در مارس 2022، TikTok Stories را راهاندازی کرد. مانند استوری های اسنپ چت، فیسبوک و اینستاگرام، 24 ساعت دوام دارند. داستان های TikTok نیز در صفحه مربوط به شما نمایش داده می شود و کاربران می توانند ببینند که آیا شما را دنبال می کنند یا خیر.
به عنوان یک کسب و کار، ما دائماً به دنبال بهترین ویژگی ها برای کمک به کمپین های بازاریابی و تعامل بهتر با مخاطبان خود هستیم. داستان های رسانه های اجتماعی به یک ویژگی قابل دوام و سودآور برای این تمایز تبدیل شده اند.
بنابراین، اگر با داستانهایی که TikTok ارائه میکند تازه کار هستید، این پست به شما نشان میدهد که چگونه شروع کنید.
چگونه در TikTok داستان بسازیم
- برنامه خود را به روز کنید: اگر از قبل ویژگی های داستان را ندارید، باید برنامه خود را به روز کنید. از آنجایی که این یک افزودنی نسبتاً جدید است، برخی از کاربران هنوز آن را در برنامه خود ندارند.
- مراقب نماد باشید: پس از به روز رسانی برنامه، به نمایه خود بروید و به دنبال یک دایره آبی با علامت + در کنار عکس پروفایل خود بگردید.
- روی علامت + کلیک کنید: بلافاصله ضبط را شروع کنید و سپس از فیلترها، صداها، متن و غیره استفاده کنید. ایجاد داستان در Tiktok سرگرم کننده است زیرا می توانید از تمام فیلترها و ویژگی ها مانند ساخت یک ویدیوی معمولی در TikTok استفاده کنید.
هنگامی که ویدیو را ساختید و آن را ویرایش کردید تا رضایت خود را جلب کنید، درخواست بعدی شما این است که ویدیو را پست کنید، اما میتوانم بگویم منتظر بمانید تا پست کنید و در اینجا دلیل این کار است.
نحوه استفاده از داستان های TikTok برای دسترسی و دید بهتر
داستانهای TikTok میتوانند به شما کمک کنند تا در معرض دید گسترده برند خود قرار بگیرید و من مراحلی را که استفاده میکنم به شما نشان میدهم.
- فیلم را بسازید و صفحه را ضبط کنید. پس از ضبط ویدیو و ویرایش آن، یک اسکرین شات از ویدیو ایجاد کرده و آن را منتشر کنید.
- برای ضبط صفحه نمایش، نشانگر را روی گوشه سمت راست ویدیو نگه دارید و روی آن کلیک کنید.
- یک براکت پیدا خواهید کرد [ ] در گوشه سمت راست بالا، روی آن کلیک کنید و ویدیوی صفحه را ضبط کنید.
- ضبط را در جایی که می خواهید متوقف کنید و آن را به عنوان داستان خود ارسال کنید. این ویدیو واترمارک TikTok که هدف است، نخواهد داشت.
مراقب تجزیه و تحلیل ها باشید.
در Tiktok، میتوانید افرادی را ببینید که داستان شما را دیدهاند و با آن تعامل داشتهاند و به نظرات آنها پاسخ دهید. بنابراین پس از انتشار، من همیشه بر نحوه عملکرد داستان نظارت می کنم. کاربران چگونه با آن درگیر شدند؟ آیا داستان بعد از 24 ساعت درگیر زیادی شد؟ اگر بله، برای پلتفرم های دیگر خوب کار می کند.
سپس ویدیو را تغییر مسیر میدهم، آن را به فیدهای TikTok پست میکنم و آن را به یوتیوب، حلقههای اینستاگرام و فیسبوک خود میفرستم. همچنین تعامل بیشتری را به همراه خواهد داشت. اکنون شما فقط دو پرنده را با یک سنگ کشته اید، که همیشه برای صاحبان مشاغل پرمشغله ای مانند ما یک حرکت درخشان است.
آیا این بدان معنی است که فقط ویدیوهای با عملکرد بالا باید برای حلقه ها تغییر کاربری دهند؟ دقیقاً نه، اما این استراتژی به جای اینکه بین 3 تا 5 روز منتظر بماند، یک ایده سریع از نحوه عملکرد یک ایده جدید در 24 ساعت ارائه می دهد. شما میدانید که از چه صداهایی استفاده کنید، فیلترهایی که باید روشن شوند، و هر چیزی که برای بهبود داستان خود نیاز دارید.
داستان های TikTok به ایجاد اعتماد و اعتبار کمک می کند.
داستانهای TikTok، مانند ویدیوها، راههای عالی برای برقراری ارتباط و ایجاد روابط با مخاطبان شما هستند. میتوانید زندگی روزمره، آرزوها، چالشها، برنامههای جدید و هر چیزی را که میخواهید با داستانها به اشتراک بگذارید.
برخلاف دیگر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، استوریهای Tiktok نظراتی را نشان میدهند که بینندگان میگذارند، به این معنی که شفافسازی و ایجاد جامعه آسان میشود.
اگر در داستانهای Tiktok تازه کار هستید و میخواهید ایدههایی در مورد نوع محتوا روی چرخ 24 ساعته ارائه دهید، در اینجا چند ایده برای محتوا آورده شده است.
- پرسش و پاسخ همیشه یک راه فوق العاده جذاب و هوشمند برای ایجاد جامعه است. من اغلب این کار را انجام می دهم و شما نیز باید آن را امتحان کنید.
- نقاط عطف زندگی: من گهگاه درباره رویدادهای زندگی ام محتوا می سازم، چه غمگین و چه شاد. یکی از مزایای برنامه TikTok این است که چگونه به راحتی مشاغل را با مشتریان مرتبط می کند و به ایجاد روابط نزدیک تر کمک می کند.
- نکات و ترفندها: محتوای روزانه من حول نکاتی می چرخد که به کسب و کار من کمک کرده اند و من سخاوتمندانه آنها را روزانه به اشتراک می گذارم.
- اعلام روند جدید: هشدار روند محتوای مورد علاقه من است. من تضمین می کنم که دنبال کنندگان من هیچ روند Tiktok را از دست نخواهند داد.
آماده استفاده از داستانها برای رشد کسبوکار خود در TikTok هستید؟ برای شروع عالی، نکاتی را در این قسمت دنبال کنید.