

هوش مصنوعی نقش شما را به عنوان یک CMO کسری، علیرغم آنچه که مغزها و استادان می فروشند، اساساً تغییر نمی دهد.
آیا از هوش مصنوعی می ترسید؟
به نظر می رسد ژانویه 2020، زمانی که همه گیری تازه شروع به جلب توجه کرده بود. یادم می آید که به ورزشگاهم در فیش تاون فیلادلفیا رفتم و با صاحبش درباره این “ویروس عجیب” صحبت کردم. او فکر نمی کرد که این کار مهمی باشد. من فکر کردم ممکن است تا 4 جولای قفل شود. واضح است که هیچ کدام از ما حق نداشتیم.
اینجاست که ما با هوش مصنوعی هستیم.
افرادی هستند که می ترسند چگونه همه چیز تغییر کند.
و دیگرانی که کاملاً نادان هستند.
من فکر میکنم دانشگاهها نسبت به پیامدهای دانشجویانی که پایاننامهها و مقالهها را با درخواستهای متعدد مینویسند، کاملاً نگران هستند. مشابه انقلابی که ویکی پدیا ایجاد کرد، اما این بار بسیار چشمگیرتر.
در بازاریابی، تاکتیک هایی وجود دارد که مستقیماً بر:
- نویسندگان محتوا: اگر تا به حال از منبعی مانند WriterAccess برای ایجاد وبلاگ یا مقاله استفاده کرده اید، ممکن است 0.1 تا 0.12 دلار به ازای هر کلمه برای بهترین بهترین نویسنده ها پرداخت کرده باشید (من از شرکت کنندگان سابق Jeopardy صحبت می کنم!). من باید تصور کنم که این نویسندگان حداقل یک هوش مصنوعی دارند که اولین پیش نویس مقاله هایشان را بنویسد، سپس فقط برخی ویرایش های جزئی انجام دهند و هزینه خود را دریافت کنند.
- کپی رایترها: من می بینم که این افراد واقعاً روی استفاده از هوش مصنوعی تمرکز می کنند. پایان نامه ای که من دوست دارم این است که کپی رایترها از هوش مصنوعی برای جمع آوری ایده های خلاقانه استفاده می کنند و زمان پیدا کردن ایده بزرگ را کاهش می دهند. ابزارهایی مانند جاسپر میتوانند به ایجاد سرفصلها، کپی آگهی، کپی ایمیل کمک کنند و کاملاً میتوانند از یک کپینویس پشتیبانی کنند. با این حال، من فکر می کنم هنر کپی رایتینگ در حال حاضر از دست روبات ها در امان است. ملاحظات زیادی برای یک کپی خوب وجود دارد که دستور ساده جاسپر قابل تکرار نیست.
- آژانس های بازاریابی: نوشتن محتوای قالب برای وب سایت ها؟ آیا یک صفحه درباره ما قابل خواندن تر ایجاد می کنید؟ به خاطر کاهش رنج در بین تمام بشریت، امیدواریم آژانسها از هوش مصنوعی برای کمک به این شر ضروری استفاده کنند.
اوضاع تغییر خواهد کرد.
اما دوباره، تنها ثابت در زندگی این است که همه چیز تغییر می کند.
اگر بیش از چند سال است که در بازی کسب و کار بوده اید، پیشرفت های دیگری را دیده اید.
برای مثال کریپتو را در نظر بگیرید.
در نوامبر 2021 شاهد رکوردهای بی سابقه قیمت بیت کوین و اتریوم بودیم. اگر در این دنیا حضور داشته اید، احتمالاً در مورد سازمان های غیرمتمرکز خودمختار (DAO) شنیده اید که کارهای شگفت انگیز و خلاقانه ای را با قراردادهای هوشمند و توکن های آنها انجام می دهند. .
سپس بازار شاهد یک اصلاح بزرگ بود و بیش از 700 میلیارد دلار ارزش بازار را در 6 ماه از بین برد.
برخی می گویند کریپتو مرده است، اما واضح است که فناوری زیربنایی اینجا باقی مانده است. توسعه نرم افزار قرارداد هوشمند اتریوم Solidity از 7 سال پیش آغاز شد و در مقایسه با حرکت رو به بالا کریپتو پیشرفت چشمگیری داشته است.
زمانهای بالای قیمت توکن، برخی از بهترین توسعهدهندگان جهان را به همکاری در پروژههای منبع باز جذب کرده است که فناوری را با جهش به جلو برده است. این فناوری به آرامی (و در برخی موارد به سرعت) راه خود را به زندگی روزمره ما در زمینه بانکداری، رعایت مقررات، بیمه، مدیریت زنجیره تامین و موارد دیگر باز می کند.
چیزی که میخواهم شما را از این مقایسه حذف کنید این است که هوش مصنوعی در حال حاضر در “سطح بالای” جریان اصلی است … و فضای زیادی برای افزایش محبوبیت دارد. درباره ChatGPT در ایستگاه های رادیویی شهرهای کوچک، در جلسات PTA دبیرستان، در اجلاس سران جهانی رهبران تجاری (درست مانند بیت کوین) صحبت می شود. تمرکز جهانی روی فناوری وجود دارد… و این تمرکز در نقطهای از بین خواهد رفت.
پیامدهای هوش مصنوعی در زندگی روزمره ما نفوذ خواهد کرد. ممکن است در ابزارهایی مانند Notion با انتشار Notion AI متوجه آن شویم، و همچنین ممکن است متوجه نشویم که ابزاری دارای هوش مصنوعی در هسته خود است. آیا ده سال بعد کسی خواهد گفت “ماشین من هوش مصنوعی دارد!” یا اینکه آنها به سادگی قدردانی خواهند کرد که ماشین آنها درخواست های آنها را بهتر درک می کند و تجربه یکپارچه تری ارائه می دهد؟
مسابقه هوش مصنوعی موتور جستجوگر بزرگ نمونه ای از تبلیغات مرتبط با هوش مصنوعی است. بله، روشی که گوگل رتبهبندیها را نمایش میدهد میتواند تغییر کند… من شنیدهام که افراد سئو درباره اینکه چگونه ممکن است گوگل دیگر قطعههای غنی را نمایش ندهد و در عوض خودشان با موتور هوش مصنوعی خود به پرسش پاسخ دهند، صحبت میکنند. شاید بینگ با مشارکت خود با OpenAI به نحوی از سهم بازار زیر 10 درصد خود خارج شود تا صاحب آن شود، چه؟ 15 درصد؟ 20 درصد بازار؟
آیا این مهم است من حدس می زنم اما واقعاً برای کاربر انقلابی نیست. ما تجربه بهتری خواهیم داشت، اما پس از آن به سرعت خود را با آن وفق خواهیم داد.
هوش مصنوعی در حال فراگیر شدن است. بخشی از زندگی روزمره ما به گونه ای است که (باید) باعث شود که احساس کنیم حتی آنجا نیست. گفتن چیزی که “با هوش مصنوعی نیرو می گیرد” به نظر می رسد یک رویداد کارآفرینی دبیرستانی است که در آن همه دانش آموزان ادعا می کنند که پروژه آنها از یک “الگوریتم” استفاده می کند.
بنابراین OOP کسری چه کاری می تواند انجام دهد؟
همان کاری که در زمان عرضه TikTok انجام دادیم. این همان کاری است که وقتی Clubhouse در توییتر پرطرفدار بود انجام دادیم. ما همان کاری را انجام میدهیم که وقتی Leadpages و سپس Clickfunnels ساخت قیفها و صفحات فروش را آسان کردند، انجام دادیم…
ما این ابزارهای جدید را در استراتژی خود برای مشتریان خود گنجانده و آنها را در زمان مناسب پیاده سازی می کنیم.
همین کار شماست.
CMO های جزئی مشکلات بزرگ تری را حل می کنند. هنگامی که تمرین CMO کسری خود را می سازید، این باید شعار شما باشد. هر چه مشکل بزرگتر باشد، پاداش بزرگتر برای مشتری شما، برای مشتریان آنها و برای شما و حساب بانکی شما خواهد بود.
آنچه شرکت ها در عصر جدید هوش مصنوعی از CMO خود نیاز دارند
مدیران عامل عصبی یا حواس پرت ممکن است از شما بخواهند که تمام تمرکز خود را بر روی هوش مصنوعی متمرکز کنید، و برای اکثر مشاغل، این استفاده مناسب از زمان شما نیست.
در عوض، یک کلمه وجود دارد که دقیقاً آنچه شرکت ها به آن نیاز دارند را توصیف می کند … و آن کلمه رهبری است.
CMO پاره وقت، CMO موقت و CMO تمام وقت همگی یک نیاز اساسی دارند: رهبر بخش بازاریابی خود باشند و تیم را برای رسیدن به رویاهای مدیر عامل و/یا هیئت مدیره تشویق کنند.
هوش مصنوعی به ابزاری در کمربند ابزار شما تبدیل می شود. همچنین ابزاری در کمربند ابزار رقیب مشتری شما است.
چند سال پیش، من بهعنوان مدیر ارشد مالی کسری برای یک شرکت سهامی خاص کار میکردم و به یاد دارم که نگرانیهایم در مورد افزایش CPM را برای چند هفته در فیسبوک به اشتراک گذاشتم. پاسخ او ابدی بود:
“این به طور یکسان بر ما و رقابت ما تأثیر می گذارد. به خاطر آن خوابتان را از دست ندهید. به دعوا ادامه دادن.”
چه نصیحت ساده و طلایی
در مورد هوش مصنوعی هم همینطور.
نویسندگان محتوای هوش مصنوعی با تولیدکنندههای صدای واقعی که روی نمایش اسلایدی از تصاویر تولید شده توسط DALL-E ترکیب شدهاند، تاکتیکی ترسناک و بدیع به نظر میرسد… و ممکن است چنین باشد. اما این فقط یک تاکتیک است.
و این وظیفه شماست که تصمیم بگیرید آیا این تاکتیک درست است یا نه.
این وظیفه شماست که بدون توجه به ابزارها و تاکتیک هایی که ظاهر می شوند، بهترین مسیر را ترسیم کنید.
اغلب اولین چیزی که یک کسب و کار به آن نیاز دارد ردیابی سرتاسر منبع اصلی خرید است. یا فقط یک پیشنهاد ثابت دارید. یا تمرکز بر یک کانال تبلیغاتی تا 10 برابر فروش محصول قهرمان خود. یا فروشنده ای که با تمام شرکت کنندگان در وبینار که کل وبینار 60 دقیقه ای را در آنجا اقامت داشته اند اما خرید نکرده اند تماس می گیرد.
برای اکثر شرکتها، هوش مصنوعی تنها تاکتیک دیگری است که هیجانانگیز و انقلابی به نظر میرسد، اما در واقع یک ابزار سطح 5 است و شرکت در سطح 1 گیر کرده است.
اصول کسبوکار مانند ردیابی، ایجاد کنترلهای تبلیغاتی، ایجاد افزایش محصول برای به حداکثر رساندن ارزش طول عمر مشتری، جمعآوری و اشتراکگذاری ارجاعها، و ارائه یک تجربه مشتری در سطح جهانی تا پایان زمان ادامه خواهد داشت. هوش مصنوعی اینجاست تا بماند و بله، همه چیز را تغییر می دهد، اما نوشدارویی برای سودآوری نیست که برخی از بازاریابان می خواهند.
متمرکز بمان. در خط خود بمانید فروش بیشتری داشته باشید. به دنبال میوه های کم آویزان باشید که بتوانید روی آن از هوش مصنوعی استفاده کنید. کار کپی رایتر مورد علاقه خود را در برابر بازنویسی هوش مصنوعی آزمایش کنید و ببینید چه کسی برنده است.
برای تکان دادن چکش هوش مصنوعی آماده باشید، اما با آن مانند یک ابزار رفتار کنید.
به دعوا ادامه دادن.