

آیا میدانستید که تیمهای نادرست میتوانند برای کسبوکارها هزینه داشته باشند تریلیون ها دلار هر ساله؟ بله شما آن را درست خواندید.
وقتی تیم های فروش و بازاریابی به طور منسجم با هم کار نمی کنند، مانند داشتن یک خلبان و کمک خلبان است که ارتباط برقرار نمی کنند – رسیدن به اهداف و ادامه مسیر دشوار می شود!
در حالی که کلید هماهنگی تیم های فروش و بازاریابی در ارتباطات نهفته است، این تنها راهی نیست که این دو بخش می توانند با هم کار کنند.
در اینجا پنج راه برای هماهنگ کردن یکپارچه تیم های فروش و بازاریابی برای دستیابی به اهداف تجاری آورده شده است.
1. یک برنامه با مشارکت هر دو تیم تهیه کنید
تقریباً 48 درصد از رهبران کمتر از یک روز را صرف برنامه ریزی استراتژیک برای پروژه های خود می کنند. مشکل اینجاست که با برنامه ریزی بسیار کم، برای شرکت ها سخت است که جزئیات را مشخص کنند و تیم های فروش و بازاریابی را هماهنگ کنند. در نتیجه اجرای این برنامه ها برای تیم ها دشوار است.
هنگامی که از برنامه ریزی استراتژیک که شامل هر دو تیم است استفاده می کنید، می توانید با موارد زیر به موفقیت برسید:
- ایجاد یک چشم انداز واحد که سهامداران و کل شرکت را متحد می کند
- استدلال خود را توجیه کنید و از تعصبات و نقص ها دوری کنید
- پیشرفت برند خود را از طریق اهداف مشترک و خاص تر دنبال کنید
برنامه چه باید باشد؟ بیش از برنامه ای از فعالیت های بازاریابی آینده شما، باید تبلیغات فروش آینده شما را نیز مشخص کند.
برنامه ریزی باید همیشه یک خیابان دو طرفه باشد و ارتباط کلیدی است. هر دو بخش باید اهداف و معیارهای خود را به اشتراک بگذارند تا بتوانند در یک صفحه باشند.
یکی از راه های رسیدن به این هدف این است که مطمئن شوید تیم بازاریابی شما در مورد نحوه عملکرد تیم فروش شما و اینکه آیا آنها به اهداف شرکت دست می یابند یا نه، به روز هستند. این میتواند به بازاریابان کمک کند تا ببینند که آیا استراتژیهایشان واقعاً کار میکنند یا وقت آن است که تعدیل کنند.
2. دفترچه راهنما را روشن کنید
فقدان خرید مدیریت ارشد می تواند باعث ایجاد مجموعه ای از مشکلات در تجارت شما شود، مانند بهره وری پایین و موانع دشوار برای غلبه بر آن. برای اطمینان از موفقیت تیم های بازاریابی و فروش، بسیار مهم است که مدیریت ارشد هر دو تیم با هم کار کنند. به این ترتیب، هر دو تیم می توانند اهداف یکدیگر را تکمیل کنند:
- تیم بازاریابی می تواند به دنبال سرنخ های بالقوه برای افزایش فروش باشد
- تیم فروش می تواند به بازاریابی در درک شخصیت خریدار و تنظیم کمپین های بازاریابی تیم کمک کند
- استراتژیهای بازاریابی مؤثر نیز میتواند به تبدیل مشتریان سرد به خریداران ثابت کمک کند
علاوه بر این، اعضای تیم می توانند از تماشای همکاری منسجم رهبران خود با یکدیگر الهام بگیرند. این می تواند منجر به همکاری بهتر بین تیم ها به عنوان یک کل شود.

برنامه بازاریابی دیجیتال را دریافت کنید…
با یک سفر ارزش مشتری که به طور استراتژیک رابطه ای با مشتریان بالقوه جدید ایجاد می کند و آنها را به مشتریان وفادار و تکراری تبدیل می کند. اینجا را فشار دهید
3. بر به روز رسانی ها و به اشتراک گذاری تجربه تمرکز کنید
واقعیت این است که تیم بازاریابی یک سری ایده دارد که تیم فروش ندارد و بالعکس. اینجاست که ادامه تحصیل ضروری می شود. در واقع، تعجب خواهید کرد که فروش و بازاریابی چه چیزی می توانند از یکدیگر بیاموزند.
به عنوان مثال، تیم فروش می تواند به بازاریابی به طور مستقیم آموزش دهد که مشتریان بالقوه در کمپین های بازاریابی چه می خواهند. در عین حال، آنها می توانند بینشی در مورد نحوه پاسخ مشتریان به رویکردهای مختلف ارائه دهند. آنها می توانند آمار و گزارش هایی را برای کمک به بهینه سازی و بهبود کمپین ها برای دستیابی به نتایج بهتر ارائه دهند.
با نشان دادن اینکه کدام استراتژی منجر به فروش بیشتر می شود، آنها می توانند به تیم بازاریابی کمک کنند تا استراتژی های موثر را اصلاح کنند و به صرفه جویی در زمان و منابع کمک کنند.
از سوی دیگر، تیم بازاریابی می تواند از طریق ایمیل مارکتینگ و ایجاد برنامه های محتوایی آتی، اهمیت CRM را به فروش آموزش دهد.
4. کانال های خود را برای دسترسی بهینه کنید
استفاده از استراتژی های مناسب می تواند به بهبود بازاریابی داخلی و خارجی شرکت شما کمک کند. و در مقابل، می تواند فروش را افزایش دهد و در کوتاه ترین زمان به اهداف تجاری شما دست یابد.
با دنبال کردن این چارچوب گام به گام باید کانال های خود را برای دسترسی بهینه کنید:
- مشخص کنید که بازار هدف شما چه کسی است. شخصیت های خریدار شما چه کسانی هستند و چگونه می توانید نیازهای آنها را برآورده کنید؟
- همیشه جذاب باشید دلیلی وجود دارد که شرکت شما نمایندگان فروش دارد. آنها باید مسئول حفظ ارتباط با سرنخهای بالقوه و بررسی پیگیریها باشند.
- احساس مشتریان مورد نظر خود را اولویت بندی کنید. احساسات آنها را بشناسید و رویکرد خود را بر این اساس قرار دهید تا آنها را جذب کنید.
ابزارهای اتوماسیون بعدی مانند کمپین های ایمیل قطره ای نیز مهم هستند. و با اتوماسیون مناسب، می توانید در زمان مناسب به مشتریان بالقوه خود دسترسی پیدا کنید.
5. ابزار مناسب را دریافت کنید
59 درصد از بازاریابان معتقدند که فناوری تأثیر زیادی بر استراتژی بازاریابی آنها دارد. بنابراین ضروری است که برندها از این ابزارهای آنلاین برای دستیابی به اهداف کلی فروش و بازاریابی خود استفاده کنند.
این فناوری همچنین به شما امکان می دهد KPI و معیارهای شرکت خود را ردیابی کنید، مانند سرنخ های جدید یا خریدهای بار اول، که می تواند به هر دو تیم کمک کند تا راه هایی برای بهبود و کار بر روی استراتژی ها ایجاد کنند.
افکار نهایی
کار تیم های بازاریابی و فروش شما می تواند آسان تر از آن چیزی باشد که در ابتدا فکر می کنید. با مشارکت مدیریت ارشد و ایجاد یک برنامه مشترک، می توانید زمینه را برای کار تیمی موفق فراهم کنید.
از آنجا، تمرکز بر ارتباطات خوب، ابزارهای پشتیبانی قوی و آموزش مداوم هر دو تیم، چیزی است که در نهایت منجر به هماهنگی بخش بازاریابی و فروش می شود.
هنگامی که این تیمها راهاندازی شدند، میتوانید زمان کمتری را برای مدیریت خرد و زمان بیشتری را صرف تمرکز بر تصویر بزرگتر کسبوکار خود کنید.