

شما می توانید با به اشتراک گذاری محتوا و اطلاعات آنلاین یک برند آنلاین ایجاد کنید که ارزش ها و قابلیت های شما را نشان دهد. حتی اگر به ندرت از رسانههای اجتماعی استفاده میکنید، هر چیزی که پست میکنید، به اشتراک میگذارید یا به آن پاسخ میدهید، به این روایت عمومی کمک میکند.
این روزها رفتار آنلاین شما به اندازه رفتار آفلاین شما اهمیت دارد. توسعه برند شخصی شما در رسانه های اجتماعی نیازمند تلاش است، اما اگر آن را به خوبی انجام دهید، ممکن است شغل بعدی خود را پیدا کنید یا تماس های ارزشمندی ایجاد کنید.
بخشهای زیر به شما کمک میکند تا بفهمید برای ایجاد حضور آنلاین و موفقیت بلندمدت در این دنیای دیجیتال چالشبرانگیز چه چیزی لازم است. بنابراین، بدون بحث بیشتر، بیایید شروع کنیم.
حساب های رسانه های اجتماعی خود را به روز کنید
با انتخاب حسابهای رسانههای اجتماعی که میخواهید روی آنها تمرکز کنید، شروع کنید و هر حساب قدیمیتری را که دیگر استفاده نمیکنید حذف کنید. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات شما دقیق است و پروفایل های کوتاهی با روایتی از پس زمینه خود و یک تصویر نمایه رسانه های اجتماعی قوی ایجاد کنید.
هر کانال رسانه های اجتماعی ویژگی های منحصر به فردی دارد، بنابراین برای یافتن صدای خود در پلتفرم و رساندن پیام خود به مخاطبان خود کمی زمان بگذارید.
به عنوان مثال، در اینجا دو رویکرد متفاوت از یک برند در لینکد و اینستاگرام وجود دارد.

همانطور که می بینیم، لینکدین رویکرد و لحن صدای حرفه ای تری دارد، در حالی که همین برند از شعار پرانرژی و جذاب تری (“ساخته شده برای خنک، آرام و امن”) برای حساب اینستاگرام خود استفاده می کند.
حوزه تخصصی خود را مشخص کنید
هر کس در چیزی متخصص است، چه ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای با کیفیت یا داشتن درک جامع از یک جایگاه خاص.
وقت آن است که چند چیز دیگر را امتحان کنید؟ به محتوایی فکر کنید که ایجاد کرده اید و بیشترین تعامل را از سوی مخاطبان شما داشته است. آیا می توان این را با محتوای دیگر دوباره ایجاد کرد یا چیزی را برای تعامل مجدد با ابزار دوباره ساخت؟
دنبال کنندگان شما شروع به درک شما به عنوان یک رهبر در زمینه انتخابی خود می کنند، هر چه محتوای متمایزتر و جالب تر در آن ایجاد کنید.
در اینجا نمونه ای از Moosend است، ارائه دهنده خدمات ایمیل مارکتینگ که محتوای بازاریابی ایمیلی را به اشتراک می گذارد.

یکی دیگر از نمونههای عالی سرمایهگذاری در یک جایگاه خاص از Red Bull است که محتوای اکشن را به اشتراک میگذارد و به یک رهبر صنعت تبدیل شده است.

به طور منظم مطالب را به اشتراک بگذارید
در روزهای اولیه رسانه های اجتماعی، می توانستید با ارسال پست های بیشتر، تعامل بیشتری ایجاد کنید. امروزه، اما، ارسال بیش از حد باعث خستگی و تحریک می شود. شما میخواهید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، اما با اشتراکگذاری بیش از حد نیاز به آن پیدا نکنید.
برای برندهای شخصی، ارسال سه تا چهار بار در هفته ایده آل است. ترجیحاً روی دو یا سه کانال ترجیحی تمرکز کنید و برای فعال بودن در آنجا تلاش کنید. روزهایی خواهید داشت که پست نمی گذارید، و این اشکالی ندارد. تصمیم بگیرید که کدام شاخص های رسانه های اجتماعی مهم ترین هستند، اطلاعات مربوط به پست های خود را مرور کنید و به یک الگوی موفق توجه کنید.
با استفاده از هشتگ های رسانه های اجتماعی تحقیق کنید، از وب سایت های خبری برای یافتن موضوعات پرطرفدار استفاده کنید و تصاویری مانند عکس ها، اینفوگرافیک ها، انیمیشن ها را ایجاد کنید که به موقع هستند و شانس بیشتری برای ویروسی شدن دارند.
بازاریابی ایمیلی و رسانه های اجتماعی را با هم ترکیب کنید
راه های زیادی برای استفاده از ایمیل مارکتینگ برای افزایش آگاهی از برند خود در رسانه های اجتماعی وجود دارد. ساده ترین راه این است که با حساب های رسانه های اجتماعی خود یک امضا ایجاد کنید و دکمه های رسانه های اجتماعی را به ایمیل های خود اضافه کنید.
یکی دیگر از روش های عالی این است که محتوای خود را در رسانه های اجتماعی از طریق ایمیل با یک خبرنامه ایمیل انتخاب شده به اشتراک بگذارید. شما به راحتی می توانید از یک سرویس ایمیل مارکتینگ مانند Hubspot یا سایر جایگزین های محبوب برای ایجاد آن در خلبان خودکار استفاده کنید.
لیست ایمیل شما می تواند منبع بزرگی از ترافیک برای حساب های رسانه های اجتماعی شما باشد و به شما کمک کند طرفداران وفاداری ایجاد کنید که به طور مداوم با پست های شما درگیر هستند. یک خبرنامه ایمیل میتواند حاوی اطلاعاتی درباره پستهای رسانههای اجتماعی محبوب از حساب اینستاگرام شما، مقالاتی از لینکدین یا حتی جلسات پادکست و ویدیوهای YouTube باشد.
زمانی که صحبت از استفاده همزمان از ایمیل و رسانه های اجتماعی می شود، آسمان محدودیت دارد و اگر این استراتژی را در کسب و کار خود اجرا کنید، از رقبا جلوتر خواهید بود.

آیا می خواهید در بازاریابی محتوا گواهینامه دریافت کنید؟
از ابزارها و کانالها استفاده کنید تا به طور قابل پیشبینی و سودآوری آگاهی، سرنخها، فروش و ارجاعها را افزایش دهید – همه چیزهایی که برای تبدیل شدن به یک استاد واقعی بازاریابی دیجیتال باید بدانید. اینجا کلیک کنید
یک رویکرد منحصر به فرد برای پست های رسانه های اجتماعی خود ایجاد کنید
برای ساختن یک برند اینترنتی شخصی غیرقابل توقف، باید مطمئن شوید که دقیقاً شما را نشان می دهد. آیا می دانید برای حفظ یک برداشت اجتماعی مثبت چه کارهایی را نباید انجام دهید؟
به تعاملات و مطالب خود به عنوان نمونه کار و شخصیت خود نگاه کنید. انتشار مجدد کارهای دیگران (یا تهیه محتوا برای رسانه های اجتماعی) یک حرکت هوشمندانه است، اما نباید تنها استراتژی شما باشد. برای نشان دادن دانش صنعت خود، باید محتوای ارزشمندی را که ایجاد کرده اید نیز ارائه دهید.
برای اینکه محتوای خود را برجسته کنید، باید از منظری تازه به موضوعات مختلف نگاه کنید. به راحتی می توانید دستاوردهای خود را برجسته کنید یا حکایات جالبی از زندگی (مثلاً سفر و سرگرمی ها) درج کنید. به هر حال، رسانههای اجتماعی واقعاً در مورد مردم هستند و اگر به روشی معنادار با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، میتوانید به طول عمر و موفقیت بلندمدت برسید.
به گروه های رهبران فکری بپیوندید
فیس بوک، توییتر و لینکدین فرصت های بی شماری را برای پیوستن به گروه های اختصاص داده شده به زمینه های خاص فراهم می کنند. از تابع جستجو در هر کانال برای جستجوی گروه های مرتبط با حوزه تخصصی خود استفاده کنید. سپس می توانید دانش خود را منتقل کنید و اعتبار برند شخصی خود را تثبیت کنید.
به یاد داشته باشید که گروه های صنعتی می توانند رقابت را افزایش دهند، بنابراین گروه های کوچکتر و مبتنی بر موضوع ممکن است در دستیابی به مخاطبان هدف شما مؤثرتر باشند.

در اینجا برخی از مزایای پیوستن به یک گروه رسانه های اجتماعی آورده شده است:
- برای بازاریابی خود ایده ایجاد کنید
- دریافت انتقادات و پیشنهادات
- دانش خود را آزمایش کنید و مهارت های رهبری را توسعه دهید
- با اشتراک گذاری مطالب ارزشمند به دیگران کمک کنید
- با سایر رهبران فکری ارتباط برقرار کنید
- فرصت های جدید را کشف کنید
- شما را مسئول می داند
هنگامی که به گروه های رسانه های اجتماعی انتخابی خود پیوستید، با خیال راحت به گفتگوها بپیوندید و دیدگاه های اصلی خود را ارائه دهید. اگر فقط به یک گروه بپیوندید و شرکت نکنید، هیچ یک از مزایای فوق را تجربه نخواهید کرد.
صدا، تصویر و لحن برند خود را ثابت نگه دارید
بدون شک شما از قبل می دانید که حفظ هویت تثبیت شده خود چقدر مهم است. برای اینکه معتبر و به یاد ماندنی باشید، باید با ایدههای خود و نحوه برقراری ارتباط با آنها سازگاری داشته باشید.
راهنماهای برندسازی شخصی وجود دارد که می توانید از آنها برای یافتن لحن صدایی که برای شما بهترین کار را دارد استفاده کنید. پیدا کردن لحن صدایی که برای کسب و کار شما بهترین کار را دارد ممکن است به آزمون و خطا نیاز داشته باشد.
چیزی فراتر از این است که بگوییم «من میخواهم محتوای آموزشی ایجاد کنم». برای حمایت از استراتژی و اهداف خود باید افکار خود را بیشتر توسعه دهید.
اگر هر یک از نمایههای شما با محتوا یا تصاویری ظاهر میشود که صدای برند شما را منعکس نمیکند، در معرض خطر از بین بردن شهرت بیعیب و نقص آن هستید.
اگر در شناسایی مخاطبان خود و نحوه برقراری ارتباط با آنها مشکل دارید، همیشه می توانید یک نظرسنجی ایجاد کنید. این ابزار می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه چیزی برای برند شما مفید است و مخاطبان شما چه انتظاراتی از شما دارند.
تأثیرگذاران تحقیق
اگرچه مدتی طول می کشد، اما تعامل و کار با اینفلوئنسرها یک رویکرد عالی برای تبلیغ برند شما است. اینفلوئنسرها قبل از اینکه شما را یک اقتدار بدانند باید به خوبی شما را بشناسند.
لینکدین برای ارتباط و تعامل با سایر متخصصان صنعت بسیار عالی است. هنگامی که تأثیرگذاران کلیدی در جامعه خود را شناسایی کردید، شبکه ها، الگوهای انتشار و محتوای آنها را درک کنید تا مناطقی را که می توانید در آنها پیشرفت کنید، شناسایی کنید.

با مشاهده واکنش فالوورها به محتوایی که پست میکنند، بهترین روشها را از برنامههای برندسازی و اجرای آنها بیاموزید. آنها به دلایلی اینفلوئنسر هستند و مطالعه آنها می تواند به شما کمک کند تا برخی از نقاط دردناک را در استراتژی های فعلی خود کشف کنید که می تواند به شما در رشد به سطوح بی سابقه کمک کند.

برند خود را با گذراندن دوره رسانه های اجتماعی و بازاریابی بسازید
درک اصول اولیه مهمترین راه برای رشد برند شما در رسانه های اجتماعی است. با مخاطبان خود ارتباط بهتری برقرار کنید، فرمت های محتوایی را که برای شما مفید هستند شناسایی کنید و یاد بگیرید که چگونه یک استراتژی ایجاد کنید تا بتوانید مسیر اقدام خود را برنامه ریزی کنید.
با این حال، ساخت رسانه های اجتماعی شما می تواند یک کار چالش برانگیز باشد زیرا تغییرات مداوم در هر پلت فرم رسانه های اجتماعی وجود دارد. همچنین باید بدانید که هر پلتفرم چگونه کار می کند و چگونه از آن برای دریافت پیام خود استفاده کنید. شما باید به سرعت کانال های موثر جدید و چگونگی افزایش عملکرد خود را بیاموزید.
برای به دست آوردن همه اینها، سرمایه گذاری در پلتفرم های دوره های تخصصی برای درک عمیق تر از موضوعات خاص می تواند قوانین را تغییر دهد و به شما کمک کند افق های خود را گسترش دهید و پایه ای محکم بسازید.

موضوعات مختلف مانند تبلیغات گوگل، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی محتوا و بسیاری موارد دیگر میتوانند بخشهای کوچکی باشند که برای ایجاد یک حضور قوی در رسانههای اجتماعی به آن نیاز دارید.
گرفتن
رسانه های اجتماعی چیزی است که در دنیای امروز وجود دارد و نداشتن حضور آنلاین قوی در آنجا می تواند زندگی کلی شما را به ویژه در دنیای تجارت به شدت تحت تاثیر قرار دهد. داشتن یک برنامه برای نحوه مدیریت جنبههای خاص رسانههای اجتماعی میتواند به شما کمک کند تا به سرعت آن قدرت را ایجاد کنید و از فالوورهای رسانههای اجتماعی خود سرمایهگذاری کنید.
این نکات می تواند به شما کمک کند تا حضور آنلاین قوی داشته باشید، اما همیشه به خاطر داشته باشید که هر برندی اهداف متفاوتی دارد و شما باید برای ایجاد یک داستان موفق در شبکه های اجتماعی، آن را تنظیم کرده و بر اساس آن حرکت کنید.
به یاد داشته باشید، این یک بازی طولانی است و شما باید برای ایجاد یک پایگاه مشتری مستحکم که در نهایت می تواند به مجموعه ای از سرنخ ها تبدیل شود، ثابت قدم باشید. تا زمانی که این اتفاق نیفتد، به کانال های رسانه های اجتماعی خود ادامه دهید.