

داشتن یک قیف بازاریابی میلیون دلاری چیزی برای تمسخر نیست.
این یک دستاورد بزرگ است که شایسته احترام است. اتوماسیون، فداکاری و ایده زیادی وجود دارد که باعث می شود چنین چیزی اتفاق بیفتد.
این همان معیاری است که می گوید: «هی، من قبلاً صاحب یک تجارت 6 رقمی جدی بودم. اما حالا؟ من تجارت جدی خود را به یک امپراتوری تبدیل کردم.»
پس اگر قبلاً یکی دارید گوش کنید: تبریک میگویم، به شما به خاطر زحمات شما درود میفرستم. راحت به عقب ضربه بزنید، پاهایتان را بالا بگذارید و بیرون بروید.
برای هر کسی که به دنبال رشد قیف خود به آن معیار میلیون دلاری است، شما می خواهید چند یادداشت بردارید.
اما قبل از اینکه وارد این موضوع شوم، بیایید سریع در مورد من صحبت کنیم – فقط برای اینکه مطمئن شویم که من یک آدم بدجنسی تصادفی نیستم که وانمود کنم یک یا دو چیز در مورد بازاریابی می دانم.
نام من Yogev Almog است، من مشاور بازاریابی و استراتژیست کپی رایتینگ برای برندهای 6، 7 و 8 فیگور هستم.
من در مورد قیف های مختلف از تناسب اندام، مربیگری، تجارت الکترونیک، اتوماسیون کسب و کار، CPG، موسسات مالی، بهداشت از راه دور، کسب و کارهای خودتان، متخصصان کایروپراکتیک نوشته و مشاوره کرده ام – یک صنعت را نام ببرید و احتمالاً چیزی نوشته ام یا در کمترین توصیه برای آن داده شده است.
و فقط برای قرار دادن گیلاس در راس، کار من کمک مستقیم به تعداد انگشت شماری قیف میلیون دلاری است.
بنابراین، اکنون که کمی در مورد من و مدارکم می دانید، احساس راحتی می کنم که این قسمت بعدی را بگویم:
اگر هدف نهایی شما صرفاً “قیف میلیون دلاری” باشد، هر آنچه که می خواهم بگویم احتمالا شما را ناراحت خواهد کرد.
در واقع، قطعاً خواهد شد. و میدونی امروز کی رو بیشتر ناراحت میکنم؟ کارشناسان تبلیغات
عزیزترین دوستان متخصص تبلیغات من: دوستت دارم، واقعا دوستت دارم. من قول می دهم این یک تیراندازی به شما نیست.
مسئله این است که کارآفرینان در حال حاضر به تبلیغات رسانه های اجتماعی وسواس خاصی دارند.
با یک کمپین تبلیغاتی رضایت فوری وجود دارد زیرا می توانید به راحتی ردیابی کنید که فروش از کجا می آید.
“فردی یک تبلیغ را می بیند. شخصی روی یک تبلیغ کلیک می کند. فرد زمانی را در مکان خود می گذراند. یک نفر خرید می کند.
می توانید ببینید که چگونه تماشای منفجر شدن تلفن همراه با تایید فروش اعتیاد آور می شود، اما چیزی که مردم تمایل دارند در مورد آن سکوت کنند این است:
- مقدار بودجه تبلیغاتی که برای اجرای یک کمپین نیاز دارید
- تمام خلاقیتهایی که دائماً باید آزمایش کنید (هم تصویری و هم نوشتاری)
- دستورالعملهای انجمن را دنبال کنید تا مطمئن شوید اگر چیز اشتباهی گفتهاید حسابتان بسته نشود
- روند صعودی اجتناب ناپذیر در هزینه تبلیغات به دلیل اشباع بازار
صحبت کردن در این مورد اغلب مرا به یاد مکالمه ای می اندازد که با یک مشتری داشتم.
او در طی یک گفتگو از یک رقیب خود در فضای مربیگری نام برد که در اطراف قیف میلیون دلاری آنها رژه می رفت.
مهم است که توجه داشته باشید که این شرکت کننده در یک پادکست در مورد 1.2 میلیون دلاری که امسال به دست آورده صحبت کرد، اما اعتراف کرد که تنها برای تبلیغات بیش از یک میلیون هزینه کرده است…
… بله، این چیزی نیست که شما می خواهید.
اشتباه نکنید، رهبران ضرر و زیان می توانند در تجارت مفید باشند و سود 200000 دلاری مایه شرمساری نیست، اما واقعیت این است که سود 200000 دلاری نیست
آنها هنوز باید به کارمندان حقوق می دادند، هزینه های عملیاتی را پوشش می دادند، و تنها در این صورت می توانستند به خودشان پرداخت کنند….
… این کار زیادی است که فقط بگوییم یک قیف میلیون دلاری دارید.
با این حال، ما شاهد هستیم که تعدادی از رهبران صنعت واقعاً آن را با متا و تبلیغات گوگل می کشند و ناگهان این بدان معنی است که همه به سمت آن هجوم می آورند. “راه” برای رشد هر کسب و کاری
گوش کن، حقیقتی در آن وجود دارد. تبلیغات قطعا می تواند کسب و کار شما را توسعه دهد و به مخاطبانی برسد که معمولاً به آنها دسترسی ندارید.
و البته، ضرر کردن در قسمت جلویی بسیار منطقی است اگر مشتریان مکرر یا افرادی را بازگردانید که در ابتدا از طریق صفحه پشتی خرید نکردهاند – اما واقعاً چند نفر آن را شمارهگیری کردند؟
چقدر فهمیدند دقیقا مشتری ایده آل آنها قبل از اینکه پول را پشت ترافیک پولی بگذارد، از ترافیک ارگانیک چه می خواهد؟
تبلیغات عالی هستند اما تنها زمانی که به روش صحیح استفاده می شود و فقط زمانی که آماده هستید.
(به هم ریختگی هیچ اشکالی ندارد، اما اگر مراقب نباشید، نامرتب می تواند به یک فاجعه تبدیل شود.)
و تنها راهی که می توانید انجام دهید این است که تشخیص دهید حقیقت عینی چیست: تبلیغات راه حل نیستند، تبلیغات فقط یک ابزار هستند – بخشی از تصویر بزرگتر.
هنگامی که این را مشاهده کردید، می توانید به طور موثرتر، کارآمدتر از آنها استفاده کنید و قدرت را دوباره در دستان خود قرار دهید.
زیرا هنگامی که شما صرفاً به تبلیغات رسانه های اجتماعی به عنوان منبع بالقوه و تولید کننده درآمد تکیه می کنید، اساساً در تسلط متا و نحوه اجرای آنها هستید.
بنابراین چگونه می توانید این قدرت را دوباره در دستان خود قرار دهید و یک تجارت بدون آگهی ایجاد کنید؟ شما یک قدم به عقب بر میدارید و به تمام قسمتهایی که یک قیف میلیون دلاری موفق میسازند نگاه میکنید.
3 جزء کلیدی برای هر قیف میلیون دلاری موفق وجود دارد:
- توجه
- محبت
- بازداشت
من می توانم در پست بعدی به هر یک از این موارد عمیق تر بپردازم، اما در حال حاضر اجازه دهید فقط روی ایده کلی تمرکز کنیم.
توجه فقط این است که مردم به شما توجه کنند. شما نسبت به چیزی جالب یا مهم آگاهی ایجاد می کنید.
این معمولاً جایی است که تبلیغات وارد عمل میشوند، اما میتوانند محتوای ویژه، برنامههای ایمیل وابسته، پادکستها را نیز در بر گیرند.
دلبستگی چیزی است که پس از جلب توجه آنها اتفاق می افتد. هدف در اینجا این است که با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و ارتباطی ایجاد کنید که آنها را وادار به خرید از شما کند.
این به عنوان صفحات فروش، توالی ایمیل و حتی محتوای روزانه شما در سیستم عامل های اجتماعی شما نشان داده می شود، اما مهمتر از همه، شما تغذیه این مردم.
بخش آخر حفظ است.
حالا چه آن شخص از شما خرید کرده باشد یا نه، به شکلی ابراز علاقه کرده است و شما می خواهید آن شخص را در اطراف خود نگه دارید.
چرا؟
خوب، خریداران به مردم خواهند گفت که کالاهای شما چقدر عالی هستند، و هرکسی که خرید نکرده باشد ممکن است قبل از تصمیم به خرید از شما کمی بیشتر فکر کند.
و دوباره، حتی اگر هرگز نخرند، بهترین مورد کسی را به شما ارجاع دهد بدترین حالت داشتن یک نفر بیشتر که شما را دوست داشته باشد، ضرری ندارد.
این بخش همچنین به شدت در ایمیل شما و در محتوایی که از طریق کانال های دیگر خود بیرون می دهید، کار می کند. (فیس بوک، اینستاگرام، پادکست، وبلاگ و …)
خوب، یادتان هست وقتی گفتم کارآفرینان به تبلیغات معتاد هستند؟ منظور من این است که آنها بسیار متمرکز بر اطمینان از آن هستند توجه آثاری که تقریباً هیچ فکری به آنها نمی کنند محبت یا بازداشت–که یک مشکل است.
ساختن این 2 قسمت آخر یک قیف میلیون دلاری موفقیت آمیز می تواند زمان بر باشد، اما آنها می توانند در زمان و هزینه شما در تبلیغات سرد و هدف گذاری مجدد صرفه جویی کنند.
به علاوه، اگر آنها را راهاندازی کنید و فرآیندها را به درستی خودکار کنید، بالاترین بازگشت سرمایه را در بین هر کسبوکار موفقی ارائه میکنند. (و منظور من هر نوع است.)
آنچه واقعاً کارآفرینان را از تمرکز بر این حوزه ها باز می دارد بسیار ساده است:
- ردیابی دقیق اینکه فروش از کجا انجام می شود دشوارتر است
- دیدن نتایج بیشتر طول می کشد
- واقعا سکسی نیست
من هم به شما احساس می کنم، واقعاً دارم.
من هم مثل هر کس دیگری نتایج درخواستی خود را می خواهم.
چیزی که است، اینگونه نیست که شما یک قیف میلیون دلاری بسازید.
شما باید مایل باشید که زمان و تلاش خود را صرف انجام آن کنید. نه تنها این، شما نیاز به یک استراتژی دارید که در کسب و کار شما منطقی باشد، که بتواند به طور موثری مقیاس شما را انجام دهد. (زیرا به من اعتماد کنید، این قیف میلیون دلاری یک عملیات تک نفره نیست.)
پس آیا می گویم از تبلیغات استفاده نکنید؟ قطعا نه. (دوستان متخصص تبلیغات من اگر این کار را انجام دهم مرا می کشند.)
تبلیغات بخش مهمی از یک استراتژی بازاریابی پر رونق است.
اما به یاد داشته باشید که آنها فقط این هستند: قطعه
و هنگامی که برای ویرایش یا ساختن قیف خود برگشتید، باید با آنها به این شکل رفتار کنید – فقط بخشی از تصویر بزرگتر.