5 مرحله برای بازاریابان برای آماده شدن برای شکستن کوکی های آینده

5 مرحله برای بازاریابان برای آماده شدن برای شکستن کوکی های آینده

آیا رابطه ای بین یک بازاریاب و یک کودک 4 ساله وجود دارد؟

حدس بزن چی شده؟ هر دو عاشق شیرینی هستند.

بازاریابان بازدیدکنندگان وب سایت، ورود به سیستم، سبد خرید و موارد دیگر را با این کوکی ها ردیابی می کنند. اما اخیراً کوکی‌ها، آن فایل‌های متنی کوچک با داده‌های کوچک، در خطر واقعی هستند. گوگل پایان کوکی های شخص ثالث در مرورگر کروم خود را اعلام کرده است. بسیاری از معامله گران نگران همین پیام هستند.

برای تنظیم رکورد، Google کوکی‌های شخص ثالث را با ردیابی کاربر جدید جایگزین نمی‌کند و همچنین قصد دارد پشتیبانی از کوکی‌های شخص ثالث را حذف کند. بازاریابان سال هاست که از کوکی ها برای کارایی و بهره وری استفاده می کنند. اما زمانی که گوگل برنامه خود را برای حذف کوکی های شخص ثالث از مرورگر کروم تا سال 2022 اعلام کرد – برای بسیاری شوکه شد.

حفاظت از حریم خصوصی و ناشناس بودن دو دلیل اصلی این مرحله هستند. می خواهد نتایجی را برای تبلیغ کنندگان و بازاریابان ارائه دهد و در عین حال از داده های مشتری محافظت کند.

اگرچه گوگل کروم اولین کسی نیست که از سیستم کوکی های شخص ثالث خارج می شود، اما بیشترین نفوذ را دارد، زیرا بیش از 56 درصد از بازار مرورگرهای وب، یعنی نیمی از کل ترافیک جهانی را در اختیار دارد.

اصولی که می توانید انتظار داشته باشید

این موضوع مهم توسط بازاریابان، شرکت‌های فناوری تبلیغات و آژانس‌ها به خوبی مورد استقبال قرار نگرفته است. مدیران ارشد و معاونان رئیس جمهور مجموعه ای از پاسخ های بداهه ارائه کردند. اما سوال اصلی این است که آیا معامله گران باید از چیزی بترسند؟

حقیقت این است که تلاش‌های Google Chrome برای حفظ حریم خصوصی می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر دنیای بازاریابی داشته باشد. برای روشن بودن، یک سیستم کوکی شخص ثالث به سختی برای کسی آشنا است. هیچ سفارشی سازی تبلیغات یا کسب درآمد از صفحات وب وجود نخواهد داشت. این منجر به نابودی کل اکوسیستم بازاریابی و تبلیغات خواهد شد.

اگرچه حقیقت مطلق درست جلوی چشمان شماست، اما همیشه در هر شرایط سختی یک خط نقره ای وجود دارد. خوب، ما در مورد تغییر صحبت می کنیم – تغییر قابل توجه در بازار مصرف. شما می توانید تغییرات شدید را در آینده ببینید و بهترین راه برای آماده شدن برای آنها این است که “تغییر را در آغوش بگیرید”.

بازارها سریعتر از بازاریابی تغییر می کنند. تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که به عنوان یک برند مصرف کننده دوباره اختراع و متحد شویم. این نقطه تکیه به شما کمک می کند تا خود را تنظیم کنید. در نهایت، می توانید جایگزین های جدیدی پیدا کنید و از طریق این تغییر حرکت کنید.

حقیقت پشت کوکی فرو می پاشد

در اینجا حقایقی وجود دارد که بازاریابان باید بدانند:

● بازاریابان متقاعد شده اند که گوگل سرمایه گذاری در ردیابی برنامه ها را متوقف خواهد کرد. اما در گزینه های دیگر سرمایه گذاری خواهد کرد. گوگل در حال حاضر اولین قدم خود را با جعبه ایمنی جدید خود برداشته است، فناوری هایی که گروه های افراد را به جای افراد ردیابی می کند.

● همه کوکی ها ممنوع نیستند. اگر فکر می کنید همه کمپین های بازاریابی کوکی شما بیهوده است، اینطور نیست. اعلامیه 2021 گوگل عمدتاً بر روی اتصالات شخص اول متمرکز بود. این بدان معنی است که هر داده شخص اولی که از وب سایت خود دریافت می کنید مستقل باقی می ماند. شما می توانید داده های مربوط به بازدیدکنندگان وب سایت خود را بدون تکیه بر کوکی های خارجی ردیابی کنید.

● درهای جدیدی را برای نوآوری در دنیای تبلیغات و بازاریابی باز خواهد کرد. خبر مرگ کوکی بسیاری از بازاریابان را متحیر کرد. با این حال، نمی‌توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم که ایجاد ابزارهای جایگزین حتی در زمان‌های فرصت‌های کمتر مانند شکستن کد جادویی بازاریابی است. به عنوان یک بازاریاب، ارائه تبلیغات نوآورانه، پنجره های بازشو و سایر روش های خلاقانه برای مشارکت بخشی از کار ما است. این چالش جدید کوکی به ما کمک می کند تا از عضلات خلاق خود به طور موثر در برند خود استفاده کنیم. به طور خلاصه، اکنون زمان نوآوری، ایجاد و گسترش است.

● بیشتر از حذف کوکی‌های شخص ثالث، بازاریابان نگران دلیل حذف تدریجی هستند. دلیل آن این است که با کوکی های شخص اول گوگل کروم، می توانید به طور کامل از عملکرد تبلیغاتی گوگل استفاده کنید. همچنین می توانید از ابزارهایی مانند Privacy Sandbox استفاده کنید. این می تواند بدون هیچ گونه پشتیبانی از کروم، ضربه بزرگی به خود بگیرد.

نحوه آماده شدن برای آخرالزمان بیسکویت

این تغییر می تواند یک معامله واقعی در دنیای تبلیغات باشد، اگرچه ما پاسخ هر سوالی را نمی دانیم. ما می دانیم که تغییر جزر و مد قابل توجهی در راه است. بله، تنظیم دقیق چند استراتژی و تنظیم آنها دشوار است، اما غیرممکن نیست.

زیرا شما فعالانه به دنبال راه حل های هوشمند هستید. در اینجا پنج راه وجود دارد که می توانید حتی در این هرج و مرج آماده شوید و از رقبای خود جلوتر بمانید:

● روی یک استراتژی داده اول سرمایه گذاری کنید

در دنیایی بدون کوکی، سازماندهی داده های شخص اول شما امری کلیدی است. همانطور که قبلاً بحث شد، اطلاعات شخص اول مانند گنجینه ای است که می توانید آن را از بینندگان خود بیرون کنید. مخاطبان شما به خاطر این ژست به شما احترام خواهند گذاشت. در حالی که بسیاری از برندها در حال حاضر برای همین تلاش می کنند، توسعه راه های خلاقانه جدید برای سرمایه گذاری در اولین استراتژی داده بسیار مهم است.

شما می توانید داده های مطابق با GDPR را جمع آوری کنید تا مخاطبان خود را بدون تکیه بر شخص ثالث هدف قرار دهید. همچنین به شما کمک می کند تا با استفاده از داده های کاربر بخش بندی شده، جریان های درآمد جدیدی ایجاد کنید. پلتفرم هایی مانند CRM، CDP (پلتفرم داده های مشتری) و سیستم های صورتحساب برای این منظور بهترین هستند.

آمارهای اخیر از eMarketer اشاره می کند که 85٪ از بازاریابان ایالات متحده گفته اند که بهبود استفاده آنها از داده های شخص اول یک اولویت بزرگ است.

● ایجاد مخاطب هرگز قدیمی نمی شود

مردم می‌خواهند برندها و شرکت‌ها مسئولیت بیشتری در قبال حریم خصوصی و داده‌های خود داشته باشند. با اعتماد و اعتبار شروع به ساختن مخاطبان خود کنید. می توانید شروع به جمع آوری اطلاعات مورد نیاز خود کنید و بقیه را رها کنید.

همه ما می‌دانیم که در سال‌های اخیر تغییر بزرگی به سمت اتوماسیون بازاریابی صورت گرفته است و آمارها می‌گویند که 92 درصد از سرمایه‌گذاری بازاریابی به سمت اتوماسیون می‌رود، این امر به کسب‌وکارها کمک می‌کند مشتریان خود را بهتر درک کنند و با مرتبط‌ترین رسانه‌ها به مخاطبان خود خدمت کنند، و اینطور نیست. همه جا برو شما می توانید در DMP ها (پلتفرم های مدیریت داده ها) مخاطب بسازید و مخاطب را غنی سازی کنید. با قدرت فعال سازی محتوا و رسانه، می توانید از صفر شروع کنید.

هیچ گلوله نقره ای برای موفقیت در ایجاد یک مخاطب وفادار وجود ندارد. تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که در استراتژی خود تجدید نظر کنید و داده های کاربر را مدیریت، جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنید. در مورد دوم، برای راحتی کار فقط می توان آن را با یک شناسه واحد مانند یک ایمیل ساده مرتبط کرد.

● تا حد امکان شفاف باشید

در دنیایی پر از محتوای رقیق، با شفاف بودن برای مشتریان خود متمایز شوید. شما می توانید با صادق بودن در چشم مخاطبان خود بر موانع غلبه کنید. ویترین پشت صحنه همچنین می توانید داده های آنها را که با آنها کار می کنید برای ایجاد اعتماد و قابلیت اطمینان به اشتراک بگذارید.

این باعث بهبود ارتباطات بین برند شما و مخاطبان می شود.

برای مثال، لطفاً بنرهای پاپ آپ کوکی Evian و نحوه تنظیم تنظیمات برگزیده کوکی ها را با شفاف بودن ببینید. آنها با شفاف بودن به مشتریان خود آرامش می دهند.

● با دیدگاهی جدید به جنبه فنی خود دسترسی پیدا کنید

کسب دانش در مورد اینکه چگونه داده های جمع آوری شده می تواند بر استراتژی های بازاریابی جدید شما تأثیر بگذارد ضروری است.

تأثیر استهلاک کوکی می تواند به شما کمک کند راه حل های چندگانه فناوری را دنبال کنید. حتی برای کانال های مختلف مانند فیس بوک، گوگل؛ به شما امکان می دهد ایده های جدید را طوفان فکری کنید.

همانطور که می توانید تصور کنید، گوگل و فیس بوک هیچ برنامه ای برای محدود کردن فرصت های درآمدزایی آینده خود با این تغییر کوکی جدید ندارند. اگر چندین راه حل فنی را آزمایش می کنید، تست اتصال مهم تر خواهد بود، اما غیرممکن نیست.

برای محافظت از برند خود در برابر هر نوع عواقب قانونی، به استراتژی های اساسی بازگردید. از تبلیغات بیش از حد هدفمند، تبلیغات PPC استفاده کنید و در نظر بگیرید که چگونه می توانید بدون کوکی به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید.

● تجربه مشتری را در اولویت قرار دهید

ما در حال ورود به دنیای خصوصی هستیم که در آن الزامات و رضایت مشتری در درجه اول اهمیت قرار دارد. از درخواست رضایت تا ساخت کمپین‌های جدید، مهم است که تجربه کاربر را همیشه در ذهن نگه دارید.

تجربه مشتری نقش متفاوتی در استفاده از برند شما دارد. این می تواند به شما کمک کند تا مخاطبان آینده خود را ارزیابی کرده و نقاط تماس مختلف را تعیین کنید.

آرزوی بهترین بودن از نظر رضایت مشتری برای همه برندها و شرکت ها وجود دارد. مهم نیست که استراتژی های جدید شما چقدر مورد استقبال قرار می گیرند. با این حال، ایجاد یک محیط مقیاس پذیر که نیازهای مشتری شما را برآورده می کند و محتوا را با اهداف کاربر همسو می کند ضروری است.

به طور خلاصه، از قرار گرفتن در قراردادها، مقاله ها یا هر شکل دیگری از محتوا خودداری کنید.

نتیجه

پیگیری یک اکوسیستم کاربرپسندتر می تواند در آینده یک چالش بزرگ باشد. به عنوان بازاریاب، ما همیشه به دنبال بازگشت سرمایه مثبت هستیم و راه طبیعی برای رسیدن به آن، داشتن یک رابطه سالم با مخاطبان است.

اعتماد و قابلیت اطمینان می تواند بر هر چالشی هم برای برندها و هم برای مصرف کنندگان غلبه کند. نتیجه اکوسیستمی خواهد بود که به همه – مصرف کنندگان، بازرگانان و تبلیغ کنندگان – خدمت می کند.

شرکت ها قبلاً شروع به آماده سازی و یادگیری قوانین جدید بازی کرده اند تا بعداً آنها را بشکنند.

حال سوال این است: آیا آماده هستید که در استراتژی بازاریابی خود چرخشی 180 درجه ای داشته باشید؟