

چرخش اخیر رویدادها، عملیات تجاری را در سراسر جهان دیجیتالی کرده است. رهبران تجاری از صنایع مختلف از فناوری برای مدیریت تلاش های تجاری خود استفاده می کنند.
کسب و کارها به طور گسترده ای از بازاریابی دیجیتال برای بهبود بازی خود استفاده می کنند. با پیشرفتهای روزافزون در این زمینه، بدیهی است که با حرکت به سوی سال 2023، این روند به شکوفایی خود ادامه خواهد داد.
بیایید در مورد بازاریابی دیجیتال و روندهای موفق آن بیشتر بدانیم.
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
آیا شما یک کارآفرین به دنبال راه هایی برای گسترش کسب و کار خود هستید؟ اگر بله، باید ایده مترقی بازاریابی دیجیتال را در استراتژی برندسازی خود بگنجانید.
بازاریابی دیجیتال از فناوری و راه های آنلاین برای تبلیغ محصولات و خدمات شما به افراد خارج از منطقه خدماتی شما استفاده می کند. این فرآیند که به عنوان بازاریابی اینترنتی نیز شناخته می شود، از ارتباطات دیجیتال برای گسترش آگاهی از برند و افزایش فروش استفاده می کند.
طبق گزارش Forrester، هزینههای بازاریابی دیجیتال توسط شرکتها تا سال 2023 به 146 میلیارد دلار خواهد رسید. با روندهای موجود و در حال ظهور در بازاریابی دیجیتال در سال 2023، میتوانید خود را آماده کنید تا کسب و کار خود را به ارتفاعات خارقالعاده برسانید.
بررسی 7 روند موثر بازاریابی دیجیتال در سال 2023
در میان بسیاری از استراتژی های تجاری، یک کارآفرین عاقل همیشه آنهایی را انتخاب می کند که برای سرمایه گذاری او سودآور هستند. برخی از روندهای برتر بازاریابی دیجیتال که در دراز مدت برای شرکت شما موثر خواهند بود عبارتند از:
- پیامرسانی همزمان مؤثر باقی میماند
شخصی سازی فروش راز واداشتن مشتری به انتخاب محصولات و خدمات شما است. شما می توانید از طریق پیام رسانی بلادرنگ با مشتری خود به این مهم دست یابید. چندین پلتفرم چت می تواند به شما کمک کند تا مشتریان خود را بهتر بشناسید.
میتوانید با استفاده از دادههای چت بین شما و هر مشتری، یک استراتژی فروش شخصیسازی شده ایجاد کنید. این شانس فروش موفق را افزایش می دهد، زیرا مشتری شما فکر می کند که محصول یا خدمات منحصرا برای آنهاست.

برنامه بازاریابی دیجیتال را دریافت کنید…
با یک سفر ارزش مشتری که به طور استراتژیک رابطه ای با مشتریان بالقوه جدید ایجاد می کند و آنها را به مشتریان وفادار و تکراری تبدیل می کند. اینجا را فشار دهید
- جذب کاربران از طریق محتوای ویدیویی
همه از ایده خواندن متن های طولانی در وب سایت ها متنفرند. با این حال، مردم به سمت گرافیک های متحرک کشیده می شوند زیرا اطلاعات بیشتری را در زمان کمتری ارائه می دهند. بنابراین، ایده آل است که محتوای مبتنی بر ویدیو را در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود بگنجانید تا کاربر مدت بیشتری در صفحه وب شما بماند.
ویدئوها قانع کننده هستند و با موفقیت توجه کاربر را به خود جلب می کنند. از ویدیوهای جذاب استفاده کنید تا مخاطبان خود را متوقف کنند و به صفحه وب شما خیره شوند. این یک راه عالی برای تبلیغ کسب و کار شما با گنجاندن بهترین نقاط فروش در ویدیوی شما است.
- محبوبیت اینفلوئنسر مارکتینگ همچنان در حال رشد است
ما هر روز با داستان ها و پست های افراد مشهور و اینفلوئنسرهای مورد علاقه خود درگیر هستیم. پس چرا از دسترسی گسترده آنها در رسانه های اجتماعی برای ایجاد سر و صدا در اطراف کسب و کار خود استفاده نکنید؟
اگر میخواهید حداکثر مشتری را به سمت کسبوکار خود جذب کنید، ایدهی مد روز اینفلوئنسر مارکتینگ را در نظر بگیرید. این ایده شامل بازاریابی رسانه های اجتماعی، استفاده از تأثیرگذاران اجتماعی و سازمان ها برای بازاریابی محصولات و خدمات شما است.
ایده نوآورانه بازاریابی جایگاه خود از طریق اینفلوئنسرها اخیراً به بحث شهر تبدیل شده است. این به این دلیل است که دسترسی تأثیرگذاران بسیار بهتر از بازاریابی سنتی است که شانس جذب مشتریان بیشتر را با قیمت مقرون به صرفه افزایش می دهد.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک اینفلوئنسر استخدام کنید که به همان جایگاه کسب و کار شما تعلق داشته باشد و طرفداران قابل توجهی داشته باشد تا پیام برند شما به حداکثر افراد برسد. سپس می توانید برای تبلیغ برند خود در ازای دریافت پول کافی یا محصولات و خدمات رایگان برند خود، با آنها معامله کنید.
- بازاریابی ایمیلی هرگز از مد نمی افتد
بازاریابی ایمیلی یکی از قدیمی ترین اما جذاب ترین گرایش ها در بازاریابی دیجیتال است. 82 درصد از بازاریابان B2B می گویند استفاده از خبرنامه های ایمیلی همچنان روش تبلیغ برند آنهاست.
آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا این روش هنوز هم مطرح است در حالی که امروزه روش های کاربردی و کاربردی تری برای ارتباط رسانه های اجتماعی داریم؟ دلیل اصلی این است که محتوا اغلب از طریق رسانه های اجتماعی به دست مردم نمی رسد زیرا به شدت فیلتر شده است. با این حال، در مورد ایمیلها اینطور نیست – آنها پیام شما را مستقیماً بدون تهدید به رد شدن به دلیل حفظ حریم خصوصی و فیلترها به کاربر تحویل میدهند.

گواهینامه دریافت کنید. طرح اثبات شده بازاریابی ایمیلی آسان و خودکار را کشف کنید. اینجا را فشار دهید
- با هوش مصنوعی هوشمند شوید
گرایش های مدرن در دیجیتال مارکتینگ همه در مورد استفاده از رفتار هوشمندانه مانند هوش مصنوعی برای رشد کسب و کار شما است. بازاریابی هوش مصنوعی داده های مربوط به سرنخ های شما را ذخیره می کند تا به شما در تصمیم گیری خودکار و آگاهانه در چند میلی ثانیه کمک کند.
هوش مصنوعی بر مخاطبان، روندهای اقتصادی و سایر جنبههای مؤثر بر استراتژی بازاریابی شما نظارت میکند. از تجزیه و تحلیل داده ها استفاده می کند تا مطمئن شود که گروه مناسبی از مشتریان را در زمان مناسب هدف قرار می دهید. چندین برند از هوش مصنوعی برای بازاریابی موثر استفاده می کنند و در حال حاضر شروع به برداشت از مزایای گسترده آن کرده اند.
- محتوای تولید شده توسط کاربر در حال افزایش است
محتوای تولید شده توسط کاربر به هر ماده آنلاینی اشاره دارد که توسط شخصی که نماینده برند شما نیست ایجاد شده است. این افراد می توانند مشتریان، وفاداران برند، کارمندان یا هر شخص دیگری باشند. محتوای تولید شده توسط کاربر شامل نظرات یا رتبهبندیهای مشتریان و داستانهای قبلی برند است که کارمندان به اشتراک میگذارند.
استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر یک مفهوم نوظهور درخشان در بازاریابی دیجیتال است. این نشان دهنده جنبه های مثبت نام تجاری است که توسط افرادی ارسال شده است که هیچ ارتباط مستقیمی با کسب و کار شما ندارند.
- برون سپاری را به آژانس های بازاریابی در نظر بگیرید
دیجیتال مارکتینگ حوزه وسیعی است که شامل گرایش های دیجیتال نوآورانه مختلف است. این یک چالش است که به تنهایی همه روندهای نوظهور را به یکباره ترکیب کنید. بنابراین، یک رویکرد سازنده برای گسترش کسب و کار شما، استخدام یک شرکت بازاریابی دیجیتال شایسته است.
دریافت خدمات دیجیتال مارکتینگ حرفه ای به کسب و کار شما برای مدت زمان محدودی رونق می بخشد. بازاریاب دیجیتال مناسب از انواع تکنیک های نوآورانه و آخرین روندهای بازاریابی برای افزایش آگاهی از تجارت شما در سطح جهانی استفاده می کند.
ارزیابی اهمیت بازاریابی دیجیتال
چندین گزارش نشان می دهد که 55 درصد از بازاریابی کسب و کار در سراسر جهان دیجیتال است. تاثیر چشمگیر بر تجارت از طریق دیجیتال مارکتینگ، استفاده از آن را در صنایع بزرگ جهان افزایش داده است.
بیایید برخی از مزایای استفاده از بازاریابی دیجیتال در تجارت را ببینیم.
- شما می توانید با استفاده از بازاریابی دیجیتال به کسب و کار خود دسترسی جهانی پیدا کنید
- بازاریابی دیجیتال به طور خارق العاده ای شانس فروش شما را افزایش می دهد زیرا رویکرد بازاریابی شخصی تری را برای هر مشتری در نظر می گیرد
- هزینه ها و نیروی کار کمتری برای انجام بازاریابی اینترنتی لازم است. در نتیجه گزینه مناسبی برای کسب و کار نوپا می باشد
- شما می توانید از چندین استراتژی و انجمن برای تبلیغ دیجیتالی محصولات خود استفاده کنید. این به مشتریان مختلفی ارائه می دهد که کسب و کار شما را در زمان کمتری گسترش می دهد
- یادگیری و پیاده سازی تکنیک های دیجیتال مارکتینگ آسان است
- نتایج بازاریابی دیجیتال بسیار سریعتر از استراتژی های بازاریابی سنتی است
- استفاده از فناوری برای بازاریابی جایگاه خود به شما این امکان را می دهد که مشتریان خود را بهتر بشناسید تا بتوانید محصولات و خدمات خود را برای آنها بهبود بخشید
- بازاریابی دیجیتال بهینه سازی و تجزیه و تحلیل را ارائه می دهد. این به شما بینشی استراتژیک در مورد عملکرد خود می دهد که می تواند به اصلاح عملیات تجاری آینده کمک کند. همچنین شما را از اشتباهات خود آگاه می کند تا بتوانید به سرعت آنها را اصلاح کنید
به اختصار
دیجیتال مارکتینگ در عرصه کسب و کار در حال رونق است و تا سال های آینده نیز ادامه خواهد داشت. این دسترسی جهانی استثنایی را ارائه می دهد تا کسب و کار شما را به سمت موفقیت بی سابقه سوق دهد. گرایشهای موجود و در حال ظهور در بازاریابی دیجیتال، نحوه عملکرد کسبوکارها را کاملاً متحول کرده است.