آمازون DSP اکنون در میان 3 پلتفرم تبلیغاتی برتر قرار دارد

آمازون DSP اکنون در میان 3 پلتفرم تبلیغاتی برتر قرار دارد

هنگامی که از 3 پلتفرم تبلیغاتی برتر پرسیده می شود، اکثر بازاریابان دیجیتال به درستی دو مورد اول (گوگل و متا) را حدس می زنند. مورد سوم ممکن است پیچیده‌تر باشد، زیرا TikTok، LinkedIn و Twitter در میان حدس‌های رایج هستند. در واقع، داده ها نشان می دهد که آمازون DSP در حال حاضر سومین پلت فرم تبلیغاتی بزرگ است.

در ایالات متحده، پلتفرم سمت تقاضای آمازون (Amazon DSP) 11.6٪ از کل درآمد خالص تبلیغات دیجیتال را در سال 2021 به خود اختصاص داد که 55.5٪ نسبت به سال قبل افزایش داشت. انتظار می رود این پلتفرم امسال 30 درصد دیگر رشد کند.

آمازون DSP خیلی سریع در صدر رتبه بندی قرار گرفت و اکنون سومین پلتفرم بزرگ تبلیغاتی پس از گوگل و متا است.

DSP چیست؟

DSP یا پلتفرم سمت تقاضا، نرم‌افزاری است که به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا به صورت برنامه‌نویسی فضای تبلیغاتی را از سایت‌های ناشران خریداری کنند و چندین Ad Exchange را از طریق یک رابط واحد مدیریت کنند. اساساً، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند تبلیغات را در یک مکان پیشنهاد دهند و بهینه‌سازی کنند. در طرف دیگر، پلتفرم‌های طرف عرضه (SSP) قرار دارند، جایی که ناشران فضای تبلیغاتی خود را به صورت خودکار می‌فروشند.

یک DSP رایج مورد استفاده Google’s Display & Video 360 (DV360) است.

چه چیزی آمازون DSP را متفاوت می کند؟

آمازون DSP از دسترسی خود به انبوه داده های مخاطب در پلتفرم آمازون و سایر وب سایت هایی که بخشی از گروه آمازون هستند، مانند IMDb و Prime Video استفاده می کند. برای مثال، شخصی که به دنبال خرید لپ‌تاپ از آمازون است، ممکن است تبلیغی برای لپ‌تاپ در پلتفرم آمازون که توسط Amazon DSP ارائه می‌شود، ببیند. سپس کاربر ممکن است برای تکمیل خرید به صفحه فرود تبلیغ کننده در خارج از آمازون هدایت شود.

راه دیگری که آمازون DSP به ویژه قدرتمند است این است که تبلیغ‌کنندگان به دیدگاه‌های شخص اول آمازون در مورد رفتار مصرف‌کننده دسترسی پیدا می‌کنند. برای مثال، خرده‌فروشان می‌توانند مشتریانی را که دسته‌های محصول خاصی را در وب‌سایت آمازون مشاهده کرده‌اند، اما تبدیل نکرده‌اند، هدف قرار دهند و از طریق پلتفرم تبلیغاتی خود، تبلیغات بنری را در خارج از آمازون به آنها نشان دهند.

آنچه باید در مورد Amazon DSP بدانید؟

تجزیه و تحلیل گزارش DSP آمازون شامل معیارهای کلیدی مانند نرخ افزودن به سبد خرید، کل خریدها، و واحدهای محصول فروخته شده برای مارک هایی است که در فروشگاه آمازون می فروشند، همچنین نرخ تبدیل پیکسل و نرخ تکمیل ویدیو برای مارک هایی که در آمازون نمی فروشند. .

تبلیغات در همه انواع معمول وجود دارد، مانند تبلیغات نمایشی با خلاقیت تجارت الکترونیک، تبلیغات تصویری، تبلیغات ویدیویی، واحدهای تبلیغات خلاقانه ویدیویی، و تبلیغاتی که توسط اشخاص ثالث ارائه می شود.

تبلیغ‌کنندگان بین مدل سلف‌سرویس یا خدمات مدیریت‌شده انتخاب دارند، اما هر دو گزینه حداقل هزینه نسبتاً بالایی دارند.

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید