
معرفی
به طور سنتی سئو و PPC به عنوان دو نهاد مجزا در نظر گرفته می شوند. SEO بر افزایش ترافیک وب سایت از نتایج موتورهای جستجوی ارگانیک تمرکز دارد. برعکس، PPC همه چیز در مورد ایجاد سرنخ از طریق تبلیغات پولی است. با این حال، سئو و PPC همان هدف جذب سرنخ بیشتر و بهبود فروش را دارند.
پس چرا استفاده نکنیم سئو و PPC با هم به جای کار جداگانه؟ این کاملا منطقی است.این سوال نباید این باشد که آیا از SEO یا PPC استفاده کنیم، بلکه باید این باشد که چگونه هر دو سیستم را برای نتایج بهتر ترکیب کنیم. در این مقاله بحث خواهیم کرد که چگونه ترکیب SEO و PPC می تواند به ارائه یک کمپین B2B ایده آل با ترافیک بیشتر و دیده شدن بهتر برند کمک کند. برای دریافت بهترین نتایج تجاری ممکن به خواندن زیر ادامه دهید.
SEO و PPC – تفاوت ها
اگرچه هر دو تکنیک زیر چتر بازاریابی موتورهای جستجو قرار می گیرند، تفاوت های کلیدی وجود دارد. تبلیغات پولی را می توان قبل از رتبه بندی ارگانیک در بالای لیست موتورهای جستجو مشاهده کرد. تبلیغ کنندگانی که از تبلیغات PPC استفاده می کنند باید مبلغی را برای بازدید از سایت بپردازند.
نتایج کمپین های PPC، اعم از ترافیک، آگاهی یا تبدیل، فوری هستند. استراتژیهای سئو زمان میبرند و کسبوکارها ممکن است چندین ماه صبر کنند تا بازده سرمایهگذاری خود را ببینند. اما زمانی که سئو شروع به ایجاد نتایج کند، تغییرات طولانی مدت و سودآور برای کسب و کار است.
SEO و PPC – شباهت ها
سئو و PPC شباهت های آشکاری دارند که ارزش بررسی را دارد. هدف هر دو افزایش ترافیک وب سایت و تولید سرنخ/فروش در ازای آن است. در حالی که یکی از یک منبع پولی استفاده می کند، دیگری به صورت ارگانیک توسعه می یابد، اما نتیجه می تواند یکسان باشد. باز هم، هر دو تاکتیک کلید واژه محور هستند.
سئو اصطلاحات مهم را برای بهینه سازی عنوان، کلمه کلیدی و محتوای یک وب سایت تجزیه و تحلیل می کند. در PPC، تبلیغکنندگان از تحقیقات کلمات کلیدی برای یافتن عبارات محبوب برای پیشنهاد قیمت و حذف عبارات نامربوط استفاده میکنند. سئو و PPC با هدایت ترافیک به وب سایت ها در هر دو کمپین از یکدیگر حمایت کنید.
استفاده از SEO و PPC با هم
بهینه سازی موتورهای جستجو و پرداخت به ازای کلیک از جهات مختلفی متفاوت است. با این حال، هر دو می توانند به طور هماهنگ با هم کار کنند تا به نتایج عالی دست یابند. در اینجا آمده است که چگونه ترکیب این دو می تواند برای مشاغل مفید باشد.
1. افزایش فروش و تولید سرنخ بهتر
وب سایت هایی که در صفحه اول صفحات نتایج موتورهای جستجو (یا SERP) قرار دارند بیش از 70 درصد از ترافیک آنلاین را دریافت می کنند و اکثر ترافیک از پنج وب سایت برتر است. تبلیغات PPC کسب و کار را در صدر نتایج جستجو قرار می دهد. بنابراین اولین نتیجه ای خواهد بود که کاربر می بیند و کلیک های بیشتر و در نهایت فروش بیشتر را جذب می کند.
اما یک وب سایت باید یک استراتژی سئو قوی داشته باشد زیرا هر کاربر روی تبلیغات کلیک نمی کند. سئو و PPC قرار گرفتن در معرض SERP دو برابر خواهد شد. کاربران ابتدا تبلیغات را در بالا و سپس دوباره در نتایج ارگانیک می بینند. این امر شانس اعتماد کاربران را افزایش می دهد و کلیک های بیشتری را به دست می آورد.
2. آگاهی از برند
تکیه بر سئو به تنهایی برای بهبود دیده شدن برند یک کار دشوار است زیرا چندین ماه طول می کشد تا به نتیجه برسید. در نتیجه، کسب و کار مدفون می ماند و تا آن زمان هرگز به صفحه اول نتایج ارگانیک نمی رسد. این بیشتر به معنای عدم دید قابل توجه وب سایت است.
اما این وضعیت می تواند با یک کمپین PPC همراه با سئو تغییر کند. PPC الگوریتم های Google و Bing را دور می زند تا در بالای SERP برای یک کلمه کلیدی مشخص ظاهر شود. در نتیجه، PPC دید بهتری از برند را برای کسب و کار فراهم می کند و حضور برند را در کوتاه مدت و بلند مدت ایجاد می کند.
3. کلمه کلیدی همزیستی
بهینه سازی کلمات کلیدی برای هر دو بسیار مهم است سئو و PPC. تیم سئو باید بداند که برای افزایش رتبه چه کلمات کلیدی را بهینه کند. باز هم، کمپین های PPC موفقیت آمیز نیستند اگر کسی کلمه کلیدی را برای پیشنهاد قیمت نداند. چندین ابزار کلیدواژه برای کمک به مشاغل وجود دارد. اما تا زمانی که وارد عمل نشود، نمیدانیم بهترین کلمه کلیدی چیست.
یک کمپین PPC برای هدف قرار دادن چندین کلمه کلیدی در یک ماه اجرا کنید. در نهایت، داده ها را با هم مقایسه کنید و پیدا کنید کدام کلمات کلیدی بیشترین بازدید و تعامل کاربر را دارند. این اطلاعات را می توان به تیم SEO که کمپین خود را برای هدف قرار دادن این کلمات کلیدی خاص اجرا می کند، منتقل کرد.
4. تصمیم گیری بهتر
بالاخره هر دو سئو و PPC می توانند با هم کار کنند تا منبع قابل توجهی از داده ها را برای اهداف تصمیم گیری ارائه دهند. می توان معیارهای مشابهی را از این کمپین ها مانند نرخ کلیک، نرخ پرش، زمان صرف شده در سایت و نرخ تبدیل بررسی کرد.
این داده ها می تواند به تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی برای ایجاد فروش کمک کند. باز هم، می تواند به تصمیم گیری بهتر در مورد بازاریابی و تغییرات وب سایت کمک کند. استفاده از SEO و PPC در کنار هم می تواند داده های دوچندان و تصمیم گیری بهتر را ارائه دهد.
ردیابی و اندازه گیری عملکرد
کسب و کارهای مختلف اهداف متفاوتی دارند. ترافیک و تبدیل دو هدف مهم برای هر کسب و کار آنلاین هستند. اهداف SEM برای یک کسب و کار نباید بیش از حد ساده و یا پیچیده باشد. اهداف باید جزئیاتی مانند
- تولید کل ترافیک
- سرب خرج بودجه.
- مدت زمان کسب ترافیک
تبلیغکنندگان باید چندین KPI PPC را اندازهگیری کنند، اما مهمترین آنها نرخ کلیک و تبدیل است. با تجزیه و تحلیل این دو مورد، تبلیغات می تواند بفهمد که کدام شرایط برای درآمدزایی مفید است.
بخش سئوی یک کسب و کار می تواند از موثرترین کلمات کلیدی برای تولید محتوا و بهینه سازی در سایت استفاده کند. از منظر سئو، معیارهای کلیدی هستند
- ترافیک ارگانیک
- رتبه بندی بر اساس کلمات کلیدی
- تبدیل ارگانیک
- زمان صرف شده توسط کاربر در یک صفحه
اندازه گیری معیارهای بالا با استفاده از Google Analytics به صاحبان سایت این امکان را می دهد که بدانند آیا کلمه کلیدی مناسبی را هدف قرار داده اند یا خیر. بدین ترتیب، سئو و PPC می توانند برای افزایش عملکرد وب سایت و سودآوری کسب و کار با یکدیگر همکاری کنند.
نتیجه
تجزیه سئو و PPC سیلوها دنیایی از امکانات را باز می کنند. این دیگر در مورد SEO در مقابل PPC نیست، بلکه در مورد ترکیب این دو برای شکوه بازار جستجو است. هر دو می توانند با افزایش مزیت رقابتی در موثرترین کانال ها و دستیابی به مشتریان هدف، رویکردی جامع برای یک کمپین B2B ایده آل ایجاد کنند.