، اما من نمی دانم از کجا یک فنجان گرم کن بخرم. بنابراین به گوگل می روم و آن را در نوار جستجو تایپ می کنم. این چیزی است که من می بینم:

من برندهایی را میبینم که هرگز نامشان را نشنیدهام، محصولات مختلف و قیمتها، و حتی داستان نیویورک تایمز که بخاریهای خاصی را توصیه میکند. اگر تبلیغات را پایین بیاورم، کسبوکارهای کوچکتری را نیز میبینم که پستهایی مشابه تایمز نوشتهاند و در سایتهای خود پیوندهایی برای خرید این محصولات دارند. این نقش بازاریابی محتوا در شناخت برند است! این من را از جستجوی گوگل به محتوایی می برد که مرا به سمت برندهای جدید هدایت می کند و به من کمک می کند نقطه درد خود را از بین ببرم. چای بعد از ظهر من از این به بعد گرم خواهد بود!
به عنوان یک امتیاز، پولی که برای بازاریابی محتوا خرج میشود (بسیار کمتر از تبلیغات تلویزیونی با حضور رونالد مکدونالد) باعث میشود این برندها به طور بالقوه برای سالها در نتایج جستجو ظاهر شوند و ترافیک را به سمت وبسایتهایشان هدایت کنند. این شرکتها و در عین حال آگاهی بیشتری از برند ایجاد میکنند.
نکاتی برای استفاده از بازاریابی محتوا برای ایجاد آگاهی از برند
اکنون که فهمیدید بازاریابی محتوا چگونه میتواند آگاهی را افزایش دهد، میخواهید همین الان آن را محقق کنید! این قابل درک است. هنگامی که ابزاری دارید که می دانید می تواند کارهای بزرگی برای کسب و کار شما انجام دهد، می خواهید از آن استفاده کنید. اما در اینجا چند نکته قبل از بررسی وجود دارد.
هنگام استفاده از بازاریابی محتوا برای ایجاد آگاهی از برند:
- مخاطب خود را بشناسید. مخاطبان خود و نقاط دردناک آنها را درک کنید. آنها احتمالاً چه چیزی را در گوگل جستجو می کنند؟ مطمئن شوید که محتوای شما هدف جستجوی آنها را پیش بینی می کند.
- از کلمات کلیدی استفاده کنید. هنگامی که فهمیدید مخاطبان شما چه چیزی را جستجو می کنند که به برند شما کمک می کند، استراتژی کلمه کلیدی خود را حول آن جستجوهای خاص بسازید. شما میخواهید وقتی از گوگل سؤال میپرسند، سایت شما ظاهر شود.
- محتوای خود را متنوع کنید. فقط روی پست های وبلاگ تمرکز نکنید. شما به صفحات محصول یا خدمات، ایمیل ها، نمایه کسب و کار Google و حضور در رسانه های اجتماعی نیاز دارید. کلمات، فیلم ها، گرافیک ها، عکس ها و غیره را پست کنید تا به مردم کمک کنید تا برند شما را ببینند، بشناسند و درباره آن فکر کنند.
- مرتب ظاهر شوید شما نمی توانید یک بار پست بگذارید و انتظار داشته باشید که مردم به سایت شما هجوم آورند. شما باید به طور منظم در مقابل مخاطبان خود ظاهر شوید. این به این معنی است که یک وب سایت قوی داشته باشید، حداقل دو بار در هفته در وبلاگ خود پست بگذارید و روزانه در کانال های رسانه های اجتماعی خود پست بگذارید و در تعامل باشید. از روش های بازاریابی محتوایی که انتخاب می کنید برای ارائه بهترین خدمات به مخاطبان خود به طور منظم استفاده کنید.
- صبور باش. این نکته ممکن است چالش برانگیزترین باشد. شما باید صبور باشید. سئوی بازاریابی محتوای مناسب همیشه برای برند شما کار خواهد کرد، اما یک شبه کارساز نخواهد بود. شما باید به فرآیند اعتماد کنید و رشد مداوم آگاهی را جشن بگیرید.
درسی که باید یاد گرفت
ایجاد آگاهی از برند از طریق بازاریابی محتوا نیاز به یک رویکرد متفکرانه دارد، اما تأثیر طولانی مدتی دارد. استفاده از محتوا به این روشها مشتریان بیشتری را به سمت برند شما در کانالهای اجتماعی، وبسایتتان و حتی شرکای استراتژیک سوق میدهد که قبلاً نام شما را نشنیدهاند. برنامه ریزی و اجرای یک برنامه بازاریابی محتوا زمان بر است، اما تلاش همیشه ارزش آن را دارد.