
چگونه چیزی را در یک سال آینده مانند سال 2020 پیش بینی می کنید؟
پیشبینی و برنامهریزی سنتی – با استفاده از دادههای سالهای گذشته برای پیشبینی 12 ماه آینده – به خوبی تثبیت شده است. اما در سال 2020، دشوار بود. حتی غیرممکن اگر تأثیر کووید-19 کافی نبود، عدم اطمینان پیرامون برگزیت بر شک و تردید افزوده است.
برای بسیاری، ارقام 2020 آنقدر کج هستند که نمی توانند در سال 2021 کاربرد زیادی داشته باشند. اگر سال بدی را پشت سر گذاشته اید، شاید این سال بهتر باشد، به خصوص اگر در مشاغل مهمان نوازی هستید، زیرا حداقل ممکن است موفق شوید. آن را باز می کند اگر سال خوبی را سپری کردهاید، ممکن است با فروکش کردن همهگیری و بازگشت کسبوکار به الگوهای نسبتاً عادی، اوضاع تغییر کند. یا نه، بر حسب مورد. بحث کردن با اعداد سخت است. اما وقتی اشتباه می کنند، عواقب آن شدید است.
یک تبلیغ عالی برای Adobe’s Marketing Cloud وجود دارد که در آن یک ناشر دانشنامه در حال مرگ ناگهان هزاران سفارش جدید دریافت می کند. یک مدیر حیرت زده زمزمه می کند: «کلیک ها». “آنها از نمودار خارج شده اند.”
ناشر هزاران کتاب سفارش می دهد. درختان قطع میشوند، کاغذ آسیاب میشوند، ماشینهای چاپ چکش میزنند. صحنه آخر کودک نوپایی با آی پد است که مکرراً روی دکمه «اکنون بخر» برای مجموعه ای از دایره المعارف ها ضربه می زند. اگر سال 2020 آن کودک نوپا است، پس باید مراقب باشیم که مبادا به ناشر دایره المعارفی مبدل شویم، چه خوب و چه بد. امسال سالی است که پیش بینی و برنامه ریزی باید فراتر از کمیت باشد.
به پیشبینی ترافیک خردهفروشان نگاه کنید، معمولاً آنقدر دقیق که میتوان ترافیک را برای هر روز بهطور دقیق پیشبینی کرد. داده های سال 2020 بی فایده است. بنابراین آیا دادههای سال 2019 میتوانند حضور سال 2021 را پیشبینی کنند؟ بعید به نظر می رسد. در عوض، بیایید به راههای جدیدی برای نزدیک شدن به سال 2021 فکر کنیم. یا حتی فراتر از آن. کمتر کامپیوتر می گوید نه (یا بله)، بیشتر تجربه و شهود به ما چه می گوید؟ و چگونه می توانیم از این مهارت ها در کنار داده ها برای استفاده از موقعیت استفاده کنیم؟
پاسخ داده های کمتر و دانش بیشتر است.
خرده فروشان انبوه می دانند که باید دلایل جدیدی بیابند تا مردم به آنها وفادار بمانند. خرده فروشی فقط صرف پول نیست: شما می توانید در هر جایی و راحت تر از رفتن به فروشگاه، چیزهایی بخرید. اکنون زمان استفاده از دانش مردم برای تجدید نظر در مورد ماهیت همگن خیابان های بزرگ و عرضه های سطح متوسط از بسیاری از خرده فروشان است.
به جای سایتهای اختصاصی خارج از شهر و خیابانهای منطقهبندیشده، استفاده مختلط میتواند به بازگرداندن زندگی به خردهفروشی کمک کند. از فضای فروشگاه خود برای میزبانی رویدادها برای مشتریان خود استفاده کنید و آنها را بخشی از جامعه خود کنید. فروش را متوقف کنید و چیزی جدید بسازید که به جای رقابت با آن، تجربه دیجیتال را تکمیل کند.
شخصی با تشخیص فرصتهایی که از زمانهای سخت به دست میآیند، یک بار گفت: «هرگز اجازه نده یک بحران خوب از بین برود». پروکتر و گمبل این را می دانستند. پس از رکود بزرگ، در حالی که دیگران در حال کاهش هزینه های بازاریابی و تبلیغات بودند، دقیقا برعکس عمل کرد.
او از نام تجاری خود از صابون Oxydol برای حمایت از یک درام رادیویی جدید در طول روز به نام Ma Perkins استفاده کرد، بر اساس این ایده که مردم دوست دارند هنگام انجام کارهای خانه سرگرم شوند. ارتباط بین این برند و نمایش به قدری قوی بود که به “Ma Perkins خود Oxydol” معروف شد و به مدت 26 سال اجرا شد و منشاء عبارت سریال سریال بود.
سرمایهگذاری بعدی P&G در تبلیغات رادیویی و حمایت مالی از این قبیل بود و گفته میشود که این شرکت به طور موثر رادیو روزانه را در ایالات متحده ایجاد کرده است. این ایده خوبی بود که برگرفته از دانش بود نه داده ها. اما پرورش ایدهها در شرکتهای بزرگی که صرفاً بر دادهها متکی هستند دشوار است، زیرا دادهها به ما نمیگویند که آیا چیزی ایده خوبی است یا خیر.
شرکت ها با یک ایده شروع می کنند. در سال 2021، شرکت ها بقا و شکوفا خواهند شد.