

ایمیل تقریباً 40 برابر بهتر از فیس بوک و توییتر در جذب مشتریان جدید است. اما فقط در صورت ارسال دقیقا ایمیل ها، به دقیقا مردم، در دقیقا زمان.
راه های بی شماری برای نوشتن کپی که تبدیل می شود وجود دارد، اما تنها یک راه برای انجام مداوم آن وجود دارد: با استفاده از یک چارچوب.
قدرت چارچوب کپی رایتینگ
قبل از اینکه یکی از فریمورک های مورد علاقه خود را به شما معرفی کنیم، بیایید بفهمیم که چرا باید از یک فریمورک برای شروع استفاده کنید.
چارچوبهای نوشتاری ساختاری برای سازماندهی ایدههای شما فراهم میکنند و در عین حال اطمینان میدهند که به اشتباه نکات کلیدی لازم برای دستیابی به اهداف خود را نادیده نمیگیرید. استفاده از آنها آسان است، به خاطر سپردن آسان و مهمتر از همه، نتیجه می گیرند.
اما همه چارچوبهای کپیرایتینگ یکسان ایجاد نمیشوند. بعضی ها بیشتر از بقیه بسته بندی می کنند. بیایید ببینیم چرا:
علوم اعصاب به ما می آموزد که تصمیمات خرید به شدت تحت تأثیر احساسات است، اما به همین جا ختم نمی شود. کلمه نوشته شده (و شامل ایمیل) قدرت ایجاد ارتباطات عصبی شیمیایی در مغز را دارد که وفاداری به برند را القا می کند…برای زندگی.
چارچوب نوشتن ایمیل LOVE برای ایجاد ارتباطات عاطفی و ایجاد اعتماد مورد نیاز برای تبدیل مشتریان بالقوه شما به خریداران طراحی شده است. در اینجا خلاصه ای از نحوه عملکرد آن آمده است:
L برای “اهرم” است
در معنای معمولی کلمه، اهرم به معنای گرفتن چیزی (شاید حتی ساده ترین چیز) و استفاده از آن به حداکثر سود است. آیا این اصل برای کپی رایتینگ ایمیل صدق می کند؟ شرط می بندی. شما فقط یک فرصت دارید که تاثیر اولیه خوبی داشته باشید. برای انجام آن به خوبی:
به خوانندگان یادآوری کنید که چرا ایمیل شما را در وهله اول دریافت می کنند.
در نظر بگیرید که خواننده شما چگونه برای اولین بار در مورد برند شما یاد گرفت. چه آنها لیست شما را در فروشگاه انتخاب کردهاند، چه از طریق آهنربای سرب، یا به این دلیل که خریدی انجام دادهاند، مطمئن شوید که اولین ایمیل شما به آنها یادآوری میکند که از شما خواستهاند چیزی برایشان بفرستید.
ردیابی نشان می دهد که شما توجه می کنید و برند شما برای یکپارچگی ارزش قائل است.
از قدرت موجود خود استفاده کنید و اعتماد ایجاد کنید.
مردم میلیون ها چیز در ذهن خود دارند. شما باید آنها را متقاعد کنید که از میان صداهای زیادی که برای جلب توجه آنها رقابت می کنند، مال شما کسی است که می توانند به آن اعتماد کنند
آدام ویتز، دانشیار مدیریت و سازمان ها در دانشکده مدیریت کلوگ، پیشنهاد می کند که اعتماد زمانی ایجاد می شود که حسن نیت، صداقت، شایستگی و قابلیت پیش بینی را نشان دهید.
این در عمل به چه معناست؟
بیایید با مثالی از چیست شروع کنیم نه انجام دادن:
سوزی عزیز،
اسم من جان است. من مالک شرکت خودروهای لوکس هستم. ما هزاران ماشین به افرادی مثل شما فروخته ایم!»
این ایمیل شامل هیچ یک از فاکتورهای اعتمادی که در بالا ذکر کردیم نیست. در واقع، ممکن است حتی به عنوان متکبرانه و غیر صادقانه ظاهر شود. قطعاً این چیزی نیست که ما به دنبال آن هستیم!
در مورد آن چطور؟
سوزی عزیز،
اسم من جان است و مالک شرکت خودروهای لوکس هستم. ما مفتخریم که به افراد بی شماری مانند شما کمک کرده ایم تا ماشین رویایی خود را پیدا کنند.
بهتر. اما هنوز هم علامتش را از دست می دهد. زیرا تعداد بیشماری از دلالان خودروهای لوکس دیگر نیز همین حرف را می زنند. که خیلی خاصه این یکی
پس بیایید این را دوباره امتحان کنیم:
سوزی عزیز،
بر اساس مطالعات، 56 درصد از دارندگان خودروهای لوکس به طور کلی از زندگی خود احساس خوشبختی بیشتری می کنند. بنابراین، مشتریان شرکت خودروهای لوکس اولین کسانی هستند که به شما می گویند، ما ماشین نمی فروشیم، ما شادی می فروشیم. از 10 سال پیش که درهای خود را باز کردیم، به بیش از 10000 نفر کمک کرده ایم تا شادی را پشت فرمان پیدا کنند.
اگرچه هنوز جای پیشرفت زیادی در اینجا وجود دارد، اما ما در حال نزدیکتر شدن به خط پایان هستیم زیرا:
- به نظر می رسد نویسنده خوش نیت است (آنها خواستن برای راضی نگه داشتن مردم – و این واقعیت که مشتریان آنها می گویند هستند خوشحالی پس از خرید با آنها، یکپارچگی ضمنی را اضافه می کند).
- آمارها جالب هستند زیرا با خواسته های خواننده صحبت می کنند – و موفقیت (شایستگی!) را نشان می دهند.
- این واقعیت که به بیش از 10000 مشتری کمک شده است، یک حس قابل پیش بینی را ایجاد می کند. اگر آنها این کار را برای آنها انجام دادند، می توانند آن را برای شما انجام دهند!
زمینه مشترک پیدا کنید.
برای نوشتن متنی که با آنها طنین انداز شود، باید بفهمید چه چیزی برای خوانندگانتان اهمیت دارد. ممکن است لازم باشد تحقیقات بازار انجام دهید، بازخورد مشتریان را تجزیه و تحلیل کنید، یا اطلاعاتی در مورد جمعیت و رفتار آنها جمع آوری کنید. به این ترتیب، می توانید روندها، الگوها و اشتراکات مشتریان خود را شناسایی کنید، که می تواند به شما در ایجاد پیام های هدفمندتر کمک کند.
آیا می خواهید آن را یک قدم جلوتر بردارید؟ پیام خود را شخصی سازی کنید حتی کوچکترین چیزهایی مانند افزودن “Hi Susie” به ابتدای ایمیل شما می تواند تعامل را به طور تصاعدی افزایش دهد.
با نقطه درد آنها صحبت کنید.
شما باید با دقت با این یکی قدم بردارید تا وارد قلمرو نه چندان توصیه شده ترس افکنی نشوید. برای ارائه راه حل خود، ابتدا باید دلیل آن را به خواننده اطلاع دهید نیاز دارد این تصمیم.
خیلی راه ها برای انجام دادن این وجود دارد. یکی از بهترین راه ها این است که اجازه دهید شخص دیگری خبر بد را به شما بدهد. با به اشتراک گذاشتن یک واقعیت یا آمار جالب از یک منبع معتبر می توانید این کار را به راحتی انجام دهید.
شما این را یک میلیون بار دیده اید. شرکت های بیمه از آمار مربوط به حوادث، بلایا یا مشکلات بهداشتی برای تشویق مصرف کنندگان به خرید بیمه نامه استفاده می کنند. شرکتهای امنیتی ممکن است از آمار جرم و جنایت یا آمار مربوط به تهاجم به خانهها برای تشویق مصرفکنندگان به خرید سیستمهای امنیتی استفاده کنند. و این فهرست همچنان ادامه دارد.
از چه آماری می توانید برای آگاه کردن خواننده خود در مورد چیزی که ممکن است حتی درباره آن اطلاعی نداشته باشد استفاده کنید – و چگونه محصول یا خدمات شما می تواند آن مشکل را حل کند؟
O برای “پیشنهاد” است
اکنون که توجه را به خود جلب کرده اید و با خواننده خود ارتباط برقرار کرده اید، باید به وضوح ارتباط برقرار کنید چرا مشتری بالقوه شما باید راه حلی را که می فروشید بخرد. راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد، اما در اینجا به چند مورد علاقه داریم:
- مزایای منحصر به فردی را که محصول/خدمت شما را از رقبا متمایز می کند، برجسته کنید.
- نظرات مشتریان راضی که از محصول یا خدمات شما سود برده اند را به اشتراک بگذارید.
- نشان دهید که چگونه محصول یا خدمات شما تأثیر مثبتی بر زندگی افراد واقعی داشته است.
V برای “تأیید” است
اکنون که توجه خواننده خود را به خود جلب کرده اید و به آنها نشان داده اید که محصول/خدمت شما مشکل آنها را حل می کند، آنها آماده خرید هستند، درست است؟
اشتباه است زیرا ایرادهایی مانند پاپ کورن در ذهن خواننده شما ظاهر می شود. در حال حاضر آنها فکر می کنند: اما صبر کن! چه خبر… [fill in the blank with an objection your reader might have.]
مشتریان امروزی بیش از هر زمان دیگری شک دارند. بین رباتهایی که سعی میکنند ارز دیجیتال را در Tinder به آنها بفروشند و تبلیغات اینستاگرام آنها را به سمت خرید محصولاتی که هرگز دریافت نمیکنند جذب میکنند، مردم مشتاق سوختن هستند.
برای کمک به آنها برای غلبه بر مخالفتهایشان، به این فکر کنید که چه چیزی ممکن است باعث تردید آنها شود، با آنها همدلی کنید و سپس مستقیماً به اعتراضات آنها بپردازید.
در اینجا چند راه برای انجام این کار وجود دارد:
- به نگرانی به گونه ای پاسخ دهید که خواننده احساس کند شنیده و درک کند. از زبان روشن و مختصر استفاده کنید. با خواننده ارتباط برقرار کنید. و صادق باشید.
- اثبات اجتماعی، مانند تعداد دنبال کنندگان یا مشترکین در رسانه های اجتماعی، نظرات مثبت در سایت های بررسی، یا تعداد مشتریان راضی را نشان دهید.
- اگر قیمت مشکل است، تخفیفها، گزینههای تامین مالی یا طرحهای قیمتگذاری جایگزین متناسب با بودجه مشتری ارائه دهید.
- ضمانت رضایت یا آزمایش رایگان ارائه دهید تا به مشتریان کمک کنید در مورد خرید خود اطمینان بیشتری داشته باشند.
- مدارک مربوط به اعتبار، گواهینامه ها یا جوایز شرکت خود را ارائه دهید و هرگونه پوشش رسانه ای یا شناسایی صنعت را به اشتراک بگذارید.
E مخفف “سبکی” است
در این مرحله، ممکن است خنده دار به نظر برسد که فکر کنید خواننده شما هنوز روی حصار نشسته است، در حالی که دلایل زیادی برای عقب نشینی به آنها ارائه کرده اید، اما مردم می توانند موجودات جالبی باشند. ما تمایل به ترس از تعهد داریم. به همین دلیل است که دعوت به اقدام شما باید با کسانی صحبت کند که آماده کلیک کردن روی «اکنون خرید» هستند – و کسانی که آماده نیستند.
در اینجا چند راه وجود دارد که خوانندگان خود را آسان تر می کنند تا اقدام کنند:
- CTA های مختلف را آزمایش کنید: “بیشتر بیاموزید” یا “تلاش کنید” CTA های عالی هستند زیرا خواننده را دعوت می کنند تا بدون تعهد به خرید، در مورد محصول یا خدمات شما کاوش کنند و اطلاعات بیشتری کسب کنند.
- FOMO خوب قدیمی: با اضافه کردن یک محدودیت زمانی یا پیشنهاد محدود به خدمات یا محصول خود، به احتمال زیاد الهام بخش عمل خواهید بود.
- شامل یک CTA انتقالی: اگر خواننده شما آماده انجام عمل مورد نظر نیست، گزینه دیگری به آنها بدهید.
به CTA فکر کنید که از کسی برای قرار ملاقات می خواهد. مطالبه گر نباش جذاب و جذاب باشید.
بسته بندی همه چیز
هنگامی که چارچوب کپینویسی LOVE را در یک سری از ایمیلها مشخص کردید، میخواهید همه آنها را با نوشتن خطوط موضوعی کاملاً به یاد ماندنی برای هر ایمیل به هم پیوند دهید. به یاد داشته باشید، 33٪ از مردم ایمیل را تنها بر اساس موضوع باز می کنند. این یک تراژدی خواهد بود که وقت خود را برای ایجاد یک دنباله بازاریابی ایمیلی عالی مانند این سرمایه گذاری کنید، فقط وقتی متوجه شوید که هیچ کس واقعاً آن را نمی خواند.
در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند موضوعات ایمیل کارآمد ایجاد کنید:
- در صورت امکان آن را زیر نه کلمه نگه دارید. انسان ها از محدوده توجه کوتاهی برخوردارند.
- مطمئن شوید که به یک نقطه دردناک برخورد می کند.
- آن را عجیب کنید – موضوعات عجیب و غریب باعث کنجکاوی و کلیک می شود.
اگر می خواهید 8 نکته دیگر برای ایجاد خطوط موضوعی بازاریابی ایمیلی سریع و آسان داشته باشید، این را بررسی کنید.
با ادغام چارچوب اثبات شده نوشتن ایمیل LOVE در تاکتیک های بازاریابی خود، می توانید یک سیستم خودکار ایجاد کنید که روابط را عمیق تر می کند، اعتماد ایجاد می کند و سرنخ ها را به طور مداوم و قابل پیش بینی به خریداران تبدیل می کند. و این همان چیزی است که ما به آن بازاریابی دیجیتال می گوییم!