
واقعاً برای چه کسی تبلیغ می کنید؟
در حالی که توییتر گزارش می دهد که کمتر از 5 درصد از کاربران فعال این پلتفرم اکانت های جعلی یا اسپم هستند، ایلان ماسک ادعا می کند که این تعداد بیش از 20 درصد است.
پس واقعاً برای چه کسی تبلیغ می کنید؟
از لحاظ تاریخی، توییتر برای تضمین سرمایهگذاری تبلیغکنندگان، بهویژه برای بازاریابی عملکرد، تلاش کرده است. در مقایسه با گوگل و متا، کمپین های توییتر از نظر تبدیل عملکرد ضعیفی دارند و حجم کمتری از سرنخ/فروش را با CPAهای بالاتر ارائه می دهند. معمولاً برای افزایش آگاهی از نام تجاری استفاده میشود و تبلیغکنندگان با این انتظار ضمنی که محتوای آنها توسط مردم مشاهده میشود، برای برداشتها یا تعامل پرداخت میکنند.
اگر اظهارات ایلان ماسک درست باشد و چهار برابر تعداد حسابهای توییتر (آنچه در ابتدا تصور میشد) واقعی نباشد، 20 درصد از این برداشتها نیز احتمالا جعلی هستند یا توسط رباتها ایجاد شدهاند. این ارزیابی شامل تعداد زیادی حساب کاملاً خودکار است که برای اشتراکگذاری خودکار یا لایک کردن توییتها از حسابهای خاص برای تقویت یک پیام تنظیم شدهاند.
این یک خبر نگران کننده برای تبلیغ کنندگان توییتر است زیرا می تواند به این معنی باشد که 1/5 از بودجه بازاریابی صرف شده در توییتر هدر می رود!
حتی اگر توییتر ادعاهای ماسک را رد کند، بذر تردید کاشته شده است و بسیاری از تبلیغکنندگان میخواهند نتایجی را که کمپینهایشان در توییتر ایجاد میکنند، از نزدیک ببینند. تبلیغکنندگان احتمالاً ارزش واقعی تبلیغات توییتر را زیر سؤال میبرند.
ایلان ماسک تهدید کرده است که به دلیل آماری که ارائه کرده است، از قرارداد توییتر عقب نشینی خواهد کرد و در صورت باقی ماندن، ممکن است درباره میزان پرداختی برای آن دوباره مذاکره کند. اگر او در نهایت توییتر را بخرد، این تاکتیک میتواند موقعیت دشواری را برای او ایجاد کند، زیرا پس از آن بار اثبات تعداد واقعی حسابهای واقعی در شبکه برای دلجویی از تبلیغکنندگان نگران را بر عهده خواهد داشت.