
پیاده سازی یک کتابخانه برنامه نویسی اصلی در برنامه Marketo Engage خود یک دستاورد است. اجرای یک مرکز تعالی خارج از پلت فرم یکی دیگر از موارد است. بدون تمرکز روی افراد، فرآیندها و فناوری کلی، میتوانید خود را برای پذیرش و پشتیبانی ضعیف آماده کنید. با تمرکز بر هر سه، می توانید خود را برای تحقق ارزش بهینه و تبلیغات بزرگ بعدی خود آماده کنید. از آنجایی که کارمندان در طول همه گیری همه گیر به سمت کار مجازی می روند، این مؤلفه ها اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم هستند.
صبر کنید، به هر حال مرکز تعالی (COE) چیست؟ اگر با Marketo Engage آشنا هستید، احتمالاً نام Platform Center of Excellence را شنیدهاید… چیزی که در اینجا درباره آن صحبت میکنیم این است که خارج از. Marketo Engage COE یک حاکمیت متمرکز، بهترین عملکرد، رهبری فکری و ساختار سازمانی است که یک شرکت یا موسسه را قادر میسازد تا استراتژی، ابتکارات و فرآیندهای بازاریابی مقیاسپذیر را کنترل کند. ثابت شده است که منجر به بهبود کارایی، ثبات در ارتباطات و استانداردهای برند در سراسر سازمان می شود. با این حال، طبق گزارش اخیر Forrester Research، کمتر از یک سوم شرکتها به کسبوکارهای تجربهمحور تبدیل شدهاند. ما این آمار را اعلام می کنیم زیرا کسانی که به دنبال برتری در قابلیت های دیجیتالی خود برای بهبود سفر مشتری هستند، قطعاً مایلند از این ساختار COE استفاده کنند.
در اینجا ده سوال اصلی وجود دارد که باید هنگام بررسی این تحول از خود بپرسید:
1. چرا به مرکز تعالی نیاز دارم؟ ما قبلاً یکی روی پلتفرم داریم…
می دانیم که می تواند گیج کننده باشد. چرا دو چیز متفاوت را یک چیز نامیدیم؟ #رشد. مرکز تعالی یا بهطور مناسبتر یک کتابخانه برنامه اصلی، مکانی در نمونه Marketo Engage شما است که در آن قالبهای برنامه اصلی ذخیره میشوند، معمولاً آنهایی که بیشترین ارزش را دارند و اغلب استفاده میشوند و همچنین برای استفاده گسترده توسط آن تأیید شدهاند. تیم عملیات بازاریابی شما به یاد داشته باشید که اگر ساختارها و فرآیندهای لازم در خارج از پلتفرم وجود نداشته باشد، میتوانید همه کارها را به درستی انجام دهید و باز هم شکست بخورید.
مرکز تعالی خارج از پلتفرم یک مفهوم گستردهتر است که بر افراد، فرآیند و فناوری تمرکز دارد تا راهحل اتوماسیون بازاریابی شما را بهتر فعال کند. با تقویت طراحی خارجی، از جمله تمرکز ویژه بر روی حوزه های زیر، آنچه را که در داخل برنامه ساخته اید، تقویت می کند:
- نقش ها و مجوزها،
- استقرار و فعال سازی،
- مدیریت فرآیند،
- مدیریت تغییر،
- متریک و گزارش،
- الگوی حکمرانی و حکمرانی،
- مشارکت فروش و بازاریابی،
- سفر مشتری،
- و بیشتر!
بررسی دقیق و طراحی این ساختارها بازگشت سرمایه شما را در راه حل های شما به حداکثر می رساند و تحول سازمانی را در داخل و خارج از Marketo Engage امکان پذیر می کند. همانطور که در COE بحث می کنیم، مومنتوم به یک حامی نیاز دارد و بزرگترین موفقیت های شما با این حمایت حاصل می شود.
2. آیا ما به دقت تمرکز در مقابل عدم تمرکز و همچنین مدل های ترکیبی را در نظر گرفته ایم؟
تمرکز و تمرکززدایی را می توان در چندین رشته اعمال کرد. بی اهمیت نیست که رویکرد استراتژیک خود را به جنبه های کسب و کار خود از نظر تمرکز و عدم تمرکز در نظر بگیرید. خود فکر کردن در مورد اینکه سازمان شما در کجا قرار دارد یا می خواهید جنبه های مختلف سازمان شما در مقیاس تمرکز و تمرکززدایی در کجا قرار گیرد، گامی در جهت درست است.
درجات مختلفی از تمرکز وجود دارد، و همیشه باید در درجاتی از صرفاً همه یا هیچ متفاوت باشد. در انتهای مخالف این طیف، کنترل کامل و آموزش ماهیگیری وجود دارد – رک و پوست کنده به آنها فکر کنید، همانطور که آنها نامیده می شوند. این درجات تمرکز اعمال شده در جنبه های مختلف کسب و کار به شدت با فرهنگ و منابع شرکت مرتبط است، آنها همیشه در مقیاس کشویی هستند و هیچ مدینه فاضله ای وجود ندارد.
همچنین، محل قرارگیری شما در طیف متمرکز در زمینه های زیر را بررسی کنید:
- انطباق
- آموزش و فعال سازی
- مستندات فرآیند
- تولید محتوا
- ایجاد و ویرایش قالب ها
- گزارش نویسی
- استراتژی فرزندپروری
3. آیا ما شتاب خوبی در مورد اتوماسیون بازاریابی داریم که ارزش بیشتری را در کسب و کار ما تسریع می کند؟
یک قدم به عقب بردارید و حرکت امروزی را در نظر بگیرید. تجزیه و تحلیل کنید که چرا آن شتاب وجود دارد، از آن شتاب بیاموزید، و چگونه می توانید آن را تکرار کنید یا از آن برای ایجاد تغییرات بیشتر در جنبه های دیگر کسب و کار استفاده کنید. اگر چیزی شتاب ندارد و به هیچ وجه، شکل یا شکل، ارزش مثبت ایجاد نمی کند، با آن روبرو شوید، بچرخید و سازگار شوید.
4. آیا ما نیازهای فعال سازی خود را با تاکتیک های سفارشی سازی سفارشی و تنظیم می کنیم؟
بلوغ بازاریابی تعاملی فقط نباید به صورت خارجی با مشتریان وجود داشته باشد. به حرکات فعالی که امروز دارید فکر کنید. نیازهای فعال سازی منحصر به فرد تیم یا تیم ها را در نظر بگیرید. توصیه میکنیم برای اشتراکگذاری اطلاعات و تشویق فعالسازی، گروههای کاربری داخلی، «کیف قهوهای» یا ناهارهای غیررسمی را در نظر بگیرید، گروههای کاربری جامعه Marketo Engage. (برای دسترسی به جامعه قوی Marketo Engage و متخصصان بازاریابی دیجیتال که منتظر پیوستن به شما و تیم شما هستند، لیست جهانی را در اینجا ببینید.) راههای زیادی برای خلاقیت با فعالسازی سفارشی وجود دارد، و ما شما را تشویق میکنیم به دقت تحقیق کنید که چه چیزی مؤثر است. بهترین در سازمان شما
5. آیا ما یک مسیر فعال سازی قوی و تعریف شده به جلو داریم؟
علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد، توصیه می کنیم روی موارد اولیه نیز تمرکز کنید. برنامه ای بسازید که چگونه کاربران Marketo Engage را با کتاب های بازی، راهنمای کاربر، تست ها و ضبط های آموزشی، چک لیست های راه اندازی، فرم های QA، درخواست های برنامه و دسترسی به منابع قوی داخلی و خارجی درگیر کنید—Marketo Engage منابع شگفت انگیز زیادی دارد و سایر برنامه ها و شرکت های مشاوره نیز. هنگامی که ویژگی های جدید وجود دارد، فرآیندی برای نحوه پیاده سازی آنها وجود دارد. همچنین باید آموزش استانداردهای سالانه یا بررسی هایی را که ممکن است نیاز به تکمیل آنها داشته باشید، در نظر بگیرید که در سطح شرکت هستند… و منتظر تحقق این ابتکارات نباشید. اگر فکر می کنید موضوعی وجود دارد که باید به آن پرداخته شود، آن صدای شرکت باشید.
6. آیا ما KPIهای حیاتی موجود را به خوبی ردیابی می کنیم و آیا KPIهای خالص جدیدی وجود دارد که باید در نظر بگیریم؟
رویکردی مبتنی بر داده را در پیش بگیرید و بتوانید داستانی را تعریف کنید و با داده های قابل تأیید، یک مورد قوی ایجاد کنید. KPIهایی که افراد شما در فروش، امور مالی، موفقیت مشتری و غیره دارند را بیابید. ردیابی کنید، یاد بگیرید که چگونه به یک زبان مشترک صحبت کنید که به شما کمک می کند تا خرید کنید، یا فقط یک مکالمه سازنده در مورد معیارهایی که در ذهن شما باقی می ماند داشته باشید – جلسه ای با مدیر مالی. Marketo Engage توصیه میکند بر روی معیارهایی مانند اثربخشی برنامه، کیفیت سرنخ، معیارهای آبشار، بازگشت سرمایه (ROI) و گزارش اکتساب سرنخ و همچنین معیارهای عملکرد فروش تمرکز کنید. اگر سازمان شما از نظر استراتژی اسناد بسیار بالغ است، توصیه میکنیم در مورد معیارهای اسناد چند لمسی در سراسر سازمان توافق کنید و از فناوری مناسب همراه با بلوغ برای تسهیل این اندازهگیری استفاده کنید. همچنین، یک مدل عملیاتی مبتنی بر داده را در نظر بگیرید تا کسبوکار را به سمت اهداف استراتژیک در طول سفر مشتری با حداقل اختلال در کسبوکار هدایت کند تا با همسو کردن KPIها در هر مرحله از آن سفر، از رشد مستمر اطمینان حاصل کنید.
7. آیا اصطکاک در مشارکت فروش و بازاریابی وجود دارد که بر سفر مشتری تأثیر می گذارد؟
این یک موضوع جاودانه است. مهم نیست که چقدر فناوری پیشرفت کرده و مهم نیست که چقدر در تاکتیک های بازاریابی خود پیچیده می شویم، هیچ مقداری از یادگیری ماشینی هرگز بر رویه قدیمی همکاری غلبه نخواهد کرد. بسیار مهم است که این رابطه را حفظ کنید، گفت و گوی استراتژیک و مداوم داشته باشید و واقعاً برای این مشارکت ارزش قائل شوید.
8. چه افراد دیگری و همسوییهای فرآیندی با سایر ابتکارات حیاتی برای Marketo Engage وجود دارد؟
اینجاست که مدیریت فرآیند و تغییر وارد عمل می شود. آیا امروز فرآیندهای متمرکزی دارید؟ به این فکر کنید که چگونه آنها را پذیرفتهاید، چه چیزی باعث شده است که پذیرش بمانید، و در نظر بگیرید که در کجا ممکن است به فرآیندهای جدیدی برای حمایت از رشد بازاریابی خود نیاز داشته باشید. ستونهای مختلفی از زیرساخت مدیریت فرآیند COE وجود دارد، راهاندازی کاربر و مستندات فرآیند تنها دو مورد هستند. مدیریت تغییر نیز کلیدی است. آیا به کاتالیزور تغییر در سازمان خود و تمام اجزای با شکوه آن مانند ارتباطات، عوامل تغییر و اندازه گیری تغییرات فکر می کنید؟ خوراکی برای تفکر…
9. آیا ساختارهای حکمرانی سالمی داریم؟
نقش ساختارهای مدیریتی و حاکمیتی کلید موفقیت نقش بازاریابی به عنوان یک محرک درآمد در مقابل یک مرکز هزینه است. ایجاد ساختارهای نظارتی در لایههای مختلف سازمان، افراد، فرآیندها و فناوری سازمان را به شیوهای استراتژیک برای اولویتبندی، تفویض اختیار و اجرای ابتکارات کلیدی گرد هم میآورد. ما در مورد جلسات بیشتر بدون دستور کار برای افزودن به تقویم خود صحبت نمی کنیم.
10. اگر در اجرا تسلط داشته باشیم، آیا همچنان به COE نیاز دارم؟
پاسخ کوتاه بله است. هیچ میزان اجرای عالی نمی تواند طراحی بد را بپوشاند. برای ایجاد این عناصر وقت بگذارید تا بازاریابی را از «پس انداز سه ماهه» به بدنه استراتژیک و نمایندگی واحد تجاری خود در نظر بگیرید. طراحی به اندازه اجرا مهم است.
آیا در پاسخ به این سوالات مشکل دارید؟ تیم استراتژی بهرهوری دیجیتال Adobe راهحلهایی دارد که میتواند به شما کمک کند تا با موفقیت به این سؤالات پاسخ دهید و به سمت طراحی قوی و اجرای قویتر یا حتی طراحی قویتر و اجرای قویتر بروید.
اطلاعات بیشتر در مورد کارگاه آموزشی Marketo Engage’s Center of Excellence را اینجا ببینید یا اینجا با ما تماس بگیرید.