منو سایت

چگونه بدون زحمت ارزش مشتری ایجاد کنیم

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
چگونه بدون زحمت ارزش مشتری ایجاد کنیم

چگونه بدون زحمت ارزش مشتری ایجاد کنیم

برای رقابتی بودن به عنوان یک برند، مهم است که به طور مداوم به مشتریان خود ارزش ارائه دهید.

ارزش مشتری چیزی است که چرخ های تجارت را می چرخاند. این چیزی است که باعث می‌شود مشتریان شما از شما خرید کنند، با شما ارتباط برقرار کنند، حساب‌های شما را دنبال کنند، نظرات مثبتی به شما بدهند و شما را به دوستان خود توصیه کنند.

اگر با چارچوب سفر ارزش مشتری ما آشنا هستید، از قبل در مورد چگونگی ایجاد و حفظ ارزش مشتری اطلاعات زیادی دارید. در این مقاله، نگاهی بزرگ‌تر به ارزش مشتری و راه‌هایی خواهیم داشت که می‌توانید آن را در سفر ارزش مشتری خود پیاده‌سازی کنید.

منظور ما از «ایجاد ارزش برای مشتری» چیست؟

چگونه بدون زحمت ارزش مشتری ایجاد کنیم

“ارزش مشتری” هر چیزی است که محصول و/یا برند شما را برای مشتریان جذاب تر می کند. با افزودن ارزش به برند، محصول و تجربه مشتری خود، مزایای تصمیم گیری بیشتری را برای سفر مشتری خود به ارمغان می آورید.

“ارزش” هر چیزی است که مشتری شما می خواهد، نیاز دارد یا از آن لذت می برد. بارزترین “ارزش” پولی است – بدست آوردن یک کالای با کیفیت با قیمت پایین چیزی است که هر شکارچی مقرون به صرفه ای از آن لذت می برد – اما این با تنها “ارزش” موجود فاصله زیادی دارد.

ارزش برای مشتریان شما می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • کیفیت محصول عالی
  • خدمات مشتری فوق العاده
  • حضور مثبت برند
  • پشتیبانی مداوم مشتری
  • بازاریابی مرتبط و شخصی
  • برنامه وفاداری پاداش
  • تجربه مشتری مثبت
  • شهرت برند قابل اعتماد
  • یک جامعه برند دلسوز

مثلاً فرض کنید که شما یک برند مخابراتی کانادایی هستید. شما بهترین سیستم تلفن تجاری را در کلگری تولید می کنید، اما مردم همچنان از رقبای شما خرید می کنند. چگونه می توانید آنها را برای خود بیاورید؟

افزودن ارزش بهترین راه برای تبدیل جریان مشتریان به سمت شماست. می‌توانید کارهایی مانند بهبود خدمات مشتری، اضافه کردن گزینه‌های پشتیبانی 24 ساعته، بازاریابی به روش‌هایی که مشتریانتان ترجیح می‌دهند، ایجاد محتوای جذاب و آموزشی، اضافه کردن پاداش‌های وفاداری و موارد دیگر انجام دهید.

چرا ایجاد ارزش برای مشتریان مهم است؟

ایجاد ارزش برای مشتریان بسیار مهم است زیرا هرچه ارزش بیشتری ارائه دهید، احتمال خرید محصول شما، مشترک شدن در برند شما و در نهایت تبدیل شدن به اعضای وفادار جامعه مشتریان شما بیشتر خواهد شد.

هر تصمیم خرید را بر اساس یک جفت ترازو در نظر بگیرید. برای اینکه یک مشتری بالقوه محصول شما را بخرد، ارزش آن باید بیشتر از کاستی های آن باشد.

بارزترین عنصر تصمیم خرید، قیمت نقدی است. اما خیلی بیشتر از این در آن وجود دارد. چیزهایی مانند زمان، تجربیات منفی و ریسک نیز به “هزینه” درک شده محصول یا خدمات شما می افزایند.

به عنوان مثال، اگر وب سایت شما ایمن و حرفه ای به نظر نمی رسد، مشتری شما ممکن است از خرید محصول شما اجتناب کند زیرا از تقلب کارت اعتباری می ترسد – حتی اگر محصول شما را مفید بداند و توانایی پرداخت آن را داشته باشد.

به همین ترتیب، اگر فرآیند خرید شما بسیار پیچیده و طولانی باشد، یا خدمات مشتری شما می تواند بهتر باشد، مقیاس تصمیم خرید ممکن است به نفع سفارش دادن به جای دیگری باشد.

چگونه بدون زحمت ارزش مشتری ایجاد کنیم

با ایجاد ارزش اضافی برای مشتریان خود، ترازو را به سمت تصمیم خرید منحرف می کنید. و هرچه ارزش بیشتری اضافه کنید، مزایای بهتری خواهید داشت.

علاوه بر خرید محصول شما، مشتریانی که از شما ارزش دریافت می کنند بارها و بارها برمی گردند. آنها همچنین با محتوای شما درگیر می شوند، شما را به دوستان خود معرفی می کنند و شهرت کلی برند شما را افزایش می دهند.

به طور کلی، ایجاد ارزش برای مشتریان ارزش آن را دارد. پس چگونه این کار را انجام می دهید؟

چگونه برای مشتری ارزش ایجاد کنیم

چگونه بدون زحمت ارزش مشتری ایجاد کنیم

از سفر ارزش مشتری ما استفاده کنید

چگونه بدون زحمت ارزش مشتری ایجاد کنیم

سفر ارزش مشتری ما چارچوبی است که به شما کمک می‌کند بفهمید کجا و چگونه می‌توانید برای کمک به مشتریان خود در مسیر تبدیل و فراتر از آن، ارزش اضافه کنید.

این شامل هشت مرحله است: آگاهی، مشارکت، اشتراک، تبدیل، برانگیختن، ارتقاء، حمایت، ترویج.

چگونه بدون زحمت ارزش مشتری ایجاد کنیم

شما می توانید چیزهای زیادی در مورد چارچوب CVJ ما بیابید، اما در اینجا یک توضیح کوتاه (بسیار!) وجود دارد:

  • آگاه: توجه مخاطبان هدف خود را با محتوایی که برای آنها مرتبط و ارزشمند است جلب کنید.
  • مشغول کردن: با مشتریان / مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کنید. به آنها بگویید که به آنها اهمیت می دهید.
  • اشتراک در: سعی کنید مشتریان در حال رشد خود را متقاعد کنید که در ایمیل های شما مشترک شوند و شما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنند.
  • تبدیل: این زمانی است که مشتری بالقوه شما مشتری می شود. می‌توانید از انواع تاکتیک‌های ارزش‌افزا برای عبور از این مرحله استفاده کنید.
  • برانگیخته: با افزودن چیزهای اضافی، هیجان خرید را تقویت کنید.
  • بالا رفتن: به برقراری ارتباط ادامه دهید و به ارزش افزوده خود ادامه دهید تا خریدار یکباره خود را به مشتری تکراری تبدیل کنید.
  • وکیل: از مشتری خوشحال خود بخواهید نظرات مثبتی را برای شما بنویسد، محتوای شما را به اشتراک بگذارد یا شما را به دوستان خود توصیه کند.
  • ترویج: به تشویق جامعه مشتریان خود برای تبلیغ نام تجاری خود ادامه دهید و برای انجام این کار به آنها پاداش دهید.

ارائه خدمات درخشان به مشتریان

چگونه بدون زحمت ارزش مشتری ایجاد کنیم

کیفیت خدمات مشتری شما می تواند باعث ایجاد یا شکست تجربه مشتری شما شود. خدمات عالی به مشتریان ارزش زیادی به CVJ شما می‌افزاید.

خدمات خوب به مشتریان چگونه به نظر می رسد؟ خب، این از چیزهای ساده ای مانند ارسال ایمیل با جمله “از سفارش شما متشکرم” تا تلاش های پیچیده تر مانند داشتن یک مرکز پشتیبانی مشتری کاملا مجهز و پاسخگو با کارکنان صبور، مفید و دوستانه را شامل می شود.

راه دیگر برای ارائه خدمات با ارزش و عالی به مشتری، داشتن محصولی است که مزایای منحصر به فردی را ارائه می دهد. به عنوان مثال، ارائه کارت‌های ویزیت آنلاین با کد QR که به‌طور خودکار اطلاعات آن‌ها را جمع‌آوری می‌کند، بنابراین می‌توانید از تحلیل‌ها و معیارها برای اندازه‌گیری تلاش‌های شبکه خود استفاده کنید.

یک جامعه بسازید

چگونه بدون زحمت ارزش مشتری ایجاد کنیم

شما به راحتی می توانید با ایجاد احساس ارزشمند بودن به مشتریان خود، ارزشی برای آنها بیافزایید. یکی از راه های انجام این کار این است که بر ایجاد روابط و جامعه با مشتریان خود تمرکز کنید.

شما می توانید روابط خود را با مشتریان از طریق مواردی مانند ارسال ایمیل در روز تولد آنها، سفارشی کردن محتوای بازاریابی خود برای هر مشتری، و به طور کلی نشان دادن اینکه به آنها گوش می دهید و به آنها اهمیت می دهید، تقویت کنید.

شما می توانید این را با فراهم کردن فضایی برای ارتباط مشتریان خود با شما و یکدیگر گسترش دهید. باشگاه های وفاداری، صفحات رسانه های اجتماعی، رویدادهای وفاداری و غیره. می تواند به ایجاد یک جامعه پر ارزش کمک کند که به مشتریان شما ارزش بیافزاید.

بر کیفیت بر قیمت تمرکز کنید

چگونه بدون زحمت ارزش مشتری ایجاد کنیم

یک تصور غلط رایج این است که ارزان‌تر کردن یک کالا به مشتری ارزش می‌افزاید. در حالی که قیمت مطمئناً یک ملاحظات مهم در تصمیم گیری های خرید است، کیفیت اغلب بر آن غلبه می کند.

مهم نیست که قیمت های شما چقدر پایین باشد، اگر محصول شما کیفیت پایینی داشته باشد، مشتریان شما تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت. اکثر مشتریان خوشحال هستند که برای محصولی که خوب کار می کند، ظاهر خوبی دارد و ماندگاری کمی بیشتر می پردازند.

اکثر مشتریان می دانند که کیفیت واقعی هزینه بیشتری دارد. بنابراین اگر قیمت های خود را خیلی پایین بیاورید، مشتریان به طور خودکار تصور می کنند که محصول شما کیفیت پایینی دارد.

بحث قدیمی «کیفیت در مقابل کمیت» تا حدودی ساختگی است، اما همچنان مهم است که مشتریان شما تجربه خوبی از محصول شما داشته باشند. و این به معنای ایجاد چیزی با کیفیت قابل قبول است.

بنابراین، توصیه می کنیم که در درجه اول بر روی کیفیت محصول خود تمرکز کنید و زمانی که از حاشیه سود خود مطلع شدید، در مورد قیمت آن تصمیم بگیرید. یک محصول باکیفیت که قیمت آن کمی بیشتر باشد، مشتریان تکراری بیشتری را نسبت به یک محصول با کیفیت پایین با قیمت پایین برای شما به ارمغان می آورد.

با نقاط قوت خود بازی کنید

چگونه بدون زحمت ارزش مشتری ایجاد کنیم

نقاط قوت شما جایی است که ارزش واقعی شما نهفته است. شاید یک تیم خدمات مشتری عالی، بهترین محصول با کیفیت موجود در بازار، یا دنبال کننده فوق العاده ای در رسانه های اجتماعی داشته باشید. هر کاری را که بهترین کار را انجام می دهید، آن را بازی کنید.

نقاط قوت شما USP شما (یا حداقل بخشی از آن) را تشکیل می دهد. نقاط قوت شما جایی است که ارزش شما از رقبای شما بیشتر است. بنابراین، از آنها نهایت استفاده را ببرید!

آموزش، سرگرمی و مشارکت

چگونه بدون زحمت ارزش مشتری ایجاد کنیم

ایجاد محتوای عالی راهی سریع و آسان برای افزودن ارزش زیاد و افزایش حضور و شهرت برند شماست.

پست‌های وبلاگ، ویدئوها، خبرنامه‌ها، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، مسابقات، بازی‌ها و وبینارها همگی برای سرگرمی، آموزش و جذب مشتریان شما عالی هستند.

هر چیزی که می توانید در آنجا قرار دهید که مشتریان شما دوست داشته باشند یا برایشان جالب باشد، صرف نظر از اینکه محصول شما چیست، به ارزش محصول شما می افزاید.

به عنوان مثال، فرض کنید شما خدمات فکس آنلاین را در کانادا ارائه می دهید. در نگاه اول، ممکن است این موضوع امیدوارکننده ای به نظر نرسد، اما محتوای مناسب می تواند علاقه زیادی به برند شما ایجاد کند.

می‌توانید ویدیوهای چگونگی ایجاد کنید، درباره تاریخچه فکس صحبت کنید، مطالعات موردی انجام دهید و موارد دیگر. همه اینها به مخاطبان شما ارزش افزوده و مشتریان جدیدی را به همراه خواهد داشت.

پاداش وفاداری

چگونه بدون زحمت ارزش مشتری ایجاد کنیم

یک طرح وفاداری به مشتری شما ارزش می افزاید و مستقیماً خریدهای تکراری را تشویق می کند.

شما می توانید از طرح وفاداری خود برای افزودن ارزش به روش های مختلفی استفاده کنید. بسیاری از کسب‌وکارهای خرده‌فروشی از طرح‌های امتیازی استفاده می‌کنند که در آن مشتریان تعداد معینی امتیاز برای خرید دریافت می‌کنند، که سپس می‌توانند از آن برای جبران هزینه‌های خرید بعدی استفاده کنند.

نمونه های دیگری از پاداش های وفاداری ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • محتوای انحصاری
  • هدیه رایگان
  • ابتدا به خطوط تولید جدید نگاه می کند
  • تخفیف
  • دسترسی ممتاز به رویدادها، محصولات و خدمات
  • خدمات به مشتریان بهبود یافته است

کسب و کار خود را رشد دهید و ارزش مشتری را با سفر ارزش مشتری اضافه کنید

با طراحی یک سفر ارزش مشتری، به خودتان شروعی برای افزودن ارزش خواهید داد.

سفر ارزش مشتری دقیقاً به شما نشان می دهد که در کجای سفر مشتری ارزش افزوده و شکلی که باید داشته باشد.

چگونه بدون زحمت ارزش مشتری ایجاد کنیم

آیا برای تسلط بر رسانه های اجتماعی آماده اید؟

یک متخصص خبره رسانه های اجتماعی شوید و جدیدترین استراتژی ها را (بر اساس پلتفرم اجتماعی) برای هدایت ترافیک ارگانیک به سایت های رسانه های اجتماعی خود بیاموزید.

اینجا را فشار دهید

به عنوان مثال، یک وب سایت سریع و ایمن به ارزش نقطه فروش می افزاید. این افراد را تشویق می کند که سریع و با اطمینان تبدیل شوند.

پس از فروش، یک طرح وفاداری و ایمیل های بعدی، تجربه مثبت مشتری شما را تقویت می کند و به تقویت رابطه برند/مشتری شما کمک می کند.

در همه موارد، حضور مثبت برند، محتوای پاداش دهنده و محصول با کیفیت، برای ارزش افزودن به مشتریان شما عالی هستند.

بنابراین، برای اینکه به مشتریان خود ارزشی را که شایسته آن است بدهید، بنشینید و سفر ارزش مشتری خود را ترسیم کنید.

چگونه بدون زحمت ارزش مشتری ایجاد کنیم