منو سایت

چگونه یک کسب و کار مشتری محور بسازیم

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
چگونه یک کسب و کار مشتری محور بسازیم

چگونه یک کسب و کار مشتری محور بسازیم

اکثر کسب و کارهای خارج از کشور متمرکز بر محصول هستند. محصولی برای فروش داشته باشید

در اینجا نحوه کار آن آمده است:

  • ارائه خدمات یا ایجاد محصول
  • افرادی را پیدا کنید که آن را به آنها بفروشید
  • بدست آوردن مقدار زیادی پول
  • فروش «آفلاین» را متوقف کنید یا کار روزانه خود را رها کنید

خوب به نظر می رسد (در تئوری). مشکل اینجاست که مثل هل دادن یک تخته سنگ بزرگ به سربالایی است. تلاش برای سوق دادن محصولی به بازاری که درخواستی برای آن نداشته است، می‌تواند فرآیندی طولانی و طولانی باشد – البته که می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد. وقتی به بازار آمدند دنیا نمی دانست که به کامپیوتر نیاز دارند. اما بیایید با آن روبرو شویم. چنین مواردی بسیار کم است.

مدل دیگری وجود دارد که بسیاری از شرکت ها با موفقیت از آن استفاده می کنند، اما ممکن است شما در مورد آن ندانید. به آن ساختمان الف می گویند تجارت “مشتری محور”..

یک تجارت مشتری محور شامل مراحل معمول زیر است:

  • مشخص کنید که بازار به چه چیزی نیاز دارد
  • محصولی ایجاد کنید که آن نیاز را برآورده کند (یا محصول خود را به گونه ای تنظیم کنید که بهتر آن نیاز را برآورده کند)

این دو مرحله اساسی است، اما راه های زیادی وجود دارد که می توانید آن را بسازید:

  • یک ارتباط واقعی با “مخاطبان” خود ایجاد کنید
  • آنچه را که واقعاً نیاز دارند را بیاموزید
  • محصولات/خدماتی را که درخواست کرده اند بفروشند
  • به ارائه ارزش بسیار بیشتر از آنچه “دریافت می کنید” ادامه دهید
  • ارائه آموزش با کیفیت بالا به حلقه کوچکی از مردم
  • این افراد را خوشحال کنید و پلتفرم خود را رشد دهید (وب سایت/وبلاگ، کانال یوتیوب، لیست ایمیل، مشترکین پادکست)
چگونه یک کسب و کار مشتری محور بسازیم

برنامه بازاریابی دیجیتال را دریافت کنید

با یک سفر ارزش مشتری که به طور استراتژیک رابطه ای با مشتریان بالقوه جدید ایجاد می کند و آنها را به مشتریان وفادار و تکراری تبدیل می کند. اینجا را فشار دهید

بنابراین چگونه می دانید که مخاطب هدف شما به چه چیزی نیاز دارد؟

تحقیقات بازار می تواند تا جایی که بودجه شما اجازه می دهد گران و گسترده باشد. شرکت های زیادی وجود دارند که تجزیه و تحلیل دقیق، نظرسنجی ها، اعداد و آمار را به شما ارائه می دهند. این همان چیزی است که شرکت ها به طور مرتب روی آن سرمایه گذاری می کنند.

خبر خوب این است که اینترنت فرصت های زیادی را برای تحقیق در مورد جایگاه هدف خود به صورت رایگان یا با بودجه و حفظ آن در داخل ارائه می دهد.

اینترنت مشتری مداری را برای هر کسب و کار کوچکی ممکن کرده است. در اینجا چند ایده وجود دارد:

تجزیه و تحلیل در محل

تجزیه و تحلیل سایت یک روش سنتی برای صاحبان وب سایت برای ارزیابی ترافیک، منابع آن و صفحات فرود است. اما این یک راه عالی برای درک بهتر مخاطبان هدف شما نیز می باشد. Google Analytics اطلاعات جمعیت شناختی دقیقی را ارائه می دهد – از جنسیت و سن گرفته تا مکان مشتریان شما (مانند شهرهای محبوبی که افراد از آنجا به سایت شما دسترسی دارند).

همانطور که این را می نویسم، از اینکه خوانندگان من تمایل دارند از لندن به سایت من دسترسی پیدا کنند شگفت زده می شوم – به نظر می رسد که باید کار بهتری برای رفع نیازهای مخاطبان بریتانیا انجام دهم:

چگونه یک کسب و کار مشتری محور بسازیم

درباره مشتریان فعلی (یا بالقوه) خود تحقیق کنید

از مشتریان خود بپرسید که آنها از محصول یا خدمات شما به چه چیزهایی نیاز دارند، کدام ویژگی را بیشتر دوست دارند و کدامیک برای مفید بودن تنظیم نشده اند، راهی عالی برای همسو کردن کسب و کار شما با نیازهای مخاطبان هدف شما است.

وقتی از مشتریان خود نظرسنجی می کنید:

  • به خاطر داشته باشید که همیشه افرادی هستند که همه چیز را دوست ندارند.
  • اجازه ندهید نظرات منفی شما را دلسرد کند. به یاد داشته باشید، این مسیر است، نه مقصد
  • برای اعمال تغییرات یا اضافه کردن فوراً ویژگی‌ها عجله نکنید: حتماً زمانی را صرف جمع‌آوری بازخورد کنید، احتمالاً نظرات متناقضی وجود خواهد داشت: برخی از افراد ویژگی‌هایی را دوست دارند که دیگران از آن متنفرند.
  • فقط به آمار نگاه نکنید: مطمئن شوید که زمینه ای برای مشتریان یا خوانندگان شما وجود دارد تا نظرات خود را اضافه کنند. برخی از این ایده ها ارزشمند خواهند شد و الهام بخش شما برای برنامه های آینده خواهند بود.

برای نحوه ایجاد این نظرسنجی و ارائه آن به مشتریان و/یا کاربران سایت خود، می توانید از فرم های گوگل (که رایگان هستند) استفاده کنید. همچنین تعداد زیادی افزونه نظرسنجی وجود دارد که به شما امکان می دهد نظرسنجی های خود را در سایت خود جاسازی کنید.

همچنین می توانید یک خبرنامه راه اندازی کنید تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و از آنها دعوت کنید تا به شما کمک کنند.

چگونه یک کسب و کار مشتری محور بسازیم

این همچنین به شما امکان می‌دهد فعال‌ترین و وفادارترین مشتریان خود را شناسایی کنید: اطمینان حاصل کنید که بخشی را برای آن‌ها ایجاد کرده‌اید تا به تعداد بیشتری دسترسی داشته باشند، پیشنهادات ویژه ارائه دهید و آنها را به حامیان برند تبدیل کنید.

همچنین ایده خوبی است که خبرنامه های خود را به گونه ای تنظیم کنید که جذاب تر باشد و نتایج بهتری ارائه دهد.

مطالعات معنایی

وقتی تازه وارد یک طاقچه می شوید، تحقیق معنایی یکی از بهترین راه ها برای درک سریع مفاهیم و اشیاء اساسی است. Text Optimizer بهترین ابزار برای این کار است. نام رقیب مستقر خود را از طریق ابزار اجرا کنید تا دریابید که مشتریان احتمالی شما آن برند را با چه چیزی مرتبط می کنند:

چگونه یک کسب و کار مشتری محور بسازیم

تحقیق کلمات کلیدی

تحقیقات کلمات کلیدی مبتنی بر سئو سنتی بینش کاملی در مورد آنچه مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند و حتی تقاضا (یعنی حجم جستجو) برای یک ویژگی خاص یا راه حل مشکل ارائه می دهد.

ابزار تحقیق کلمه کلیدی رتبه بندی SE به بازاریابان اجازه می دهد تا جستجوهای جستجوی خود را گسترش دهند، پرس و جوهای مرتبط را بیابند، دشواری کلمه کلیدی و حجم جستجو را ارزیابی کنند. همچنین می توانید کلمات کلیدی خود را گروه بندی کرده و آنها را به نقشه ذهنی تبدیل کنید تا موضوع مورد نظر خود را بهتر درک کنید.

درست مانند Text Optimizer، برای تحقیقات بازار، استفاده از نام محصول رقیب خود را به عنوان یک کلمه کلیدی در نظر بگیرید تا درک بهتری از آنچه که مشتریان آنها در جستجوی آن هستند، داشته باشید:

چگونه یک کسب و کار مشتری محور بسازیم

سوالات تحقیق

دانستن اینکه مشتریان هدف شما در وب چه می پرسند یک راه عالی برای ایجاد یک استراتژی توسعه محصول و محتوا است که مشکلات آنها را حل می کند.

Buzzsumo بهترین راه برای تحقیق در مورد سؤالات خاص است زیرا داده ها را از چندین منبع استخراج می کند و به شما امکان می دهد در یک نگاه بینش های زیادی را به دست آورید:

چگونه یک کسب و کار مشتری محور بسازیم

شنود شبکه های اجتماعی

گوش دادن به رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای درک و ارتباط با مخاطبان هدف شما است. با گوش دادن و درگیر شدن در بحث‌های مرتبط، می‌توانید روابطی ایجاد کنید، تشخیص دهید چه کسی بر آنها تأثیر می‌گذارد و چه چیزی را در مورد محصولات و رقبای موجود دوست ندارد.

همانطور که ممکن است حدس بزنید، گوش دادن به مشتریان رقبا به همان اندازه ایده شما خوب است.

Awario یک راه حل عالی برای گوش دادن به رسانه های اجتماعی ارائه می دهد که به شما کمک می کند با استفاده از جستجوی Boolean هشدارهایی ایجاد کنید که شامل چندین رقیب شما می شود. برای کسب‌وکارهای کوچک و محلی، این ویژگی اجازه می‌دهد تا سیگنال‌های آنها را به یک مکان خاص هدف‌گیری کند:

چگونه یک کسب و کار مشتری محور بسازیم

با این حال، گوش دادن به رسانه های اجتماعی فقط نظارت بر ذکر نام تجاری نیست. این ایده خوبی است که سوالات، بحث ها و روندهای مرتبط را زیر نظر داشته باشید. این به شما این امکان را می دهد که تمام تلاش های بازاریابی خود را – از جمله گسترش وبلاگ نویسان، بازاریابی ایمیلی و ایجاد محتوای فصلی – با روندها و فعالیت های خاص هماهنگ کنید.

تمرکز بر مشتری در هر مرحله از توسعه محصول

ایجاد یک استراتژی بازاریابی و توسعه محصول مشتری محور نباید در زمان راه اندازی اتفاق بیفتد.

در واقع، برای مشتری محور کردن کسب و کارتان هیچ وقت دیر یا زود نیست:

  • از مشتریان خود (یا دنبال کنندگان شبکه های اجتماعی) بپرسید که در مورد محصول یا نام تجاری جدید شما چه فکر می کنند. Namify ابزار جالبی است که می تواند این نام ها را پیشنهاد کند و راهی آسان برای انتخاب بهترین آنها به شما ارائه دهد.
  • فعالیت پشتیبانی مشتری خود را برای درک بهتر مبارزات مشتریان خود ارزیابی کنید و استراتژی محتوای خود را حول آن مسائل بسازید.
  • از گوش دادن به رسانه های اجتماعی و تحقیقات کلمات کلیدی برای پیدا کردن مواردی که رقبای شما فاقد آن هستند استفاده کنید و محصولی را ایجاد کنید که این نیاز را برطرف کند. شکاف کلمات کلیدی می تواند به شما در درک تقاضای مشتری که هنوز ارضا نشده است کمک کند.

چرا باید به فکر ایجاد یک کسب و کار مبتنی بر مخاطب باشید؟

بنابراین آیا باید به فکر تبدیل کسب و کار خود از یک محصول مبتنی بر مخاطب باشید؟ در اینجا دلیلی است که ممکن است بخواهید آن را در نظر بگیرید:

  • در ابتدا سخت است، اما اگر پشتکار داشته باشید، یک مخاطب وفادار و یک پلت فرم قوی خواهید داشت
  • ایده های محصول شما می تواند از سوی مخاطبان (در مقابل تخیل شما) باشد.
  • ضربان دنبال فروش معاملاتی. شما فروش را بر اساس روابط انجام می دهید
  • شما صاحب پلتفرم هستید – لازم نیست مدام التماس کنید که از مخاطبان دیگران “قرض بگیرید”.

مشتری مداری باعث می شود کسب و کار شما در برابر بحران های شهرت یا تغییر چشم انداز بازاریابی دیجیتال ایمن تر شود زیرا وفاداری به برند را تقویت می کند.

چگونه یک کسب و کار مشتری محور بسازیم