

انعطاف پذیری، انعطاف پذیری و تفکر خلاق تحت فشار، همگی ویژگی هایی هستند که بازاریابان دیجیتال به طور ذاتی دارند. و اتفاقاً آنها عوامل موفقیت در مواقع عدم اطمینان هستند، به همین دلیل است که تقاضا برای افراد پرشور در این فضا هرگز بالاتر نبوده است.
در این مقاله، یاد خواهید گرفت که چرا اکنون بهترین زمان برای شروع حرفه بازاریابی دیجیتال شما (حتی به عنوان یک مبتدی) است.
چرا دیجیتال مارکتینگ و چرا اکنون؟
بازاریابی دیجیتال در دهه گذشته به طور چشمگیری تکامل یافته است و با هر تکرار جدید از پلتفرم ها و ابزارهای تحلیلی مورد علاقه ما همچنان تغییر می کند. اما مهم نیست که چه تغییراتی ممکن است در آینده رخ دهد، یک چیز واضح است، بازاریابی دیجیتال به رشد خود ادامه خواهد داد.
این به عوامل زیادی مربوط می شود، اما یکی از اصلی ترین آنها تعداد زیادی کسب و کار جدید است که هر روز ایجاد می شود. اداره سرشماری ایالات متحده بیان می کند که به طور متوسط سالانه حدود 2 تا 4 میلیون پرونده تجاری جدید وجود دارد.

اما همانطور که در تصویر بالا خواهید دید، این میانگین از زمان شروع همه گیری به طرز چشمگیری افزایش یافته است. در واقع، در سال 2021، 5.4 میلیون درخواست تجاری جدید در ایالات متحده وجود داشت که بالاترین سطح برای هر سال و افزایش 53 درصدی نسبت به سال 2019 بود.
اینها میلیون ها کسب و کار جدید هستند که اکنون به کمک برای ایجاد و رشد حضور دیجیتالی خود نیاز دارند.
و با دانستن این موضوع، تعجبی ندارد که علاقه به این حرفه نیز در حال افزایش است.

بازاریابی دیجیتال یک مجموعه مهارت مورد تقاضا است
بنابراین اکنون می دانیم که علاقه به یادگیری این مهارت ها افزایش یافته است. اما در مورد تقاضا از سوی کارفرمایان چطور؟
خوب، در سال گذشته طبق داده های ارائه شده توسط Deloitte شاهد رشد 12.2 درصدی مشاغل بازاریابی بودیم. شرکتهایی که توسط دیلویت مورد بررسی قرار گرفتهاند نیز افزایش ۱۰.۵ درصدی دیگر در استخدام را در سال آینده تخمین میزنند.
ناگفته نماند، لینکدین «متخصص بازاریابی دیجیتال» را به عنوان پرتقاضاترین عنوان شغلی بر اساس حجم پستها در پلتفرم گزارش کرده است.

اما این نقش ها شبیه سابق نیستند.
بر اساس مطالعه انجام شده توسط Upwork، پیش بینی می شود 36.2 میلیون کارگر در ایالات متحده تا سال 2025 کاملاً از راه دور باشند. این افزایش 87 درصدی نسبت به سطوح قبل از همه گیری است.
این بدان معناست که نه تنها تقاضا برای افرادی که در بازاریابی دیجیتال کار می کنند افزایش می یابد، بلکه کارفرمایان به طور قابل توجهی برای افرادی که برای آنها کار می کنند به روشی که مناسب آنها باشد بازتر هستند.
ما دیگر (لزوما) به 9-5 روز کاری، روابط کاری تمام وقت، یا حتی قرار گرفتن در همان موقعیت جغرافیایی کارفرمایانمان محدود نیستیم. ما می توانیم هر زمان که بخواهیم، هر طور که می خواهیم و از جایی که می خواهیم کار کنیم.
بنابراین اکنون می دانیم که تقاضا و انعطاف پذیری وجود دارد – در مرحله بعد، بیایید دریابیم که واقعاً یک تازه کار در دنیای بازاریابی دیجیتال به چه معناست.
دیجیتال مارکتینگ به طرز باورنکردنی برای مبتدیان است
برخی از درخشان ترین بازاریابان دیجیتالی که با آنها ملاقات خواهید کرد، هیچ مدرک رسمی بازاریابی ندارند. اما آنچه که آنها دارند مهارت، اشتیاق و تجربه عملی است که از طریق اراده و تمایل به کار از ابتدا ساخته شده است.
و این به این دلیل است که برخلاف بسیاری از رشتههای دیگر، افرادی که به دنبال استعداد در این فضا هستند، اهمیت زیادی برای داشتن چندین دهه تجربه یا سالها آموزش رسمی در رزومه شما قائل نیستند.
خود بازاریابی دیجیتال حتی آنقدرها هم وجود نداشته است و بسیاری از دانشگاه ها و کالج ها هنوز آموزش عملی در این زمینه ارائه نمی دهند. دنیای بازاریابی به قدری سریع پیش می رود که تا زمانی که یک دوره چهار ساله را در این موضوع گذرانده اید، باید از ابتدا شروع کنید تا در مورد همه تغییرات مطلع شوید.

آیا می خواهید یک خریدار اصلی رسانه شوید؟
تبدیل به یکی از پرطرفدارترین خریداران رسانه ای در بازار شوید اینجا را فشار دهید
در عوض، کارفرمایان بسیار بیشتر به مهارتهای نرم و کامل علاقه دارند. بنابراین اگر بتوانید:
- به یادگیری مادام العمر متعهد شوید
- مدام نوآوری کنید و ایده های خلاقانه جدید را کشف کنید
- رهبری و الهام بخش باشید، اما برای کار موثر به عنوان بخشی از یک تیم آماده باشید
- در رویکرد خود به کارتان هم خلاق و هم تحلیلگر باشید
- دانش کلی در این زمینه داشته باشید، اما در چند موضوع کلیدی متخصص باشید
- ریسک کنید و از خود محافظت کنید
- شکست ها را به عنوان فرصت های یادگیری بپذیرید
- با ذهنی منعطف و ذهنی باز به هر کار جدید نزدیک شوید
و با دسترسی به دورههای شگفتانگیز بازاریابی دیجیتال خودگام، ارتقاء مهارتهای فنی ضروریتر از همیشه آسانتر است.
مهارت هایی که برای موفقیت به عنوان یک بازاریاب دیجیتال به آن نیاز دارید
ما قبلاً در مورد برخی از مهارتها و ویژگیهای نرمتر صحبت کردهایم که میتواند یک فرد را به یک بازاریاب دیجیتال عالی تبدیل کند. اما البته، مهارت های فنی نیز بخش بزرگی از موفقیت شما در بازاریابی دیجیتال است.
همانطور که از تصویر زیر متوجه خواهید شد، مهارت های مورد نیاز در دنیای بازاریابی لینکدین عبارتند از: بازاریابی رسانه های اجتماعی، جستجوی پولی، رسانه های اجتماعی، بازاریابی موتورهای جستجو و به طور کلی بازاریابی.

علاوه بر موارد فوق، به عنوان یک بازاریاب دیجیتال ممکن است لازم باشد اصول زیر را بدانید:
- بهینه سازی موتور جستجو
- بازاریابی ایمیلی
- اینفلوئنسر مارکتینگ
- کپی رایتینگ
- تحلیل داده ها
- بازاریابی ویدیویی
- … و بیشتر
نکته کلیدی در اینجا این است که با تلاش برای تخصص در همه زمینه ها، خود را غرق نکنید، زیرا هیچ کس از شما چنین انتظاری نخواهد داشت. نگرش مثبت، اشتیاق به کار و تمایل به بهبود مهارتهای خود در زمینههایی که به آنها اطمینان ندارید، مهمترین چیزهایی است که در حرفه بازاریابی دیجیتال شما اهمیت دارد.
و اگر از بازاریابان دیجیتال باتجربه بپرسید که شغل آنها تا این لحظه چگونه بوده است، احتمالاً خواهند گفت که مانند یک نقاشی جکسون پولاک بوده است. ممکن است برای افراد خارج از این رشته منطقی نباشد، اما برای آنها یک شاهکار زیبا از مهارت های مختلف است که در طول زمان گرد هم آمده و به دست آمده است.
بنابراین، اگر آماده شروع شغلی جسورانه، همهکاره، هیجانانگیز و سریع هستید، بازاریابی دیجیتال ممکن است فقط برای شما مناسب باشد.