
سرویس پیام کوتاه (SMS) یکی از کم ارزش ترین و در عین حال موثرترین کانال های تبلیغاتی موبایلی است. مطالعهای که توسط Statista در سال 2021 انجام شد، نشان داد که محبوبیت پیامکها و پیامهای متنی سالانه 75 درصد در بین مشتریان افزایش یافته است – بیشتر از ایمیلها و پیامهای درون برنامهای.
به همین ترتیب، وقتی مردم در تعامل با مشاغل از طریق دستگاه های تلفن همراه راحت تر می شوند، اکنون زمان بسیار خوبی برای استفاده از بازاریابی پیامکی است. به این ترتیب، این مقاله روشن می کند که چرا بازاریابی پیامکی باید بخشی از استراتژی دیجیتال شما در سال 2023 باشد و راه های مختلفی که می توانید آن را به کار ببرید.
چرا بازاریابی پیامکی باید بخشی از استراتژی دیجیتال شما باشد
مهم نیست که استراتژی دیجیتال شما چقدر پیچیده است، شما به بازاریابی پیامکی در زرادخانه خود نیاز دارید. از همین رو:
1. نرخ باز و خواندن عالی
ایمیلها ممکن است برای روزها خوانده نشوند و مشتریان احتمالاً بدون پلک زدن از کنار تبلیغات رسانههای اجتماعی حمایتشده شما عبور میکنند. با این حال، مردم تقریبا بلافاصله پس از دریافت پیام های متنی آنها را می خوانند.
این به این دلیل است که مردم بیشتر احتمال دارد برنامه پیام متنی پیشفرض خود را باز کنند تا اینکه اتصال داده خود را برای دسترسی به ایمیلها و پاسخ به تبلیغات در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی روشن کنند. آمار نیز نشان می دهد که بیش از 90 درصد پیامک ها در عرض سه دقیقه باز می شوند در مقایسه با 33 درصد برای ایمیل.
علاوه بر این، متون سریعتر از ایمیلها یا تبلیغات رسانههای اجتماعی به مخاطبان هدف میرسند، زیرا تابع الگوریتمهای شخص ثالث نیستند.
2. عالی برای بهینه سازی موبایل
پیامک تجربه کاربری بهتری را فراهم می کند زیرا پیام های متنی مستقیماً به تلفن های همراه کاربران می رسد. مشتریان برای تعامل با برند شما مجبور نیستند هیچ برنامه ای را دانلود کنند، سر و صدای رسانه های اجتماعی را تحمل کنند، یا در چندین ایمیل پیمایش کنند.
محدودیت متن پیامک همچنین پیام های شما را کوتاه و خوانا نگه می دارد. در کمتر از یک دقیقه، مشتریان می توانند معنای پیام شما را بفهمند و در صورت لزوم پاسخ دهند.
علاوه بر این، نظرسنجی اخیر Statista نشان داد که نیمی از پاسخ دهندگان گفتند که خرج می کنند پنج تا شش ساعت با تلفن همراهشان روزانه. این یک دلیل دیگر برای تبدیل کردن بازاریابی پیامکی به بخشی از استراتژی دیجیتال شماست.
3. با ایمیل مارکتینگ بسیار خوب کار می کند
وقتی پیامک را به استراتژی دیجیتال خود اضافه می کنید، لازم نیست بازاریابی ایمیلی را کنار بگذارید. در حقیقت، بازاریابی پیامکی و ایمیلی با هم بسیار خوب کار می کنند.
از قدرت پیامک برای ارائه اخبار رویدادهای حساس به زمان، یادآوریهای خدمات، درخواستهای بازخورد یا سایر هشدارهای همزمان استفاده کنید، سپس برای اطلاعات دقیقتر از طریق ایمیل پیگیری کنید.
بنابراین، با حفظ نرخ باز و خواندن پیامک شما، راه طولانی را برای افزایش تعامل ایمیل شما انجام می دهد. همچنین می توانید از جنبه های خلاقانه بازاریابی ایمیلی در بازاریابی پیامکی استفاده کنید. استفاده از طرح های سازگار با موبایل و افزودن اشکال مختلف رسانه (صوتی و تصویری) به پیام های خود را در نظر بگیرید.
4. مناسب برای مکالمات دو طرفه
پیامک به شما این امکان را می دهد که تعامل انسانی در زمان واقعی با مشتریان خود داشته باشید. هنگام ارسال پیام، مشتریان می توانند با استفاده از آن پاسخ دهند کدهای عددی یا کلمات کلیدی. آنها بازده خرید و روابط مشتری و برند را افزایش می دهند.
همچنین می توانید با پیشنهادات VIP پیام ارسال کنید یا بازخورد درخواست کنید و از پاسخ سریع مطمئن شوید. حتی اگر برخی از مشتریان نتوانند فوراً پاسخ دهند، همیشه می توانند بعداً با شما تماس بگیرند.
شما نمی توانید همین را برای بازاریابی تماس های تلفنی، ایمیل ها و تبلیغات رسانه های اجتماعی بگویید. مشتریان ممکن است زمانی که روز بدی را سپری می کنند تماس شما را رد کنند، ممکن است حاضر نباشند چندین ایمیل را برای پاسخ به پیام شما مرور کنند، یا ممکن است الگوریتم آگهی را پس ندهد.
به همین دلیل اس ام اس برای مکالمات دو طرفه عالی است.
5 استراتژی برتر بازاریابی پیامکی برای استفاده در سال 2023
اکنون که متوجه شدید چرا به بازاریابی پیامکی نیاز دارید، زمان آن رسیده است که آن را به کار بگیرید. این استراتژیهای بازاریابی در زیر به شما کمک میکند تا به بهترین شکل ممکن دست پیدا کنید.
اکنون که متوجه شدید چرا به بازاریابی پیامکی نیاز دارید، زمان آن رسیده است که آن را به کار بگیرید. این استراتژیهای بازاریابی در زیر به شما کمک میکند تا به بهترین شکل ممکن دست پیدا کنید.
1. SMS را با ابزارهای مورد علاقه خود ادغام کنید
میتوانید پیامکها را ادغام کنید یا از آن در کنار ابزارهای تبلیغاتی مورد علاقهتان مانند CRM یا نرمافزار پشتیبانی استفاده کنید. این به شما کمک میکند تا با استفاده از اطلاعات تماس مشتری و دادههای رفتاری، متون شخصیسازیشده و هدفمندتر ارسال کنید.
ادغام پیامک با سایر ابزارها همچنین به شما کمک می کند کمپین های متنی را خودکار کنید و موفقیت آنها را در زمان واقعی پیگیری کنید. میتوانید دادههای تماس را با ابزارهای دیگری همگامسازی کنید که به شما امکان میدهند بهطور خودکار اطلاعات را در اکوسیستم خود بهروزرسانی کنید، بهطور خودکار مشترک و لغو اشتراک مخاطبین را لغو کنید، پیگیریها را بر اساس رفتار مشتری آغاز کنید، و موارد دیگر.
علاوه بر این، ادغام پیامک با ابزارهای بازاریابی مورد علاقه شما نیز می تواند کمک کند:
- در صورت وقوع رویدادهای مهم، اعلان دریافت کنید (به عنوان مثال شخصی فرمی را پر می کند، نظرسنجی را تکمیل می کند، برای آزمایشی ثبت نام می کند و غیره).
- تقویم خود را بهتر سازماندهی کنید (برای افرادی که خدمات مشاوره می فروشند عالی است).
- به طور خودکار مخاطبین جدید را به نمایندگان فروش در CRM خود اختصاص دهید.
- یادآوریهایی درباره معاملات باز، سرنخهای سرد و موارد دیگر ارسال کنید.
2. پیام های بازاریابی شخصی را در مقیاس ارسال کنید
به جای ارسال پیام های عمومی، بازاریابی خود را سفارشی کنید تا با مخاطبان خود طنین انداز شود. این امر فروش، تعامل و تجربه مشتری را بهبود می بخشد و به مشتریان کمک می کند تا با برند شما آشنا شوند.
با کمپین های متنی انبوه، می خواهید فورا توجه خواننده را به خود جلب کنید. بهترین راه برای انجام این کار این است که شخصی باشید و مطمئن شوید که محتوای پیام شما برای گیرنده ارزشمند است.
خوشبختانه ابزارهای اس ام اس به شما امکان می دهند به طور همزمان برای صدها یا هزاران نفر پیامک ارسال کنید. لیست یا بخش مخاطبین خود را به عنوان گیرنده تنظیم کنید و پیام خود را بنویسید (یا از یک الگو استفاده کنید). فهرستهای تقسیمبندی شده به شما این امکان را میدهند که کاربران را بر اساس علایق یا رفتارهای مشترک هدف قرار دهید، هدفگیری شما را بهبود بخشیده و هزینههای بازاریابی را کاهش میدهد.
هر ارتباطی را با فیلدهای سفارشی شخصی سازی کنید – فیلدهای داده با اطلاعات استاندارد مانند نام و تاریخ تولد – یا فیلدهای سفارشی را متناسب با کمپین های بازاریابی خود ایجاد کنید. مهمتر از همه، هدف این است که یک رویکرد مشتری محور برای تمام ارتباطات بازاریابی خود داشته باشید.
3. مشتریان فعلی را درگیر کنید
به دست آوردن یک مشتری جدید می تواند پنج برابر بیشتر از حفظ مشتری فعلی برای شما هزینه داشته باشد. بنابراین، حفظ مشتریان فعلی بسیار سادهتر/ارزانتر از به دست آوردن مشتریان جدید است. مشتریان فعلی شما قبلاً روی برند شما سرمایه گذاری کرده اند و می خواهند از شما بشنوند – چرا با آنها تماس نگیرید؟
بنابراین، روی ارسال پیام های حساس به زمان و شخصی سازی شده برای جذب مجدد مشتریان فعلی تمرکز کنید. و در حالی که در آن هستید، سعی کنید به مشتریان خود ارزش بیافزایید. می توانید محصولات و خدمات جدید را به مشتریان فعلی معرفی کنید یا انگیزه هایی را به پیام های تبلیغاتی اضافه کنید تا نرخ کلیک را افزایش دهید.
4. خودکارسازی متون بر اساس رفتار مشتری
اتوماسیون گردش کار شما را ساده می کند و مدیریت مشتری را بهبود می بخشد. به جای اینکه پیام ها را یکی یکی به صورت دستی ارسال کنید، می توانید متن ها را بر اساس رفتار مشتری یا موارد استفاده خودکار کنید.
با ایجاد پاسخدهندگان خودکار برای پرسشهای رایج، زمانبندی پیامها و ایجاد نظرسنجی برای بهبود سیستم بازاریابی پیامکی خود در زمان صرفهجویی کنید.
5. مراقب قوانین پیامک باشید
قبل از شروع بازاریابی پیامکی، باید بدانید که هنگام ارسال هرگونه ارتباط باید رضایت خود را دریافت کنید. چند قانون پیام متنی وجود دارد که کسب و کار شما باید قبل از زدن دکمه ارسال بداند و از آنها پیروی کند.
مطمئن شوید که با قوانین پیام کوتاه قابل اجرا در کشور خود آشنا هستید. برای جلوگیری از دعوی قضایی که می تواند اعتبار برند شما را از بین ببرد، رضایت گیرندگان بالقوه را بخواهید و اشتراک مخاطبین را مطابق بهترین شیوه ها لغو کنید.
استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را با پیامک تقویت کنید
تبلیغات رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و تبلیغات سنتی عالی هستند. با این حال، کسبوکارها تلاش میکنند تا فراتر از درآمدزایی ساده عمل کنند.
آنها می خواهند برندهای قوی بسازند، تقاضا ایجاد کنند، با داستان بفروشند و روابط معناداری با مشتریان خود داشته باشند. ادغام پیامک در چارچوب بازاریابی دیجیتال شما می تواند به این موارد کمک کند… و موارد دیگر.
نویسنده
Alexa Lemsey یک مدیر پشتیبانی مشتری در ارائه دهنده نرم افزار پیامک تجاری TextMagic است. او دائماً به دنبال مؤثرترین راهها برای برقراری ارتباط با مشتریان و اطمینان از تجربه یکپارچه مشتری است. الکسا را دنبال کنید توییتر و مقالات او را در آنجا بررسی کنید.