منو سایت

Google Attribution Reporting API – آنچه باید بدانید

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
Google Attribution Reporting API - آنچه باید بدانید

اندازه گیری تبدیل تبلیغات بدون کوکی

Google برنامه ای برای حفظ عملکرد دقیق اندازه گیری ها بدون کوکی های شخص ثالث دارد. یکی از پایه‌های این طرح، یک API پیشنهادی برای گزارش اسناد (که قبلاً اندازه‌گیری تبدیل نامیده می‌شد) است.

API گزارش Attribution برای پشتیبانی از اندازه‌گیری عملکرد زمانی که تبدیل بدون کوکی‌های شخص ثالث یا مکانیسم‌های ردیابی انجام می‌شود، در نظر گرفته شده است.

اصل اساسی از روش سنتی ردیابی نگاشت هویت کاربر بین سایت ناشر و سایت تبلیغ کننده جدا می شود. نمودار زیر نمای کنار هم از وب امروز (هویت یکپارچه) و وب فردا (هویت تقسیم شده) را نشان می دهد که توسط پیشنهاد Google Privacy Sandbox پیش بینی شده است.

Google Attribution Reporting APIاین امر حریم خصوصی را تضمین می کند، اگرچه این سؤال را باز می گذارد که چگونه اطمینان حاصل شود که داده های تبدیل برای اهداف ردیابی به تبلیغ کننده باز می گردند. برای حل این مشکل، گوگل پیشنهاد می کند که ردیابی را به دو بخش جداگانه تقسیم کند:

گزارش سطح رویداد

این اطلاعات مربوط به یک رویداد تبدیل واقعی است. این اطلاعات به صورت محلی در دستگاه خود کاربر ذخیره می شود، جایی که محرمانه باقی می ماند.

گزارش در سطح کل

اینها گزارش‌هایی هستند که به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهند معیارهای کلی کمپین‌های خود را بدانند – مانند ROI، نرخ تبدیل و غیره. – اما بدون اینکه بتوانیم به رویدادهای فردی تقسیم شویم. علاوه بر محافظت از حریم خصوصی ارائه شده با قرار دادن افراد در گروه های بزرگ، نویز اضافی (داده های تصادفی برای محو کردن دقت داده ها) اضافه می شود.

در این زمان، تبلیغ‌کنندگان نیازی به اعمال هیچ تغییری در تنظیمات ردیابی کمپین خود ندارند. با این حال، تبلیغ‌کنندگان باید بپذیرند که گزارش‌دهی در آینده به جزییات گذشته نخواهد بود. بهبود جمع آوری داده های شخص اول بهترین راه برای اطمینان از دوام طولانی مدت استراتژی های تبلیغاتی است.

البته، هم متا و هم گوگل مدتی است که برای «پر کردن» شکاف‌های پوششی ناشی از از دست دادن فعلی (محدود) کوکی‌های شخص ثالث، بر تکنیک‌های مدل‌سازی داده‌ها تکیه کرده‌اند. این واقعیت که گزارش‌دهی پلتفرم تبلیغاتی تصویری گسترده از آنچه اتفاق می‌افتد ارائه می‌کند، به جای درک دقیقی از جایی که تبدیل‌ها از کجا می‌آیند، مفهومی است که تبلیغ‌کنندگان از قبل با آن آشنا هستند.

API گزارش انتساب بخشی از طرح بزرگتر Privacy Sandbox است و می‌تواند به عنوان بخشی از آزمایش‌های اولیه Chrome آزمایش شود. گوگل این ایده را در طول زمان بر اساس نتایج این آزمایشات توسعه خواهد داد. منتظر بروزرسانی های جدید باشید. مدیران حساب ما مشتریان را از هرگونه تغییر ضروری مطلع خواهند کرد.