SEO امروز: الگوریتم های رتبه بندی گوگل را بشناسید

SEO امروز: الگوریتم های رتبه بندی گوگل را بشناسید

کاربرانی که امروزه به دنبال اطلاعات هستند، از گوگل انتظار دارند که اطلاعات بسیار متنوعی را از منابع متعدد در قالب های مختلف نمایش دهد. متخصصان سئو باید نکات و نکات الگوریتم گوگل را درک کنند و بهترین راه را برای رتبه بالاتر محتوای خود در نتایج جستجوی ارگانیک شناسایی کنند.

گوگل راهنمای جدیدی برای سیستم‌های رتبه‌بندی جستجو منتشر کرده است که الگوریتم‌های اصلی استفاده شده در طول سال‌ها را فهرست می‌کند که در حال حاضر رتبه‌بندی جستجوی گوگل را به همراه دارد.

برای سئوی خود به کمک نیاز دارید؟

سیستم رتبه بندی پایه

این تنها مهمترین الگوریتمی است که تعیین می کند یک صفحه وب در چه جایگاهی در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل قرار می گیرد. متخصصان سئو اغلب بیش از 100 عامل رتبه بندی را ذکر می کنند که موقعیت یک وب سایت را در SERP های گوگل تعیین می کند – آنها معمولاً در مورد سیستم رتبه بندی اصلی صحبت می کنند. زمانی که گوگل تاسیس شد ایجاد شد و از آن زمان تاکنون به طور قابل توجهی تکامل یافته است.

در قلب آن یک سیستم امتیازدهی وجود دارد که ارتباط جستجوی جستجوگر، ارتباط صفحه شما با آن جستجو و سپس کیفیت، قابلیت استفاده، و زمینه و تنظیمات را برای کاربر ارزیابی می کند. صفحات بر اساس “امتیاز” ترکیبی آنها برای همه معیارهای رتبه بندی رتبه بندی می شوند.

اغلب الگوریتم‌های جدید راه‌اندازی می‌شوند، آزمایش می‌شوند و اگر گوگل تشخیص دهد که الگوریتم در هدف خود موفق است، در سیستم رتبه‌بندی اصلی گنجانده می‌شود. سیستم های قدیمی بدنام از جمله پاندا و پنگوئن در طول زمان در سیستم رتبه بندی اصلی جذب شده اند.

آنچه باید بدانید:

اصول اولیه سئو در تمام این سال ها تغییر نکرده است: محتوای با کیفیت خوب، منحصر به فرد، آموزنده و مرتبط از منابع معتبر همچنان بالاترین رتبه را خواهد داشت.

پردازش زبان طبیعی

تعدادی از سیستم‌های اخیر ساخته شده توسط Google بر توانایی درک زبانی که به طور طبیعی توسط انسان صحبت می‌شود و پردازش آن برای تطبیق عبارت‌های جستجو و محتوای آنلاین با زمینه مناسب تمرکز دارند. این سیستم ها بسیار فراتر از روزهای اولیه جستجو هستند، زمانی که رتبه بندی ها اساساً بر اساس تطبیق کلمات کلیدی بود و در عوض به دنبال درک هدف جستجو و ارتباط واقعی هستند.

نمونه هایی از جایی که NLP وارد عمل می شود، از درک همه راه های مختلف ارتباط افراد با کفش – کفش، کفش ورزشی، چکمه، مقرنس، مقرنس، کفش کتانی – تا توانایی تمایز بین مصرف کنندگانی که به دنبال خرید ساعت مچی هستند، توسط کسانی که می خواهند. برای تماشای آنلاین فیلم‌ها، حتی زمانی که آن‌ها عبارت مبهم مانند «تماشا آنلاین» را جستجو می‌کنند.

سیستم‌هایی که به این چالش‌ها برای جستجوی Google پاسخ می‌دهند عبارتند از:

  • برت
  • تطابق عصبی
  • سیستم نمره دهی قبولی
  • RankBrain
  • مامان

آنچه باید بدانید:

مطلقاً نیازی به تطبیق کلمات کلیدی با پرس و جوها نیست و اطمینان حاصل کنید که صفحاتی برای هر تغییری از کلمات کلیدی هدف خود دارید. سیستم‌های Google به اندازه کافی هوشمند هستند تا ارتباط متنی را به همان روشی که یک انسان تشخیص می‌دهد، تشخیص دهد. سرمایه گذاری منابع برای ایجاد محتوای اصلی و آموزنده برای سئو بسیار مهمتر است.

ارزیابی تجربه کاربری

از آنجایی که سرعت صفحه و سازگاری با موبایل به عوامل رتبه‌بندی تبدیل شده‌اند، گوگل همچنان به تلاش وب‌مسترها و سئوکاران برای بهبود تجربه کاربری خود ادامه می‌دهد. در سال‌های اخیر، گوگل شروع به نمایش معیارهای اولیه وب در کنسول جستجو و ابزار PageSpeed ​​Insights کرده است. معیارهای کلیدی در این گزارش – رنگ محتوای برتر، تاخیر ورودی اول و جابجایی تجمعی – نشان می دهد که یک سایت چقدر سریع و کاربر پسند است.

علاوه بر این، امنیت سایت نیز به یک عامل مهم رتبه بندی تبدیل شده است. وب‌سایت‌هایی که از HTTPS استفاده نمی‌کنند، احتمالاً به سختی می‌توانند از وب‌سایت‌های ایمن با ارتباط و اعتبار مشابه پیشی بگیرند.

جدا از سرعت و امنیت، گوگل اصالت و قابلیت اطمینان را نیز به عنوان عوامل مهمی در نظر می گیرد که بر تجربه کاربر در SERP تأثیر می گذارد. سیستم‌هایی که چالش‌های تجربه کاربر برای جستجوی Google را برطرف می‌کنند عبارتند از:

  • سیستم تجربه صفحه
  • سیستم محتوای مفید
  • سیستم Deduplication
  • سیستم محتوای اصلی
  • سیستم های اطلاعاتی قابل اعتماد

آنچه باید بدانید:

استفاده از HTTPS و انجام هر کاری که می توانید برای سرعت بخشیدن به سایت خود انجام دهید واضح است که مهم است. وب مسترها باید از پیشنهادات ارائه شده در ابزار PageSpeed ​​Insights پیروی کنند تا تجربه کاربری خود را تا حد امکان بهبود بخشند.

همچنین، اطمینان از منحصربفرد بودن و مفید بودن محتوای سایت شما بسیار مهم است. آدم خواری کردن محتوای خود، به ویژه از طریق تکرار، یک مشکل است و باید از آن اجتناب کرد. اعتماد باید با بررسی مداوم محتوا و حتی استخدام نویسندگانی که شهرت خوبی دارند ایجاد شود.

تشخیص هرزنامه

از زمانی که رتبه‌بندی جستجوی ارگانیک به عنوان منبع مهم ترافیک شناسایی شد، سئوکاران بی‌وجدان سعی کردند الگوریتم گوگل را تقلب کنند تا سایت‌های خود یا سایت‌های مشتریانشان را بالاتر ببرند. گوگل از تیم هرزنامه وب به طور خاص برای مبارزه با محتوا و پیوند هرزنامه استفاده می کند.

سیستم‌هایی که به چالش‌های هرزنامه برای جستجوی Google رسیدگی می‌کنند عبارتند از:

  • سیستم های تشخیص هرزنامه
  • سیستم تحلیل لینک
  • رتبه صفحه
  • سیستم Deduplication
  • سیستم های تنوع اشیاء
  • سیستم دامنه مطابقت دقیق
  • سیستم ها را بر اساس حذف تنزل دهید

آنچه باید بدانید:

به‌روزرسانی‌های اصلی جگر، پنگوئن و پاندا و انتشارات بعدی آن‌ها در شناسایی، نادیده گرفتن یا حتی جریمه کردن منابع و کاربران تکنیک‌های هرزنامه سئو بسیار مؤثر بوده است. این سیستم‌ها تبادل لینک، لینک‌های پولی، مزرعه‌های لینک، «محتوای نازک» را شناسایی می‌کنند و نه تنها پیوندهایی را که به عنوان لینک‌های باکیفیت، سرمقاله‌ای و ارگانیک درک نمی‌شوند نادیده می‌گیرند، بلکه وب‌سایت‌هایی را که به طور مداوم چنین ارتباطاتی را ارائه می‌دهند جریمه می‌کنند.

برای سئوکاران مهم است که روی افزایش اعتبار یک وب سایت از طریق رشد لینک با کیفیت بالا – معمولاً از طریق روابط عمومی دیجیتال – و همچنین رد فعالانه پیوندهای اسپم که به سایت اشاره می کنند، سرمایه گذاری کنند.

الگوریتم های خاص

در شرایط استثنایی، مانند بلایای ملی، بیماری های همه گیر جهانی، و حتی رویدادهای مهم محلی، جستجوگران برای اطلاعاتی از جستجوی اخبار تا یافتن خطوط کمک به Google مراجعه می کنند. گوگل الگوریتم های ویژه ای را برای پردازش چنین درخواست هایی توسعه داده است. سیستم هایی که چالش های جستجوی غیرمعمول را برطرف می کنند عبارتند از:

  • سامانه اطلاعات بحران
  • سامانه خبری محلی

آنچه باید بدانید:

اکثر وب سایت های تجاری نباید با این سیستم ها سر و کار داشته باشند. Google برای نمایش منابع اطلاعاتی قابل اعتماد و تأیید شده بسیار دقت می کند و به طور فعال برای شناسایی منبع اطلاعات نادرست و سرکوب آنها یا برجسته کردن آنها به عنوان منابع غیرقابل اعتماد کار می کند.

اگر سئو را برای یک موسسه خیریه یا یک سازمان ملی/جهانی انجام می دهید که به طور خاص با چنین چالش هایی سر و کار دارد، درک این الگوریتم های خاص مهم است و ممکن است لازم باشد مستقیماً با Google کار کنید تا اطمینان حاصل کنید که اطلاعات صحیح در دسترس افراد نیازمند است. .

راهنمای کامل سیستم های رتبه بندی جستجوی گوگل را بخوانید