

آیا TikTok برای تجارت خوب است؟ این یکی از سوالاتی است که من به آن پاسخ دادهام و به دلیل مخاطبان زیاد این پلتفرم و تعداد صاحبان مشاغلی که سعی میکنند تصمیم بگیرند که آیا به این پلتفرم نیاز دارند یا نه، پاسخ دادهام. با این حال، از آنجایی که کاربران در برنامه زمان خوبی را سپری میکنند و استعدادها و مهارتهای خود را در حین کسب درآمد ارتقا میدهند، برندها هنوز مطمئن نیستند که چگونه کسبوکارشان میتواند در اینجا موفق شود.
طبق مطالعات، انتظار میرود که TikTok در سال 2022 به بیش از 80 میلیون کاربر در ایالات متحده برسد. این یک جهش بزرگ از 78 میلیون کاربر گزارش شده در سال 2021 است. باید دلیلی وجود داشته باشد که چرا مارکهای بزرگی مانند نایک، چیپوتل و بقیه محصولات خود را معرفی کردهاند. چادر آنجا به طور مداوم محتوای ارزشمند روزانه را ارائه می دهند و با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کنند.
اگر مخاطبان شما در TikTok هستند، این پلتفرم به سود کسب و کار شما خواهد بود.
بنابراین، بیایید راههای عملیتری را بررسی کنیم که چگونه TikTok میتواند برای کسب و کار شما مفید باشد.
ویژگی های جالب TikTok
1. پتانسیل پیگیری بیشتر
مخاطبان زیاد در هر پلتفرم رسانه های اجتماعی مطلوب باقی می مانند زیرا محتوای شما پتانسیل دسترسی به جمعیت گسترده تری را دارد. همانطور که افراد بیشتری محتوای شما را مشاهده و هضم می کنند، فروش شما افزایش می یابد، که این هدف است. بنابراین اگر میخواهید برندتان در جایی باشد که مشتریان بالقوه آن را پیدا کنند، TikTok بهترین مکان است.
2. Tiktok پادشاه بازاریابی ویدئویی فرم کوتاه است.
در Tiktok، نیازی به یک تیم بازاریابی بزرگ یا دعوت از یک شرکت عکاسی برای ساخت ویدیو ندارید. تنها چیزی که نیاز دارید یک گوشی هوشمند با دوربین باکیفیت، نور عالی و سه پایه برای نگه داشتن دستگاهتان است. من تمام ویدیوهایم را با تلفنم میگیرم، آنها را ویرایش میکنم و بدون فکر کردن در TikTok پست میکنم. بازاریابی ویدئویی کوتاه فواید زیادی دارد، از جمله جذب مخاطب و ایجاد اعتماد.
3. تجربه کاربری عالی
برخلاف سایر برنامهها، Tiktok مجموعهای از ویژگیها را ارائه میکند که ساخت، ویرایش و انتشار محتوا را برای برندها آسان میکند، حتی بدون بودجه بازاریابی. از داستانها، ویژگیهای ویرایش، پیامهای مستقیم (حتی به غیرفالوورها) و تجزیه و تحلیل، برنامه برای رشد مخاطبان شما طراحی شده است.
چگونه TikTok می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد
با تمام این ویژگیها، چگونه میتوانید تشخیص دهید که TikTok مکان مناسبی برای یک تجارت است؟ در اینجا چند هشدار وجود دارد.
1. محتوای سبک و معتبر.
برخلاف لینکدین، فیسبوک، یوتیوب یا سایرین، تیک تاک ویدیوهای جالب و در عین حال ارزشمندی با برند محوری دارد. برخی از آنها ممکن است ویدیوهای رقص، آموزش، روشها و غیره باشند. ویدیوها به من کمک میکنند که به طور طبیعی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنم و به آنها اجازه میدهم ببینند که چگونه کسبوکارم، اشتباهاتم و حتی پیروزیهای شخصیام را رشد دادهام. این به آنها کمک میکند از من بیاموزند و موانعی را که ممکن است با آنها روبرو شوند برطرف کنند.
2. این پتانسیل ویروسی شدن را دارد.
با بیش از یک میلیارد کاربر در برنامه، محتوای ارزشمند شما که به روش درست ایجاد شده است، پتانسیل بیشتری برای ویروسی شدن در TikTok نسبت به هر پلتفرم اجتماعی دیگری دارد. همچنین، برند شما در همه جا در معرض دید کاربران قرار میگیرد، بنابراین یکی از سریعترین راهها برای ملاقات با مخاطبان ایدهآل خود در سراسر مرزها، در Tiktok است.
3. همکاری محتوا
اگر برند شما علاقه مند به همکاری با اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی است، می توانید از فرصت ارزان تری در Tiktok استفاده کنید. مطمئن شوید که با اینفلوئنسرها در جایگاه خود کار می کنید تا محتوا معتبر باشد. همچنین، میتوانید به جای اینفلوئنسرهای نانویی (آنهایی که فالوورهای کمتری دارند) کار کنید. این به این دلیل است که اولی اغلب نرخ تعامل بالاتری نسبت به دومی دارد.
اگر آماده استفاده از TikTok برای کسب و کار خود هستید اما به راهنمایی در مورد نحوه شروع نیاز دارید، حتماً بسته بازاریابی TikTok خود را از اینجا تهیه کنید.