با توجه به اینکه انتظار می رود متاورس تا سال 2030 ارزشی بالغ بر 5 تریلیون دلار تولید کند، شما نیاز به یک استراتژی برای عبور از این مرز جدید تعامل با مشتری دارید. کسبوکارهایی که زودتر حرکت میکنند، از تقاضای فزاینده استفاده میکنند و مشتریان را جذب میکنند و وفاداری آنها را به دست میآورند، بهجای اینکه پس از تثبیتتر شدن، بهخاطر عقبنشینیشان ادامه دهند. طیف جدید خدمات ما را بررسی کنید:
راه حل های خلاقانه و استراتژیک AR و VR
چگونه کسب و کار شما می تواند از AR استفاده کند؟
واقعیت مجازی و واقعیت افزوده – که در مجموع به آن واقعیت افزوده (XR) گفته می شود – راه های جدیدی برای ارتباط فناوری با محیط اطراف ما هستند. کسبوکارها در حال حاضر مزایای کاوش در این فناوری را مشاهده کردهاند و بسیاری از آنها شروع به استفاده از آن در عملیات خود کردهاند. ما فقط در مورد سازمان های بزرگ صحبت نمی کنیم. XR را می توان خرید و توسط شرکت هایی در هر اندازه ای برای پیشبرد کسب و کار خود استفاده کرد.
مزایای فناوری XR عبارتند از:
- زمان اقامت بازدیدکنندگان را افزایش دهید
- ریزش مشتری را به دلیل شک در مورد مناسب بودن محصولات خود کاهش دهید
- یک قالب تعاملی برای آموزش بازدیدکنندگان ارائه دهید
- تجربه خرید آنلاین خود را بهبود بخشید
- (به طور دلپذیر) مشتریان قدیمی را غافلگیر کنید
- مشتریان جدید را جذب کنید – به ویژه آنهایی که اولین پذیرندگان هستند
- به مشتریان نشان دهید که در خط مقدم بازار خود هستید
امروزه کدام صنایع از واقعیت افزوده استفاده می کنند؟
AR ابزار قدرتمندی است که میتواند به روشهای مختلفی مانند آموزش کارکنان، فروش محصولات یا ارائه تجربه کاربری جذابتر استفاده شود. ممکن است AR در زمینههای مختلفی از جمله خردهفروشی، مهماننوازی، مالی، ورزش و حتی خدمات حرفهای کاربرد داشته باشد. امکانات کسب و کار برای متمایز شدن از رقبا بی پایان است!
بیایید به چند نمونه از نحوه استفاده مشاغل از واقعیت افزوده نگاه کنیم:
خدمات حرفه ای
شرکت مشاوره KPMG از AR برای آموزش کارکنان در مورد رویه های بهداشتی و ایمنی در دفاتر استفاده می کند. برنامههای AR برای راهنمایی کارکنان در مواقع اضطراری و ارائه اطلاعات کلی در مورد رفاه کارکنان در حین حرکت در محل برنامهریزی شدهاند.
خرده فروشی مبلمان
چه بخواهید به صورت آنلاین و چه در فروشگاه خرید کنید، برنامه IKEA مزایایی را به کاربران خود ارائه می دهد و به آنها اجازه می دهد محصولات خود را در خانه خود با استفاده از واقعیت افزوده ببینند. مشتریان می توانند هر چیزی را از کاتالوگ فروشگاه انتخاب کنند و ببینند که در خانه آنها چگونه به نظر می رسد.
تحصیلات
دانشجویان پزشکی می توانند از فناوری هولولنز مایکروسافت برای یادگیری در مورد بدن انسان از طریق واقعیت ترکیبی استفاده کنند. دانشآموزان و پزشکان میتوانند از طریق جریان خون راه بروند، جداسازی کنند، بزرگنمایی کنند و حتی داخل اعضای بدن انسان راه بروند.
آرایش و زیبایی
اپلیکیشنی را در نظر بگیرید که مانند فیلتر اسنپ چت کار می کند، اما به کاربران اجازه می دهد محصولات زیبایی را امتحان کنند. برنامه آرایشی لورال که در Maybelline.com ارائه شده است، چهره کاربر را شناسایی می کند و سپس به صورت مجازی نشان می دهد که با سایه یا رنگ خاصی از یک محصول خاص چگونه به نظر می رسد.
گردشگری
هر دو واقعیت افزوده و واقعیت مجازی توسط هیئتهای گردشگری، ارائهدهندگان هتلها و سایتهای گردشگری برای بهبود تجربه سفر با ویژگیهایی مانند تورهای مجازی هتل، تورهای واقعیت افزوده و نقاط اطلاعاتی XR که توسط نزدیکی یا کدهای QR در مکانهایی مانند موزهها ایجاد میشوند، استفاده میشوند.
تن پوش
فناوری Try-on آمازون از واقعیت افزوده برای قرار دادن کفش های مجازی روی پای کاربران استفاده می کند. این به کاربران اجازه میدهد تا ببینند کفشها دقیقاً چه شکلی روی آنها ظاهر میشوند. به این ترتیب، می توانید پیش نمایش اندازه، برش و تناسب هر لباس را قبل از پرداخت، مشاهده کنید.
بازاریابی سطح بعدی با AR
فناوری جدید اغلب راه حلی برای برندهایی است که به دنبال ارتقاء بازاریابی خود به سطح بعدی یا متمایز شدن از رقبا هستند. شناسایی نقاط درد مشتری میتواند برندها را برای ایجاد تجربیات قانعکنندهای راهنمایی کند که مشتریان را درگیر کند و این مشکلات را با ایجاد احساس بخشی از عمل در حین تمرکز بر محصول یا خدمات حل کند.
انتخاب راه حل VR و/یا AR به اهداف کسب و کار شما و آنچه می خواهید به آن برسید بستگی دارد. هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.
در AccuraCast، ما متعهد هستیم که با ارائه مشاوره استراتژیک و اجرای هدایتشده برای بهترین خدمات XR، به شما در رشد کسبوکارتان کمک کنیم تا بتوانید با سرعت سریع تحول دیجیتال همراه باشید.
خدمات AR و VR ما را کاوش کنید