

بازاریابی دیجیتال به طور فزاینده ای رقابتی می شود.
با توجه به اداره سرشماری، تقریبا 5.5 میلیون درخواست تجاری جدید در سال 2021 ثبت شده استکه نسبت به سال 2019 53 درصد افزایش داشته است.
اکثر این مشاغل که تحت تأثیر قرنطینه های جهانی قرار گرفته اند و از اکثر ابزارهای سنتی جذب مشتری محروم هستند، در تلاش برای ایجاد ترافیک و فروش به اینترنت روی آورده اند.
این امر منجر به رقابت بیشتر از همیشه در بازاریابی دیجیتال شده است.
چگونه یک کسب و کار کوچک می تواند با آن رقابت کند؟
چگونه می توانید از وب سایت کسب و کار کوچک خود در این محیط رقابتی فروش ایجاد کنید؟
در اینجا چند راه محکم برای انجام این کار وجود دارد.
1. یک برنامه تدوین کنید
برنامه ریزان موفق اغلب کارآفرینان موفقی می سازند و در هر مرحله اهداف دقیق (و در عین حال قابل اجرا) را ترسیم می کنند. واقعیت این است که اگر اعدادی دارید که می خواهید به آنها برسید، به احتمال زیاد آنها را در ذهن نگه دارید و برای رسیدن به آنها به طور مداوم تلاش کنید.
آنها را یادداشت کنید و در جایی نگه دارید تا بتوانید در طول سال به طور مداوم به آنها مراجعه کنید.
یک طرح فروش ایجاد کنید
یک برنامه فروش برای ترسیم اهداف، تاکتیک ها، مخاطبان و موانع احتمالی شما طراحی شده است. هنگامی که یک برنامه فروش را تنظیم کردید، اهداف مشخص و قابل اندازه گیری، از جمله اهداف درآمدی و ضرب الاجل های دستیابی به هر معیار را به دست خواهید آورد.
شما همچنین زمانی را صرف شناسایی مخاطبان هدف خود خواهید کرد که برای موفقیت بازاریابی شما بسیار مهم خواهد بود. ایجاد یک برنامه فروش اولین قدم ضروری برای دستیابی به اهداف کلی کسب و کار شما است.
یک طرح جستجو ایجاد کنید
استراتژی جستجوی خود را به عنوان یک کتاب بازی برای تیم فروش خود در نظر بگیرید (حتی اگر تیم فروش شما فقط شما باشید). این باید همه روشهای فروش ترجیحی شما و همچنین اطلاعاتی در مورد اینکه چه کسی را هدف قرار دهید، پوشش دهد.
از خود بپرسید کدام شکل از فروش به کسب و کار شما و اهداف آن نزدیکتر است، از تماس سرد گرفته تا نمایشگاه های تجاری گرفته تا یک استراتژی 100 درصد دیجیتال.
2. کسب و کار خود را تبلیغ کنید
ایجاد یک استراتژی بازاریابی خوب واقعاً به دو عامل مهم بستگی دارد:
- درک مخاطبان خود
- ارائه محصول یا خدمات خود در مقابل مخاطبان هدف.
هر کاری که می توانید برای جمع آوری اطلاعات در مورد جمعیت هدف خود انجام دهید و سپس به طور موثر و مقرون به صرفه برای آنها بازاریابی کنید، شما را در بازاریابی جلو می برد.
از بازاریابی دیجیتال 360 درجه استفاده کنید
بسته به نوع کسب و کاری که اداره می کنید، احتمالاً می توانید از یک استراتژی بازاریابی تمام دیجیتالی خلاص شوید. ابتدا روی در دسترس ترین روش ها تمرکز کنید، مانند ایجاد پروفایل های رسانه های اجتماعی و کسب و کار محلی.
شبکه های اجتماعی بهترین گزینه برای ارتباط با مشتریان فعلی و آینده است. گزینه های بازاریابی پرداخت به ازای کلیک و عملکرد مانند بازاریابی وابسته را در نظر بگیرید. این به شما کمک می کند محصول یا خدمات خود را با هزینه اولیه بسیار کمتر به مخاطبان بیشتری معرفی کنید.

یک استاد معتبر بازاریابی تجارت الکترونیک شوید
جامع ترین گواهینامه بازاریابی تجارت الکترونیک صنعت برای بازاریاب مدرن. محصولات را تبدیل کنید سودمرورگرها در خریداران& خریداران گذشته در مشتریان مادام العمر.
اینجا را فشار دهید
مطمئن شوید که برنامه ای برای ایجاد وفاداری دارید
برای کسب و کارهای کوچک دشوار است (و در بسیاری از موارد غیرممکن) که روش های ثابت و ثابتی برای ایجاد ترافیک ایجاد کنند.
بنابراین روی حفظ مشتریانی که شما را پیدا کردند و تبدیل آنها به حامیان برند تمرکز کنید.
راه های زیادی برای رسیدن به این هدف وجود دارد، بنابراین استراتژی خود را بر اساس کسب و کار و ویژگی های محصول خود ایجاد کنید:
- یک مکان ویژه برای مشتریان خود ایجاد کنید تا بخشی از جامعه شما شوند
- از یک راه حل قوی CRM برای سازماندهی فرآیند مدیریت ارتباط با مشتری و شناسایی مراحلی که ممکن است شکست بخورد، استفاده کنید
- هنگامی که مشتریان شما درباره محصول شما بحث می کنند یا سؤال می پرسند، به نظرات و نظرات پاسخ دهید
- محتوای تولید شده توسط کاربر را با ارائه جوایز در ازای به اشتراک گذاشتن یک ویدیوی جعبه گشایی، بررسی عکس محصول خود، یا آموزش نحوه استفاده حداکثری از آن، تشویق کنید.
- معاملات و بسته های منحصر به فرد را ارائه دهید. vcita یک ویژگی “Bundles” را ارائه می دهد که به کسب و کارهای کوچک اجازه می دهد چندین سرویس را با هم بسته بندی کنند و آنها را به صورت بسته به صورت آنلاین با قیمتی با تخفیف بفروشند. می توانید از vcita برای ایجاد بسته های منحصر به فرد برای کاربران بازگشتی استفاده کنید:

در مورد شکافها و شکستهای رقبا تحقیق کنید
رقبای شما چه چیزی کم دارند؟ آنها به دنبال چه ویژگی ها یا محصولاتی هستند و نمی توانند پیدا کنند؟ در واقع، اگر یاد بگیرید که آن فرصت را شناسایی کنید، می توانید بدترین تجربه خود را به یک فرصت تجاری تبدیل کنید.
تحقیق در مورد شکافهای خاص یک راه عالی برای یافتن جایگاهی برای برجسته شدن کسبوکارتان است. ابزار تحقیق رقابتی SE Ranking به شما این امکان را می دهد که نقاط قوت و ضعف رقبای خود را شناسایی کنید.

همچنین میتوانید از ابزار تحقیق کلمات کلیدی آن برای یافتن کلمات کلیدی قابل جستجو که رقابت زیادی ندارند، استفاده کنید (این یک راه عالی برای یافتن آنچه مورد تقاضا است اما بدون پیشنهاد قوی است).
گوش دادن به رسانههای اجتماعی راه عالی دیگری برای یافتن مشتریانی است که از رقبای شما ناراضی هستند و شناسایی اشتباهات رقبای شما (و اینکه چگونه میتوانید در آن قرار بگیرید):

مطمئن شوید که مردم می توانند کسب و کار شما را پیدا کنند
با پیادهسازی اصول اولیه، از جمله یک وبسایت بهینهسازی شده و فهرست دقیق در پلتفرم «نمایه کسبوکار من» Google (اگر یک کسبوکار محلی دارید) شروع کنید.
بهینه سازی وب سایت خود با استفاده از تاکتیک های اثبات شده بهینه سازی موتور جستجو (SEO) – مانند شامل کلمات کلیدی مرتبط و ایجاد صفحات مفید و دقیق – یک راه آسان برای اطمینان از اینکه مردم می توانند کسب و کار شما را پیدا کنند.
به علاوه، جدا از زمانی که صرف نوشتن نسخه می کنید، رایگان است! این برای مشاغل کوچک نیز بسیار مهم است. Text Optimizer ابزاری عالی است که به شما کمک میکند یک کپی بسیار مرتبط ایجاد کنید:

همکاری بین کسب و کار را تشویق کنید
به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، ممکن است کارمندان زیادی نداشته باشید، اما همچنان مهم است که آنها را هیجان زده و با انگیزه نگه دارید. کارمندان خود را تشویق کنید تا ایده های محتوا را ارائه دهند، اعضای تیم خود را در نمایه های رسانه های اجتماعی خود معرفی کنید، به آنها اجازه دهید در کانال های رسانه های اجتماعی شما مشارکت کنند و موارد دیگر.
حتی اگر دفتر ندارید، تیم خود را کنار هم نگه دارید. کارکنان شما باید بخشی از خانواده باشند و یک استراتژی ارتباطی موثر برای هر کسب و کاری حیاتی است. Nextiva راهحلهای ارتباطی تجاری کوچک مقرون به صرفه را ارائه میکند که تیم شما را کنار هم نگه میدارد:

3. تجزیه و تحلیل و انطباق
اغلب اوقات، کسبوکارها بدون سرمایهگذاری در ردیابی دقیق و تجزیه و تحلیل، پول کلانی را صرف بازاریابی و توسعه میکنند. اما برای پیشرفت به هر دو نیاز دارید.
چرا داده ها برای افزایش فروش بسیار مهم است؟ زیرا به شما این امکان را میدهد که – معمولاً با اعداد مشخص – دقیقاً چه چیزی کار میکند و چه چیزی نیست را اندازهگیری کنید و سپس شما را مجبور میکند تا بر اساس آن سازگار شوید.
مطمئن شوید که نتایج خود را در طول زمان پیگیری کنید تا بدانید کدام استراتژیها کار میکنند یا نیاز به تغییر برنامه دارید. مهم است که فصلی یا هر عامل دیگری که به طور طبیعی کسب و کار شما را تغییر می دهد در نظر بگیرید تا بتوانید نتایج را به طور دقیق پیش بینی کنید.
روی ابزارهای تحلیلی سرمایه گذاری کنید
خوشبختانه، بسیاری از پلتفرمهای بازاریابی دیجیتال شامل تجزیه و تحلیل داخلی هستند، اما وقتی میخواهید چیزی را ردیابی کنید که مبتنی بر پلتفرم نیست، چطور؟ اغلب میتوانید ابزارها و افزونههایی را به وبسایت یا فروشگاه خود اضافه کنید تا ردیابی کنید که فروش و سایر معیارها از کجا میآیند.
استفاده از یک ردیاب رتبه جامع که می تواند بسیاری از نقاط داده (رتبه بندی، ترافیک، تبدیل و غیره) را به هم متصل کند نیز ضروری است:

ردیابی تمام اطلاعات جمعیتی
تا زمانی که از کاربر یا کاربر خود اجازه دارید، می توانید تا حد امکان اطلاعات جمعیتی را جمع آوری کنید. به الگوهایی که از نظر سن، جنسیت، اطلاعات جغرافیایی، درآمد و سطح تحصیلات ظاهر می شوند، توجه ویژه ای داشته باشید.
این به شما کمک می کند دقیقاً بدانید که دلارهای تبلیغاتی خود را به کجا هدایت کنید، از جمله اینکه در کدام پلتفرم های رسانه اجتماعی تبلیغ کنید و با کدام وب سایت ها یا وبلاگ های وابسته شریک شوید.
از داده های خود استفاده کنید
یک مجموعه داده جامع اگر از آن استفاده نکنید چه فایده ای دارد؟ اطمینان حاصل کنید که از هر کشفی برای چابک نگه داشتن کسب و کار خود با انطباق با نیازهای ترجیحات مختلف مصرف کنندگان و روندهای بازار استفاده می کنید.
در مورد تجزیه و تحلیل های خود صبور باشید، آنها را از نزدیک زیر نظر داشته باشید، اما به خودتان فشار نیاورید. با گذشت زمان، شما یک پایگاه اطلاعاتی قوی خواهید داشت که به شما داستان روشنی در مورد اینکه کجا باید کسب و کار خود را ادامه دهید، به شما می گوید.
بازخورد بخواهید و روی مشتری تمرکز کنید
یک استراتژی فروش خوب، راهبردی است که هم به فروشنده و هم به مصرف کننده خدمت کند. همانطور که اولین سال یا دو سال خود را در کسب و کار سپری می کنید، مطمئن شوید که همیشه گوش خود را برای بازخورد باز نگه دارید و روی راه های خاصی تمرکز کنید که می توانید تجربه مشتری را بهبود بخشید.
به یاد داشته باشید، مشتریان خوشحال زمانی که از یک کسب و کار راضی و ناراضی هستند به دوستان خود می گویند، بنابراین لبخند زدن آنها می تواند به شما کمک کند تا فروش خود را به طور تصاعدی افزایش دهید بدون اینکه نیازی به انجام کاری داشته باشید!
تجربه کاربری بخش مهمی از موفقیت کسب و کار آنلاین و واقعی است. اگر یک مشتری تجربه مثبتی داشته باشد و بتواند نظر خود را بگذارد، زمانی که دیگران به دنبال محصولات مشابه هستند، بسیار ارزشمند خواهد بود.
تعامل مثبت با مشتریان و اطمینان از رضایت آنها نه تنها آنها را تشویق به بازگشت می کند، بلکه محصولات شما را به دیگران نیز توصیه می کند.
حتی با وجود اینکه اینترنت در حال تبدیل شدن به فوق العاده رقابتی است، هنوز فرصت های زیادی برای راه اندازی یک کسب و کار خانگی موفق و ایجاد یک کسب و کار کوچک وجود دارد که برجسته باشد. تنها چیزی که نیاز دارید یک برنامه، یک شریک فناوری قوی و یک تیم خوب است!