کسب و کارهای معتبرتر تمرکز خود را از بازاریابی سنتی به دیجیتال تغییر داده اند. و به همین دلیل است که داشتن یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ کامل از همیشه مهمتر است.
بسیاری از کسب و کارها یک استراتژی بازاریابی دیجیتال را برای مقابله با پیچیدگی و عدم قطعیت وضعیت کسب و کار امروزی اجرا کرده اند. با این حال، موفقیت در بازاریابی دیجیتال مستلزم مجموعه ای از دستورالعمل ها، اهداف تعریف شده و استراتژی های موثر است.
شما در بازاریابی دیجیتال هستید و می خواهید موفق باشید، درست است؟ اگر چنین است، شما نیاز به یک استراتژی دارید، زیرا به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را توسعه دهید. و مهمتر از همه، یک استراتژی بازاریابی دیجیتال می تواند به یک شرکت کمک کند تا از رقبای خود بهتر عمل کند.
اهداف استراتژی های دیجیتال مارکتینگ
با استفاده از منابع آنلاین، بازاریابان می توانند با استراتژی بازاریابی دیجیتال به اهداف زیر دست یابند:
- حضور و اقتدار برند را از طریق مشارکت مصرف کننده افزایش دهید.
- درک مخاطب هدف خود
- در زمان و هزینه صرفه جویی کنید.
- سرنخ ها و مشتریان جدید ایجاد کنید.
- پتانسیل ROI را افزایش دهید.
- برای اینکه از رقبای خود جلوتر بمانید.
- نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهای خود را شناسایی کنید.
5 استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر
بیایید نگاهی به چند استراتژی دیجیتال مارکتینگ اثبات شده و موثر بیندازیم که می تواند به شما در برنامه ریزی یک کمپین بازاریابی دیجیتال موثر کمک کند.
1. بازاریابی محتوا
برای شروع، یک چیز را در نظر داشته باشید، محتوا نباید یک فکر بعدی باشد! هدف از ارائه محتوای با ارزش بالا برای به دست آوردن تعامل مناسب و در نتیجه ایجاد اعتماد.
یک استراتژی بازاریابی دیجیتال که فاقد ترکیب مناسبی از محتوای موثر باشد، محکوم به شکست است. با این حال، تولید محتوا به سادگی ممکن است به شما در رسیدن به اهدافتان کمک نکند! محتوایی ایجاد کنید که از اهداف بازاریابی شما پشتیبانی کند.
با درک نیاز مردم، محتوایی برای ارائه راه حل ایجاد کنید. برگزاری جلسات پرسش و پاسخ آنلاین از جمله موارد پرطرفدار است تاکتیک های بازاریابی محتوا.
اگر هنوز میپرسید «آیا بازاریابی محتوا در استراتژی بازاریابی دیجیتال شما اهمیت دارد؟» بدون شک، پاسخ ساده بله است!
به مصرف کنندگان از طریق محتوا نشان داده می شود که چگونه محصولات و خدمات شما کیفیت زندگی آنها را بهبود می بخشد. اینگونه است که بازاریابی محتوا تعداد بازدیدکنندگان با کیفیت وب سایت شما را افزایش می دهد و در نتیجه باعث افزایش نمایش، سرنخ های با کیفیت و فروش می شود.
موثرترین انواع محتوا
اگر در مورد اثربخشی یک استراتژی بازاریابی محتوا توافق داریم، بیایید در مورد اینکه بر روی چه نوع محتوایی تمرکز کنیم که به ما مزیت موفقیت در بازاریابی را می دهد صحبت کنیم. اینها مهمترین انواع محتوا برای سال 2023 هستند.
کلیپ های ویدئویی
ویدئو ابزاری عالی برای نمایش فرهنگ و هدف یک برند و همچنین الهام بخشیدن به مصرف کنندگان برای خرید محصولات یا خدمات است. همچنین، اخیر تجزیه و تحلیل Statista پیش بینی می کند که بینندگان ویدئوهای دیجیتال تا سال 2023 به 3.48 میلیارد نفر برسد.
اگر برندی هستید که میخواهید در اینترنت حضوری دیجیتالی داشته باشید، استفاده از بازاریابی ویدئویی نتایج مورد نیاز شما را به ارمغان میآورد. همچنین به گسترش نام تجاری شما به مشتریان در جایگاه های مختلف کمک می کند.
وبلاگ ها
مردم به طور سنتی از وبلاگ ها برای بیان ایده های خود در مورد موضوعات خاص استفاده می کردند، اما در سال های اخیر آنها به یک پلت فرم ارتباطی کلیدی برای مشاغل نیز تبدیل شده اند.
وبلاگ ها نوع قدرتمندی از محتوای طولانی هستند که برای مشاغلی که با موضوعات خاص سروکار دارند عالی است. اگر مردم به دنبال اطلاعاتی در مورد کاری هستند که شما انجام می دهید، وبلاگ بهترین راه برای ارائه آنچه که نیاز دارند است، در حالی که در نتیجه اعتماد به برند شما را نیز ایجاد می کند.
خدمات مالی و حرفه ای مانند بهبود خانه، خودرو و نرم افزار نمونه هایی از مشاغلی هستند که می توانند از وبلاگ نویسی سود زیادی ببرند.
دو نوع محتوایی که در بالا ذکر کردم برای پیاده سازی در سال آینده بسیار مهم هستند. با این حال، انواع مختلفی از محتوا وجود دارد، من برخی از آنها را در اینجا فهرست کرده ام:
- خبرنامه های ایمیل
- وبینارها
- پادکست ها
- کتاب های الکترونیکی
- راهنمای دانلود
- ابزار و غیره
2. سئو و بازاریابی موتورهای جستجو
سئو به عنوان پایه و اساس تمام استراتژی های بازاریابی شما عمل می کند و به عنوان نقطه مرکزی برای یکپارچه سازی تمام جنبه های کمپین بازاریابی شما عمل می کند.
زمانی که سئو نیروی محرکه پشت برنامه بازاریابی شما باشد، تمام تلاش شما به سمت همان اهداف معطوف خواهد شد. اهداف کمپین سئو اغلب شامل افزایش قابلیت استفاده از وب سایت شما برای ایجاد یک تجربه کاربری مطلوب، تولید سرنخ و افزایش نرخ تبدیل است.
اگر رویکرد سئوی شما به طور موثر وب سایت شما را در بالای صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) قرار دهد، احتمال اینکه کاربران از وب سایت شما بازدید کنند بیشتر از رقبای شماست، زیرا مردم به پیشنهادات موتور جستجو اعتماد دارند.
به عبارت ساده، سئو با انجام کارهای زیر به شرکت شما کمک می کند:
- ترافیک وب سایت را افزایش دهید.
- توسعه اقتدار و اعتماد.
- افزایش دید برای مخاطبان گسترده و غیره
انواع سئو
سئو کار آسانی نیست، برای تسلط بر آن به یادگیری و تجربه زیادی نیاز دارد. در اینجا انواع سئو که باید به طور خاص روی آنها تمرکز کنید، آورده شده است.
سئو روی صفحه
سئو داخلی به شیوه های داخلی سایت اشاره دارد که به بهبود رتبه و دیده شدن کمک می کند. هنگام بهبود سئوی درون صفحه، موارد مهم زیر را در نظر داشته باشید: تحقیق کلمات کلیدی، تصاویر، توضیحات متا، تگهای عنوان و غیره.
سئوی خارج از صفحه که به عنوان عمل خارجی نیز شناخته می شود، تلاش هایی خارج از وب سایت شما برای بهبود صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) انجام می دهد. از وب سایت های دیگر بک لینک بسازید تا به موتورهای جستجو اطلاع دهید که وب سایت شما کیفیت بالاتری دارد و در سئوی خارج از صفحه اهمیت بیشتری دارد.
سئو فنی
آخرین نوع سئو فنی است که می تواند به شما در بهینه سازی نمایه سازی سایت، صفحات خزیدن، عملکرد سایت، امنیت، تفسیر، طرح بندی وب سایت و غیره کمک کند. مهمترین نقش را در بهبود دید سایت ایفا می کند.
آیا می خواهید در بازاریابی محتوا گواهینامه دریافت کنید؟
از ابزارها و کانالها استفاده کنید تا به طور قابل پیشبینی و سودآوری آگاهی، سرنخها، فروش و ارجاعها را افزایش دهید – همه چیزهایی که برای تبدیل شدن به یک استاد بازاریابی دیجیتال واقعی باید بدانید. اینجا را کلیک کنید
3. بازاریابی رسانه های اجتماعی
بازاریابی رسانه های اجتماعی چندین کار را برای بازاریابان دیجیتال آسان تر کرده است. بازاریاب هایی که با ارتباط بازاریابی رسانه های اجتماعی در دنیای امروز آشنا نیستند، جذب مشتریان ایده آل و برآوردن خواسته های آنها را از دست می دهند. پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای به اشتراک گذاری اطلاعات و توسعه شهرت حیاتی هستند.
قبل از تصمیم گیری برای خرید، 54% مشتریان از رسانه های اجتماعی برای جمع آوری اطلاعات در مورد محصولات و خدمات برند شما استفاده می کنند. پس بهتر است خود را از تبلیغات و تبلیغات رایگانی که با پروفایل های شبکه های اجتماعی می آید محروم نکنید.
همچنین، هنگام استفاده از بازاریابی رسانه های اجتماعی، باید مراقب باشید که محتوای مناسب را با مخاطبان هدف به اشتراک بگذارید.
پلتفرم های رسانه های اجتماعی ایده آل برای بازاریابان دیجیتال
هنگام توسعه استراتژی بازاریابی خود، برای شما به عنوان یک بازاریاب دیجیتال مهم است که در نظر داشته باشید که کدام پلتفرم های رسانه های اجتماعی موثرتر هستند.
پلتفرم هایی که ما فکر می کنیم برای بازاریابان دیجیتال مفیدتر هستند در زیر فهرست شده اند. واضح است که همه این پلتفرم ها بسیار قدرتمند هستند، اما برخی از آنها تا حدودی بهتر از بقیه هستند.
1. فیس بوک
فیس بوک با ۲.۹۶ میلیارد کاربر فعال ماهانه محبوب ترین پلتفرم برای ایجاد جوامع برند است.
2. یوتیوب
یوتیوب تقریبا 2.1 میلیارد کاربر دارد که آن را به دومین پلتفرم اجتماعی فعال تبدیل می کند. یوتیوب توسط حدود 79 درصد از کاربران اینترنت استفاده می شود.
اینستاگرام بستر خوبی برای بازاریابان برای توسعه یک برند است. اینستاگرام که مبتنی بر تصاویر بصری است، پلتفرمی است که می تواند به شما در ایجاد هویت برندتان کمک کند. برای موفقیت در اینستاگرام، باید ثابت قدم باشید. شما می توانید استفاده کنید برنامه ریز اینستاگرام برای خودکار کردن پست شما
4. TikTok
TikTok قبلاً اینستاگرام را به عنوان سریعترین پلتفرم رسانه اجتماعی در حال رشد در سال گذشته پشت سر گذاشته است. این برنامه توسط نسل جوان ترجیح داده می شود و بینندگان مسن تر ماه به ماه در حال افزایش هستند. TikTok پلتفرمی مناسب برای بازاریابان دیجیتال است که به دنبال به حداکثر رساندن دسترسی ارگانیک در مدت زمان کوتاه هستند.
5. توییتر
توییتر به عنوان “سایت میکروبلاگینگ” شناخته می شود. توییتر ابزار قدرتمندی برای تعامل مناسب و رشد برند است. توییتر در استراتژی بازاریابی 65 درصد از بازاریابان استفاده می شود.
4. بازاریابی ایمیلی
مطابق با مانیتور کمپین57 درصد از کسب و کارهای کوچک از بازاریابی ایمیلی به عنوان استراتژی اصلی بازاریابی خود استفاده می کنند و ایمیل می تواند به همه مشاغل کمک کند. وقتی صحبت از بازاریابی دیجیتال به میان میآید، ایمیل یکی از اولین مکانهایی است که همه کسبوکارهای کوچک باید شروع کنند، چه اشتراکگذاری اخبار کسبوکار، ردیابی خریدها یا ایجاد یک خبرنامه.
بازاریابی ایمیلی استفاده از ایمیل برای ایجاد رابطه قوی بین کسب و کار شما و مشتریان است. برای بازاریابی مناسب برند خود، ابتدا باید یک لیست ایمیل بسازید. این باید شامل تمام مشتریانی باشد که می خواهید برای آنها خبرنامه بفرستید.
فرم ثبت نام وب سایت شرکت موثرترین روش برای جذب سرنخ است. مردم آدرس های ایمیل خود را در ازای چیزی که برایشان ارزش قائل هستند به شما ارائه می دهند. این ممکن است شامل نکات، کد تخفیف، اطلاعات یا راهنما باشد.
5. پادکست
ایجاد یک پادکست می تواند مزایای متعددی را به روش های غیرمنتظره ای برای کسب و کار شما فراهم کند و آن را به یک سرمایه گذاری عالی تبدیل کند. طبق آمار برای سال 2022 تقریباً وجود خواهد داشت 424.2 میلیون شنوندگان پادکست در سراسر جهان، یعنی 20.3 درصد از کاربران اینترنت به پادکست گوش می دهند. این رقم بسیار بزرگی است که حکایت از آشنایی و اعتماد مردم به آنها دارد.
یک پادکست عالی اطلاعات مفیدی را در اختیار مشتریان قرار می دهد. آنها برای محتوای بیشتر به وب سایت شما باز می گردند یا در یک پلت فرم پادکست در پادکست شما مشترک می شوند.
اگر به طور مداوم اطلاعات جذاب و سرگرم کننده ارائه دهید، شنوندگان احتمال بیشتری برای خرید پیشنهادات شما دارند. نه تنها این، بلکه هر چه تعداد افراد بیشتری به وب سایت پادکست شما بیایند، وب سایت شما ترافیک بیشتری دریافت خواهد کرد.
در غیر این صورت، پادکست ها فرصت های عالی و متنوعی را برای بازاریابان دیجیتال برای تبلیغ برندها، محصولات یا خدمات فراهم می کنند. در مقایسه با سرنخهای ترافیک وبسایت معمولی، سرنخها از تبلیغ پادکست نرخ تبدیل هفت برابر بیشتر است.
کلمات پایانی
بازاریابی دیجیتال موثرترین راه حل برای تجارت است. با این حال، با اجرای استراتژی های بازاریابی دیجیتال فوق، می توانید به موفقیت دست پیدا کنید و برند را به رسمیت بشناسید. شما باید در چندین زمینه کار کنید، پس سعی کنید ناامید نشوید. برخی از وظایف خاص خود را به متخصصان برون سپاری کنید.